Hämpton – jopa mainettaan parempi kaupunki?

  • 101 129
  • 397

tutzba

Jäsen
Mitäs hyviä rullaluistelulenkkejä Hämeenlinna tarjoaa? Onko tiet minkälaisessa kunnossa, jos painaisin tuosta Tiiriön kautta Parolannummen ohi, siitä motarin yli ja eikös sieltä pääse vielä Aulangon kautta keskustaan? Voisi olla ihan mukavan pituinen lenkki. Pitää vähän kysellä etukäteen, kun viimeksi eksyin Ahveniston lenkilläni johonkin keskelle peltoja ja lehmiä.
 

Malone#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wolverhampton Wolves
Mitäs hyviä rullaluistelulenkkejä Hämeenlinna tarjoaa? Onko tiet minkälaisessa kunnossa, jos painaisin tuosta Tiiriön kautta Parolannummen ohi, siitä motarin yli ja eikös sieltä pääse vielä Aulangon kautta keskustaan? Voisi olla ihan mukavan pituinen lenkki. Pitää vähän kysellä etukäteen, kun viimeksi eksyin Ahveniston lenkilläni johonkin keskelle peltoja ja lehmiä.

Muistelet oikein.

Reitin varrelle osuu vielä mukavasti Mierolan silta, jos taukoa kaipaat lenkin varrelle.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Minäkin olen saanut pelätä Rydbeckin pöydällä. On hän pirun taitava, mutta myös ylimielinen. Puhuu hammaslääkäriksi liian huonoa suomea ja tämä johtaa jänniin tilanteisiin kun ei voi tietää mitä ukko meinaa seuraavaksi tehdä. Hösläämistä ja häsläämistä, montaa asiakasta kerralla ja kovat hinnat.

En millään muista nimeä, mutta joku ruotsalainen se oli, joten tämä sama varmaankin. Nimittäin monta vuotta sitten tuli poistatettua viisaudenhammas Hämeenlinnassa, enkä kerta kaikkiaan huomannut mitään sen jälkeen kun puudutus oli laitettu. Kysyinkin siltä toimenpiteen päätyttyä, että koskas se hammas oikein poistetaan. Vähän ihmettelin kun se vastaukseksi heilutti hammasta pihdeissään siinä vierellä.

Ulosanti oli kieltämättä aavistuksen heikkoa, mutta en minä juttelemaan sinne mennytkään.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Aakkulan Mika taisi olla Oralissa, jolla itse olen käynyt viime vuosina. Hauska ja osaava kaveri. Kiekkomies vielä kaiken lisäksi. Suosittelen.


Rydbeckistä on kanssa mammalla vähän erikoisempia kokemuksia. Meinas nykiä hampaita pois tuosta vaan. Seuraava lääkäri oli vain naureskellut ja paikannut pienet reiät hampaista... että sellasta...
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Aakkulan Mika taisi olla Oralissa, jolla itse olen käynyt viime vuosina. Hauska ja osaava kaveri. Kiekkomies vielä kaiken lisäksi. Suosittelen.


Rydbeckistä on kanssa mammalla vähän erikoisempia kokemuksia. Meinas nykiä hampaita pois tuosta vaan. Seuraava lääkäri oli vain naureskellut ja paikannut pienet reiät hampaista... että sellasta...
Meikäläisellä on taas täysin päinvastaiset kokemukset. Kun ekan kerran Oralilla kävin, ohjattiin meikäläinen Aakkulan potilaaksi. Sanalla sanoen hirvein hammaslääkärikäynti, jonka olen normipaikkailtavana kokenut. Kesken toimenpiteen siinä tuli jotain häsläystä ja Aakkula jätti meikäläisen vähäksi aikaa tuoliin istumaan suu täynnä tavaraa. Vartin verran taisin siinä keskenäni istua suu ammollaan. Eihän vartti sinänsä pitkä aika ole, mutta tuossa tilanteessa se tuntui aivan helvetin pitkältä ja kieltämättä naama oli vekkulin tuntuinen sen jälkeen, kun vastaanotolta pääsin.

Sittemmin olen käynyt pääasiassa Rydbeckillä ja koskaan ei ole ollut mitään valittamista. Onhan sillä vähän erikoinen huumorintaju, mutta esim. viisaudenhampaan poistossa kului ehkä kaksi sekuntia, eikä se sattunut yhtään. Juurihoidonkin se teki ensimmäisellä kerralla siihen pisteeseen, että kaksi seuraavaa meni puuduttamatta ja kivuttomasti(ne hoiti joku naislääkäri, siitäkään ei mitään valittamista).
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Mitäs hyviä rullaluistelulenkkejä Hämeenlinna tarjoaa?

Pyyhkäiset vaikka Rapamäen yli, Jukolan kautta, kymppitien varteen ja motarin reunan kautta takaisinpäin. Kierrät Ahvenistonmäen ympäri. Tai vaikka pyyhkäiset Turengin lenkin. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.

Että silleen...
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkin olen saanut pelätä Rydbeckin pöydällä. On hän pirun taitava, mutta myös ylimielinen. Puhuu hammaslääkäriksi liian huonoa suomea ja tämä johtaa jänniin tilanteisiin kun ei voi tietää mitä ukko meinaa seuraavaksi tehdä. Hösläämistä ja häsläämistä, montaa asiakasta kerralla ja kovat hinnat.

Kukaan ei pakota puhumaan Richardin kanssa suomea, voin taata, että hän puhuu ihan kelvollista ruotsia, joten siitä vaan laajentamaan kommunikaatiohorisonttia. Ihan hyvä hammaslääkäri.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onhan täällä se kaikkein vanhin ilmaisfestari eli Ämyrock. Tänä vuonna 2.7. ja Röyhkän Kaukokin saatu kiinnitettyä.
Nyt tää on joku Reilun Kaupan-festarikin eli ituhippejä Jamaicanpipoissaan ja rastoissaan on varmaan paikalla enemmän kuin aikoinaan kunnon pommipäitä. Tämä on 37. ilmainen Ämyrock, kunnioitettavaa.

Knoppitietona kerrottakoon, että Ämy muodostui aikoinaan sanoista älyttömän musiikin yhdistys.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Täytyykin tässä asianmukaisessa ketjussa kysyä, että onko kellään käsitystä miten pitkään Hlinnassa joudutaan elämään ilman Anttilaa? Vanha Anttilahan jo suljettiin, ja sen paikalle aukeaa kuulemma Citymarket syksyllä.. tiedän että uusi Anttila on tulossa siihen motarin päälle rakennettavaan liikekeskukseen, mutta kuulin hämeenlinnalaiselta kaveriltani että joku olisi tehnyt siitä kattamisasiasta valituksen, ja sen takia projekti venyy hamaan tulevaisuuteen..

On kyllä harmillista asua kaupungissa jossa ei nimittäin ole Anttilaa, sen verran pahasti olen kyseiseen puljuun "koukussa", etenkin paikan erinomaisen TOP TEN -osaston takia
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
.. tiedän että uusi Anttila on tulossa siihen motarin päälle rakennettavaan liikekeskukseen, mutta kuulin hämeenlinnalaiselta kaveriltani että joku olisi tehnyt siitä kattamisasiasta valituksen, ja sen takia projekti venyy hamaan tulevaisuuteen..

Motarin katteen rakentamisen aloittaminen viivästyy, koska kilpailutuksen hävinnyt osapuoli vei jutun markkinaoikeuteen. Markkinaoikeus puolestaan totesi, että Hämeenlinnan kaupunki on syyllistynyt kilpailutuksessa virheeseen.

Oma näkemys on se, että kaupunki olisi avoimemmalla toiminnalla voinut välttää kyseisen sählingin.

Kunnallisvalitukset asiassa sen sijaan on valitettu.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Anttila on olemassa Tiiriössä Citymarketin rakennuksessa, mutta siellä ei taida Top Teniä olla.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
On kyllä harmillista asua kaupungissa jossa ei nimittäin ole Anttilaa, sen verran pahasti olen kyseiseen puljuun "koukussa", etenkin paikan erinomaisen TOP TEN -osaston takia
Uutta Anttilaa odotellessa sitten vaan levyjä pläärämään sympaattiseen Levykellariin kirkon taakse. Eilen tuli taas muutama levy noudettua ko. paikasta ja palvelu totutun hyvää eli kukaan ei sano sulle mitään paitsi moi sisääntullessa ellet sitten kysy jotain myyjältä. Hyvä niin.
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kävinpä taas vaihteeksi Reskalla nauttimassa Tiger Sushin antimista.

Siis toi mesta on ihan helvetin hyvä.

Joo, vähän ankea sisustus ja ihmemusaa turhan lujalla. Mutta itse asia, eli safka, on kyllä loistavaa. About kymmenen kertaa olen käynyt ja aina laatu ollut kohdallaan, ei yhtään häpeä vertailussa moninverroin kallimpien raflojen kanssa. Ja mä olen tankannut sushia kymmenissä paikoissa ympäri Eurooppaa.

Käykää kokeilemassa. Vituttaisi satasella, jos noin mainio paikka ei pärjäisi paskaburgeri/kepsu/lätty-firmojen puristuksessa.

Varoituksen sana: niitten wasabi on aika murhaavaa.
 

tutzba

Jäsen
Varoituksen sana: niitten wasabi on aika murhaavaa.

Käytiin kerran tsekkaamassa paikka. Otin jonkun kanasalaatti-wasabi-kombinaation. Ajattelin, että otetaanpa tuollainen pieni vihreä pallo tähän kanan lisukkeeksi. Melkeinpä heti tuon tehtyäni totesin, että nyt tuli tehtyä paha virhe. Mutta siis ei tuo ruoka mitään ihmeellistä ollut, ainakaan en itse kauheasti lämmennyt.
 

J.Petke

Jäsen
Käytiin kerran tsekkaamassa paikka. Otin jonkun kanasalaatti-wasabi-kombinaation. Ajattelin, että otetaanpa tuollainen pieni vihreä pallo tähän kanan lisukkeeksi. Melkeinpä heti tuon tehtyäni totesin, että nyt tuli tehtyä paha virhe. Mutta siis ei tuo ruoka mitään ihmeellistä ollut, ainakaan en itse kauheasti lämmennyt.

Sushiravintolassa kanasalaatti? :)

Itse olen käynyt tuon paikan testaamassa myös ja ihan käypää kamaahan se oli. Pitäisi joku päivä hakea joku isompi setti erilaisia variaatioita joten sitten pääsen sanomaan jumalan totuuden tästä paikasta.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kopioidaan vielä tänne tuo lääkäriketjuun postaamani viesti.

Minulla on tuntemuksia jotka viittaavat rintarangan lukkoihin ja niihin liittyviin lihasjumeihin. Onko kenelläkään kokemuksia näiden hoidattamisesta (esim. OMT-fysioterapeutilla tai kiropraktikolla) Hämeenlinnassa tai lähiseudulla? Lähinnä siis osaavien ammattilaisten perään kyselen.

P.S. Joku kuitenkin kysyy; sydän on kunnossa, tutkitusti.
 
Rydbeckistä on kanssa mammalla vähän erikoisempia kokemuksia.

Niin meidänkin mammalla.

Itse kävin tänään Oralissa Vasily Kozlovskiyn vastaanotolla. Pehmeäkätinen ja ystävällinen kaveri, joka selitti kaikki paikkauksen työvaiheet ja kyseli vointia melkein koko ajan. Suosittelen.

PS. En ole Vasily.
 

M10

Jäsen
Itse kävin tänään Oralissa Vasily Kozlovskiyn vastaanotolla. Pehmeäkätinen ja ystävällinen kaveri, joka selitti kaikki paikkauksen työvaiheet ja kyseli vointia melkein koko ajan. Suosittelen.

Eräs läheiseni on kovasti hammaslääkäri-kammoinen, mutta hän jaksaa aina hehkuttaa tuota Vasilya, kuinka taitava ja rauhoittava hän työssään on. Suosittelen siis minäkin, vaikka itse en ole ollut hänen vastaanotollaan, vaan joskus 4v sitten sillä jollain musliminaisella joka sekin oli hyvä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ite käyn Lahtisen Maunolla, joka pitää vastanottoa Linnan Klinikan puolella. Kai se rintarankojakin avaa, vaikka itsellä enemmän hoidot koskeneet alaselkää ja niskaa.

+1

Suosittelen Lahtista. Kiropraktiikastakin on kokemuksia. Se oli mielestäni liian rankakeskeistä. Eli lihaksia ei lämmitelty ennen naksauttelua jne.

Manulta saa kokonaisvaltaisen hoidon ja mahdollisuuksien mukaan myös hyviä neuvoja miten ongelmia voi koittaa ratkaista itsekin.
 

tutzba

Jäsen
Miksei Hämeenlinnassa ole seduloita? Aikoinaanhan niitä käsittääkseni on ollut. Kuulin villiä huhua, että olisi ollut hiukan liikaa huumeita siellä liikkeellä ja tämän johdosta Seppo oltaisiin savustettu pois.

Vai onko syy ainoastaan siinä, että täällä on pikkuinen monopoli baarien suhteen.

Sanotaan vielä loppuun, että olen tyytyväinen nykytilanteeseen, eli onnelasenssihelvetit pysykööt poissa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Miksei Hämeenlinnassa ole seduloita? Aikoinaanhan niitä käsittääkseni on ollut. Kuulin villiä huhua, että olisi ollut hiukan liikaa huumeita siellä liikkeellä ja tämän johdosta Seppo oltaisiin savustettu pois.
Eikun sehän oli Hämeenlinnan skenessä mukana ennen sitä varsinaista seduloiden aikakautta, harjoitteli sitä täällä. Sitten joku sen toiminnan osti ja sopimus oli, ettei Seppo tee täällä bisnestä kymmeneen(?) vuoteen. Nykyisellään tuo yökerhobisnes lienee Hämeenlinnassa niin tyhjä arpa, ettei ole mikään ihme, että Sedu on jättänyt väliin. Näin taitaa kyllä olla muuallakin maassa. Tämä siis muistikuvien perusteella.

Ja ne huumejututhan oli ihan eri ravintoloitsijoiden aikana kai. Yksi kaveri aiheesta ollut jälkeenpäinkin jutuissa. Ja näkeehän sen meiningin tuolla kylilläkin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tuntuu vähän siltä, että Hämeenlinnan baariskeneen eivät ole ulkopuoliset yrittäjät tervetulleita. Piiri pieni pyörii ja välillä vaihdetaan vähän paikkojen tyyliä ja kohderyhmää keskenään, kunnes ympyrä jälleen sulkeutuu.

En perusta seduloista, mutta joku riittävän vahvalla taloudellisella pohjalla oleva ulkopuolinen (vaikka sitten Sedu) voisi vähän sekoittaa soppaa, ettei perkele pohjaan pala. Nykytilassa palvelu on paskaa ja hinnat korkealla - ihmisiä voidaan kohdella täysin päin helvettiä ilman pelkoa liikevaihdon vähenemisestä.
 

tutzba

Jäsen
Nykytilassa palvelu on paskaa ja hinnat korkealla - ihmisiä voidaan kohdella täysin päin helvettiä ilman pelkoa liikevaihdon vähenemisestä.

Menet Sirkukseen normaalina perjantai-iltana, maksat kympin sisään ja kaksi euroa eteispalvelumaksua, vaikka et narikkaan jättäisikään mitään. Kaksi euroa siis siitä, että joku metriheikki avaa sinulle oven. Kerran kysyin, että millä ihmeellä te laskutatte kaksi euroa vaikka mitään syytä sille ei ole. "Mene muualle jos ei miellytä". Uuh.

Sitten tiskille, jossa normisiideri maksaa suunnilleen kuusi euroa. Loppuilta meneekin siinä, kun paska dj soittaa samat biisit noin kymmeneen kertaan. Onneksi on aina silloin tällöin noin Push uppeja ja Escape to Danceja, ainakin musiikki on kohdillaan vaikka muuten tarjonta onkin heikkoa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Kaksi euroa siis siitä, että joku metriheikki avaa sinulle oven. Kerran kysyin, että millä ihmeellä te laskutatte kaksi euroa vaikka mitään syytä sille ei ole.

Höpöhöpö.

Riehuppa vähän, niin tulevat välittömästi raahaamaan pihalle. Siinä sitä kaivattua palvelua on.

Että silleen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös