Guns N' Roses

  • 793 332
  • 4 526

Puster

Jäsen
Nyt on sitten lippu hankittuna kesäkuun 9:n päivän keikalle. Mukavasti vielä perjantai.

Tosin mahdollisuudet itse keikan kokemiselle ovat marginaaliset. Joko bändi tekee eminemit tai minä olen jo jossain ihan muualla.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Co. kirjoitti:
TWATissa muuten huomaa Slashin puuttumisen paremmin kuin muissa uusissa biiseissä. Loppupäässä olevan kitarasoolon tilalle kun tunkisi jotain Estrangedin, NR:n tai SCOMin tyylistä riffiä, niin homma toimis paljon paremmin. Ja sitten kun otetaan vielä huomioon se, että Finck ei pysty soittamaan livenä mitään hyvin (perusteluna 2001-2002 bootlegit), niin kuka hoitaa Bucketin osuudet tästä eteenpäin? Brian May ilmeisesti liittyy bändiin ainakin Itävallassa, mutta tuskin vakituisesti. Fortus taas osaa soittaa helvetin hyvin, mutta ei saa vastuuta tarpeeksi.

Osittain samaa mieltä ja osittain en. Slashilla oli juuri nuo mainitsemat huippuhetket bändissä (Estranged, NR, SCOM), mutta millä tavalla kitaristia voidaan pitää "maailman parhaana", kun jo suurin osa UYI:n sooloista oli todella lässähtäneitä ja vaisuja?

Mun mielestä TWATin Bucketheadin soolossa ei ole mitään vikaa, yksi parhaista kuulemistani sooloista GNR:llä.

Vaikka Robin Finck osaakin jotkut jutut ihan hyvin, niin en kyllä pidä hyvänä kitaristina. Ainakaan soolokitaristina. Levyllä sitten toivottavasti Richard Fortus on muokannut niitä Bucketheadin osuuksia. Miehellä on sooloissakin jo Finckiä vakuuttavammat näytöt (The Bluesin outro..).
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Puster kirjoitti:
Nyt on sitten lippu hankittuna kesäkuun 9:n päivän keikalle. Mukavasti vielä perjantai.

Tosin mahdollisuudet itse keikan kokemiselle ovat marginaaliset. Joko bändi tekee eminemit tai minä olen jo jossain ihan muualla.

Sama homma. Ja yhdestoista päivä MetallicA.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Estrangedista tuli mieleen, että eilen illalla tuli Music TV:ltä ohjelma "The Most awesomely bad metal songs" ja ko. veisu oli siinä listalla. Toivottavasti tuo ohjelma tulee uusintana, sillä perustelut meni hieman ohi ja tekstitys tuohon ohjelmaan tuli vasta toisella osiolla.
 

Co.

Jäsen
Enpä tiedä noista Slashin soolojen lässähtäneisyydestä. 1991 vuoden bootlegit on aivan loistavia mm. sen takia, että ko. jätkä vetäs soolonsa livenä aivan loistavasti. Ja joka ilta vielä vähän erilailla, mutta ei huonossa mielessä. Tosin tuo vuosi taitaa muutenkin olla bändin paras. Mutta antoihan Slash näyttöä taidoistaan kun soitti Experiencen kanssa Hey Joen. Kukaan sen kuulleista ei voi väittää etteikö kyseessä todella olisi yksi maailman parhaista kitaristeista.

Mutta Robin Finck taas kuulostaa livenä erittäin huonolta. Ei oikein iske missään uudessä eikä missään vanhassa biisissä. SCOMin soolo takkuili 2002-kiertueella erittäin pahasti. Jos mä saisin päättää, niin laittaisin Richardin soolokitaristin rooliin, hänellä nimittäin on siihen potentiaalia ja asennetta. Soundikin sopii bändiin loistavasti. Bucketin sooloja taas en halua levyllä kuulla, vaikka näistä kolmesta kitaristista hän onkin se "taitavin". Tuntuisi vaan tyhmältä kuunnella joka biisissä sellasen kaverin sooloja joka ei edes ole bändissä enää mukana.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Jokeriarska kirjoitti:
Osittain samaa mieltä ja osittain en. Slashilla oli juuri nuo mainitsemat huippuhetket bändissä (Estranged, NR, SCOM), mutta millä tavalla kitaristia voidaan pitää "maailman parhaana", kun jo suurin osa UYI:n sooloista oli todella lässähtäneitä ja vaisuja?

Dont damn me, Coma, November Rain, Perfect Crime?
Ensinmainittu on ainakin minun kirjoissani Slashin parhaita jollei jopa paras soolo.
Slashin työskentelelyä UYI:llä kuvaa hyvin termi "stun-gun axework".

TWATissa Slashin puuttumisen huomaa häiritsevän hyvin.
Soolot jäävät biisin "alle", ja hommassa haiskahtaa pahasti rivisoittajamaisen hieman jopa häpeilevä asenne.
Enkä siis tarkoita miksausta.

Maailman parhaasta puhuminen on kuitenkin suhteellisen hölmöä.
Makuasioita kun ovat, eikä minkäänlaisia mittareita mielipiteiden lisäksi ole.

Loppujen lopuksi uudet biisit kuulostavat oikein lupaavilta.
Suosikiksi on noussut The Blues, myös Madagascar tuntuu erittäin toimivalta.
UYItä vaivasi mielestäni ajoittain ylitekeminen, esim November Rainin suuruus biisinä avautuu täydellisesti akustisena versiona.
Levyllähän biisi on tungettu täyteen ties mitä syntikoita ja muuta sälää.
Toivotaan että CD:lle jätetään sovituksiin hieman "ilmaa".
 

Co.

Jäsen
Kopteri kirjoitti:
... Loppujen lopuksi uudet biisit kuulostavat oikein lupaavilta.
Suosikiksi on noussut The Blues, myös Madagascar tuntuu erittäin toimivalta.
UYItä vaivasi mielestäni ajoittain ylitekeminen, esim November Rainin suuruus biisinä avautuu täydellisesti akustisena versiona.
Levyllähän biisi on tungettu täyteen ties mitä syntikoita ja muuta sälää.
Toivotaan että CD:lle jätetään sovituksiin hieman "ilmaa".

November Rainin demon kitaraversio on mielestäni loistava. Nimenomaan tuo suuruus avautuu kun sitä kuuntelee. Mutta ei UYI-versiokaan huono ole, tekee levystä erittäin monipuolisen jne. Uusista biiseistä mainitsemasi Madagascar vaikuttaa tosiaan lupaavalta, mutta luulen että toimii livenä paremmin. Saa nähdä päätyykö tuo "I'm gonna tell you a story.." -kohta lainkaan studioversioon. Yksi uusien konserttien huippukohtia mielestäni.

Ja noista Slashin sooloista ja muista vielä sen verran, että Coma on ehdottomasti yksi hänen parhaista teoistaan. Tosin sen kokoamisessa auttoi myös Izzy. Toinen loistava samojen jätkien kirjoittama biisi on Dust n' Bones, joka kuuluu ehdottomasti tämän bändin parhaiden livebiisien kärkipäähän. Kiittäkäämme taas alkoholia ja huumeita loistavista biiseistä :P
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Todella positiivisia yllätyksiä nämä uudet biisit mitä netissä pyörii. Etenkin Madagascar ja The Blues ovat todella kovia vetoja. Ehkä tästä sittenkin tulee jotain ;)
 

LäJa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt on sitten ympäri nettiä alkanut velloa huhu, jonka mukaan Slash olisi palaamassa GnR:n kokoonpanoon. VR:n levyn julkaisun myöhästyminen ja huhut riidoista ovat vain lisänneet vettä myllyyn.

Aika omituista olisi, jos Axl ja Slash olisivat yllättäen saanneet riitansa sovittua 10 vuoden vihanpidon jälkeen.

Eiköhän tämäkin huhu ammuta ankkana alas tämän viikon aikana...
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Co. kirjoitti:
Ja noista Slashin sooloista ja muista vielä sen verran, että Coma on ehdottomasti yksi hänen parhaista teoistaan. Tosin sen kokoamisessa auttoi myös Izzy.

Ei sovi myöskään unohtaa Axl:a. Uskon kuitenkin, että Buckethead saisi Comankin vielä aivan uudelle tasolle.

Ja jos vähänkin uskoo Slashin paluuseen, niin unta kuulaan. Olisipa kyllä toisaalta todellinen vuosituhannen pommi :)
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Jokeriarska kirjoitti:
Uskon kuitenkin, että Buckethead saisi Comankin vielä aivan uudelle tasolle.

Olipas tyhmä kommentti.

Jaa että olisi Slash palaamassa, olisipa todellinen pommi.
Eipä haittaisi jos levy yhden puoli vuotta siirtyisi Slashin paluun vuoksi.
Mieshön totesi jossain haastattelussa vuosia sitten että palaa mieluusti Gunnareihin jos "Axl haluaa taas soittaa rockia".

Olen elätellyt pientä unelmaa, jossa pääsisi livenä todistamaan Rocket Queenin loppusoolon Axlin ja Slashin "vuoropuhelua".
Toinen huippuhetki koettiinkin tukholmassa -90 luvun alkupuolella,
kyseessä oli tietenkin Axl, Slash 12-kielinen kitara ja flyygeli.
Biisinä tietenkin jo hehkutettu November Rain.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Slash palaa yhtä todennäköisesti Guns 'N Rosesin kitariksi kun Freddie Mercury Queenin solistiksi.
 

Co.

Jäsen
Jokeriarska kirjoitti:
Ei sovi myöskään unohtaa Axl:a. Uskon kuitenkin, että Buckethead saisi Comankin vielä aivan uudelle tasolle.

Ja jos vähänkin uskoo Slashin paluuseen, niin unta kuulaan. Olisipa kyllä toisaalta todellinen vuosituhannen pommi :)

Axl ei kuitenkaan osallistunut biisiin muulla tavalla kuin laulamalla sen, jonka tekee tosin aivan mahtavan hyvin. Ja enpä usko että Bucket pystyis vetämään Comaa kovin hyvin.. tai ei ainakaan pystyisi luomaan mitään vastaavaa.

Ja kaikki jotka ovat nähneet sen sivun jolta tuo Slashin paluu -uutinen lähti, voivat olla varmoja että se on keksitty juttu :P
 

kovalev

Jäsen
November Rain;sta on myös pelkästään pianolla soitettu versio (demo?). Ei siis mitään muuta kuin piano, ei edes laulua. Osaako joku kertoa tästä versiosta jotain, esim.

- Onko se edes Akseli joka soittaa ?
- Onkohan tämä äänitetty ennen vai jälkeen "oikean " kappaleen äänitystä ?
- Jos on äänitetty ennen, tai ylipäänsä samoissa sessioissa, voiko olla mahdollista, että Axl olisi säveltänyt pianolla siis ainakin pääpiirteittäin nuo kappaleen mahtavat kitarasoolot, sillä ainakin tässä versiossa nuo soolot soitetaan hyvinkin tunnistettavasti juuri pianolla.
 

Co.

Jäsen
kovalev kirjoitti:
November Rain;sta on myös pelkästään pianolla soitettu versio (demo?). Ei siis mitään muuta kuin piano, ei edes laulua. Osaako joku kertoa tästä versiosta jotain, esim.

- Onko se edes Akseli joka soittaa ?
- Onkohan tämä äänitetty ennen vai jälkeen "oikean " kappaleen äänitystä ?
- Jos on äänitetty ennen, tai ylipäänsä samoissa sessioissa, voiko olla mahdollista, että Axl olisi säveltänyt pianolla siis ainakin pääpiirteittäin nuo kappaleen mahtavat kitarasoolot, sillä ainakin tässä versiossa nuo soolot soitetaan hyvinkin tunnistettavasti juuri pianolla.

Noita demoja on ilmeisesti enemmänkin, mutta sekä piano- että kitaraversio on äänitetty jopa ennen AFD:n julkaisua. Muistaakseni tässä varhaisessa pianoversiossa ei ole kitarasooloja sävellettynä, mutta ainakin siinä on laulu mukana, joten se ei voi olla hakemasi versio. Muistan kuulleeni tuon pelkän pianon sisältävän demon ja se kuulosti hyvinkin samalta kuin UYI-versio, joten se on todennäköisesti äänitetty vuosina 89-90, jolloin Illusioneiden demot olivat jo aika valmiita. Mutta biisihän on siis jo vanha, ennen Appetitea sävelletty. Sanat vain ovat erilaiset ja biisi kulki eri nimellä. Ja eiköhän se ole Axl joka pianoa soittaa. Tässä vähän biisin historiaa :P
 

axe

Jäsen
Co. kirjoitti:
Axl ei kuitenkaan osallistunut biisiin muulla tavalla kuin laulamalla sen, jonka tekee tosin aivan mahtavan hyvin. Ja enpä usko että Bucket pystyis vetämään Comaa kovin hyvin.. tai ei ainakaan pystyisi luomaan mitään vastaavaa.

Tokihan Axl osallistui Coman tekoon kirjoittamalla siihen huikeat sanat omasta lääkkeiden yliannostuksestaan ja sairaalareissustaan.
 

Co.

Jäsen
axe kirjoitti:
Tokihan Axl osallistui Coman tekoon kirjoittamalla siihen huikeat sanat omasta lääkkeiden yliannostuksestaan ja sairaalareissustaan.

Tokihan sanat oli periaatteessa valmiina jo Izzyn jäljiltä. Sanottaisiinko niin, että Axl ei osallistunut periaatteessa missään mielessä melodian, soolojen, riffien, rakenteen tmv. tekemiseen.
 

axe

Jäsen
Co. kirjoitti:
Tokihan sanat oli periaatteessa valmiina jo Izzyn jäljiltä. Sanottaisiinko niin, että Axl ei osallistunut periaatteessa missään mielessä melodian, soolojen, riffien, rakenteen tmv. tekemiseen.

Ei, mää en suostu sanomaan niin sanoista, koska Izzyllä ei tainnut olla mitään tekemistä kyseisen kappaleen tekemisessä. Siitä kertoo myös se, että hän ei ole saanut siihen myöskään song writing creditsejä (Slash, Rose).

Pahoillani että oon niin pilkuntarkka, näsäviisas, besserwisser tai mitä tahansa, mutta kun mulla on myös aina lähteet, joihin näitä pohjaan. Seuraavassa lyhennellysti Comasta kerrottua muutaman kohdan verran. Lisää löytyy osoitteesta http://www.gnrinfo.tk/ jossa on paljon kivaa nippelitietoa ja näitä sanomisia kootusti. Ei varmasti täydellinen sivu mutta hyvin hyvin avulias.

Slash: I wrote some really cool shit when I was high. There's a song called "Coma", a long song, really heavy, and I wrote that loaded.

Axl: It's like 11 minutes and 45 seconds long, with no chorus. And I think there was only like one verse that somewhat repeats itself. It's Slash's baby - it's his monster.

Axl: I used to think, "Man, that son of a bitch [Slash] has written this thing and I've got to write to it and don't know what to write."

Axl: Writing "Coma" was so heavy I'd start to write and I'd just pass out. I tried to write that song for a year, and couldn't. But I finally did write it, and I ended up feeling a lot better about a lot of situations that I expressed in that song.

Axl: I started writing about when I OD'ed 4 years ago. And the reason I OD'ed was cos of stress - I couldn't take it. And I just grabbed this bottle of pills, in an argument, and just gulped them down. And I ended up in the hospital.

Tälle väitteelle mulla kyllä ei ole perustetta tueksi, mutta uskaltaisin epäillä, että myös aika iso osa niistä laulumelodioista tulee sanoittajan kynästä. Ja veikkaisin myös rakenteen suhteen, että esimerkiksi sellaiset hiljaiset kohdat ("No one's gonna bother me anymore" jne.) on Axliä. Mutta muuten toki täyttä Slashiä - niin kuin Axlkin sanoo.
 

Co.

Jäsen
axe kirjoitti:
Ei, mää en suostu sanomaan niin sanoista, koska Izzyllä ei tainnut olla mitään tekemistä kyseisen kappaleen tekemisessä. Siitä kertoo myös se, että hän ei ole saanut siihen myöskään song writing creditsejä (Slash, Rose).

Pahoillani että oon niin pilkuntarkka, näsäviisas, besserwisser tai mitä tahansa, mutta kun mulla on myös aina lähteet, joihin näitä pohjaan. Seuraavassa lyhennellysti Comasta kerrottua muutaman kohdan verran. Lisää löytyy osoitteesta http://www.gnrinfo.tk/ jossa on paljon kivaa nippelitietoa ja näitä sanomisia kootusti. Ei varmasti täydellinen sivu mutta hyvin hyvin avulias.

Slash: I wrote some really cool shit when I was high. There's a song called "Coma", a long song, really heavy, and I wrote that loaded.

Axl: It's like 11 minutes and 45 seconds long, with no chorus. And I think there was only like one verse that somewhat repeats itself. It's Slash's baby - it's his monster.

Axl: I used to think, "Man, that son of a bitch [Slash] has written this thing and I've got to write to it and don't know what to write."

Axl: Writing "Coma" was so heavy I'd start to write and I'd just pass out. I tried to write that song for a year, and couldn't. But I finally did write it, and I ended up feeling a lot better about a lot of situations that I expressed in that song.

Axl: I started writing about when I OD'ed 4 years ago. And the reason I OD'ed was cos of stress - I couldn't take it. And I just grabbed this bottle of pills, in an argument, and just gulped them down. And I ended up in the hospital.

Tälle väitteelle mulla kyllä ei ole perustetta tueksi, mutta uskaltaisin epäillä, että myös aika iso osa niistä laulumelodioista tulee sanoittajan kynästä. Ja veikkaisin myös rakenteen suhteen, että esimerkiksi sellaiset hiljaiset kohdat ("No one's gonna bother me anymore" jne.) on Axliä. Mutta muuten toki täyttä Slashiä - niin kuin Axlkin sanoo.

Kyllä nää on ihan tuttuja lauseita (jossain kirjassa ollu enemmänkin Comaan liittyen). Mutta Slash itse sanoi että kirjoitti Dust n' Bonesin ja Coman Izzyn kanssa melkein yhteen putkeen, myös alustavat lyriikat. Ja mikäs ihme se on että Izzy jäi ilman krediittejä? Ei ole ainoa kerta.
 

axe

Jäsen
Catcher In The Rye (5:37) tehtiin muutama tovi sitten kaikkien saataville. Vielä saattaa ehtiä löytää linkinkin ennen kuin GNR-natsimodet ehtivät alkaa toteutaa unelmaansa että Axl kyllä palkitsee heidät, jos he eivät muka anna levittää sitä message boardeillaan.

Aika heikkolaatuinen vuoto, ei nyt ihan vuoden takaisen IRS-vuodon heikko, mutta ei lähelläkään Betterin laatua, vaan kovasti kohisee eikä laulusta oikein selvää.

Pitkä ja ilmeisestikin very many kuuntelukertaa tarvitseva tämäkin. Pianoa, rauhallista tempoa, na na naattelua, fade-loppu, jotenkin kiva fiilis, ei siitä ykkösellä enempää mieleen jäänyt. Katellaan taas illalla uudellaan viidenkymmenen kuuntelun jälkeen.

Edit: Mää meen nyt jatkamaan unia vielä hetkeksi. Jos ei linkkiä tuohon löydy, niin yyveellä voi "tilata" postiinsa. Lähettelen sitten kun tuossa parin tunnin päästä herään.
 
Viimeksi muokattu:

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Co. kirjoitti:
Muistaakseni tässä varhaisessa pianoversiossa ei ole kitarasooloja sävellettynä, mutta ainakin siinä on laulu mukana, joten se ei voi olla hakemasi versio.

Oikein muistat, ei ole sooloja kyseisessä pätkässä.
Coma on todellakin Slashin "monster", sen takia jokeriarskan kommentti ämpäripäästä kuulostaa lähestulkoon loukkaavalta.
 

LäJa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
axe kirjoitti:
Catcher In The Rye (5:37) tehtiin muutama tovi sitten kaikkien saataville. Vielä saattaa ehtiä löytää linkinkin ennen kuin GNR-natsimodet ehtivät alkaa toteutaa unelmaansa että Axl kyllä palkitsee heidät, jos he eivät muka anna levittää sitä message boardeillaan.

Aika heikkolaatuinen vuoto, ei nyt ihan vuoden takaisen IRS-vuodon heikko, mutta ei lähelläkään Betterin laatua, vaan kovasti kohisee eikä laulusta oikein selvää.

Pitkä ja ilmeisestikin very many kuuntelukertaa tarvitseva tämäkin. Pianoa, rauhallista tempoa, na na naattelua, fade-loppu, jotenkin kiva fiilis, ei siitä ykkösellä enempää mieleen jäänyt. Katellaan taas illalla uudellaan viidenkymmenen kuuntelun jälkeen.

Juu, no tällänen biisi tuli tällä kertaa sitten ulos. Millonkohan tämäkin sirkus loppuu? Saatavilla alkaa olemaan melkein CD:n verran uutta tavaraa GnR:ltä. Nähtäväksi jää kuinka monta näistä vuotaneista biiseistä löytyy valmiilta levyltä, jota on muuten huhuiltu julkaistavaksi ensi kuussa....

Catcher In The Rye on kyllä hyvin leppoinen biisi. Kunnon fiilistely biisi, joka sopii hyvin tälläisiin aurinkoisiin aamuihin. Heikko laatu tietysti syö kokemusta, mutta kyllä tästä nyt melko vankan kuvan jo saa. Mielestäni sanoista saa paljon paremmin selvää kuin esim. TWATissa. Johtuen luultavasti rauhallisemmasta temposta. Biisi kyllä jättää, kuten axe sanoi, kivan fiiliksen. Hitti-ainesta kenties?
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Jokeriarska kirjoitti:
mutta millä tavalla kitaristia voidaan pitää "maailman parhaana", kun jo suurin osa UYI:n sooloista oli todella lässähtäneitä ja vaisuja?

Kuka pitää Slashia "maailman parhaana"? Suosikin lukijaäänestys vai Radio Cityn kaikkien aikojen paras kepittäjä -kisa? Vai pitääkö naapurin isot pojat häntä maailman parhaana ohi kaikkien itseäänkunnioittavien kitarakriitikoiden aina mainitseman Satrianin?

Millä ihmeen keinolla kitaristejä pystyy vertailemaan? Myytyjen levyjen vai kitaran kaulojen lukumäärällä? Vai sillä, kuinka monelle vahvistimen voluumipotikka menee? Kuinka tyylikkäästi ottaa X:n keikan alussa? Soittaako kuinka monta nuottia sekunnissa vai vetääkö tyylikkäimmin sooloja niskan takaa? Polttaako kitaransa kuin Jimi vai onko sairaan nopee niin kuin Pertti Keinonen?

"maailman paras". Lapsellista! Joko osaa tai sitten ei, piruako niitä lajittelemaan. Slash osaa (sitä ei kaiketi kukaan kiistä) ja tekee sen tyylillä, jonka tunnistaa ja joka oli yhtä tärkeä osa ainutlaatuista GnR-saundia aikanaan kuin Axlin lauluääni. Which nobody can deny. Ja se tyyli tekee Slashista kitaristin, jota ainakin minä diggaan. Maailman paras tai ei, parempi kuin Satriani tai ei, aivan sama mulle.

Mutta ei sota yhtä miestä kaipaa: uudet GnR-demot ovat varsin mukavaa kuunneltavaa.
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TuleeEnnenaikaisesti kirjoitti:
Kuka pitää Slashia "maailman parhaana"? Suosikin lukijaäänestys vai Radio Cityn kaikkien aikojen paras kepittäjä -kisa? Vai pitääkö naapurin isot pojat häntä maailman parhaana ohi kaikkien itseäänkunnioittavien kitarakriitikoiden aina mainitseman Satrianin?

Millä ihmeen keinolla kitaristejä pystyy vertailemaan? Myytyjen levyjen vai kitaran kaulojen lukumäärällä? Vai sillä, kuinka monelle vahvistimen voluumipotikka menee? Kuinka tyylikkäästi ottaa X:n keikan alussa? Soittaako kuinka monta nuottia sekunnissa vai vetääkö tyylikkäimmin sooloja niskan takaa? Polttaako kitaransa kuin Jimi vai onko sairaan nopee niin kuin Pertti Keinonen?

"maailman paras". Lapsellista! Joko osaa tai sitten ei, piruako niitä lajittelemaan. Slash osaa (sitä ei kaiketi kukaan kiistä) ja tekee sen tyylillä, jonka tunnistaa ja joka oli yhtä tärkeä osa ainutlaatuista GnR-saundia aikanaan kuin Axlin lauluääni. Which nobody can deny. Ja se tyyli tekee Slashista kitaristin, jota ainakin minä diggaan. Maailman paras tai ei, parempi kuin Satriani tai ei, aivan sama mulle.

Mutta ei sota yhtä miestä kaipaa: uudet GnR-demot ovat varsin mukavaa kuunneltavaa.


Joo, itseäni kanssa kummastuttaa nämä rock-kitaristien paremmuusvertailut. Jos teknisyyttä katsotaan, niin eiköhän taitavimmat kepittäjät löydy ihan klassiselta- tai jazzpuolelta. Rock-kitaristina pitkälle taitaa päästä ihan bluesskaalat osaamalla. Mutta kyllä Slash pirun hyvin soittaa. Taisi soittaa jollakin Michael Jacksonin kappaleellakin (give to me?).

Noi GN'R:n uudet kappaleet ovat ihan päteviä. Mielenkiintoista kuulla, paljonko ne vielä muuttuvat.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Sininen Lanka kirjoitti:
Mutta kyllä Slash pirun hyvin soittaa. Taisi soittaa jollakin Michael Jacksonin kappaleellakin (give to me?).

Give in to me, joka on hävettävän vähälle huomiolle jäänyt biisi.
Suosittelen.
Slash soitti myös maikkelin Black or white biisin intro-osan, ei siis itse biisiä kuten yleisesti on luultu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös