Guns N' Roses

  • 793 296
  • 4 526

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta vatevö, soittaisivat vaikka pelkästään kahden tunnin version Knockin on Heavens Doorista, ihan sama, mulle kelpaa.

Tästä ei nyt voi olla ihan varma mitä on tarkoitettu, mutta todetaan varmuudeksi, että jos jonkun biisin saisi päättää poistaa setistä, niin se olisi KOHD. Internet jatkaa samaa mylläämistä, onko jotain odotettavissa maanantaina aamupäivällä ameriikan aikaa.

Axlilla ja Slashilla ei ainakaan ole pikkurahasta pulaa, niin on aivan typerää puhua rahastuskiertueesta. Toisaalta tilipäivähän se varmaankin olisi monelle muulle mitkä tuossa pyörii.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Axlilla ja Slashilla ei ainakaan ole pikkurahasta pulaa, niin on aivan typerää puhua rahastuskiertueesta.
No voisiko sitten ennemmin olla kyseessä se että kummankin taiteellinen kunnianhimo on jo vuosia halunnut lähteä kiertämään ja soittamaan keskenään Appetiten kappaleita? Siis juuri niitä klassikkokappaleita, joita molemmat ovat nämä kaksikymmentävuotta kulunutta vuotta eri kokoonpanoissaan muutenkin kiertäneet soittamassa? Ei, mikäli tuollainen soitetaan-vanha-levy-kokonaan kiertue järjestyy, minä ainakin ostan ennemmin sen vaihtoehdon, että joku promoottori kasaa niin mottipäisen rahatarjouksen ettei kukaan voi siitä kieltäytyä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ei, mikäli tuollainen soitetaan-vanha-levy-kokonaan kiertue järjestyy, minä ainakin ostan ennemmin sen vaihtoehdon, että joku promoottori kasaa niin mottipäisen rahatarjouksen ettei kukaan voi siitä kieltäytyä.
Tai sitten syynä voi olla hyvinkin vanhojen haavojen hoitaminen kuntoon. Nuo jätkät kuitenkin olivat todella hyviä kavereita alkuvuosina kunnes sitten Axl Rosen perfektionistisyys ja kontrolloimisen halu sai kaikki muut raivon partaalle. Tietysti voihan tässä olla joku promoottori etumus märkänä ajatuksestakin mutta tuskin ainakaan Slash ja Axl rahan perässä lähtevät yhdessä kiertueelle. Jos ylipäänsä edes lähtevät.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai sitten syynä voi olla hyvinkin vanhojen haavojen hoitaminen kuntoon.
Ymmärtäisin tämän mikäli ilmoitetaan että nyt tulee uusi levy ja sitten lähdetään kiertueelle. Mutta jos kyseessä on soitetaan-vanha-levy-kokonaan-kiertue, niin raha on laulanut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Axl ja Slash vetävät GNR-biisejä yhdessä, ajatus saattaa kuulostaa kummastakin todella hyvältä. Minua ei tuo kyynisyys, rahapuhe, yhtään huvita, iloitsen siitä, jos ja kun reunion tapahtuu. Maailmassa on muutakin kuin raha, esim. ystävyys. Tässähän käy vielä niin, että Axl sucks -tematiikka laajenee Axl and Slash sucksiksi. Siinä olisi ironiaa, jonka toteuttamiseen pystyy vain harva, okei, todella moni. Mutta joo KOHDin voisi heivata settilistasta vittuun, on ollut siellä melkein alusta lähtien.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ei mitään uutta julkaisua tule tuohon päivään mennessä (tuskin tuleekaan), niin toivottavasti sitten kaivetaan edes naftaliinista jotain "vanhan" kokoonpanon vähemmän soitettuja kappaleita tyyliin Dead Horse ja Coma väsyneiden Heaven's Doorien sijasta. Pelkkää best of -hittipotpuria ei enää oikein jaksaisi kaikkien näiden vuosien jälkeen, olkoonkin kuinka originaalit soittajat, tässä tapauksessa siis lähinnä Axl ja Slash yhdessä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos ei mitään uutta julkaisua tule tuohon päivään mennessä (tuskin tuleekaan), niin toivottavasti sitten kaivetaan edes naftaliinista jotain "vanhan" kokoonpanon vähemmän soitettuja kappaleita tyyliin Dead Horse ja Coma väsyneiden Heaven's Doorien sijasta. Pelkkää best of -hittipotpuria ei enää oikein jaksaisi kaikkien näiden vuosien jälkeen, olkoonkin kuinka originaalit soittajat, tässä tapauksessa siis lähinnä Axl ja Slash yhdessä.

Ihmisillä pitää olla unelmia, se auttaa jaksamaan tätä elämää. Uutta levyä ei tietenkään tule ennen kuin tämä soppa on selvitetty, koska eihän nykybändissä ole edes kitaristeja.

On myös täysin selvää, että potpuri on ainoa mikä sieltä voi olla tulossa. Olen vanhana fanipoikana ehdottomasti reunionia vastaan, koska en halua pilata niitä upeita lapsuusmuistoja. En ole parempi ihminen, koska olin kuullut bootleg c-kasetteja jo ennen kuin te muut luitte Suosikista tälläisestä rokkiyhtyeestä, vaikka niin siinä kävi. Enkä halua pilata niitä upeita aikuismuistoja millaista se oli odottaa CD:ta. Ja sitten kun se lopulta saapui, niin kuinka hyvä levy se oli. Se on vieläkin hyvä levy.

Se tästä vielä puuttuisikin, jos Dead Horse tai Coma soitettaisiin. Kalliin lipun ostanut suuri yleisö olisi äärimmäisen pettynyt ja raivoaisivat fasessa kuinka tämä koko reunion on aivan rahastuskusetusta. Soittivat jotain ihan paskoja biisejä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Appetite liveversiona alusta loppuun toimisi ainakin mulle ja keskusteluun näistä levykiertueista niin on mielestäni erittäin hyvä juttu. olen tyystin kyllästynyt kuuntelemaan Best Of -kiertueita nimimerkillä nähty noin 4 kertaa sekä Deep Purplen että Whitesnaken Best Of -setit ja vitutti jo mennä noihin vikoihin keikkoihin kun tiesi taas kuulevansa samat biisit ja koko ajan vain vanhemmilta ukoilta ja kokoonpanokin yleensä vain heikkenee originaalista.
Jos enemmän soitettaisiin levykiertueita niin kävisin vielä nykyistäkin tahtia enemmän keikoilla ja veikkaan etten ole ainoa, tuntuu että moni legendaarinen bändi joka on käynyt suomessa yli 10 kertaa tulee soittamaan sen tuoreimman kiertueensa sille joka on ensimmäistä kertaa keikalla?! Varsinkin kyseessä on 30-50 vuotta kasassa ollut bändi millä paljon faneja niin järkeä saisi käyttää.

Axl:n gunnaritkin olen nähnyt pari kertaa ja en mene enää uudestaan, Slashin kanssakaan en lähtisi välttämättä Best Of -kiertuetta kuuntelemaan mutta Appetite kiertueen kylläkin. Live-versioina + höpöttelyineen menee sellainen puolitoista tuntia ja siihen muutama encore bonari, toimii.

_
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Guns'n'Roses tapauksessahan tuo olisi nimenomaan Best Of -setti. Joka muuta väittää on pölhöpopulisti.

Juu ei. Illusionit epätasaisempia, mutta olihan noissa yhteenlaskettuna pitkälti toistakymmentä helvetin kovaa biisiä. Itse en pysty edes paremmuusjärjestykseen laittamaan oikeastaan, fiiliksest kiinni, mikä kolisee milloinkin parhaiten. Ja Liesiltakin ainakin patience mahtuu monen listalle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juu ei. Illusionit epätasaisempia, mutta olihan noissa yhteenlaskettuna pitkälti toistakymmentä helvetin kovaa biisiä. Itse en pysty edes paremmuusjärjestykseen laittamaan oikeastaan, fiiliksest kiinni, mikä kolisee milloinkin parhaiten.

Illusioineista olisi saanut yhden aivan järjettömän kovan levyn, mutta nyt päätettiin tehdä kaksi hyvää missä on myös täytebiisejä. Eipä niitä tarvitse järjestykseen laittaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Guns'n'Roses tapauksessahan tuo olisi nimenomaan Best Of -setti. Joka muuta väittää on pölhöpopulisti.

Gunnarit hyväksyttäköön Best Of teemalla nipinnapin kun Slash palannut Axlin kamuksi, mutta yleisellä tasolla vituttaa, kun olet käynyt sen pitkälti toista sataa ulkomaalaisen bändin tai starban konserttia katsomassa ja suurin osa Best Of-teemalla niin mä olen ihan aidon ehdalla tavalla näiden levykiertueiden kannattaja.

_
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juu ei. Illusionit epätasaisempia, mutta olihan noissa yhteenlaskettuna pitkälti toistakymmentä helvetin kovaa biisiä. Itse en pysty edes paremmuusjärjestykseen laittamaan oikeastaan, fiiliksest kiinni, mikä kolisee milloinkin parhaiten. Ja Liesiltakin ainakin patience mahtuu monen listalle.

Minulle ei enää nuo Illusionit uppoa vaikka kasvoinkin lapsuuteni niitä kuunnellen. Levyt on niin huonosti kasattuja kokonaisuuksia ja soundimaailmakin on jotenkin väärällä tavalla täyteentungettu että en minä löydä sieltä kuin ehkä pari kappaletta jotka menisivät jonkun Appetiten biisin ohi tai edes tasoihin. Minulle tuo Appetite on Best Of. Toki muillakin levyillä hittibiisejä löytyy.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Mulle kanssa Appetite on se THE LEVY! Toki, Illusioneillakin on todella hyviä kappaleita ja molemmat ovat hyviä levyjä. Jos Illusioneilta pitää muutama biisi valita niin You could be Mine ( oli tosin jo Appetitelle ehdolle), November rain ja Get in the Ring olisivat valinnat näin nopeasti ajateltuna.
Oishan tuo alkuperäiskokoonpanon kiertue kyllä nähtävä. Slash on todella hyvässä vedossa nykyään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Get in The Ringistä sen verran, että eikö siinä ole pohjana Duffin punkbiisi "Who Do You Look At me When You Hate Me?", johonka sitten on on lisätty, ilmeisesti Axlin toimesta, kaikkea muuta, joka kenties olisi saanut jäädä lisäämättä. Duffin biisin kun erottaa muusta Get In The Ringin tavarasta niin kuulostaapa helvetin hyvältä. Mutta on GITR hyvä biisi kans. Mutta siitä olisi voinut myös tehdä My Worldin kaltaisen Axl-huudon.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän Appetitea tietysti mikään lyö, mutta en minä toista samanlaista levyllistä materiaalia olisi jaksanut itse. Molemmilla Illusioneilla on tietyt low-pointsinsa, mutta kyllä ne sisältävät Guns N' Rosesin melodisesti parhaimmat kappaleet ja olisi vaikeaa saada mahtumaan ne yhdelle levylle. Kyllähän niissä kuulee jo bändin erilleen kasvamista, kun etenkään ykkösestä ei ota selvää mitä musiikkityyliä se edustaa, kun mukaan mahtuu kaikenlaista, mutta mielestäni hyvällä tavalla. Selkeästi loistokkaat rokkarithan näillä on vähissä, mutta se alkoi toki olemaan tuolla aikakaudella muutenkin yleistä, kun musiikissa rupesi puhaltamaan uudet tuulet.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Guns N' Roses - Live At The Ritz 1988 - Full Show - YouTube
Tätä kun katsoo, niin kyllä vituttaa että pitääkin olla näin nuori...Jumaliste mikä energia bändillä ja miten huikea kokoonpano nykyiseen muukalaislegioonaan verrattuna. Kylläpäs Axlkin on muuttunut vuosien varrella, videolla huikean hyväntuulinen ja energinen. Ok, ikääkin on toki kertynyt, mutta esim Angus Youngista voisi ottaa mallia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tätä kun katsoo, niin kyllä vituttaa että pitääkin olla näin nuori...Jumaliste mikä energia bändillä ja miten huikea kokoonpano nykyiseen muukalaislegioonaan verrattuna.

Niin. Jotkut vanhemman ikäpolven edustajat pitävät jo hieman kliseenä hehkuttaa The Ritzia, mutta en toisaalta oikein ymmärrä miksi. Tuo on niin kova veto ja ehdotonta rokkihistoriaa, niin miten se voisi ikinä klise olla.

Minuakin vituttaa olla näin nuori, vaikka muistankin hyvin sen elokuisen illan Nordiksella 1991. Kunpa olisin saanut olla muutaman vuoden vanhempi, mutta käy tämä näinkin.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Minuakin vituttaa olla näin nuori, vaikka muistankin hyvin sen elokuisen illan Nordiksella 1991. Kunpa olisin saanut olla muutaman vuoden vanhempi, mutta käy tämä näinkin.
Ole onnellinen, olet sentään nähnyt livenä kunnon Gunnarit, kun äijät vielä oli suurimmaksi osaksi koossa ja kovassa vedossa. Itse voisin maksaa siitä, että pääsisin aikamatkalle vaikkapa juuri Nordikselle 1991. Toivotaan että tämä reunion toteutuisi, niin saisi edes pienen pienen maistiaisen siitä mitä GnR joskus on ollut..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toivotaan että tämä reunion toteutuisi, niin saisi edes pienen pienen maistiaisen siitä mitä GnR joskus on ollut..

Olen nähnyt livenä myös useamman kerran sen jälkeen eri aikakausilla ja nehän ovat olleet loistavia keikkoja. Siksi en halua reunionia, koska se pieni maistiainen pilaisi nämä upeat muistot.

Ei mennyt aika voi enää livenä palata ja sitä ei pitäisi tekohengittää. Tavallaan ymmärrän tuon haikailun, mutta en usko sen toimivan sillä tavalla, että siinä olisi järkeä. Tietenkin menen paikalle, mutta aavistuksen raskain mielin, vaikka hyvä keikka varmasti tuleekin. Aikatauluista ja paikoista riippuen menen helposti parillekin keikalle.

Keikkojen loppuunmyynti on varmaa ja onhan se yksi syy miksi tämä tehdään. Ei ole minun asia tuomita siitä ketään ja ehkä muistot voivat säilyä silti hyvinä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siksi en halua reunionia, koska se pieni maistiainen pilaisi nämä upeat muistot.
Tietenkin menen paikalle, mutta aavistuksen raskain mielin, vaikka hyvä keikka varmasti tuleekin.

Onnittelut, tässä on juuri se ristiriita mikä itsellänikin kun olen nähnyt konsertteja 15-25 vuoden aikahaarukalla muunmuassa sellaisilta bändeiltä kuin Metallica, Scorpions, Whitesnake, Deep Purple, Faith No More jne. Olen todennut liian monta kertaa samat sanat kuin sinä "tietenkin menen paikalle" mutta ihan silkkaa paskaa olleet tuoreimmat Metallica keikat nyt ainakin. En ole vieläkään viisastunut täysin mutta nyt käytän enemmän harkintaa, Metallicasta en maksaisi enää euroakaan vaikka tulisi Cliff Burtonin kanssa mutta taas Faith No More on edelleen hyvässä vedossa, ei tosin lähelläkään sitä Kultturitalon keikan tasoa mutta osaavat ikääntyä tyylillä.

_
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onnittelut, tässä on juuri se ristiriita mikä itsellänikin kun olen nähnyt konsertteja

Näin Scorpionsin viimeisen keikan paikan päällä Saksassa joskus viitisen vuotta sitten. Tai ei juuri Mannheim ollut ihan viimeinen, mutta uran loppu kotimaahan ja viimeisiä keikkoja. Menin varta vasten paikalle kenties tietäen, että eihän tämä ehkä tähän päättynyt. En koe sinänsä tulleeni kusetetuksi, mutta vähän voisi olla läpinäkyvyyttä ja joku voisi kertoa mitä tapahtuu ja mitä meinaatte tehdä.

Pukumiehethän nämä päättää, mutta voisivat pikkuhiljaa ilmoittaa mitä palaverissa päätettiin. Jossain vaiheessa joku kertoo sitten bändillekin mihin on buukattu.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Niin. Jotkut vanhemman ikäpolven edustajat pitävät jo hieman kliseenä hehkuttaa The Ritzia, mutta en toisaalta oikein ymmärrä miksi. Tuo on niin kova veto ja ehdotonta rokkihistoriaa, niin miten se voisi ikinä klise olla.

Sama. Eiköhän tuo ole enemmän jotain "been there, done that" tyyppistä elvistelyä. Huikea keikka ja sillä sipuli. Vähän maailmakin muuttunut noista ajoista, porukkahan pääsi sinne lavalle häröilemään melkein "vapaasti". Sitä yhtä muikkia Axl selvästi vähän säikähtää keikan loppupuolella, kun seisoo yhtäkkiä siinä vieressä =D
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näin Scorpionsin viimeisen keikan paikan päällä Saksassa joskus viitisen vuotta sitten. Tai ei juuri Mannheim ollut ihan viimeinen, mutta uran loppu kotimaahan ja viimeisiä keikkoja. Menin varta vasten paikalle kenties tietäen, että eihän tämä ehkä tähän päättynyt. En koe sinänsä tulleeni kusetetuksi, mutta vähän voisi olla läpinäkyvyyttä ja joku voisi kertoa mitä tapahtuu ja mitä meinaatte tehdä.

Olitko 1989 Nordiksella? Olin eturivissä ja jäi mieleen että oli kovassa vedossa Klaus kumppaneineen, lämppäri Vixenkin lederhoseneineen kohtuu tiukkaa settiä myös, tuosta alkoi nimittäin meikäläisen ulkomaalaisten artistien konserttiputki, teininä toki vähemmän mutta tuossa 1995-2005 tienoolla ihan hevetisti eri keikkoja.

Gunnareista vielä, haluaisin kuulla, oliko jonkun fanin mielestä 2006 ja 2010 keikat hyviä? Oliko ne musiikillisesti hyviä vai oliko ne enemmän sellaisia mestarin idolin(Axl) näkemisiä faneille jotka ei ehtinyt edellisiin kiertueisiin mukaan?
Itsekin nuo nähneenä niin Käpylästä jäi jotenkin paska maku mutta 2006 Areenalla muistaakseni toimi ihan ok, kuultiin Dont You Ever Leave pianofiilistelytkin mikä varmasti poikkesi muun kiertueen ohjelmasta, pieniä nyansseja mutta on kuitenkin osoitus siitä että ainakin tiedetään missä maassa ollaan.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös