Guns N' Roses

  • 793 245
  • 4 526

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paluubussissa kuulin sivukorvalla jonkun hehkuttavan Slashin Täällä pohjantähden alla-tiluttelua, joka multa kyllä meni ohi. Bongasiko joku täällä Suomi-tribuuttia?

Enpä usko, vaan luulen että kyse oli Kummisetä-teemasta, jota kuulin tunnistettavan myös Uralin pihlajaksi. Heh.

Bändi oli timanttia, soundit platinaa, show uraania..
ja järjestelyt kryptoniittia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Fanipoikanakin sanon, että välillä myös heikompaa suorittamista, mutta eihän tämä setä ole koskaan puhtaasti lauluääneltään parhaimmistoa ollut. Viehätys tulee ihan muuta kautta, ainakin mulle.

Täh? Axlhan on oikeasti helvetin kova laulaja. Äänialaltaan huikea, venyy matalalta tosi korkealle. Menee helposti kaikkien aikojen kymmenen parhaan rocklaulajan joukkoon.

Kantola tullee jäämään historiaan tällaisten tapahtumien järjestyspaikkana kun Stadikan remppa saadaan valmiiksi. Hyvä keikkapaikka, mutta liikaa logistisia haasteita Helsinkiin verrattuna.

Varmaankin näin, mutta hyvin ovat Hämeenlinnassa osanneet hyödyntää tämän raon. Logistiset haasteetkin riippuvat paljon siitä, millä Kantolaan menee. Omalla autolla sinne pääsee aika mukavasti, kun tietää, mihin jättää. Jos haluaa juoda ja käyttää julkisia, niin on toki monimutkaisempaa, jos ei ole jotain tilausajoa. Juuri tuon ja myös kaljajonohelvetin takia en enää jaksakaan juoda keikoilla.

Kuka voi oikeasti pitää Comaa turhakkeena? Onhan se tosin massiivinen biisi, eikä välttämättä toimi keikoilla parhaiten, mutta onhan se ihan timantti ja mulle potkii kuin häkä keikallakin.

Makuasioitahan nämä ovat, mutta bändillä on tuolla järkäleosastolla monta paljon parempaakin biisiä, joissa on melodiaa ja draaman kaarta ihan eri tavalla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Okei, nyt myöntöä peliin, kuka oli eturivissä catwalkin (vai mikä se yleisöön työntyvä penis on) vieressä Ilves-lippis päässä ja Nightrain-huppari päällä (ettei vain olisi ollut Nightrain-teepaita alla?). Melkein jo menin tervehtimään, että kröhöm... ekkös sää sieltä Jatkoajasta oo...

KOLME TUNTIA. Eihän taas ollut tottakaan, mutta totta oli. Lavan edessä soundit on mitä on mutta mitä vitun väliä, fiilis on loistava. Siinä on omiensa seurassa. Mää muuten rakastan Richard Fortusta, oonko tunnustanut jo, nyt tunnustan. Se hymyilikin mulle kun näytin sille peukkua. Duff Smackin paidassa... Duffin plektra lennähti edestäni ja hyvällä tuurilla olisin sen napannut. Slashin SCOM-lopetus oli ehkä upein biisin lopetus mitä olen ikinä kuullut, se kesti ja kesti ja Axliakin nauratti kun Sauli-poika vaan pani menemään. Axl oli hyväntuulinen, mikä toi hyvän tuulen minulle. Toivottavasti kaikille. Hän on onnellinen. Mää herkistyn... taas! Kun pojat (plus yksi leidi) lähtivät viimeisen kerran lavalta, vilkutin, voi vittu että on jo ikävä. Paluumatkalla junassa oli hyvä tunnelma myös. Aika pitkä on kieltämättä Hämiksen kilometri, mutta ei haitannut kävely Kantolaan ja takaisin. Ei vittu haitannut mikään. Lavasta vasemmalla alueen ulkopuolella oli jotain jengiä traktorin lavalla. Siinä oli helvetin hieno paikka.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Se oli sitten siinä. Kun selvisi että Suomeen tulevat, oli selviö että paikalle on päästävä. Aika tyhjähän tässä on fiilis kun huomaa vihdoin nähneensä sen mitä on koko ikänsä odottanut.

Sitä vanhemmiten kaikenlainen fanitus laskee eikä esim. jääkiekko aiheuta sellaisia tunteita kuin nuorena, mutta tämä poppoo tekee poikkeuksen ja syy löytyy sieltä Gibsonin varresta. Reunion huhujen aikaan hieman pelotti Rosen suhteen, mutta kyllä keikka oli loistava. Ei sitä laulua voi liikaa alkaa kritisoimaan, kyllä nuo isot keikkamäärät myös verottaa. Suurilta osin kuitenkin todella kovaa suorittamista Roseltakin.

Alkuun odottelu pisti kyllä vihaksi, sillä niin monesta osoitteesta olin kuullut ettei tällä kiertueella ole varttia enempää lipsuttu. Kyllähän tämä viha laantui kuitenkin melko äkkiä kun it's so easy paukahti. Siinä ne nyt painaa viimeinkin yhdessä, tuumasin. Täydellisen nautinnon tarjosi keikka ja kyllä se herkistää näin jälkeenpäin.

Itse järjestelyihin kantaa ottamalla minulle jäi aivan eri maku. Minulla kävi myös ehkä hieman tuuria enkä ollut niissä pahimmissa sumpuissa. Kävelymatka ei tuntunut pahalta, jopa olematon vrt esim. Turun Ruisrockiin mikä on myös hienolla paikalla, mutta logistisesti haastava. Päätin myös että ajoissa olen liikenteessä, jottei voi ainakaan itseään syyttää jos homma takkuaa. Portilla ei jonoa ja neljältä sisällä, jonne kulkeutui myös helposti pieni terävä eväspullo. Isoja jonoja näkyi heti, mutta ne olivat yllätykseksi fanituotteita myyvissä kojuissa. Nämä tuotteet jäi omalta osaltani ostamatta.

Pari tuntia tuli nautittua nurmella olusia ja jonottaa ei tarvinnut kertaakaan. Siitä siirryin ottamaan hieman ravintoa, sillä huomasin Michaelin pian aloittavan. Ruuan jälkeen Circleen katsastamaan perinteisesti kovaa kotimaista. Siinä se sitten kului molemmat lämppärit katsellessa. Näiden jälkeen vielä yhdet kävin ottamassa ja tällöin oli kyllä jo ruuhkaa ja jonottaa sai tovin. Tämä oli ehkä yksi puute Circlen katsojia silmällä pitäen. Oma tiski meille olisi pitänyt olla. Vessa täällä puolella toimi kyllä hyvin, laarille päästi jonotta. Tuli siinä kuultua ohi mennen taas se festarien kliseekin koppijonosta: "Miks miehet ei mee johonki muualle". Itse en huomannut nopealla silmäyksellä mitään sukupuolirajoituksia koppien ovessa.

Circlessä oli tilas hyvin mutta alkoi tiivistyä ennen ennakoitua aloitusaikaa. 20.45 oltiinkin sitten samassa nipussa kaikki ja odotus sai alkaa, pikkupullo palveli hyvin pitkänkin keikan ajan. Loppua kohden hieman hälveni, eikä oltu enää niin tiukassa. Koko keikan vallinnut onnellisuus konkretisoitui Paradise Cityn raketteihin, tällöin tajusin nähneeni sen viimein.

Poistuminen Circlestä oli sujuva. Sumppua oli, mutta aika vauhdilla se liikkui. Arviolta 20-30 minuuttia meni siihen missä tiet jakaantuu, tämän jälkeen sai kävellä melko väljästi keskustaan. Ei taida edes Hartwalilta päästä ulos alle tuon ajan.

En kehu tapahtumapaikkaa, mutta tuuri taisi pelastaa itseni pahimmalta, sillä en yhtä kertaa enempää asioinut olutjonossa jälkeen kello kuuden. Lisäksi bändin näkeminen oli itselleni niin isoa asia, ettei sitä pysynyt käytännössä millään pilaamaan, jos vain itse keikka olisi onnistunut.

Kantolahan on tosiaan vain tuuraamassa stadikkaa, joten tuolla tuskin tarvitsee enää kovin usein vierailla.

Ainut asia mikä jäi koloon purukaluston oli Michaelin vierailun puuttuminen. Mies on pitänyt Slashin kanssa yhtä viime vuosina ja vierailuita on nähty useasti, nyt jäi sellainen kuva ettei tilaa sitten ollutkaan. Oma veikkaukseni menee tässäkin suhteen hieman keikkapaikan piikkiin. En tiedä millaiset tilat bändeille oli, mutta GnR ei tainnut juuri paikalla viihtyä mikäli huhut viime hetken kyydityksestä pitää paikkansa. Ilmeisesti tyyli oli siis ennemmin että mennään vetämään keikka ja äkkiä pois. Siinä ei tainnut jäädä paljoa aikaa takahuone jameille.

Tyhjä on tosiaan olo, mutta nyt se on nähty. Ei auta kun odotella jatkuuko homma uuden levyn parissa. Takaraivossa jyhmää kyllä juuri nyt ajatus siitäkin, jos menisi katsastamaan vielä jonkun keikan tältä rundilta.

Edit. Vaihtuvat lämppärit ihmetyttää ja toivoisin jotta mikäli vielä rundaavat ottaisivat rundille mukaan jonkun nousevan kyvyn joka saisi soittaa useammassakin paikassa.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@Kampitus analysoi hyvin. Mäkin menin keikalle jo noin kello neljäksi. Ei ollut jonoja silloin. Ihmisiä kyllä piisasi. Ja ihan hyvin pääsi takaisin rautatieasemallekin keikan jälkeen. Toki kaljajonossa en käynyt. Jos olisin käynyt niin olisin myös vienyt pikkupullon ellen kaksi intiimialueella huvialueelle sisään. Stokiksessa oli turvatarkastus, btw, paljon tarkempi. Hämptonin kaupungissa oli joku hyväntuulinen eukko siinä, että kattos pitäs tehä turvatarkastus. Siinä ei mennyt pitkään.

The Darkness ei muuten oo paskempi bändi.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika ylimieliseltä vaikuttaa tämä Axl Rose lukemieni juttujen perusteella. No, kaippa näillä supertähdillä on varaa käyttäytyä miten tykkäävät. Ihmisten odotuttaminen, keikkajärjestäjien pompottaminen ym. Silti miljoonat sopulit (=tyhmät fanit) seuraavat haltioituneina. Aikamoista touhua.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Aika ylimieliseltä vaikuttaa tämä Axl Rose lukemieni juttujen perusteella. No, kaippa näillä supertähdillä on varaa käyttäytyä miten tykkäävät. Ihmisten odotuttaminen, keikkajärjestäjien pompottaminen ym. Silti miljoonat sopulit (=tyhmät fanit) seuraavat haltioituneina. Aikamoista touhua.

Kommenttina ihan yhtä antoisa kuin joku Larsin 30 vuotta väärin soitetut rummut.
 

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Miami Dolphins
Yleisö käyttäytyi omaan silmään todella rauhallisesti, vasta viimeisessä (!) biisissä havaitsin yleisöltä pientä riehaantumista. Itse Estrangedista villiintyneenä innostuin jopa huojuttamaan käsiäni pääni yläpuolella ja laulamaan mukana, ja mies takana koki asiakseen ilmoittaa, että allekirjoittaneen tulisi "rauhoittua vähän". Siis lauteilla on Guns N' Fucking Roses, aikanaan "maailman vaarallisimpana bändinä" tunnettu yhtye, ja keikalla ei saisi jammailla, piti se tämäkin päivä todistaa.

Kiinnitin muuten itsekin huomiota tuohon traktoriin, että aika strategisesti oli sijoitettu sinne alueen laidalle. Kenties maaseudun valoisa kesäyö on ollut myös bändille mukavaa vaihtelua iankaikkisiin stadioineihin verrattuna. Mahtaakohan se lavaa vastapäätä kauempana ollut viljasiilo / rehutehdas mikälie olla edelleen toiminnassa? Todella ruma se oli ainakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse aiheeseen: kova keikka. Äijät paino rautasella otteella. Tais tulla äänimiehelle kiire kun Axl heitti lopuksi mikin yleisöön

Axl heittää aina mikin yleisölle eikä se tule äänimiehelle yllätyksenä. Ei se mikään ihan halpa vehje ole, mutta mitäpä se nyt kokonaisbudjetissa tuntuisi.

Monia keikkoja on nähty, mutta en ole koskaan ollut lähelläkään saada omaksi. Aina voi ostaa jonkun paidan, mutta mikki olisi täysin korvaamaton.

Olis hienoa tietää miten esimerkiksi joltain isolta stadionilta lähtee porukka pois. Luulisi että siellä olisi ruuhkia.

Imolassa oli 90000 ja sieltä rauhallisesti käveltiin pois. Hieman ahdasta, mutta ei tönimistä. Kaljaa myytiin ulkopuolella ja poliisihelikopteri pörräsi matalalla. Sitten siitä pikku hiljaa alkoi olla väljempää ja porukka hajaantui. Alle puolen tunnin juttu.
 
Alkuvideossa taisi pyöriä aseina Suomi-Konepistoolit?

Täytyi kyllä Ihmettellä osaa näitä kalliimalla lipulla paikalle tulleita, ollaan niin tuubassa että kolmannen biisin kohdalla kävi jo järkkärit katsomassa kondista ja baja-majan ovi tuntui olevan monilla hukassa, Money well spend??

Soudit oli kyllä todella hyvät omaan korvaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täytyi kyllä Ihmettellä osaa näitä kalliimalla lipulla paikalle tulleita, ollaan niin tuubassa että kolmannen biisin kohdalla kävi jo järkkärit katsomassa kondista ja baja-majan ovi tuntui olevan monilla hukassa, Money well spend??
Jep, näitä samanlaisia sankareita tulee ihmeteltyä kyllä käytännössä jokaisella keikalla millä tulee itse oltua. Parhaana muistona Metallican vuoden 2009 Hartwall Areenan keikalta joku sankari joka istui Jaffalan ulkopuolella jonossa sellaisen retkijakkaran päällä. Tai siis yritti istua, pääasiassa kaveri oli turvallaan siellä maassa ja näytti jonkinlaista painimatsia käyvän sen jakkaran kanssa. Välillä sitten mutusteli jotain sämpylää siellä, ja yritti jossain vaiheessa myös myydä tuon puoliksi syödyn sämpylänäsä. En tiedä pääsikö lopulta pelipaikoille asti, olen aika varma että ei pääse koska oli sen verran huomoita herättävä kaveri muutenkin, että varmasti olisin bongannut kun kenttäpaikalle oli hänkin tulossa.

Ei minulla ole mitään sitä vastaan jos joku tykkää ottaa kuppia keikoilla, mutta mitä vitun järkeä on maksaa lipuista ensin jopa kolminumeroinen summa ja sitten vetää pää niin täyteen että muistot keikasta on erittäin vajavaiset tai ei välttämättä nää koko keikkaa ollenkaan? Lisäksi ainakin itsellä tulee sitten kännissä se helvetillinen kusihätä erittäin helposti, joten sekin vähän syö fiilistä. Mutta jokainen tyylillään, en minäkään nyt aina ihan kuivin suin ole (riippuu keikoista), vaan tilanteen mukaan tulee jokunen olut nautittua. Tosin paljon tulee käytyä myös omalla autolla keikoilla ja silloin itsellä ainakin se on se max. yksi mitä juon, harvoin edes sitä.

Muttajoo, ei ole tarkoitus kritisoida ketään, jokaisen oma asia.

Gunnareita en ollut katsomassa, sori pienestä off topicista. Jatkakaa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Mä tulin paikalle n. 17:30 ja reilu 10 minuuttia meni lippujonossa ja toinen mokoma paitaa ostaessa.

Bändikattaus oli kyllä loistava. Monroe ei petä ikinä, Darkness on myös todella hyvä. Ja onneksi soittivat myös Get your hands off my woman:in. Aivan loistava kappale ja Justinin ääni pääsee siinä kappaleessa kyllä oikeuksiinsa. Hieno veto kaikkiaan Darknesilta.

Axlin ja kumppaneiden tunnin myöhästyminen hieman harmitti, mutta toisaalta lavan valoshow pääsi oikeuksiinsa vasta kunnolla sillä tunnin jatkoajalla. Aivan upealta näytti lava puolen yön jälkeen kaikkine valoineen ja videoineen. 3 tunnin setti, tuommoista ei moni nykyajan huippubändi valitettavasti vedä. Axlin ääni kesti yllättävänkin hyvin, muutamaa suvantovaihetta lukuunottamatta. Slash on ollut jo vuosia huippukunnossa ja eikä pettänyt nytkään. Fortus oli todella hyvä komppikitaristi ja olisi varmasti hoitanut osansa myös leadina. Hyvin toimi homma Slashin kanssa. Ja Duff, aivan mahtava veto New Rose. Koko bändi loistavassa vireessä.

Ei muuta voi sanoa kuin KIITOS!
 
Täytyi kyllä Ihmettellä osaa näitä kalliimalla lipulla paikalle tulleita, ollaan niin tuubassa että kolmannen biisin kohdalla kävi jo järkkärit katsomassa kondista ja baja-majan ovi tuntui olevan monilla hukassa, Money well spend??

Samaa tuli itsekin mietittyä ja toinen että minkä helvetin takia tonne circleen ei otettu normaali lipulla tulevia henkilöitä, niinkuin yleensä tehdään, jos se ei ole täynnä? Nyt näytti olevan lähes puolityhjänä toinen sivu koko alueesta ja Duffin huulilta pystyi lukemaan järkkäreille osoitetut sanat "What the Fuck?" viitaten kädellä siihen tyhjään aukkoon lavan vieressä it's so easyn aikana.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yleisö käyttäytyi omaan silmään todella rauhallisesti, vasta viimeisessä (!) biisissä havaitsin yleisöltä pientä riehaantumista. Itse Estrangedista villiintyneenä innostuin jopa huojuttamaan käsiäni pääni yläpuolella ja laulamaan mukana, ja mies takana koki asiakseen ilmoittaa, että allekirjoittaneen tulisi "rauhoittua vähän". Siis lauteilla on Guns N' Fucking Roses, aikanaan "maailman vaarallisimpana bändinä" tunnettu yhtye, ja keikalla ei saisi jammailla, piti se tämäkin päivä todistaa.

Hah, ei helvetti :D No mutta näkihän ja arvasihan sen selkeästi että tuolla oli paljonkin sellaista porukkaa joka oli elämänsä ensimmäistä kertaa rock-keikalla. Circlessäkin oli kyllä hyvin rauhallista, ainakin vasemmalla puolella missä itse olin. Vähän aneemisesta yleisöstä siis ainoa miinus mutta muuten tuo circle oli kyllä aivan hiton hyvä sijoitus. Pääsi lähelle ilman että tarvi ryysiä kyynärpäiden kanssa, ja muutenkin oli suht hyvin tilaa olla koko keikan aikana koska GC-alueelle ei oltu myyty turvoksiin asti lippuja. Eikä soundeissakaan siinä lähellä ollut omasta mielestä valittamista, ja siinä pystyi jopa olemaan ilman korvatulppia.

Itse keikka 5/5. Olin nähnyt vain kerran aiemmin 2006, ja vaikka sekin oli kova keikka ja Axl silloin jopa vielä kovemmassa laulukunnossa, niin kokoonpanon ansiosta tämä menee kirkkaasti edelle. Enpä mitään biisiä jäänyt kaipaamaan, tai toki niitä Illusioneiden tuntemattomampia biisejä olisi hieno kuulla livenä, esim. Pretty Tied Up, Locomotive, Get in the ring tai Breakdown, mutta eipä noita tosissaan odota kuulevansakaan. Ainoa antikliimaksi keikalla oli taas ylipitkitetty Knockin' mutta senkin tavallaan tiesi jo etukäteen vaikka toivoikin että sovitusta olisi lyhennetty. No, eipä siinä, tuotakin vaan lähinnä naurettiin seurueemme kesken, kun ei biisi loppunut kirveelläkään.

Joo, kaljatiskeille oli toki jonoa lämppäreiden aloitettua, kävin itse viimeisen kaljani ostamassa MM:n keikan jälkeen, samalla kun hain ruokaa. Tämän takia osa Darknessista meni ikävä kyllä vähän ohi. Mutta muuten ei omalta osalta mitään valittamista järjestelyistä. Sisään pääsin täysin ilman jonoa n. puoli kuuden aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei minulla ole mitään sitä vastaan jos joku tykkää ottaa kuppia keikoilla, mutta mitä vitun järkeä on maksaa lipuista ensin jopa kolminumeroinen summa ja sitten vetää pää niin täyteen että muistot keikasta on erittäin vajavaiset tai ei välttämättä nää koko keikkaa ollenkaan?

Firman rahoillahan nuo useimmat operoi. Hyvä ystäväni toimii toimitusjohtajana ja hän järjesti Motörheadin keikalle bakkanaalit aitioon. Harmillisesti aikataulu oli minulle täysin mahdoton enkä päässyt paikalle, mutta hauskaa siellä oli ollut.

Se on sitten eri asia onko siinä järkeä, mutta eihän neljävuotiaskaan muista siitä Lintsin reissusta yhtään mitään, mutta tärkeintä on se, että sillä hetkellä oli hauskaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Circleen voisi olla jonkinlainen pääsykoe ettei sinne tule nuivailijoita. Siellä muuten pyöri joskus viiden nurkilla joku kaiffari ihan sekaisin huutamassa Niinaa tai Tiinaa ja kävi järkkäreiltäkin kysymässä. Yöllä se oli Hämptonin asemalla kysymässä kytiltä "missä on Niina / Tiina, se on mun tyttöystävä".

Oli se kyllä näille Suomenmaan kusipäille taivaan lahja, että bändi tuli tunnin myöhässä lavalle, joten heillä ei mennyt elämä lopullisesti pilalle vaan voivat aina muistuttaa että AXL OLI MYÖHÄSSÄ.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Circleen voisi olla jonkinlainen pääsykoe ettei sinne tule nuivailijoita. Siellä muuten pyöri joskus viiden nurkilla joku kaiffari ihan sekaisin huutamassa Niinaa tai Tiinaa ja kävi järkkäreiltäkin kysymässä. Yöllä se oli Hämptonin asemalla kysymässä kytiltä "missä on Niina / Tiina, se on mun tyttöystävä".

Niina oli taatusti pahasti hukassa, koska tuo heebo huusi sitä myös keikan jälkeen keskustaan päin valuessa:D
Mutta joo, on nämä vaan ihan mahtavia juttuja ja elämyksiä. Nyt alkaa olla kaikki nuoruuden sankarit nähtynä ja kuultuna, toiset vähän useampaan kertaan mutta Gn'R millään kokoonpanolla oli vasta ekan kerran eilen. Tämän jos olisi missannut, ei sitä olisi antanut itselleen koskaan anteeksi;)
Mieletön fiilis ja nyt sitä saa lomalla kaivaa levyt pölyisestä hyllystä, josko vähän availisi lyriikoita eri näkökulmasta mitä pari vuosikymmentä sitten.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Huuteli muuten ennen keikkaakin. Tuolloin Nina löytyi sieltä jostain.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta suurin ongelma näissä n. 50000 hengen tapahtumissa on ettei minkään muun suomalaiskaupungin kuin Helsingin ja Tampereen kapasiteeti riitä tuollaiselle ihmismäärälle.
Mitä tarkoitat tuolla, että Tampereen kapasiteetti riittää n. 50000 hengen tapahtumalle? Tampereella on paljon hotelleja ja majoitusta, kaupunkiin kulkee busseja, junia ja lentokoneita. Moottoritiet ovat melkein joka suunnasta. Saarioisten tehtaat tekevät einestä. Ratinan stadionin kapasiteetti jää kuitenkin käsittääkseni aika kauas tuosta n. 50000 hengen kapasiteetistä. Ja kun kaupunki on kahden järven puristuksessa kapealla kannaksella, täytyy noin suurta keikkapaikkaa alkaa hakemaan jostain muualta kuin aivan keskustasta. Teivossa (Ylöjärvellä) on pidetty 15000 hengen tilaisuus. Teiskossa on tilaa... Kaanaan moottorikeskuksessa voisi olla tilaa, mutta sitä kautta tullaan melkein samaan ongelmaan kuin Kantolan kanssa. Kiinnostaako esim. stadilaisia tulla jättikonserttiin vieläkin Hämeenlinnaa "erikoisempiin" olosuhteisiin Tampereen Teiskoon? Täysin maaseudulle, melkein erämaahan :) Kuitenkin keikkapaikan sijainti on tärkeää, kun koetetaan houkutella esim. Guns N' Roses -faneja ympäri Suomea. Tampereella on kapasiteettiä, mutta tuollaisen ison keikan järjestäminen siellä vaatisi jotain spessua suunnittelua ja toteuttamista.

Kyllähän tuollaisen konserttipaikan pystynnee rakentamaan kentälle kuin kentälle. Onhan Madonnakin konsertoinut n. 85000 hengelle Jätkäsaaressa. Olympiastadionikaan ei taida paljoa enempää 40000 henkeä vetää? Nykyisenä pirkanmaalaisena itseä kiinnostaa kovastikin, että mitkä ovat esimerkiksi Hämeenlinnan Kantolan suunnitelmat ja toteutukset tulevaisuudessa? Gunnareita suurempia bändejä ei paljoa ole (kuin ehkä U2 ja Dire Straits) imho. Metallica, AC/DC ja Iron Maiden alkaa olla nähty. Van Halen ja Aerosmith ei vedä isoja keikkapaikkoja Suomessa täyteen. Goldplay, Muse - ei paljoa mattimeikäläisiä kiinnosta. Ja meidän mattimeikäläisten kiinnostus tuo tuon n. 50000 katsojaa täyteen.

Tuo yllä oleva offtopic aiheeseen Guns N' Roses. Gunnareiden vanhat levyt ovat kokeneet mielessäni uuden renessanssin. Olisi hienoa kuulla kuitenkin Axlilta ja kumppaneilta uutta musiikkia. Sitä varmaan jäädään seuraamaan tässäkin ketjussa...
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Mitä tarkoitat tuolla, että Tampereen kapasiteetti riittää n. 50000 hengen tapahtumalle? Tampereella on paljon hotelleja ja majoitusta, kaupunkiin kulkee busseja, junia ja lentokoneita. Moottoritiet ovat melkein joka suunnasta. Saarioisten tehtaat tekevät einestä. Ratinan stadionin kapasiteetti jää kuitenkin käsittääkseni aika kauas tuosta n. 50000 hengen kapasiteetistä. Ja kun kaupunki on kahden järven puristuksessa kapealla kannaksella, täytyy noin suurta keikkapaikkaa alkaa hakemaan jostain muualta kuin aivan keskustasta. Teivossa (Ylöjärvellä) on pidetty 15000 hengen tilaisuus. Teiskossa on tilaa... Kaanaan moottorikeskuksessa voisi olla tilaa, mutta sitä kautta tullaan melkein samaan ongelmaan kuin Kantolan kanssa. Kiinnostaako esim. stadilaisia tulla jättikonserttiin vieläkin Hämeenlinnaa "erikoisempiin" olosuhteisiin Tampereen Teiskoon? Täysin maaseudulle, melkein erämaahan :) Kuitenkin keikkapaikan sijainti on tärkeää, kun koetetaan houkutella esim. Guns N' Roses -faneja ympäri Suomea. Tampereella on kapasiteettiä, mutta tuollaisen ison keikan järjestäminen siellä vaatisi jotain spessua suunnittelua ja toteuttamista.

No tuollainen 35t paikka on tulossa, ei riitä megabändeille mutta asteen pienemmille suuruuksille.

Santalahteen rakennetaan tapahtumapuisto - Aamulehti

linkki aamulehteen ja juttuun uudesta tapahtumapuistosta.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Petros Kyllä, ok. Olen nähnyt tuon joskus, mutta unohtanut sen. Kyllä 35000 henkeäkin pitäisi riittää tuomaan staroja Tampereellekin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Lavan takana olleen porukan mukaan bändin tiedoissa on ollut 21.45. Eli joku fake news on siis jaettu jompaankumpaan suuntaan. Järjestäjä olisi voinut sen näyttää vaikka screenillä niin se olisi ollut porukalle enemmän ok.

Ei kyllä jäänyt mitään valitettavaa tuosta keikasta. Melkein 30 vuoden odotus täyttyi. Outta get me, Nighttrain, Estranged toimivat parhaiten. Viimeisestä ihan älytön veto.

Onko uusi gnr muuten soittanut Street of dreamsia livenä? Omasta mielestäni ainoa erittäin hyvin onnistunut kokonaisuus CD:llä, ja se kitara olisi mukava kuulla Slashin soittamana.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Kaikenkaikkiaan hieno kokemus, vaikka henkilökohtaisesti bändi ei kaikkein rakkaimpiin kuulukaan. Soundit olivat loistavat, yleisön mukana eläminen normaalia Suomi-tasoa.

Järjestelyistä vängätään aina, eikä ne ihan nappiin menneet tälläkään kertaa. Kuitenkin ihmisten urpous on aina hyvin yllättävää. Miksi keikalle pitää mennä myöhässä, jos on pyydetty saapumaan ajoissa? Ja miksi helvetissä anniskelualueella pitää pakkautua ensimmäiseen jonoon mikä tulee vastaan? Tavallaan hauska kuunnella ohikulkiessa sitä "vittumikkäjonot"-mantraa, hakee juomansa 20 metrin päästä jonottamalla 6 min ja taas takaisin mennessä kuunnella kitinää. Poistuminen sujuvampaa kuin kaksi vuotta sitten. Yllätyksenä tuli se, ettei matkalla ollut enää kahdelta edelliseltä vuodelta tuttuja baareja jokaisen hallin pihassa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taisi moni hörppiä omia juomia ja tulla sisään vasta vähän ennen, kun GNR aloitti soittamisen. Tämä yllätti järjestäjänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös