Haapakoskelle kenkää!

  • 275 402
  • 929

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Mikko Lehtonen kommentoi Haapakosken ajan ongelmia: "Kun olen asiaa jälkikäteen miettinyt, vähän vaikutti siltä, etteivät pelaajat tienneet minne suuntaan pitää mennä ja siksi peli meni niin usein seisoskeluksi. Kaikilla ei ollut oma ruutu oikein selvillä"
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mikko Lehtonen kommentoi Haapakosken ajan ongelmia: "Kun olen asiaa jälkikäteen miettinyt, vähän vaikutti siltä, etteivät pelaajat tienneet minne suuntaan pitää mennä ja siksi peli meni niin usein seisoskeluksi. Kaikilla ei ollut oma ruutu oikein selvillä"

Niinpä niin...
Tämä oli tuolla kentän ja vaihtoaition ulkopuolella nähtävissä jo pitkin syksyä - lähinnä siis maksavan asiakaskunnan keskuudessa, mutta mitäpä me statistit mistään mitään noin yleisesti ottaen tietäisimme.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Mikko Lehtonen kommentoi Haapakosken ajan ongelmia: "Kun olen asiaa jälkikäteen miettinyt, vähän vaikutti siltä, etteivät pelaajat tienneet minne suuntaan pitää mennä ja siksi peli meni niin usein seisoskeluksi. Kaikilla ei ollut oma ruutu oikein selvillä"
Vai niin. Ja minä kun olen pitänyt jääkiekkoa suht simppelinä pelinä, jossa hyökätään ja kun kun kiekko ei ole omilla niin puolustetaan. Luulisi tuosta SM-liigatasoisilla pelaajilla olevan syvempääkin tietoa..
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja minä kun olen pitänyt jääkiekkoa suht simppelinä pelinä, jossa hyökätään ja kun kun kiekko ei ole omilla niin puolustetaan.
Ei ei.. Vaan pakit puolustaa ja hyökkääjät hyökkää. Yksinkertaista ja simppeliä. Toimii sarjatasosta ja jopa lajista riippumatta.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Ei ei.. Vaan pakit puolustaa ja hyökkääjät hyökkää. Yksinkertaista ja simppeliä. Toimii sarjatasosta ja jopa lajista riippumatta.

Mutta mitä tekkee maalivahti?

Olen kallistunut Alatalon ja Haapakosken sekasortokiekon nähtyäni sille linjalle, että nimenomaan pelissä pitää olla selvä pelitapa, ja että sen täytyy myöskin olla pelaajien selkäytimessä. Muuten hyväkin materiaali menee täysin hukkaan. Jo lyhyessä ajassa sentään jotain järkeä varsinkin puolustuspelaamiseen on tullut. Oli jo neljän ottelun voittoputkikin, ja vissiin eilenkin Kärpillä oli paikat ratkaista peli.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Mikko Lehtonen kommentoi Haapakosken ajan ongelmia: "Kun olen asiaa jälkikäteen miettinyt, vähän vaikutti siltä, etteivät pelaajat tienneet minne suuntaan pitää mennä ja siksi peli meni niin usein seisoskeluksi. Kaikilla ei ollut oma ruutu oikein selvillä"

Hyvä, että joku Kärppäpelaaja uskaltautuu sanomaan asian ääneen, mitä tälläkin palstalla huudeltiin illasta toiseen. Haapakosken turmioksi koitui täydellinen kyvyttömyys saada pelaajiaan pelaamaan joukkueena, yhteisesti sovittujen asioiden mukaisesti. Kaikki säätivät kentällä omiaan tai sitten eivät tehneet mitään.

Aravirrasta näkee, että kyseessä on huippuluokan ammattivalmentaja (vaikka viime vuodet ovatkin olleet hiljaisempia) ja pelitavalliset asiat on laitettu nopealla aikataululla jo huomattavasti parempaa kuosiin. Kärpät on silti hirveän paljon perässä esim. IFK:ta ja JypHT:ta, mutta onneksi kevääseen ja pudotuspeleihin on vielä aikaa.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Mikko on löytänyt töitä. Mikosta tulee Raimo Helmisen aisapari alle 20-vuotiaiden maajoukkueessa. Valmentajakaksikko Helminen/Haapakoski on tulessa jo reilun viikon kuluttua Saksassa pelattavassa U20 turnauksessa. Onnea Mikolle ja loisto homma että duunia löytyi.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikko on löytänyt töitä. Mikosta tulee Raimo Helmisen aisapari alle 20-vuotiaiden maajoukkueessa. Valmentajakaksikko Helminen/Haapakoski on tulessa jo reilun viikon kuluttua Saksassa pelattavassa U20 turnauksessa. Onnea Mikolle ja loisto homma että duunia löytyi.

Peukku tälle! Miikko oli väärässä paikassa väärään aikaa ja pelkäsin jo, että ura haudattiin. Ei onneksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikko on löytänyt töitä. Mikosta tulee Raimo Helmisen aisapari alle 20-vuotiaiden maajoukkueessa. Valmentajakaksikko Helminen/Haapakoski on tulessa jo reilun viikon kuluttua Saksassa pelattavassa U20 turnauksessa. Onnea Mikolle ja loisto homma että duunia löytyi.
Tarkoittanee sitä että Mikko on U20-maajoukkueen päävalmentaja parin vuoden päästä. Näinhän se on tuossa junnumaajoukkueessa viime vuodet mennyt. Ensin kakkoseksi ja siitä seuraavaksi päävalmentajaksi. Vaikka Haapakosken Kärppäura oli pannukakku niin ei nuo tulevaisuuden näkymät kovin huonolta näytä. Hyvät näytöt maajoukkueessa ja tie on taas auki liigaankin.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Peukku tälle! Miikko oli väärässä paikassa väärään aikaa ja pelkäsin jo, että ura haudattiin. Ei onneksi.

Täysin samaa mieltä. Erittäin hieno uutinen, sillä Haapakoski ei ole sen enempää syyllinen tähän kauteen kuin seurajohtokaan. Aivan väärä paikka ja uskomattoman paska tuuri alkukauden pakiston kanssa, joten hyvä että pääsee uuteen starttiin ura.

Vaikkakin pesti kestää tällä tietoa vain tuon yhden turnauksen ajan.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täysin samaa mieltä. Erittäin hieno uutinen, sillä Haapakoski ei ole sen enempää syyllinen tähän kauteen kuin seurajohtokaan. Aivan väärä paikka ja uskomattoman paska tuuri alkukauden pakiston kanssa, joten hyvä että pääsee uuteen starttiin ura.

Vaikkakin pesti kestää tällä tietoa vain tuon yhden turnauksen ajan.

Täytyy todeta, että olen aidosti hyvilläni HaapaMikon puolesta. Ei ollut kivaa, että vanha Kärppäpelaaja joutui siihen tilanteeseen, mihin joutui. Mielelläänhän olisi suonut hänelle onnistumisia. Nöyryyden ja yrittämisen kautta alemmissa kuvioissa voimme kenties saada hänestä myöhemmin laatuvalkun. Näin toivon.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Vaikkakin pesti kestää tällä tietoa vain tuon yhden turnauksen ajan.

Olisiko tämä jonkinlainen testi, jotta nähdään miten yhteistyö toimii? Jos sujuu, jatkoa seuraa. Luulisin. Tai ainakin toivon niin.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Olisiko tämä jonkinlainen testi, jotta nähdään miten yhteistyö toimii? Jos sujuu, jatkoa seuraa. Luulisin. Tai ainakin toivon niin.

Pesti on käsittääkseni vain yhden turneen mittainen siksi, ettei kakkosvalmentajan paikka ole ns. päätoiminen. Se ei siis Mikkoa jatkossa työllistä kuin niinä päivinä, jona hän nuorten turneessa töitä tekee.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En sano tätä ihan vain vittuillessani vaan pelkkänä rauhaisana mielipiteenäni jääkiekkovalmentaja Mikko Haapakoskesta.

Suomen jääkiekkoilua halutaan edistää ja sitten junnujen valmentajana on Mikko Haapakoski, jonka meisseli ei rittänyt asettemaan dynastiaa minkäänlaisille oikeille jengoille. Jonka karisma on vain sanakirjassa oleva rivi vailla täyttä ymmärrystä.

Toivottavasti ei saa jatkoa nuorten maajoukkueessa. Ainakaan Suomen. Joku Tanskan, Ranskan tai italian liiga olisi hyvä paikka operoida. Ketään ei kiinnosta ja siellä huonokin voi olla kelpo. Vähän niin kuin Ilkka Mikkola tai Kossu Italian lätkän Serie B:ssä. Varmasti dominoisivat.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
En sano tätä ihan vain vittuillessani vaan pelkkänä rauhaisana mielipiteenäni jääkiekkovalmentaja Mikko Haapakoskesta.

Suomen jääkiekkoilua halutaan edistää ja sitten junnujen valmentajana on Mikko Haapakoski, jonka meisseli ei rittänyt asettemaan dynastiaa minkäänlaisille oikeille jengoille. Jonka karisma on vain sanakirjassa oleva rivi vailla täyttä ymmärrystä.

Toivottavasti ei saa jatkoa nuorten maajoukkueessa. Ainakaan Suomen. Joku Tanskan, Ranskan tai italian liiga olisi hyvä paikka operoida. Ketään ei kiinnosta ja siellä huonokin voi olla kelpo. Vähän niin kuin Ilkka Mikkola tai Kossu Italian lätkän Serie B:ssä. Varmasti dominoisivat.

Melkein repesin tätä lukiessani.

Osoitit juuri, ettet tiedä Haapakoskesta persoonana juurikaan mitään. Aravirran karisma ja työn tulokset dynastian kanssahan ovat niin paljon vakuuttavammat.

Ei mulla muuta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Osoitit juuri, ettet tiedä Haapakoskesta persoonana juurikaan mitään. Aravirran karisma ja työn tulokset dynastian kanssahan ovat niin paljon vakuuttavammat.
Kyllähän jo television välityksellä saa jokainen sen tietyn kuvan, että onko henkilössä karismaa vaiko ei ole. Se on tutkimusten mukaan kuulemma noin seitsemän sekuntia, mikä siihen riittää eikä televisio välineenä ole siinä mikään väärä väline siihen, mikä riittää antamaan sen vaikutelman mitä henkilö on tässä asiassa.

Ja itse asiassa kävin viime marraskuussa yhdet Haapakosken vetämät treenitkin seuraamassa, joten on nähty ihan livenäkin se touhu. Samaa ininää ja päälle liimattua muka kovistelua.

Sinä voit vaikka olla Haapa-Mikon lapsuudenkaveri tai saunakaveri, se ei minun mielikuvaani Haapakoskesta muuta miksikään. Kyllä se nyt vaan näkee haastatteluisden perusteella, että onko esimerkiksi Sheddenissä tai Suikkasessa enemmän karismaa kuin jossain Mikko Haapakoskessa. Pelokas hiirulainen se mielleyhtymä on mikä Mikosta tulee, eikä vain minulle vaan suurimmalle osalle. Lisäksi hänen tuloksensa Kärppien peräsimessä olivat Araakin huonommat, vaikka aikaa valmistautua oli paljon enemmän. Ara on sitten saanut paikkailla hommaa kesken kauden, mikä on aina vaikeampaa kuin aloittaa homma rauhassa kevät-kesällä.

Aravirta ei ole synonyymi sanalle karisma mutta on jo huomattava parannus Alataloon ja Haapakoskeen nähden tälläkin saralla. Ei vain minun vaan monen muunkin mielestä. Sitä paitsi Aran näytöt kansainväliseltäkin kentältä ovat kyllä huomattavasti kovemmat kuin Haapa-Hiiren, josta tuskin koskaan tulee minkään suuren seuran päävalmentajaa. Ainakaan Suomessa, Venäjällä tai P-Amerikassa.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Nyt, kun näin jälkeenpäin ajattelee niin olihan se suuri virhe nostaa Mikko Haapakoski päävalmentajaksi. Jyp sarjan taistelu toki jätti vähän toivetta, että homma muuttuu paremmaksi tällä kaudella. Loppujen lopuksi se oli kuitenkin päinvastoin. Eihän siellä toiminut kentällä suoraan sanottuna mikään missään vaiheessa.

Mikko Haapakoskea en henkilökohtaisesti tunne, mutta minusta hän oli aivan liian suurissa saappaissa. Ei yksinkertaisesti vain ollut valmis valmentamaan vielä päävalmentaja sm-liigassa. Nyt kuitenkin puhutaan joukkueesta ja seurasta, jonka pitäisi taistella kärkipään sijoituksista. Kaikkia ei tietenkään voi Mikon harteille laittaa. Paljon muitakin asioita on mennyt joukkueesa perseelleen ja hankinnatkin on mennyt enemmän tai vähemmän pieleen.

Mikosta voi toki tulla vielä hyvä valmentaja, mutta minusta päävalmentaja kokemusta olisi ollut aluksi hyvä hakea vaikka mestiksestä. Tai jostain muusta sarjasta.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minä näen Haapakoskessa päättäväisyyttä ja sitkeyttä viedä eteenpäin oikeaksi katsomiaan asioita vaikeasta tilanteesta ja vastustuksesta huolimatta. Uskon hänellä olevan rohkeutta kohdata vaikea tilanne pää pystyssä ja harkitsevalla otteella. Edelleen näen hänessä määrätietoisuutta nostaa tarpeen vaatiessa vaikeitakin asioita esiin, vaikka hän tietäisi siitä seuraavan kuohuntaa.

Karisman me jokainen ymmärrämme varmaan omalla tavallamme. Haapakoski ei ole olemukseltaan vanhan johtamismallin mukainen auktoriteetti Sheddenin tai Suikkasen tapaan, mutta minä näen myös hänen rauhallisemmassa päättäväisyydessä karismaattisuutta.

Mielestäni Haapakoskessa on paljon hyvää potentiaalia johtajaksi. Tämä arvio on toki muodostettu vain mediaesiintymisten välityksellä. Uskon kuitenkin, että Haapakoskella olisi ollut yhtä hyvät mahdollisuudet nostaa Kärpät suosta kuin Aravirrallakin.
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Komppaan Larea.

Oma sydämeni sykkii Kärpille. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen ollut loivasti vahingoniloinen, kun Aravirrasta ei sateentekijäksi ainakaan toistaiseksi ollutkaan.

Toivon kuitenkin, että vanhan liikunnanopettajani juonet purevat loppukaudesta ja saamme tämän kauden päätökseen myös urheilullisesti kunnialla. Ja tämähän ei luonnollisestikaan tarkoita sitä, etteikö Mikko olisi pystynyt samaan.

Ei hymiöitä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen ollut loivasti vahingoniloinen, kun Aravirrasta ei sateentekijäksi ainakaan toistaiseksi ollutkaan.
Ei ole ollut mutta Aran pistekeskiarvo Kärpissä on nyt noin 1,42, kun se Haapakoskella oli kenkää saadessaan tällä kaudella 1,17. Jos Kärpät olisi tuolla 1,17-keskiarvolla pelannut tähän asti, niin se säälipleijaripaikkakin olisi käytännöllisesti katsoen jo mennyttä, vaikka teoreettisia matemaattisia mahdollisuuksia siihen vielä olisi.

Se kertoo minulle paljon Haapakoskesta, että vaikka Aravirran aikaan ei ainakaan vielä olla kovin tyytyväisiä, niin silti Haapakosken tahti oli niin surkea, että sillä tahdilla olisi jo helmikuun alussa Kärppien kausi paketoitu.

Sitä paitsi peli on paikoin näyttänyt huimasti paremmalta kuin miltä se Haapahiiren aikana näytti. Jospa se vielä näkyisi pistesarakkeistossakin selvemmin kuin mitä on nyt näkynyt. Viimeistään ensi kaudella.
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tadaa. Pistekeskiarvo. Tilastot. Tadaa.

Väittämät ovat väittämiä. Eikä Mikko Haapakoski ole peluuttanut samaa joukkuetta samoissa olosuhteissa.

Mikään tähän saakka tapahtunut ei tarkoita, etteikö Haapakoski olisi saanut saman valmentajana aikaan minkä Aravirtakin.

Mutta Aravirralla mennään - eikä siinä mitään. Toivotaan, että hyvä tulee.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tadaa. Pistekeskiarvo. Tilastot. Tadaa.
Et ilmeisesti jaksa kerralla lukea koko viestiä, koska sanoin myös:
Sitä paitsi peli on paikoin näyttänyt huimasti paremmalta kuin miltä se Haapahiiren aikana näytti.
Sen jälkeen sanot, että väittämät ovat väittämiä ja teet itse täysin irrationaalisen väittämän, Haapakoski olisi saanut saman valmentajana aikaan minkä Aravirtakin.

Ei muuta kuin paita pois ja seuraavassa pelissä osa jengiä voi seisoa katsomossa itse tekemänsä tifon kanssa ja vaatia Haapakoskea takaisin Kärppiin, niin hienot näytöthän tuo antoikin. Minulle jäivät Haapakoskesta mieleeni Araakin paskemman pelin ja pistetahdin lisäksi lähinnä täysin munattomat selitykset tappioiden ja potkujen jälkeen sekä nuorisokaartin ja etenkin Donskoin kyykytykset. Anteeksiantamatonta touhua.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Täysin vertailukelvottomiahan nuo pistekeskiarvot ovat, koska Haapakoski ja Aravirta ovat valmentaneet täysin erilaisilla joukkueilla. Haapakosken aikana pakistossa pyöri illasta toiseen Lehtoa, Liljebladia, Ylöstä ja Metsoa yhtä aikaa.

Aralle myöhemmin on osteltu Helbling ja Snopek ja kuntoutettu Sicak koko syksyn vammakierteen jälkeen kokoonpanoon.

Fakta on, että Kärpät kokosi joukkueen päin vittua kevään ja kesän aikana, liian isoja aukkoja jäi avoimeksi. Tämä koitui Haapakosken kohtaloksi syksyllä, mutta mitään oikeaa muutosta ei saa aikaiseksi Aravirtakaan.

Ja se peli, se on ihan yhtä sekaisin ollut koko kauden. Yksittäisiä hyviä otteluita tulee, niitä tuli myös Haapakosken aikana, mutta kokonaisuutena suoritus on täysin samanlaista kuin lokakuussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös