Hallimusiikit

  • 117 553
  • 460

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Näistä on varmaankin joskus keskusteltu, mutta jos nyt vaikka keskityttäisiin pelkästään IFK:n kotiotteluissa (silloin harvoin kun mainoksilta ehditään) soitettaviin biiseihin. Joskus jollain sivulla oli jonkinnäköistä listaa, mutta se lienee kadonnut. Ja listalle on varmastikin tullut uusia biisejä. Itse olen poiminut ainakin seuraavia tällä kaudella:

Trooper - Raise a little Hell
Tom Robinson Band - 1, 2, 3 Motorway
Bob Seger - Old time Rock n' Roll
CCR - Proud Mary
Tom Petty - Running Down a Dream
Free - All right now
Melrose - It's in the Bag
Bryan Adams - One night love affair
The Knack - My Sharona
Joan Jett - I love Rock n' Roll
Dr. Feelgood - Milk & Alcohol
Dr. Feelgood - See ya later alligator
Neil Young - Rockin in the free world
J. Geils Band - Centerfold

..ja varmaan joitain muitakin, mutta nyt ei tule päähän. Tarkoituksella jätin ulos Status Quon ja AC/DC:n, koska kaikkihan nämä tunnistavat ilman eri mainintaa. Lisäksi pari on pari huikeaa, joita en ole tunnistanut kovista etsinnöistä huolimatta, joten toivottavasti nyt aukeasi. Jatkoa kiitos!
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Kukas on tämä miekkonen, joka on jo monta vuotta hallissa laulanut Elviksen "Burning love"- kappaleen? Ei se ainakaan itse Kuningas mielestäni ole. Enemmän musiikkia kyllä mainosten sijaan! Mainokset jättäkää erätauoille.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Soiko vielä?

Viime kauden parhaimpiin kuului ehdottomasti:
Whitesnake - Don't Brake My Heart Again

Soikohan vielä? Olen harvaan matsiin päässyt tänä vuonna joten
pelkkää arvailua tämä, mutta biisi on loistava:0)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Yhtään jäähallin perinteisiä musiikkivalintoja väheksymättä pientä uudistusta voisi kyllä harkita. Siis ei todellakaan mitään ketsuppi/linkinpark-paskaa, vaan kunnon rock-jyystöä. Tiedoksi vaan, että sitä on kyllä tehty 70-80-lukujen jälkeenkin. Jos itse IFK-fanina tunnettu Johnny Sealandkin toteaa IFK:n musiikkien jämähtäneen liikaa 70-luvulle, niin onhan asiassa oltava perää. Ja miksei sitä hyväksi havaittua vanhempaakin osastoa, mutta eri biisejä välillä sekaan, please. Toi Melrosen 'It's in the bag' on muuten todella hieno biisi ja oiva valinta.
 
Viimeksi muokattu:

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Musasta

En ole ihan varma mutta minusta tuntuu että tuo What Ever You Want on Lenkkareiden eli Leningrad Cowboysien jota käytettiin myös vuosia sitten KOFF:n mainoksessa. Se mainos siis missä kruisaltiin pitkin stadia ja päädyttiin hietsuun.
 

Julius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Kyllä kait kunnon tänttäränttä rokkenrolli on aina ollut IFK:lle tunnusomaista, ja toivottavasti pysyykin.

Ihan kiinnostuneena asiaan. Osaako kukaan kertoa, millä systeemillä soitteluita hoidetaan siellä, eli onko ihan palkattu DJ vai ihan asiaan vihkiytynyt vapaaehtois Jukka?
 

Vesku

Jäsen
Tämä on kuluneen vuoden paras viestiketju. Asiaan.

Kerään edelleenkin parhaani mukaan HIFK-playlist -sivuille HIFK:n peleissä soitettuja pelikatkobiisejä. Listaltani puuttuu muun muassa joitakin vakiobiisejä, esim. I Need You So -biisin esittäjä. Pihvin listassa on kaksi listalta puuttuvaa biisiä, joten kiitokset niistä. Lisää puuttuvia biisejä saa aina lähetellä sivujen palautteen kautta!

Viidennen HIFK-Ilves -puolivälieräpelin (2001) melkein täydellisessä soittolistassa on mukana kuta kuinkin kaikki vakiobiisit: http://www.angelfire.com/tv/joo/hifkilves290301.html, joten ehkä löydät, Pihvi, helpoiten siitä listasta ne pari huikeaa biisiäsi.

Viestin lähetti Jupe
Viime kauden parhaimpiin kuului ehdottomasti:
Whitesnake - Don't Brake My Heart Again

Soikohan vielä? Olen harvaan matsiin päässyt tänä vuonna joten
pelkkää arvailua tämä, mutta biisi on loistava:0)

Whitesnaken Don't Break My Heart Again soi ainakin alkusyksyn HIFK-Tappara -pelissä (7-7), muttei kuitenkaan joulukuun lopun Jokeri-pelissä.

Viestin lähetti Julius
Ihan kiinnostuneena asiaan. Osaako kukaan kertoa, millä systeemillä soitteluita hoidetaan siellä, eli onko ihan palkattu DJ vai ihan asiaan vihkiytynyt vapaaehtois Jukka?

Rocksound Oy hoitaa musiikit kuuluttaja Mikke Stenbergin johdolla. Aina ennen kauden alkua ja joulutauolla Stenberg valitsee vakiobiisien (30-40 kpl) lisukkeiksi uusia ja jo ennen kuultuja biisejä.

Hänen DJ-kaverinsa Rocksound Oy:stä soittaa musiikit kuuluttamossa kaukalon laidalla. DJ istuu Stenbergin vieressä, jotta kuulutukset ja mainokset saataisiin hoidettua juoheasti yhteen. Stenbergin vastuulla ovat olleet syksystä 2000 lähtien myös Hartwall Areenalla pelattujen maajoukkuepelien musiikit.
 
Viimeksi muokattu:

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
Viestin lähetti Vesku
Tämä on kuluneen vuoden paras viestiketju. Asiaan.

Kerään edelleenkin parhaani mukaan HIFK-playlist -sivuille HIFK:n peleissä soitettuja pelikatkobiisejä. Listaltani puuttuu muun muassa joitakin vakiobiisejä, esim. I Need You So -biisin esittäjä. Pihvin listassa on kaksi listalta puuttuvaa biisiä, joten kiitokset niistä. Lisää puuttuvia biisejä saa aina lähetellä sivujen palautteen kautta!

Viidennen HIFK-Ilves -puolivälieräpelin (2001) melkein täydellisessä soittolistassa on mukana kuta kuinkin kaikki vakiobiisit: http://www.angelfire.com/tv/joo/hifkilves290301.html, joten ehkä löydät, Pihvi, helpoiten siitä listasta ne pari huikeaa biisiäsi.

Whitesnaken Don't Break My Heart Again soi ainakin alkusyksyn HIFK-Tappara -pelissä (7-7), muttei kuitenkaan joulukuun lopun Jokeri-pelissä.



Rocksound Oy hoitaa musiikit kuuluttaja Mikke Stenbergin johdolla. Aina ennen kauden alkua ja joulutauolla Stenberg valitsee vakiobiisien (30-40 kpl) lisukkeiksi uusia ja jo ennen kuultuja biisejä.

Hänen DJ-kaverinsa Rocksound Oy:stä soittaa musiikit kuuluttamossa kaukalon laidalla. DJ istuu Stenbergin vieressä, jotta kuulutukset ja mainokset saataisiin hoidettua juoheasti yhteen. Stenbergin vastuulla ovat olleet syksystä 2000 lähtien myös Hartwall Areenalla pelattujen maajoukkuepelien musiikit.

Sorry että kyselen näin turhia mutta mistä moinen kiinnostus HIFK:n matsimusiikista?

Kiitos muuten listoista, oon tässä vuosien saanut kerättyä kelpo kokoelmia noitten perusteella
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Musasta

Viestin lähetti #3
En ole ihan varma mutta minusta tuntuu että tuo What Ever You Want on Lenkkareiden eli Leningrad Cowboysien jota käytettiin myös vuosia sitten KOFF:n mainoksessa. Se mainos siis missä kruisaltiin pitkin stadia ja päädyttiin hietsuun.

Itsekään en ole saletti, mutta kun minusta tuossa mainoksessa ei suinkaan soittanut varsinainen Leningrad Cowboys, vaan joku sekalainen seurakunta, joka kyllä muistutti tuolloin voimissaan ollutta covereihin erikoistunutta bilebändi Pink Flamingosia. En ole kyllä varma.

Mutta sen sijaan hallilla kuultu taitaa kuitenkin olla aito versio.
 

Vesku

Jäsen
Viestin lähetti seetre
Sorry että kyselen näin turhia mutta mistä moinen kiinnostus HIFK:n matsimusiikista?

Lokakuussa 1999 kävin HIFK-Ilves -pelissä ja huomioni kiinnittyi perkuleen kovaa soitettuun rockmusiikkiin. Pian sen jälkeen kaverini sattui huomaamaan uutisryhmissä tämän viestin, ja hän lähetti viestissä olevan biisilistan minulle.

Aloin sitten hiljalleen kerätä tuossa viestissä olevien noin 40 biisin rinnalle muita HIFK:n peleissä soineita biisejä. Vuoden 2000 alkupuolella perustin HIFK-playlist -sivun, jonne aloin päivitellä aina uusia biisejä. Nyttemmin listassa on 155 biisiä, joista arviolta puolet olen tunnistanut itse ja puolet on tullut palautteen kautta. Noista HIFK:n soittosysteemeistä kuulin itse Mikke Stenbergiltä syksyllä 2001.

Mielenkiintoinen pikku harrastushan tämä on.
 
Viimeksi muokattu:

seetre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ingvar Hirdwall
Re: Re: Musasta

Viestin lähetti Snakster
Itsekään en ole saletti, mutta kun minusta tuossa mainoksessa ei suinkaan soittanut varsinainen Leningrad Cowboys, vaan joku sekalainen seurakunta, joka kyllä muistutti tuolloin voimissaan ollutta covereihin erikoistunutta bilebändi Pink Flamingosia. En ole kyllä varma.

Mutta sen sijaan hallilla kuultu taitaa kuitenkin olla aito versio.

Richard Johnson ,eli Lenkkareitten nykyinen laulaja, laulo ton studiobändin esittämän biisin.
 

pepito

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinnostava aihe!!

Mutta miten sinä Vesku olet niin kiinnostunut ja perehtynyt IFk:n musiikkiin? Olethan Ilvesläinen..vai?

Itse olen sitä mieltä että musiikki mitä jäähallissa soitetaan on hyvää, mutta samalla olen ollut huomaavinani että musiikki on videotaulun myötä vähentynyt. Pitääkö paikkansa?

Lisäksi voisi sanoa että tietyt turhat mainokset voisi jättää pois, esim. se hiusongelmamainos ja se ihme kuljetusfirman mainos. Vaikka se on tällä kaudella tullut varmaan lähes 100 kertaa en vieläkään muista kyseisen firman nimeä... käsittämättömän surkeita kaikki!

Enemmän musaa, vähemmän roskaa !!


Ja kun nyt tälläisistä ei-pelillisistä asioista puhutaan, niin pakko sanoa että Micke Stenberg on loistava kuuluttaja ja tunnelman kohottaja, se sen reservi ei ole läheskään samaa tasoa. Lisäksi micke on kai ainoa kuuluttaja joka myös kuuluttaa ruotsiksi. Hyvä Micke!

Ovatko muut samaa mieltä?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pepito

Lisäksi voisi sanoa että tietyt turhat mainokset voisi jättää pois, esim. se hiusongelmamainos ja se ihme kuljetusfirman mainos. Vaikka se on tällä kaudella tullut varmaan lähes 100 kertaa en vieläkään muista kyseisen firman nimeä... käsittämättömän surkeita kaikki!



Eihän mainokset ole turhia niin kauan, kuin niistä maksetaan samanlaisia euroja, kuin hyvistä mainoksista. IFK ei päätä mainosten sisällöstä, vaan mainostajat. Luvalla sanoen moni niistä on aivan kauheita!

Kuljetusfirma on DBD ja Micke on erinomainen kuuluttaja.
 

Vesku

Jäsen
Viestin lähetti pepito
Mutta miten sinä Vesku olet niin kiinnostunut ja perehtynyt IFk:n musiikkiin? Olethan Ilvesläinen..vai?

Vastaukseni voit lukea tämän saman viestiketjun keskivaiheilta.

Kyllä, olen ilvesläinen nyt ja tästä eteenpäinkin, muttei se ole haitannut harrastustani. Viime kesänä päätin laajentaa harrastustani koko SM-liigan musiikit kattavaksi, sillä netissä törmää alituisesti kysymyksiin "Mikä on x:n maali-/sisälletulo-/jäähybiisi???" Jäähallimusiikkikirjasto on sivuduunini.

Arvattavissa oleva kommentti on se, että miksi viitsin listata biisejä? Loppujen lopuksi biisien listaaminen ei tuota hirveästi vaivaa, ja kenties noista listoista on joku muukin kiinnostunut. Netissä myös Pelicansin IRC-kanavan sivuille kerätään Pelicansin biisejä, joten en ole sentään aivan ainoa biisien listaaja...

Viestin lähetti pepito
Itse olen sitä mieltä että musiikki mitä jäähallissa soitetaan on hyvää, mutta samalla olen ollut huomaavinani että musiikki on videotaulun myötä vähentynyt. Pitääkö paikkansa?

Juu, ensin tuli viime kaudelle viiden sekunnin aloitussääntö lyhentämään pelikatkojen pituuksia. Nyt vielä HIFK:n peleissä pitkäkestoiset videotaulumainokset syövät lyhyistä pelikatkoista 90% ja erätauoilla ei sitten kai tulekaan muuta kuin mainoksia.
 

pepito

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo tietysti mainokset on pidettävä, nehän varmaan osittain sen videotaulun maksaa, mut kyl ne surkeet mainospätkät kuitenkin kaaliin ottaa.

En siis ole sentään ainut joka on huomannut muutoksen.. kyl tää huippuurheilu muuttuu paljon business-maiseksi - hyvässä ja pahassa.
 

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Hallimusiikista yleensä: saisi uudistua ja vauhdilla.

Musiikkivalinnat rakkaassa hallissamme kuulostavat huolestuttavasti konseptiradioltamme Radio Cityltä. On vanhaa ja paljon ja hyvin vähän uutta. Uudella musallakin tarkoitan tässä 85-ja eteenpäin tehtyä musiikkia. Ja nimenomaan rockia ja (herranjestas miksei?) heviä. Vai syökö hevi lapsiperheitä?
Ei taida syödä, pyöriihän valotaulullakin hellyyttävä veijari Lordi;)

Biiseistähän kerkiää kuulemaan noin alun, max varmaan 20sek(kun Hifkn aloittajaa on vaihdettu).
Toivoisinkin siis lisää huikeita kitarariffejä ja tunnelman nostattajia.
Melrosen "Its in the Bag" ollut mainio valinta, samoin pinnoja Chilipippureille ja Faith No Morelle. Lisää tällaisa.

Ja kun Jere jonain päivänä eteemme taas luistelee, on ämyreistä parasta tulla Panteran "Walk", tuo jyräriffien kuningas.

rokrokrok
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Joku muukin on näemmä huomannut nämä kaikkien aikojen kurjimmat mainokset, painajainen: Hiusongelmainen Marcus Grönholm ajaa arcon -kaljunehkäisypurkki kädessä DPD:n autoa mainostaen rätisevällä äänellä "Pysähdy ajoissa!". Ei hjyvä. Suurin ongelma näissä mainoksissa on ehdottamasti niiden liiallinen pituus: lähes kaikki kestävät +10 sekuntia. Jotkut jopa reipaasti enemmän jääden pyörimään vielä pelin käynnistyessä. Esim. Espoossa mainokset ovat lyhyitä, pari sekuntia, joten siellä ehditään soittaa vielä musaakin samalla katkolla. Luultavasti mainostajat ärsyttäisivät huomattavasti vähemmän näin ollessa meilläkin. Ja kyllä, onhan musiikki vähentynyt todella huomattavasti. Soittolistaa voisi tietenkin uudistaa, ja pliis, aloittakaa se jostain muusta kuin "Let's play hockey:stä". Tätä ilmeisesti alkukaudesta yritettiin, ja kyllä katsomo ilmoittaa mikä ei kelpaa.. Uusi taulu on muutenkin pilannut kaiken, vittuun vaan koko paska, sanon minä. Ainoat teksitit mitkä sinne saadaan järkevästi, ovat tilanteet muualta. Maalintekijät, jäähyt ym. nimet vain vilahtavat epämääräisesti vierasjengin maalimäärän vieressä. Näinkö sen kuuluukin toimia?

Jottei nyt mene ihan off-topiciin niin hieno homma tuo IFK-playlist, joka oli juuri se mitä avausviestissä hain. Täällä on myös koottu pari aika jyräävää levyä noista biiseistä.. Kiitos!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Ruma lapsi
Ja kun Jere jonain päivänä eteemme taas luistelee, on ämyreistä parasta tulla Panteran "Walk", tuo jyräriffien kuningas.
Ehdottomasti. Itse meinasin tätä 'Walk'ia myös ehdottaa, mutta sitten olin muistavinani, että narrit olisivat käyttäneet tätä joskus pari vuotta sitten. Muistaako kukaan? Ei kai sisääntulomusiikkina, mutta erätauolta tullessa tai jotain muistan tuon mainion veisun soineen. Toinen hyvä olisi soittaa samalta bändiltä vaikka 'Fucking Hostile' tappelun jälkeen. Ai niin, mutta eihän jääkiekossa ole enää tappeluita, ainakaan S/M-Liigassa.
 

Vesku

Jäsen
Viestin lähetti BigRedBob
Itse meinasin tätä 'Walk'ia myös ehdottaa, mutta sitten olin muistavinani, että narrit olisivat käyttäneet tätä joskus pari vuotta sitten. Muistaako kukaan? Ei kai sisääntulomusiikkina, mutta erätauolta tullessa tai jotain muistan tuon mainion veisun soineen.

On hyvinkin mahdollista, että se soi Jokerien peleissä kaudella 1999-2000. Joskus niihin aikoihin Mike kirjoitti Kiekkopesässä, että Pantera soi Jokerien peleissä nimenomaan pelikatkoilla.

Guns N' Rosesin Welcome to the Jungle oli muuten Jokerien sen kauden sisälletulobiisi. Sen kauden jälkeen levynpyörittäjä vaihtui, ja panterat ja muut rokit katosivat samalla.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vesku
Sen kauden jälkeen levynpyörittäjä vaihtui, ja panterat ja muut rokit katosivat samalla.

Kiitos Veskulle liigan musiikkihistorian kokoamisesta, tostahan saa jo väitöskirjan alulle...

In the Bag on ihan loistava, mutta jotain muutakin sinne sais ilmaantua. Uutta tyrkkyä vois olla vaikka Audioslave?
Musiikki on aina ollut iso osa hallin tunnelmaa ja toimii hengennostattajana siinä missä pelin kulkukin. Lisää musiikkia! toivoo myös tant g.
 

Vesku

Jäsen
HIFK:n sisälletulobiisinä usean kauden ajan ollut "Ghost Riders In The Skyn" esittäjä on selvinnyt. Kappaleen esittäjä on Steve Hunter. Kuuntelin ko. kappaletta ja vertasin sitä videonauhalla kuuluvaan ääninäytteeseen ja kappaleet täsmäsivät. Kiitoksia Jounsterille tästä tiedosta!

Loppukeväällä täällä Jatkoajan keskustelupalstalla oli semmoinen huhu, että HIFK:n musiikkikonseptiin tulee pieniä muutoksia - ainakin sisälletulomusiikkien huhuttiin menevän uusiksi. Onko jollakin tarkempaa tietoa?
 

Martyr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hjk.
Viestin lähetti BigRedBob
Ehdottomasti. Itse meinasin tätä 'Walk'ia myös ehdottaa, mutta sitten olin muistavinani, että narrit olisivat käyttäneet tätä joskus pari vuotta sitten. Muistaako kukaan? Ei kai sisääntulomusiikkina, mutta erätauolta tullessa tai jotain muistan tuon mainion veisun soineen. Toinen hyvä olisi soittaa samalta bändiltä vaikka 'Fucking Hostile' tappelun jälkeen. Ai niin, mutta eihän jääkiekossa ole enää tappeluita, ainakaan S/M-Liigassa.

"To see, to bleed cannot be taught
In turn you`re making us fucking hostile!" (We stand alone)

Jep, ehdottomasti samaa mieltä. kertosäkeen sanatkin rimmais somasti tuonne kaukaloväkivallan puolelle.

Toinen vois olla saman bändin "Mouth for war" jonka loppulauseena on:

"Pulling and punching the rest of duration NO ONE can piss on this determination" :)
 

Roman the man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä varsinkin Jeren tulon myötä heavyä tulisi lisätä. Se musiikkityyli ei kyllä pure vanhempaan katsojakuntaan ja saattaa huonontaa heidän viihtyvyyttään. Mutta itse Heavy-miehenä Iron Maiden mm. olis erittäin hyvää hallimusiikkia. Ja Metallica tarjontaa vois lisätä... nää on vaan mun mielipiteitä...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Roman the man
Mun mielestä varsinkin Jeren tulon myötä heavyä tulisi lisätä. Se musiikkityyli ei kyllä pure vanhempaan katsojakuntaan ja saattaa huonontaa heidän viihtyvyyttään. Mutta itse Heavy-miehenä Iron Maiden mm. olis erittäin hyvää hallimusiikkia. Ja Metallica tarjontaa vois lisätä... nää on vaan mun mielipiteitä...

Voihan jehna.

Mitä pyhä Pietari (Pentti M??) sanoi Taivaan porteilla (Nordiksen ovella) Eddie Van Halenille (ifk-fanille) tämän pyrkiessä taivaaseen (B2-katsomoon). "Ei tänne hevillä pääse".

Me nelikymppiset ainakin kuuntelimme heavyä jo kultaisella (myös ifk:lle) 70-luvulla. Vääntäkää kamat kybälle vaan ja jos tarvitaan vähän lisää potkua niin antaa mennä kohti yhtätoista.

Very iso : )
 

Roman the man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes, tarkotin vanhempaa porukkaa. Siis nelikymppinenhän on nuoruuden voimissa. (Oletan ainakin, paitsi ei meijän faija!HÄHÄH). Ja kiva kuulla et ehdotusta ei heti tyrmätty. Jerelleki varmaa kunnon heavy maistuis...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös