Hadanka, Mexital jne.

  • 14 925
  • 57

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Vielä Chelsea-pubista

Niin paikkanahan se oli ihan ok mesta. Huolestuneena katselin heti eka kerrallani aukioloaikoja ja totesin, että täähän aukeaa viikonloppuisin vasta klo 14. Kysyin joltain baarimikolta, että mites nää IFK:n lauantaiset vierasreissut, jotka lähtevät suurinpiirtein baarin ulko-ovelta....-juu silloin me avataan tunti ennen dösien lähtöä, kuului vastaus. Ihan kohtalaisen järkevästi ajateltu,baarinpitäjänkin näkökulmasta, mikäli paikkansa pitää.
 

MeanMachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Slovakia
Viestin lähetti Rebel
Kuten tänään Hadassa pelin jälkeen totesin, Hadanka on pubien Manala. Kummassakaan minun IFK-laulutaitojani ei arvosteta.


No voi kamalaa. Jos ei pääse älämölöimään pubissa niin sitten hlökunta on "tympeää" joopa joo.
Jos on pakko päästä laulamaan baarissa niin Sport Academyssä voi hoilata sydämen kyllyydestä. Pääset parin ManU heebon kanssa huutamaan kilpaa....
Ja kait jäähallissa saa keuhkojaan repiä minkä kerkiää?
 

CFC

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Chelsea
Elikkä Chelsea pubissa saa IFK:n fanikortilla 1 euron alennuksen kaikista hanajuomista. Olut vaihtohtoja on paljon ja naisille löytyy myös siideriä. Itse pidän paikasta erittäin paljon ja niin kuin joku jo tuossa aikaisemmin jo kommentoi niin silloin kun on IFK:n vierasmatka niin se aukeaa pelkästään sen takia jo aikaisemmin. Veikkaan että joulukuun megamatkapäivänä joudutaan avaamaan terassi, koska silloin paikka voi olla "hieman" jumissa.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Paikka on ihan asiallinen. Kyllä siellä olunen jos toinenkin tuli juotua taannoin yhden harjoitusturnauksen jälkeen, jolloin paikka tuli testattua.

Tässä pubissahan voisi käydä katsomassa hokinait+ matseja, joissa IFK:kin on nähtävissä (tietenkin vieraspelit, sillä kotipelithän katsotaan paikan päällä hallilla). Ohjelman mukaan ensi viikolla pelataan ensimmäinen sellainen.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti Korak
Kyllähän tota enemmän tule Mexiä käytettyä. Hyvä, edullinen bisse. Hyvä ruoka. Ja minun loistava seurani.

Joopa joo.

Tuli eilen tsekattua varta vasten Mexi ja täytyy sanoa että noista veli Korakin luettelemista mestan hyvistä puolista hänen alati positiivinen seuransa oli todellakin paikan ainoa valopilkku.

Tuoppi äkkiä lärviin ja takaisin Manskun toiselle puolelle.

Ei meikäläisen heiniä pätkääkään, vastakin suosin Hadankaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Lapanen
Ei meikäläisen heiniä pätkääkään, vastakin suosin Hadankaa.

Noudatit hyvää neuvoani ja löysit totuuden! :)

Mä en jaksa sitä Mexin söhellystä kahdessa kerroksessa, tosi vaikea sahata tuttujen parissa. Lisäksi Hadankan olutvalikoima hakkaa mennen tullen Mexin. Ennen matsia Mex on mielestäni sen sijaan oiva älämölön nostatuspaikka.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Hadanka on kermaperseille. Mexissä viihtyvät kovan linjan herrasmiehet. Ne portaat tosin ovat välillä vaarallisen jyrkät mutta ikinä ei ole tuoppi läikkynyt - omaan syliin. Täytyyhän siellä käydä, kun ovat nähneet vaivaa ravintolan ulkoasun kohentamiseen ja onhan se paikka sopivasti tulilinjalla peliin mentäessä/tultaessa. Hadanka on liian pitkällä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvoin olen missään niin mautonta ruokaa syönyt, kuin Mexitalissa ja nyt puhun siitä Mexistä, joka on jäähallin kulmilla.

Toinen Mexitalihan on Haapaniemenkadun ja Hämeentien kulmassa (tai kulmasta 50m hakaniemeen päin), jossa on aivan uskomattoman hyvät sapuskat ja kaiken lisäksi edulliset. Tätä Hämeentien Mexiähän pitää pystyssä vanhempi rouvashenkilö, joka itse leipoo paikan päällä leipäkebabit ja pizzapohjat. Tämä kyseinen leipäkebab on mielestäni ehkä paras, mitä olen missään syönyt.

Sinänsä hassua, että 2 samannimistä paikkaa ja aivan eritason sapuskat ja ruokalistat.

Ettei menisi täysin mainostamisen puolelle, niin todettakoon, että näistä kahdesta paikasta Hadanka ehdottomasti ja jos enen peliä pitää syödä, niin Chicos tai Pizza Hut.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No jopas

Viestin lähetti pXi
Hadanka on kermaperseille. Mexissä viihtyvät kovan linjan herrasmiehet. Ne portaat tosin ovat välillä vaarallisen jyrkät mutta ikinä ei ole tuoppi läikkynyt - omaan syliin. Täytyyhän siellä käydä, kun ovat nähneet vaivaa ravintolan ulkoasun kohentamiseen ja onhan se paikka sopivasti tulilinjalla peliin mentäessä/tultaessa. Hadanka on liian pitkällä.

Meille landeille (Tullipuomin takana asuvat) Hadanka on ihan ok. Samaten JYPpi pelien jälkeen voi käydä eka kertomassa, kuinka "JYP"pi olo tulikaan, 5 pennissä ja sit takas himaan Hadankaan.

Mexital'illa ei ole meksikolaisesta ruuasta mitään tietoa, mutta
hyvä, että tuopit pysyy kädessä.

EDIT: pilkunviilausta
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Re: No jopas

Viestin lähetti nedomansky
Mexital'illa ei ole meksikolaisesta ruuasta mitään tietoa, mutta
hyvä, että tuopit pysyy kädessä.

EDIT: pilkunviilausta

Suosittelen päivän keittoa Mexissä. Halpaa ja koskaan en ole pettynyt. Eihän nyt Mexiin herran jestas mennä syömään! Siellä vedetään bisseä ja machoillaan yli omien rajojen. Which is nice. Jos Chelcean tyyppinen pubi olisi hallin kulmilla (euron alennuksineen), niin siitä tulisi kantapaikka pelipäivinä. Hadankaan kannattaa mennä vasta, kun on tarpeeksi humalassa ja laulattaa. Which is also nice...
 

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Punertavat lasisilmät puhuvat kerrankin asiaa. Kuka helvata nyt menee Mexiin syömään ennen/jälkeen matsia? Mars mars ja bissehommiin! Tuoppi on edullinen joten köyhempikin pärjää. Ja uusittu IFK-henkinen sisustus on suorastaan vallan hyvä.

Että näin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: No jopas

Viestin lähetti nedomansky

Mexital'illa ei ole meksikolaisesta ruuasta mitään tietoa, mutta
hyvä, että tuopit pysyy kädessä.

Onkos Helsingissä tai Suomessa yhtään paikkaa, jolla olisi hirveästi tekemistä meksikolaisen ruoan kanssa. Ämerikän tex-mexiä löytyy kyllä, mutta meksikolaista ei niinkään.

Päivän keitto on tosiaan hyvää ja kohtuuhintaista. Myös seura on yleensä hyvää ja siitäkin hauskaa, että samat naamat, joita ei kesäisin juuri näe, kömpivät joka syksy koloistaan nauttimaan Mexin antimista ja juttu jatkuu siitä mihin se keväällä jäi.

Hadankassa on toki hyviä oluita kasapäin, mutta harvoin matsipäivinä, tai koskaan, tulee olutta maun takia juotua, vaikka onhan se toki helvetin hyvääkin.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Re: Re: No jopas

Viestin lähetti Snakster
Onkos Helsingissä tai Suomessa yhtään paikkaa, jolla olisi hirveästi tekemistä meksikolaisen ruoan kanssa. Ämerikän tex-mexiä löytyy kyllä, mutta meksikolaista ei niinkään.

Olisin taipuvainen olemaan samaa mieltä. Suomessa
texmexin ja meksikolaisen välille on vedetty = merkit.
Ja metsään menee. Esim. tequilasta ei Suomessa
keskimäärin tiedetä yhtään mitään.
Mitä näillä asioilla on sitten tekemistä otteluvalmistelujen
kanssa? Eipä juuri mitään. Karhua ja KOFFia nyt saa
jokaisesta valmistautumispaikasta ja se riittää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mex on hieno paikka. Ainoa vaan, että ovat poistaneet ruokalistalta kanawokin, jonka ahdoin naamaani useampanakin krapulapäivänä. Olut on paikallisella asteikolla halpaa, ja keittiössä lentää kärpäsiä kesät talvet. Lisäksi kyseinen pulju näyttää MTV3+ -pelit valkokankaallaan. Vierailen tosin usein myös Viidessä Pennissä, kun en kanna mukanani syntyperäisen helsinkiläisen jääkiekkofanin kahleita.

Hadankassa on myös tullut vierailtua varsin usein. Henkilökunta on pääsääntöisesti ollut erittäinkin ystävällistä, tosin se yksi akka elämäntarinoineen kävi kerran jopa vituttamaan. En ole kyllä ikinä laulanut kyseisessä paikassa, kerran näytin persettä sisään ikkunasta. Bisse ei todellakaan ole halpaa, mutta hyvää sieltä löytyy. Saisivat vaan poistaa sen tumman Velkon hanasta ja ottaa jotain toista tummaa tsekkiläistä tilalle...

Kummatkin paikat kierrän kaukaa niinä iltoina, kun IFK:lla on kotipeli. Ehkäpä tässä kauden aikana uskaltaudun huutaman jonkun vittumaisuuden ovesta sisään kotitappion jälkeen. Toisaalta, päiväni Töölössä ovat mahdollisesti käymässä vähiin, joten tässä tapauksessa en enää jaa samoja kantapaikkoja IFK:n kotipelijuoppojen kanssa.

Sitä mä vaan ihmettelen, että pääsettekö oikeasti säälliseen aikaan kotiin pelin jälkeen, vai hirttääkö usein kaasu pohjaan?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Viestin lähetti sopuli
Mex on hieno paikka. Lisäksi kyseinen pulju näyttää MTV3+ -pelit valkokankaallaan.

Onko stadissa muita paikkoja jotka näyttävät noita MTV3+ -pelejä? Mexiin kun mahtuu kovin vähän porukkaa
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti JHag
Noudatit hyvää neuvoani ja löysit totuuden! :)

Niin, jos olisin noudattanut neuvoasi olisin jättänyt koko Mexin reissun väliin ja passaillut tyynesti Hadassa koko ehtoon.

Oikeassahan toki olit jo etukäteen Mexin ekskursioni onnistumisen suhteen. Tästä annan mielelläni propsit, koska ei se oikeassa oleminen sinunkaan kohdallasi nyt aivan jokapäiväistä, tai vuotista, ole.

Olen enemmän kuin mielelläni kermaperse, jos se tarkoittaa sitä että pidän jonkinlaista lukua siitä minkälaatuista olutta äyskäröin kitusiini. Lisäksi Hadankassa on ihan onnistunut interiööri sekä tunnelma ja henki ylipäätään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Lapanen
Oikeassahan toki olit jo etukäteen Mexin ekskursioni onnistumisen suhteen. Tästä annan mielelläni propsit, koska ei se oikeassa oleminen sinunkaan kohdallasi nyt aivan jokapäiväistä, tai vuotista, ole.

Miksi turhaan panostaa kliiniseen oikeassa oloon? Paljon tyylikkäämpää on olla selkeästi ja suurella uskolla ynnä metelillä väärässä. Mikä on siis minulle useinkin realismia. Vaan ei kapakkahommissa. En myöskään diggaa paikoista, missä olut tarjoillaan muovituopeissa. Tätä mieltä olen ollut ylväästi aina, myös silloin, kun rahatilanne vaatisi nimenomaan näitä muovituoppi / happy hour -juottoloita.

Sitäpaitsi Hadankalla on yksi lyömätön etu kaikkiin muihin kapakoihin nähden. Ainakin niillä kulmilla. Se on sentään tsekkiläinen oluthuone! Ja soittavatko esimerkiksi nimet Zidlicky, Vopat, Benysek, Bednar, Caloun, spanhel mitään kelloja arvon HIFK-faneilla!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti JHag
- - -
Sitäpaitsi Hadankalla on yksi lyömätön etu kaikkiin muihin kapakoihin nähden. Ainakin niillä kulmilla. Se on sentään tsekkiläinen oluthuone!
- - -

Itse asiassa se on Elannon Ravintoloiden ravintola. Tosin siellä myydään tsekkiläisiäkin oluita, jokunen tsekinkielinen raapustus on näkyvillä ja kuparilevykatto ideana on peräisin sisustajan Prahan retkeltä. Muita muistikuvia hänellä tuskin siitä reissusta onkaan.

Mutta muuten mukava paikka.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Viestin lähetti JHag
Miksi turhaan panostaa kliiniseen oikeassa oloon? Paljon tyylikkäämpää on olla selkeästi ja suurella uskolla ynnä metelillä väärässä. Mikä on siis minulle useinkin realismia. Vaan ei kapakkahommissa. En myöskään diggaa paikoista, missä olut tarjoillaan muovituopeissa. Tätä mieltä olen ollut ylväästi aina, myös silloin, kun rahatilanne vaatisi nimenomaan näitä muovituoppi / happy hour -juottoloita.

Sitäpaitsi Hadankalla on yksi lyömätön etu kaikkiin muihin kapakoihin nähden. Ainakin niillä kulmilla. Se on sentään tsekkiläinen oluthuone! Ja soittavatko esimerkiksi nimet Zidlicky, Vopat, Benysek, Bednar, Caloun, spanhel mitään kelloja arvon HIFK-faneilla!


Juu, Spanhel herättää sellaisia muistoja, että pysyn kaukana koko baarista. Mexi for life! *hymiö*
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti fiftyeight
Itse asiassa se on Elannon Ravintoloiden ravintola. Tosin siellä myydään tsekkiläisiäkin oluita, jokunen tsekinkielinen raapustus on näkyvillä ja kuparilevykatto ideana on peräisin sisustajan Prahan retkeltä. Muita muistikuvia hänellä tuskin siitä reissusta onkaan.

Mutta muuten mukava paikka.

Mulle ainakin olutvalikoima ja Becherovkan saatavuus riittävät mainiosti tsekkitunnelmaksi! Kävin vuosi sitten syksyllä Prahassa ja siellä oli melko tarkkaankin Hadankan näköisiä paikkoja. Tosin niissä ei ollut HIFK-faneja. Joten aika hyvä aikansaannos Elannolta, joka on tarkkaan ottaen itsekin jo fuusioitunut HOKkiin. Eli Hadanka on HOK-Elannon ravintola. Ei perkele kuulosta kovin katu-uskottavalta, täytyy myöntää...Täytyy levittää legendaa, että paikan omistaa Roman Skyrbäk, Helsingissä vuodesta -62 vaikuttanut ex-kiekkoilija ja Gustav Bubnikin avioton lapsi kaiken lisäksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt on kyllä veli JHag ollut ihan jossain muussa baarissa kuin Mexissä, jos on muovituopista juonut. Minä en ole tähän päivään mennessä siellä muovituoppia nähnyt. Tai sitten sinulla on joku ihan oma antivippi Mexiin, jolloin saapuessasi sinne, kaivetaan kapakan ainoa muovituoppi jostain pöydän jalan alta esiin.

Hadanka on edelleen mesta paikka silloin, kun on rahoissaan ja laulattaa. Minä vain en ole useimmiten rahoissani ja nykyisin laulattaakin harvoin...


Viestin lähetti fiftyeight
... ja kuparilevykatto ideana on peräisin sisustajan Prahan retkeltä. Muita muistikuvia hänellä tuskin siitä reissusta onkaan.

Eli äijä on maannut koko reissun seljällään baarissa tuijottaen kuparikattoa. Sanoisin että asiareissu! Kyllä niitä St. Vituksen kuvia voi katsella ihan internetistäkin. Sinne päästäkseen saatana pitää kävelläkin ylämäkeen!
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Nooh, ylämäkeen sinne Mexiin ja Hadankaankin joutuu aina hallilta vääntäytymään, ettei näillä reisilihaksilla St Vitutukseen kiipeäminenkään tuntunu missään!

Mutta se mikä nyt kyllä vahvasti puhuu Mexin puolesta on ettei ne siellä Hadankassa kuulemma aio ainakaan huomenna heijastaa siihen kuparikattoon tota matsia. Vai onko jollain parempaa tietoa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
muovituopeista

Sellainen tarkennus, että yrittelin muovituoppi-kommentissani rakentaa kömpelöä aasinsiltaa toveri Lapasen huomioon, jonka mukaan Hadanka on ns. kermaperseiden paikka tarjotessaan jotenkin viihtyisämmän interiöörin kuin sekava Mex. Tästä oitis väsäsin köyhän miehen metaforan siihen, että en ylipäätäänkään, rahatilanteesta viis, viihdy ns. halpispaikoissa, joiden hyvä tuntomerkki on muovituoppi. Mex on Hadankaan verrattuna tällainen mestavaikkei muovituoppeja käytäkään, mutta ihan kunnon ravintola vaikkapa siihen Manskun Ravintola Töölöön verrattuna. Siellähän on sisäänpääsyvaatimuksena vähintäänkin yksi puuttuva raaja. Kaikkein oudoin paikka on eräs Ilmalassa sijaitseva jäähalli, missä tarjoillaan olutta osittain myös lasituopista, mutta siltikin itse olut maistuu muovilta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: muovituopeista

Viestin lähetti JHag
Kaikkein oudoin paikka on eräs Ilmalassa sijaitseva jäähalli, missä tarjoillaan olutta osittain myös lasituopista, mutta siltikin itse olut maistuu muovilta.
Kamoon hei, rykäise se nordikselta kurkkuun jäänyt muovituoppi ulos kiduksista niin olutkin maistuu taas oluelta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös