Guns N' Roses

  • 793 317
  • 4 526

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Huikea keikka, ei voi muuta sanoa. Koko keikan ajan tuli hypittyä, pompittua ja karjuttua kuin viimeistö päivää, ja ääni on nyt jossain. Puhelinkin hävisi, jäi kai sinne circleen, kun oli lentänyt taskusta heiluessa. Myöhässä oli, se on fakta, mutta oikeasti ne on olleet ajoissa tällä kiertueella ihan joka paikassa, ei vain jossain. Kuka voi oikeasti pitää Comaa turhakkeena? Onhan se tosin massiivinen biisi, eikä välttämättä toimi keikoilla parhaiten, mutta onhan se ihan timantti ja mulle potkii kuin häkä keikallakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuka voi oikeasti pitää Comaa turhakkeena? Onhan se tosin massiivinen biisi, eikä välttämättä toimi keikoilla parhaiten, mutta onhan se ihan timantti ja mulle potkii kuin häkä keikallakin.

Coma on vähän sellainen, että siitä voi rauhassa nauttia tai sitten käydä miesten huoneessa sen soidessa taustalla.

GC:sta ei toisaalta kai taukoja pidetä. Omat lippuni ostan ihan tietoisesti ei sinne.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
It’s So Easy
Mr. Brownstone
Chinese Democracy
Welcome To The Jungle
Double Talkin’ Jive
Better
Estranged
Live And Let Die
Rocket Queen
You Could Be Mine
You Can't Put Your Arms Around A Memory/New Rose
This I Love
Civil War
Yesterdays
Coma
Band Intros
Slash Guitar Solo (Johnny B Goode Jam /Godfather)
Sweet Child O' Mine
Out Ta Get Me
Wish You Were Here/Layla/
November Rain
Black Hole Sun
Only Women Bleed (instrumental)/Knockin' On Heaven's Door
Nightrain

Encore:
Jam (Melissa)/Don’t Cry
Whole Lotta Rosie
Patience
The Seeker
Paradise City
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Metallican ekan näkemäni keikan ohi ei mene mikään, mutta eilen nähty keikka meni heittämällä mun alltime TOP2-sijalle. Käyn kyllä aivan liian vähän noilla vastaavilla.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Kyllähän ne pelot melko hyvin kävi toteen, paskiten järjestetty massatapahtuma mihin itse on saanut osallistua viimeisen 25 vuoden aikana.

Not in this lifetime, Hämeenlinna. Kaksi kertaa kyseisessä perslävessä tullut käytyä, ensimmäisellä kerralla lähti sähköt jäähallista ja nyt tämä jonotus-spektaakkeli.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olin jo heti It's so easyn startattua myyty: Duff näytti coolilta, Axl hymyili ja Slash oli Slash. Axl kirkui kuin levyllä. Mitäkähän dopingia suoraan kurkkuun on Axlille annettu, kun noinkin hyvin pystyi laulamaan? Aikamoinen ihme. Kolme tuntia täyttä tykitystä. Ei moitteen sanaa. Mulla on kipukynnys korkealla ja lehmän hermot. Hyvin näin ja kuulin omalta paikaltani. Perfect.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottamatta nyt sen kummemmin kantaa miten kaljan myynti tökki mutta tuli vaan mieleen että toimisiko se suomessa että esim. tuolla keikalla olisi yleisön joukossa kiertänyt vaikka 40 kaveria iso "reppu" selässä josta olisi myynyt (laskenut letkua pitkin) suoraan ostajalle kaljaa 5 e hintaan tuopissa ?
Ei tarvisi jonottaa 40 minuuttia jonossa ?


Tosin alkoholilakihan pitäisi muuttaa ja siinä menee vuosia ja koko alue pitäisi varmaan olla anniskelualue jne jne...

Itseä eniten ihmetyttää miksi pitää näissä festareilla olla aina nuo hinnat mahdollisimman epäloogisia ettei vahinkossakaan kenelläkään voi olla tasarahaa, varmaan 5e bissejä menisi paljon enemmän kaupaksi ja saataisiin nopeammin jonoja purettua kun voisi lennosta antaa juoman seteliä vastaan. Nyt kestää hiton kauan kun ensin myyjät kyselee mitä juomaa ottaa, sitten monesti jonottavat vielä yhteistä kortinlukijaa ja lopulta parin juoman tilaamiseen voi mennä 5 minuuttia per asiakas ja lopulta on joku tunnin jono takana. Nyt tuntuu olevan että sen sijaan että keskitytään nopeuteen niin nostetaan hintaa ja hidastetaan palvelua.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mä en voi ymmärtää miksi tapahtuma tarvitsee järjestää jossain teollisuusalueen perällä mistä ei pääse kuin yhtä kautta pois. Ihan vertailuksi, Porissa ei ole tälläisiä ruuhkia ollut yhdenkään suurtapahtuman aikana tai sen jälkeen. En ymmärrä miksi ihan ehdoin tahdoin koitetaan viedä isoja tapahtumia paikkaan missä ne eivät toimi. Porin Areena nyt ei olisi ollut tänä viikonloppuna vapaana mutta tulevaisuutta ajatellen kannattaisi tämän kokoiset tapahtumat järjestää siellä. Vaikka Helsingistä nyt Poriin pidempi matka onkin, olisi kyllä keikka ollut täälläkin loppuunmyyty.

Ja mitä itse keikkaan tuli niin kyllähän mulla oli semmoinen ennakkoasenne että papat tuli vaan rahastamaan, mutta kaikkea muuta. Ihan helvetin hyvä keikka, menee meikäläisen top viitoseen heittämällä. Kaikki hitit tulivat ja soitto oli pirun tiukkaa. Lavatekniikka toimi myös täydellisesti. Jos jotain miinusta tarttee hakea niin tiluttamista olis voinut olla pikkuisen vähemmän, mutta kaipa senkin sietää Slashin vuoksi. Eikä Fortuskaan mikään paskempi kitaristi ole.
 

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Itseä eniten ihmetyttää miksi pitää näissä festareilla olla aina nuo hinnat mahdollisimman epäloogisia ettei vahinkossakaan kenelläkään voi olla tasarahaa, varmaan 5e bissejä menisi paljon enemmän kaupaksi ja saataisiin nopeammin jonoja purettua kun voisi lennosta antaa juoman seteliä vastaan. Nyt kestää hiton kauan kun ensin myyjät kyselee mitä juomaa ottaa, sitten monesti jonottavat vielä yhteistä kortinlukijaa ja lopulta parin juoman tilaamiseen voi mennä 5 minuuttia per asiakas ja lopulta on joku tunnin jono takana. Nyt tuntuu olevan että sen sijaan että keskitytään nopeuteen niin nostetaan hintaa ja hidastetaan palvelua.
Mikä tässä on muuttunut? Pari vuotta sitten olin AC/DC-keikalla samassa paikassa ja loppuunmyyty muistaakseni silloinkin. Mutta en muista että silloin olisi ollut eilisen kaltaista jonottamista. Ei kai aika kahdessa vuodessa muistoja kultaa. Mutta muutenhan ilta oli loistava.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ongelmia on EU-alueella isommillakin festareilla, mutta pääsääntöisesti hommat toimivat siellä monelta osin jouhevammin. Onhan sekin fakta, että aina kun tuollainen määrä ihmisiä lyödään samalle alueelle, niin jonkinlaisia jonotuksellisia ongelmia on luvassa. Porissa oli nyt suviseurat, kamppailivatkohan hekin näiden ongelmien kanssa?

Mukava kuulla, että GNR veti onnistuneet tenhot. Pieni jännityksen ja diivailun pilvi leijailee aina tämän yhtyeen yllä, mutta nyt rahoille tuli ilmeisesti vastinetta kunnolla.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä en voi ymmärtää miksi tapahtuma tarvitsee järjestää jossain teollisuusalueen perällä mistä ei pääse kuin yhtä kautta pois. Ihan vertailuksi, Porissa ei ole tälläisiä ruuhkia ollut yhdenkään suurtapahtuman aikana tai sen jälkeen.
Et sitten ollut Kirjurinluodolla sonispheressä Metallicaa kuuntelemassa? Siinä vasta vituiks meni.

Itse aiheeseen: kova keikka. Äijät paino rautasella otteella. Tais tulla äänimiehelle kiire kun Axl heitti lopuksi mikin yleisöön
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oli mahtava keikka. Alkoi jo vähäsen puuduttamaan odottelu, mutta sen jälkeen täyttä tykitystä kolmisen tuntia tai mitä nyt kestikin. Hyvä keikkakeli myös!
Ei olisi aikanaan uskonut, että nämä jätkät pääsee livenä näkemään. Kovassa tikissä kaverit !
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan vertailuksi, Porissa ei ole tälläisiä ruuhkia ollut yhdenkään suurtapahtuman aikana tai sen jälkeen.
Mä oon käynyt ensimmäisen ja viimeisen kerran porissa silloin kuin Metallica sinnne vietiin, ihan paskaa settiä oli se järjestelyiden osalta, toki osa oli ihan pelkästään Sonisphere organisaation kusipäisyyttä, ilman porilaisten asiaan sekaantumista. Mutta suurin ongelma näissä n. 50000 hengen tapahtumissa on ettei minkään muun suomalaiskaupungin kuin Helsingin ja Tampereen kapasiteeti riitä tuollaiselle ihmismäärälle.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
n. 50000 hengen tapahtumissa on ettei minkään muun suomalaiskaupungin kuin Helsingin ja Tampereen kapasiteeti riitä tuollaiselle ihmismäärälle.

Mikäli halukkuutta löytyisi, niin Turussakin tuollaiset kinkerit voitaisiin pystyyn laittaa. Peltoa löytyy kyllä sekä tarvittavaa miljöötä tämänkaltaisen tapahtuman edellytyksiin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ottamatta nyt sen kummemmin kantaa miten kaljan myynti tökki mutta tuli vaan mieleen että toimisiko se suomessa että esim. tuolla keikalla olisi yleisön joukossa kiertänyt vaikka 40 kaveria iso "reppu" selässä josta olisi myynyt (laskenut letkua pitkin) suoraan ostajalle kaljaa 5 e hintaan tuopissa ?
Ei tarvisi jonottaa 40 minuuttia jonossa ?


Tosin alkoholilakihan pitäisi muuttaa ja siinä menee vuosia ja koko alue pitäisi varmaan olla anniskelualue jne jne...
Tämän kun näkisi. Toimisihan tuo Suomessa ulkoilmatapahtumissa järjellä ajateltuna, mutta se olisi uutta, helppoa ja liian yksinkertaista. Ei jatkoon siis.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kantola tullee jäämään historiaan tällaisten tapahtumien järjestyspaikkana kun Stadikan remppa saadaan valmiiksi. Hyvä keikkapaikka, mutta liikaa logistisia haasteita Helsinkiin verrattuna.
 

teppana

Jäsen
Tämän kun näkisi. Toimisihan tuo Suomessa ulkoilmatapahtumissa järjellä ajateltuna, mutta se olisi uutta, helppoa ja liian yksinkertaista. Ei jatkoon siis.

Nimenomaan. Käsittämätöntä veivaamista aina tapahtumissa tuo juomapuoli. Yllättävää kyllä muualla maailmassa samanlaista ongelmaa ei ole vaikka populaa olisi monta kertaa enemmän.

Hienoa kuulla että pojissa vielä virtaa piisaa. Axl on esiintyjänä todellakin musiikkihistorian parhaimmistoa.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Täytyy kompata muita keikalla olleita, hurjassa vireessä oli kyllä GNR. Axl varsinkin pääsi yllättämään äärimmäisen positiivisesti lauluäänellään ja Slash oli juurikin niin kova kitaransa kanssa kun odottaa saattoi. Eipä muussakaan bändissä valittamista ollut. Huikea setti kokonaisuudessaan! Tunnin myöhästyminen latisti ehkä vähän tunnelmaa, mutta nopeasti sekin unohtui soiton alettua.

Täällä on taas suuri määrä valituksia järjestelyistä, enkä kyllä itse voi näitä allekirjoittaa. Saavuttiin kavereiden kanssa paikalle vähän ennen kuutta ja jonotusaika sisään oli tuolloin noin 15 minuuttia. Vessioihin ei tarvinnut jonottaa kahta minuuttia pidempää kertaakaan ja kaljajonokin oli pahimmillaan 10 minuuttia. Varsin kohtuullisia, jopa lyhyitä aikoja ottaen huomioon tapahtuman massiivisuuden. Ehkä itsellä kävi sitten vain tuuri... Miinuksena tosiaan tunnin myöhästyminen ja onhan tuo kävelymatka Hämeenlinnan keskustasta keikkapaikalle varsin pitkä, sitä ei käy kiistäminen.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin erinomaisesti onnistunut tapahtuma. Kiitos GNR!
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mä oon käynyt ensimmäisen ja viimeisen kerran porissa silloin kuin Metallica sinnne vietiin, ihan paskaa settiä oli se järjestelyiden osalta, toki osa oli ihan pelkästään Sonisphere organisaation kusipäisyyttä, ilman porilaisten asiaan sekaantumista. Mutta suurin ongelma näissä n. 50000 hengen tapahtumissa on ettei minkään muun suomalaiskaupungin kuin Helsingin ja Tampereen kapasiteeti riitä tuollaiselle ihmismäärälle.
Ei mulla ollut tuolloinkaan ongelmia, mutta tosiaan suurimmat ongelmat ekalla kerralla aiheutti tuo organisaation kokemattomuus/ymmärtämättömyys sekä opasteiden heikkous. Ja tietysti isoissa tapahtumissa on aina haastetta.

Olis hienoa tietää miten esimerkiksi joltain isolta stadionilta lähtee porukka pois. Luulisi että siellä olisi ruuhkia.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Side of Stage. EI jonoa mihinkään, näki hyvin, viini virtasi ja kaikilla oli hauskaa. Broidilta joululahja mulle, jos jatkossa käyn konsertissa niin otan aina vastaavan setin ja jos siihen ei ole varaa niin en mene. Loistava keikka, vaikka ite hätiköitiin lähdön kanssa ja jäi Paradise City näkemättä.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Useaan kertaan nähty Axl Rosen hullunhymy sai hyvälle tuulelle. Aina on punaparran kanssa etukäteen pieni pelko olemassa. Ikääntyminen näkyy hieman, mutta ei vielä pahasti kuulu. Poweria löytyy yhä, ja ajoittain rohisikin kuin teräsmylly ja pyöri kuin tornado. Fanipoikanakin sanon, että välillä myös heikompaa suorittamista, mutta eihän tämä setä ole koskaan puhtaasti lauluääneltään parhaimmistoa ollut. Viehätys tulee ihan muuta kautta, ainakin mulle.

Slash eli Saul Hudson: "Kato Sauli, terve!" Raivokasta ankkaakin mahtui esiintymiseen (Chuck Berry -tributelle peukkua) ja erityisesti pidin soitosta siksi, että mukana oli paljon improa, eikä nuotilleen studioversioita. Taidoiltaan mielestäni ehkä vähän yliarvostettu, eikä ole omimmillaan välillä turhan usein soitetussa tilussa, mutta lavakarisma on kovaa luokkaa. Hienoa oli nähdä nämä samaan aikaan.

Ja ydinryhmästä Duff oli taas Duff. Bassosaundit aivan kuin ne on tottunut aina kuulemaan eli joko aivan loistavat/aivan **skat, kuulijasta riippuen. Ja erittäinkin cool.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Mulla itsellä jäi sellainen fiilis keikasta, että aavistuksen suorittamista se oli kaikkien toimesta. En ainakaan itse kokenut, että Slash, Axl tai Duff olisivat ihan pähkinöitä heittämässä keikkaa monen vuoden tauon jälkeen, vaan ennemmin se oli kolmen kovan rockartistin show. Ja hyvin suorittivatkin yksilöinä. Axl oli melko nöyrä ja hyvin asiallinen, tällä kertaa keskityttiin vain musiikkiin. Välispiikkejähän ei keikalla juuri ollut ollenkaan.

Yksilöinä; Axl, Slash ja Duff olivat helvetin kovia, mutta omasta mielestäni sellasta yhteenkuuluvuuden tunnetta ei ollut havaittavissa bändin toiminnassa. Vahva veikkaus, että kunhan tour on ohi ja rahat on haalittu kasaan, niin jokainen lähtee taas omille urilleen. Olisiko Axl ja pedattu paikka seuraavaksi ACDC solistiksi?

Duffin New Rose oli kova veto! Whole Lotta Rosie -cover lämmitti myös mieltä!
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Jymäkkä Coma oli kyllä ihanan vimmainen, niinkuin kiukkunen ampiainen. Vaati kyllä aikoinaan eräänkin kuuntelukerran, mutta tekun matikkaa ja fysikkaa tenttiessä, niitä kuuntelukertoja sitten tuli ja Comasta tuli pikku hiljaa allekirjottaneenkin suosikkeja.
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oli se mahtavaa kuulla ensimmäistä kertaa niitä nuoruuden tärkeitä biisejä livenä. Ekaa kertaa keikalla myönnän herkistyneeni ja silmät kostuivat useampaan otteeseen, kun vaan kuulosti niin hienolta!

Omat suosikit setissä olivat Jungle, YCBM, Estranged, This I love (vaikkakin tämä oli soitannollisesti ja laulullisesti päivän heikoin veto), Don't cry ja mun ehdoton GNR lempibiisi Nightrain.

Ruuhkia pelkäsin niin paljon, että Don't cryn jälkeen lähdin limujonoon ja sieltä pikkuhiljaa kohti porttia. Encoresetti ei kyllä ole mikään ihmeellinen, kaksi slovaria ja kaksi coveria eivät mun mielestä varsinaisesti nosta enää fiilistä ylöspäin. Se hieman harmittaa, että Paradise city(joka olisi fiilistä tosiaankin nostanut) jäi näkemättä läheltä.

Paluubussissa kuulin sivukorvalla jonkun hehkuttavan Slashin Täällä pohjantähden alla-tiluttelua, joka multa kyllä meni ohi. Bongasiko joku täällä Suomi-tribuuttia?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse bändistä ei pahaa sanottavaa, mutta ei vaan voi käsittää, miten yksi vitun keikka saadaan sumpailtua näin helvetin huonosti. Tämän keikan niin sanotut järjestelyt olivat synkintä paskaa synkimmän anuksen synkimmistä syvyyksistä. Jotenkin vielä ymmärtää sen, että keikkapaikka on jossain teollisuusalueen perseessä yhden kälysen väylän takana, mutta kun mikään alueen toiminta ei vörki edes tyydyttävästi, ei voi sanoa muuta kuin että morjens. Miksi edes lähtee järjestämään näitä karkeloita, jos ei kompetenssi riitä.

Joka vitun paikkaan sellaista yhtä vitun jonottamista, että kommaritkin olis kateellisia.

Koskako seuraavan kerran Kantolaan?
- Not in this lifetime.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös