Golf-ketju

  • 55 471
  • 491
Tila
Viestiketju on suljettu.

Aina Pata

Jäsen
No niin, nyt on kurssit käyty, kamat hankittu ja seuraan liitytty. Tänään pitäisi lähteä pelaamaan ensimmäistä kertaa noin niinkuin virallisesti. Mukaan tulossa myös yksi singeli mies, odotettavissa rankkaa vittuilua. Täytynee ottaa korvatulpat mukaan.

Eilen tuli koitettua draiveria ekan kerran ja sehän jopa jotenkuten onnistui. Olin kuin puulla päähän lyöty. Eipä tässä sitten muuta kuin lyömään palloja vesiesteisiin.

Säät on olleet perseestä alkukesästä, toivottavasti paranevat. Parempia pelisäitä odotellessa, toivottelen hyviä kierroksia kaikille.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti benderhomer
Säät on olleet perseestä alkukesästä, toivottavasti paranevat. Parempia pelisäitä odotellessa, toivottelen hyviä kierroksia kaikille.

Pelisää on sillon parhaimmillaan, kun on pilvistä ja hieman tuulista. Jopa pikku tihkusade on paikallaan, jotta kentällä on väljempää.

Että silleen...
 

Aina Pata

Jäsen
Viestin lähetti wilco
Pelisää on sillon parhaimmillaan, kun on pilvistä ja hieman tuulista. Jopa pikku tihkusade on paikallaan, jotta kentällä on väljempää.

tuon olen kyllä huomannut kun olen rangella käynyt, mutta muuten olen lämpimien kelien ystävä. Mä en tarkene tässä Suomen vähälumisessa kesässä kauheen hyvin. Talvi onkin vielä asia erikseen... Tiedän tarttis muuttaa etelään. Ehkä joskus myöhemmin sitten.....
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti benderhomer
tuon olen kyllä huomannut kun olen rangella käynyt, mutta muuten olen lämpimien kelien ystävä. Mä en tarkene tässä Suomen vähälumisessa kesässä kauheen hyvin. Talvi onkin vielä asia erikseen... Tiedän tarttis muuttaa etelään. Ehkä joskus myöhemmin sitten.....

En tietysti tarkoita mitään nolla-aste keliä, joita on nyt tuossa touko-kesäkuun vaihteessa ollut. Olen vain pannut merkille, että kentällä on hyvin väljää, jos on hieman tuulista, pilvistä ja lämpö tuossa kymmenen tienoilla. Vaikka silloin on käytännössä paras pelikeli, kun ei aurinko polta täysillä. Tosin sitten sateella kyllä näkyy pelaajia. Luulisi olevan helpompaa pistää paita päälle kuin kantaa sateenvarjoa...

Mutta golffarithan ovat hulluja, ei siitä mihinkään pääse...aivan seinähulluja...pikku pallo, pikku pallo....vieri reikään...

Että silleen...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti wilco
- - -
Tosin sitten sateella kyllä näkyy pelaajia. Luulisi olevan helpompaa pistää paita päälle kuin kantaa sateenvarjoa...

Mutta golffarithan ovat hulluja, ei siitä mihinkään pääse...aivan seinähulluja...pikku pallo, pikku pallo....vieri reikään...

Että silleen...


Aivan, juuri niin hulluja ovat golffarit ettei sille päälle sattuessaan ole olemassa minkäänlaista syytä olla pelaamatta. Olen pelannut maaliskuussa kun väylät oli aurattu lumesta ja jotain tummaa oli näkyvissä (huom. nyt puhutaan golfista). Olen pelannut parina vuotena sinä päivänä Meri-Teijossa kun se on avattu kelistä riippumatta, sekä rankkasateessa, että pikku pakkasessa jne.

Nyt vuosien, ja grippien kuivumisen jälkeen olen kuitenkin jo kallistumassa siihen suuntaan että sateella en pelaa ellei ole pakko. Ja pakko on vain kilpailussa.

Ja tervetuloa JA-golfiin syssymmällä. Lisätietoa asiasta heinä-elokuun vaihteessa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti fiftyeight
Nyt vuosien, ja grippien kuivumisen jälkeen olen kuitenkin jo kallistumassa siihen suuntaan että sateella en pelaa ellei ole pakko. Ja pakko on vain kilpailussa.

En minäkään pelaa sateella, kun ei ole pakko. Kun olen tällainen "harrastegolffari", eli aika vähän tulee pelattua. On noita harrastuksia vähän liikaa ja vielä työ haittaa niitä.

Mutta hauska laji...

Että silleen...
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
US Open

US Open:ssa on pelattu ensimmäinen kierros ja kärjessä on kaksikko Tom Watson, Brett Quigley molemmat -5. Tiikeri on pelannut ekan kiekan tulokseen par.

Täältä voi katsoa koko leaderboardin. Nelonen näyttää kisaa perjantai - sunnuntai-iltoina.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Eilen tipahti uusi jäsenkortti postilaatikosta, joten nyt pakko taas päästä pelaamaan. Prkle kun vain työnteko haittaa harrastuksia...

Niin ja jos ajankohta sopii niin JA-Golfissa olen ilman muuta mukana...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti V-man
Tänään olisi sitten elämäni ensimmäinen kilpailu (viime vuonna jouduin perumaan yhden). Kaveri vaan ilmoitti eilen, että "By the way, meillä on huomenna skaba". Onneksi kisa pelataan scramblena, joten muutama katastrofilyönti ei sinänsä haittaa.

Tavoitteet? No jos nyt ei ihan viimeisiä oltaisi niin hyvä niin. Jos ollaan niin se on voi voi.

FORE!

Lyönnit eivät kulkeneet eivät sitten yhtään, mutta silti tavoite täyttyi eli hauskaa oli emmekä jääneet viimeisiksi.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tylsää töissä, taidanpa heittää hanskat naulaan ja lähteä golf-kentälle.

Ja taidanpa huomenna pelata ja ottaa birdy-pullosta. Ei sillä, että tekisin hyvää tulosta, vaan ajattelin ottaa aina kun näen linnun. Ja niitä pyörii paljon tuolla Peltolassa.

Että silleen...
 

Särki

Jäsen
Apua, pallot loppuu!

Viime kesänä innostuin hankkimaan vihreen kortin ja loppukesästä ostin mailasarjan ja kiersin ysireikäisen kentän kahteen kertaan! Talvella ostin omankylän kentälle osakkeen ja nyt ei tarvitse muutakuin pelata niin maan perusteellisesti.

No nyt kenttää on kierretty muutamia kertoja ja aika-ajoin peli sujuu kohtalaisesti. Jopa muutamiin par-tuloksiin olen päässyt, mutta yleensä kierrokseen mahtuu 2-3 heikompaa reikää, mikä syö pallovarastoja rotan lailla. Yksi kesän tavoitteista onkin että kierroksen voi päättää samalla pallolla kun sen aloitti, mutta vielä sellaista kierrosta ei ole tullut.

Olisikohan tulvavedet nostaneet vesiesteiden pintoja vai miksi pallot sukeltavat niin usein? Metsästä palloa etsiessä on käynyt niinkin, kun oma pallo on ollut hukassa on etsiessä löytynyt kaksi muuta palloa, mutta oma pallo jäänyt edelleen metsän siimekseen. Hyvä vaihtokauppa sinänsä vaihtaa yksi oma pallo (halpa) kahteen kallimpaan palloon. Mutta nyt pitäisi lähteä pallokauppaan hakemaan ripakopallinen palloja, että pelit voi jatkua.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Apua, pallot loppuu!

Viestin lähetti Särki
Metsästä palloa etsiessä on käynyt niinkin, kun oma pallo on ollut hukassa on etsiessä löytynyt kaksi muuta palloa, mutta oma pallo jäänyt edelleen metsän siimekseen. Hyvä vaihtokauppa sinänsä vaihtaa yksi oma pallo (halpa) kahteen kallimpaan palloon. Mutta nyt pitäisi lähteä pallokauppaan hakemaan ripakopallinen palloja, että pelit voi jatkua.

Vaan kylläpä vitutti eilettäin kun käveleskelin kohti seuraavan reiän tiiauspaikkaa ja ajattelin heittää pallon n. 10m päästä petankki-tyyliin jo valmiiksi sinne tiiauspaikkaan odottamaan. No heinikkoonhan se tietysti kahahti ja en millään löytänyt sitä palloani siitä n. 3m2:n kokoisesta ruohikosta. Löysin kyllä jonkun muun pallon, mutta ei se paljoa tunnelmaa kohottanut kun tiesin heittäneeni pallon suosiolla pusikkoon. Jos joku näki tuon heittoni niin varmaan ajatteli, että kylläpä tuo kaveri tykkää etsiä palloja kun suosiolla pallonsa pöpelikköön viskasi.

Tasoitus olisi tippunut taas viikonloppuna varmaan jonnekin 40 pintaan, mutta kun en voi palauttaa kortteja kun pelasin taas yksin. Tiistaina olisi pistebogie skaba. Lähdetään sitten tasoitushuijarina radalle kun en minä yksinkertaisesti ole saanut palauttaa kortteja.

Tosimies puttaa aina kolmesti!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
JA- GOLF 2003

Hallitseva mestari odb on pyytänyt ystävällisesti ilmoittamaan, että JA- GOLF 2003 mestaruuskilpailut järjestetään

lauantaina 30.08.2003 Luukissa tai Lakistossa (Espoo) alkaen aamupäivästä.

Alustavat ilmoittautumiset, jotka eivät vielä tarvitse olla sitovia mutta asiallisia, yv:llä allekirjoittaneelle pelipaikan ja -aikojen varaamista varten mahd. pian, mielellään heinäkuun loppuun mennessä. Tässä vaiheessa riittää nimimerkki ja tasoitus, otan myöhemmin yhteyttä tarkempia tietoja varten.

Pelimuotona jatketaan pistebogeylla, mutta varmastikin jonkinlainen Scratch- palkinto on luvassa. Lisäksi kaikki osallistujat palkitaan tavalla tai toisella, jos ei muuten niin narrifanit HIFK-logo-palloilla....
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Ääh, ei pahalla golffaajia kohtaan, mutta minä VIHAAn kyseistä lajia. Syyttäkää siitä Urheilukanavaa... Urheilukanavanki pitäisi olla Urheilukanava, mutta jostain syystä se on muuttunut golf- ja chatkanavaksi.
ARGH.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Carcki
Ääh, ei pahalla golffaajia kohtaan, mutta minä VIHAAn kyseistä lajia. Syyttäkää siitä Urheilukanavaa... Urheilukanavanki pitäisi olla Urheilukanava, mutta jostain syystä se on muuttunut golf- ja chatkanavaksi.
ARGH.

Kiinnostaa kaatuneita kivitalojakin...

Että silleen...
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Viestin lähetti Carcki
Ääh, ei pahalla golffaajia kohtaan, mutta minä VIHAAn kyseistä lajia. Syyttäkää siitä Urheilukanavaa... Urheilukanavanki pitäisi olla Urheilukanava, mutta jostain syystä se on muuttunut golf- ja chatkanavaksi.
ARGH.

Niin... tämä ketju ei ollut sitä varten, että lajia kokeilemattomat tulevat aukomaan päätään siitä kuinka turha laji golf on.

En minäkään mene Shakki-ketjuun kertomaan, että onpas paska peli, koskapa en ymmärrä pelistä mitään..




Niin asiaa... vähän on tullut tänäkin kesänä pelailtua. JA-Golfiin en nyt valitettavasti pääse kun valtion työt painaa päällensä juuri sillon, mutta ensi vuonna sitten jos kisa järkätään

-Paze-
 

Aina Pata

Jäsen
Herätyskello viritetty, 05.40 aamulla kolisee. Kierros alkaa 0700. Morjestelen kaikille Porin pojille jos ootte tulossa baarista noihin aikoihin.

Aika moni varmasti sanoo hulluksi, mutta kun on pikkusormen lajille antanut niin se on menoa se.

Kannattaa tätäkin koittaa, ennen kuin tulee kentän laidalle kiviä heittämään...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Niinhän se yleensä menee lähes asiassa kuin asiassa, että ne jotka eivät a) osaa b) pysty c) ovat muuten vaan suvaitsemattomia, ovat aina suuna ja päänä haukkumassa milloin mitäkin. Mielestäni oli kysymys asiasta kuin asiasta, niin jos ei ole omakohtaista kokemusta on aika jäävi sanomaan asiasta yhtään mitään. Siksipä jätämme nämäkin teinit juttuineen omaan arvoonsa.

Mutta pätkä asiaakin. Eilen Luukissa pelatessani olivat taas nämä em. pennut keksineet todella riemastuttavaa hupia, kun range-palloilla oli käyty lyömässä griiniltä ihan turpeiden kera. Halvat on huvit kateellisilla.

Niin, ja meitä on nyt ainakin neljä kisaamassa 30.8.2003 JA- golf- mestaruudesta! Lisää mahtuu!
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
58

Koska SHG:n kentällä pelataan 30.8, niin ilmeisesti viimeinen ilmoittautumispäivä on viikkoa ennen???

Katellaan sitten syssymmällä, että olisiko almanakassa tilaa. Kotikentällä on aina mukava kisata.

StevieY
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: 58

Viestin lähetti StevieY
Koska SHG:n kentällä pelataan 30.8, niin ilmeisesti viimeinen ilmoittautumispäivä on viikkoa ennen???

Katellaan sitten syssymmällä, että olisiko almanakassa tilaa. Kotikentällä on aina mukava kisata.

StevieY

Periaatteessa näin, mutta head caddiemaster pystyy paremmin järkkäämään isommalle porukalle peräkkäiset lähtöajat jos ilmoitetaan ajoissa lähtijämäärä. Nyt jo olisi kaksi ryhmää lähdössä, joten olisi mukava päästä peräkkäin lähtemään.

Ko. lauantaina Lakistossa on skabat joten meidän on pelattava Luukissa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miten Slope Ratingia luetaan?

Esimerkkinä MLGK:n arvot:

Keltainen: 72.8/126
Punainen: 68.6/118

Oletetaan, että pelaajan tasoitus on 36. Miksi pelitasoitus on 41 keltaisilta pelattaessa? Miksi ei 36? Mistä nuo 5 lyöntiä tulee?

113 - 41 = 72 , mutta mitä tekemistä tällä on 36:n kanssa?

"Pelitasoitus kertoo pelaajan saamien tasoituslyöntien määrän siltä tiiltä, jolta pelaaja kyseistä kenttää pelaa. Pelitasoitus on aina kokonaisluku."

"Slope Rating kuvaa bogeypelaajan tarvitsemia lisälyöntejä suhteessa scratchpelaajaan. Keskiarvokentän keskimääräistä vaikeutta kuvaava Slope-arvo on 113."
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti V-man
Miten Slope Ratingia luetaan?

Esimerkkinä MLGK:n arvot:

Keltainen: 72.8/126
Punainen: 68.6/118

Oletetaan, että pelaajan tasoitus on 36. Miksi pelitasoitus on 41 keltaisilta pelattaessa? Miksi ei 36? Mistä nuo 5 lyöntiä tulee?

113 - 41 = 72 , mutta mitä tekemistä tällä on 36:n kanssa?

"Pelitasoitus kertoo pelaajan saamien tasoituslyöntien määrän siltä tiiltä, jolta pelaaja kyseistä kenttää pelaa. Pelitasoitus on aina kokonaisluku."

"Slope Rating kuvaa bogeypelaajan tarvitsemia lisälyöntejä suhteessa scratchpelaajaan. Keskiarvokentän keskimääräistä vaikeutta kuvaava Slope-arvo on 113."

Noh, Slope Ratinginkin perustelut pitäisi löytyä Golfliiton sivuilta, mutta amatöörimainen lyhyt oppimäärä:

Jokunen vuosi sitten Suomessakin siirryttiin Slope Rating- järjestelmään joka yksinkertaistettuna tarkoittaa sitä, että jokaiselle kentälle määritellään sen oma Slope Rating (myöh. SR)ko. kentän vaikeusasteen mukaan. Jos pelaat monilla eri kentillä, huomaat miten joku kenttä on vaikeampi kuin joku toinen, ja kolmas ehkä helpompi. Sen estämiseksi, että tasoitusrajoja kikkailtaisiin suuntaan ja toiseen pelaamalla vain määrätyn kaltaisella kentällä, on kehitelty SR.

Suomen kaikki kentät on kierretty SR- raadin jäsenien voimin ja siten on kullekin kentälle määräytynyt oma SR. Kun järjestelmä aloitettiin, oli selvää että SR ei välttämättä kaikilla kentillä sattunut heti kohdalleen ja siksi niitä saatetaan joskus muutella, ei kuitenkaan kesken kauden. Myös ihmisten erilaiset mieltymykset saattavat vaikuttaa. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Esim. on ehkä yllättävää että Lakisto on määritelty Luukkia helpommaksi jne.

Elikäs jos tasoituksesi MLGK:ssa on 36, niin kentän vaikeusaste hyvittää sinua vielä viidellä lyönnillä.

SR:n / course ratingin tarkat määrittelyperusteet löytyy muistaaksenisääntökirjan liitteestä, mutta niitä ei voi suoraan laskea kentälle ilmoitetuista arvoista vaan mennään kentällä olevien taulukoiden mukaan.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti fiftyeight

Elikäs jos tasoituksesi MLGK:ssa on 36, niin kentän vaikeusaste hyvittää sinua vielä viidellä lyönnillä.

SR:n / course ratingin tarkat määrittelyperusteet löytyy muistaaksenisääntökirjan liitteestä, mutta niitä ei voi suoraan laskea kentälle ilmoitetuista arvoista vaan mennään kentällä olevien taulukoiden mukaan.

Mutta kun haluaisin nimenomaan tietää, että mistä tuo 5 lyöntiä oikein tulee? En löytänyt pelitasoituksen laskukaavaa mistään (sääntökirja & www.golf.fi).
 

Messenger

Jäsen
Tänä kesänä tuli kanssa aloitettua tämä hieman hermoillekin joskus käyvä harrastus.
Tasoitus on tällä hetkellä 19.8 ja 1½ kuukauden verran on tullut pelailtua.
Tavoitteena saada hcp jonnekin 15 hujakoille ja säästää rahaa
sen verran et ens kesänä löytyis bägistä Taylor Maden XR-05 jota on pari kertaa tullut testattua ja se oli rakkautta ensi lyönnillä.
 

Cimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Gold Kings
Viestin lähetti Messenger
Tasoitus on tällä hetkellä 19.8 ja 1½ kuukauden verran on tullut pelailtua.
Huh, onko tämä edes mahdollista?
Vaatii aikamoista pallosilmää ja pehmeitä käsiä jos noin lyhyellä pelailulla saa tasoituksen alle kahdenkympin.

Onnittelut siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös