Golf-ketju

  • 55 543
  • 491
Tila
Viestiketju on suljettu.

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Hieno viikonloppu

Sade oli pilannu Major turnauksen ensimmäisen päivän. Kisan johtajalla on tänään pelattavana 22 reikää, sievoinen kasa.. no tänään pääsee jännittämään neloselta kisaa.

Myös euroopan tourilla Mikko Ilonen oli pelannut hyvin, muistaakseni viisi alle parin ollen täten 10 sijalla joten jännäiltävää kyllä riittää.

Ilma aurinkoiseksi ja lähden rangelle..
 

M10

Jäsen
Re: Hieno viikonloppu

Viestin lähetti Hasse
Myös euroopan tourilla Mikko Ilonen oli pelannut hyvin, muistaakseni viisi alle parin ollen täten 10 sijalla joten jännäiltävää kyllä riittää.

Juu ja Kakkokin ihan hyvin -2 eli 70. Ilosella olisi nyt mahdollisuudet tienata hyvät rahat tästä kisasta sijoittumalla vaikka kympin sakkiin, mutta eipä meikäläinen jaksa uskoa sen tapahtuvan. Pessimistinä veikkaan että eilinen kierros oli Mikon ainoa alle 70 Madeiralla. Cutista se varmaan pääsee mutta tämän päivän Mikolle tyypillinen 74 pudottaisi miehen taas sinne tutuille peräpään sijoille.

Kakon uskon sijoittuvan korkeammalle kuin Ilonen.

Pitäisköhän avata rangekausi Tawastissa tulevana viikonloppuna?
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: Re: Hieno viikonloppu

Viestin lähetti Morrow10
Juu ja Kakkokin ihan hyvin -2 eli 70. Ilosella olisi nyt mahdollisuudet tienata hyvät rahat tästä kisasta sijoittumalla vaikka kympin sakkiin, mutta eipä meikäläinen jaksa uskoa sen tapahtuvan. Pessimistinä veikkaan että eilinen kierros oli Mikon ainoa alle 70 Madeiralla. Cutista se varmaan pääsee mutta tämän päivän Mikolle tyypillinen 74 pudottaisi miehen taas sinne tutuille peräpään sijoille.

Kakon uskon sijoittuvan korkeammalle kuin Ilonen.

Pitäisköhän avata rangekausi Tawastissa tulevana viikonloppuna?

Olisi hienoa jos molemmat suomalaiset menisivät cutista. Toisaalta on erittäin oletettavaa että Mikko onnistuu sössimään kisansa, vaikkakin uskon hurmoksen kestävän ainakin vielä toiset 18 reikää :)

Kakko voi olla todellinen mustahevonen jos menee cutista ja pelaa tänäänkin alle par´in. Näin uskoisin.

Ensiviikon alussa alberga golf avaa rangensa ja minun lähin harjoituspaikkao n täten auki ja season kunnolla käynnissä
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilosella on ikävä kyllä taipumus sössiä pahastikin saman kilpailun sisällä eli hyvää kierrosta seuraa liian usein todellinen tötöily, jolloin todelliset menestysmahdollisuudet menevät. Katsotaan miten Madeiran kisa etenee. Roopelta tosiaan hyvä avaukskierros. Samanlainen perään, niin cutti lienee selviö.

Mahtaa tuolla Augustassa olla aika liukkaat greenit. Itse Tiikeri oli putannut veteen jollain greenillä??!! Saas nähdä näytetäänkö ko. suoritusta tänään nelosella tulevassa lähetyksessä.
 

M10

Jäsen
Yllätys, yllätys!

Ilosen Mikon toinen kierros on lähtenyt käyntiin tahdilla; PAR,BIRDIE,TUPLABOGEY,BOGEY,PAR. Eli viiden reiän jälkeen Mikko on +2 ja pudonnut -3:een.

Kakko teki heti ekalla reiällä birkun ja on nyt jo tasoissa Mikon kanssa.

Aika ennustusteni mukaan lähti poikien toinen päivä..
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Meni Tiikerilla ns hermo kun tosiaan ensin puttas yli 20 metrista yli griinin ja jokunen reika sen jalkeen veti hienon lyonnin 90 jaardista ja osu lippiin ja pomppas siita spinnilla pahaan paikkaan bunkkeriin. Mahdollinen eagle vaihtui hetkessa bokiin. Melkeen heti seuraavallahan jatka veti tii-boxista niin etta paikat lahti suusta ja hirveella huukilla vasemmalle puihin, josta pomppas takas pain. Draivin mitaksi tuli 100 jaardia. Aika suoritus Tiikerilta :-D

Nooh, hermoja vahan kuriin ja pari onnistumista, niin taas se on kultajahdissa mukana.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Re: Re: Hieno viikonloppu

Viestin lähetti Morrow10
Pessimistinä veikkaan että eilinen kierros oli Mikon ainoa alle 70 Madeiralla. Cutista se varmaan pääsee mutta tämän päivän Mikolle tyypillinen 74 pudottaisi miehen taas sinne tutuille peräpään sijoille.

Kannattaa varmaan tehdä lotto huomenna tai ainakin jotain veikkauksia.

Mikähän ihme tuolla Ilosella oikein on kun peli ei kulje sitten millään. En usko että taidoissa häviää paljoakaan ns. paremmilleen varsinkaan tuossa kisassa, mutta ilmeisesti pääkopassa joku mättää. Onneksi sentään molemmat suomalaiset jatkoon, ja kyllä tuolta vielä voi kohtuullisille sijoille nousta parilla hyvällä kierroksella. Omat rahani parin hyvän kierroksen puolesta kyllä sijoittaisin ennemmin Kakkoon kuin Iloseen.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Hieno viikonloppu

Viestin lähetti Czescku

Mikähän ihme tuolla Ilosella oikein on kun peli ei kulje sitten millään. En usko että taidoissa häviää paljoakaan ns. paremmilleen varsinkaan tuossa kisassa, mutta ilmeisesti pääkopassa joku mättää.

Itse asiassa pää on se viimeinen asia joka Kilolla pettää. Silloin kun peli ei kulje löytyy syy joko tekniikan hetkellisestä rikkoontumisesta tai sitten puttipelistä.

No mukavastihan tuo loppu meni. Seitsemäs sija on hyvä suoritus. Ja samalla osoitus siitä ettei Kilolla mene herukka sieraimeen yhden hiukan huonomman keirroksen jälkeen.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tuota... nimeomaan paa vaikuttaa tekniikan rikkoutumiseen, silla lihasmuisti noinkin kokeneella pelaajalla on niin hyva, etta sen voi rikkoa vain "paan mukaantulo". Ihan perusjuttuja. Kasittaakseni Mikko ei ole tehnyt sen suurempia tekniikkamuutoksia parin viime vuoden aikana, joten Tiger-mainen 'uudelleen opettelukaan' ei voi olla kyseessa.

Huono puttipeli (n. 32 puttia per kierros) kertoo eittamatta epavarmuudesta seka vahintainkin surkeat draivit (ei pitkia eika tarkkoja) seka griiniosumat vain alleviivaavat tata ajatusta.

Toivottavasti tama Madeiralta tullut hyva sijoitus (joskin hyvin kevyessa seurassa!) antaisi parempaa potkua kesalle. Mentaalipuolella on paljon parannettavaa.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tiikeri on ÄIJÄ. 66,65 ja nyt kaksi birkkua viimeisen kierroksen alkuun. Näinköhän tänään Tiger palaa major-voittojen tielle.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti 1Timer
Tuota... nimeomaan paa vaikuttaa tekniikan rikkoutumiseen, silla lihasmuisti noinkin kokeneella pelaajalla on niin hyva, etta sen voi rikkoa vain "paan mukaantulo". Ihan perusjuttuja.

No joo. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Edelleen rohkenen olla hiukan eri mieltä Ilosen kohdalla tuosta menttaalipuolesta. Vaikka lihasmuisti olisi kuinka hyvä voi lyöntiin tulla ns. itsestään muutoksia, nimimerkillä kokemusta on. Vaikka oma lihasmuistini on luonnollisesti aika kaukana pelimiehistä, on sellainen näinkin paljon pelaavalla olemassa. En myöskään väitä etteikö menttaalipuolella olisi mitään merkitystä lyönnin "hajoamiseen". Tämä riippuu aika paljon yksilöstä. Jos svingi on haavoittuvainen tulevat muutokset helpommin, vaikka kuuppa olisikin kunnossa.

Kilo on aina ollut parhaimmillaan yleisön edessä tiukoissa paikoissa, joten minä en ole valmis uskomaan että menttaalipuolella olisi paljoa parannettavaa. Toki aina on parantamisen varaa. Ja tämä koskee meitä kaikkia, tasosta riippumatta.
 

scholl

Jäsen
Oli kyllä hieno ja jännittävä viimeinen päivä. Nähtiin holarikin kaiken lisäksi. Ja kukapa olisi uskonut, että Tiikeri möhlii viimeiset reiät niinkuin teki ja silti nousi pleijarissa tuollaiseen suoritukseen. Hänen yksinvaltiudensa aikana otti päähän se, kun muut eivät voittaneet, mutta nyt parin vuoden huonomman menestyksen jälkeen mies ei ärsytäkään jostain syystä niinkuin ennen. Tuo kaulukseton paita ei tosin sovi golfiin, puhumattakaan major-turnauksen viimeiselle rundille.

Luulen, että Tiikerin huonompi pelillinen menestys johtui osittain siitä, että hän oli tavannut naisen. Nyt kun on tottunut avioelämään ja uutuuden viehätys on kadonnut, voi mies keskittyä taas 100% golfiin ja tulosta syntyy.

Toivottavasti tulee hyvä ja jännittävä pelikausi.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paras major vuosiin. Kunnon trilleri jatkoreiän kera kruunasi kilpailun. Katsojille tarjottiin todella hienoja suorituksia monen miehen voimin. Oli todella upeaa nähdä Tiger jälleen voittajana. Toki hattua pitää nostaa myös Chris DiMarcolle, joka osoitti loistavat kilpailijakykynsä noustessaan voittotaisteluun vielä sen jälkeen kun selvä johto oli vaihtunut selvään kakkossijaan kolmannen kierroksen jälkimmäisellä puolikkaalla.

Noista Tiikerin draiveista on sanottava että ne kuuluu ehdottomasti kategoriaan, elkää yrittäkö tätä kotona. Jos maailman paraskaan ei tuolla tempolla saa ajoitusta aina kohdalleen, en uskalla edes veikkailla mihin me klubituupparit löisimme yrittäessämme hakea tuollaista vauhtia svingiin.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti scholl
Tuo kaulukseton paita ei tosin sovi golfiin, puhumattakaan major-turnauksen viimeiselle rundille.

Itse olen täysin toista mieltä. Golffin pukeutumisetiketin olisi korkea aika uudistua uudelle vuosituhannelle, ja paras lääke siihen on, että maailman paras pelaaja käyttää nuorekkaita (mutta silti tyylikkäitä) vaatteita. En kannata repalaisia farkkuja ja kulunutta t-paitaa peliasuksi, mutta tiukat muotomääräykset on golffin huonoja puolia.

Hienoa, että Tiikeri voitti pitkästä aikaa. Paineet miehellä on varmasti melkoiset, kun hänen kohdallaan vain voitot noteerataan. Kaiken kaikkiaan hieno major!
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Birkku
Paras major vuosiin. Kunnon trilleri jatkoreiän kera kruunasi kilpailun. Katsojille tarjottiin todella hienoja suorituksia monen miehen voimin. Oli todella upeaa nähdä Tiger jälleen voittajana. Toki hattua pitää nostaa myös Chris DiMarcolle, joka osoitti loistavat kilpailijakykynsä noustessaan voittotaisteluun vielä sen jälkeen kun selvä johto oli vaihtunut selvään kakkossijaan kolmannen kierroksen jälkimmäisellä puolikkaalla.

Noista Tiikerin draiveista on sanottava että ne kuuluu ehdottomasti kategoriaan, elkää yrittäkö tätä kotona. Jos maailman paraskaan ei tuolla tempolla saa ajoitusta aina kohdalleen, en uskalla edes veikkailla mihin me klubituupparit löisimme yrittäessämme hakea tuollaista vauhtia svingiin.

No, makuasioita. Itse pidin viime vuoden Masteri huikeimpana näytöksenä vuosiin... kaksi holaria kymmenen minuutin välein, K J Choin huikea eagle ja paljon muuta. Lisäksi tietysti maailman parhaan vasurin ensimmäinen Major voitto.

Komeasti loppui tämänkin vuoden kisa, joka mielestäni huipentui 16:lla Tigerin chippiin. Luulin jo kuulleeni DiMarcon selän naksahtavan, mutta niin vain golfissa kaikkea voi tapahtua. Itse en ainakaan nähnyt Tigerin avausta seuraavalla, joka päätyi siis lähes viidentoista väylälle. Kaksi bogeytä loppuun ja DiMarco takaisin peliin.

Aikalailla samanlainen voittoputti kuin viime vuonna. Ihan kiva, että putosi, sillä pimeys alkoi olla todellinen uhka.

Mitä tulee Tigerin swinginoputeen, Arkkola (vai Tilander?) oli mielestäni oikeassa, että mies ei voi loputtomiin noin repiä. Uusiutuuko mies vai loppuuko ura kun selkä jäykistyy?

Ja on tuo Arkkola rasittavaa kuunneltavaa, tietoa tietysti on, mutta kuinkahan monta kertaa eilenkin joku oli todella yllättävää... sick

Loppuun vielä, hyvä Mikko. Josko se sieltä pikkuhiljaa.
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuo Tigerin chippi 16:lla oli kyllä kuin jostain elokuvasta: Jaksaako? Jaksaako? Jaksaa? Ei, jäi reunalle.... plops! Myös viimeinen ratkaiseva putti oli aika viileä. On nuilla kavereilla uskomaton paineensietokyky. Viime vuonna tosiaan nähtiin lähes identtinen loppuratkaisu.

Itse en ole useasti maailman huippujen swingejä hidastuksena katsellut ja olin kyllä äimänä kun Tigerin swingin hidastuksen näin. Molemmat kantapäät irtosivat maasta kun swingi lähti ja driveri taipui kuin pajuvitsa. Tuo pitää kyllä saada pois mielestä kun lähtee taas rangelle treenailemaan. Ei tuommoisella repimisellä osu itse koskaan palloon. Respect!
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Perhana...viimeyönä ekaa kertaa jäin huvikseni seuraamaan kisaa ja nyt olen koukussa ja väsynyt, kun en malttanut millään lähteä nukkumaan kesken.

Todella hienoja suorituksia, tosin olin pihalla kun lumiukko noiden lyöntinimitysten kanssa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Mielikuvitushahmo
Todella hienoja suorituksia, tosin olin pihalla kun lumiukko noiden lyöntinimitysten kanssa.

Muutama perustermi jotka saattaa ihmetyttää:

Slice = Kun lyönti ei mene suoraan vaan pallo kaartaa lyöjästä poispäin. Eli rightin puolen pelaajalla oikealle päin.

Hook = Sama kuin slice mutta toiseen suuntaan.

Chip = Nimensä mukaisesti ilmava pikku "Chippaus". Käytetään yleensä kun pallo on greenin ympäristössä, mutta kuitenkin greenin ulkopuolella. Ei lyödä täydellä swingillä vaan maila käy vain esim. hiukan polven yläpuolella.

Backspin = Alakierre. Pallo lähtee takaisin lyöjää päin osuttuaan maahan. (Osaisinpa lyödä tämän. Itse kun pitää lähes aina tähdätä greenin eteen ja toivoa että pallo pysähtyy greenille).

Mitäs niitä muita nyt on? Kysy vaan jos joku ihmetyttää. Ei muuta kuin rangelle lätkimään, siitä se lähtee ;)
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Viestin lähetti V-man
Muutama perustermi jotka saattaa ihmetyttää:

Slice = Kun lyönti ei mene suoraan vaan pallo kaartaa lyöjästä poispäin. Eli rightin puolen pelaajalla oikealle päin.

Hook = Sama kuin slice mutta toiseen suuntaan.

Chip = Nimensä mukaisesti ilmava pikku "Chippaus". Käytetään yleensä kun pallo on greenin ympäristössä, mutta kuitenkin greenin ulkopuolella. Ei lyödä täydellä swingillä vaan maila käy vain esim. hiukan polven yläpuolella.

Backspin = Alakierre. Pallo lähtee takaisin lyöjää päin osuttuaan maahan. (Osaisinpa lyödä tämän. Itse kun pitää lähes aina tähdätä greenin eteen ja toivoa että pallo pysähtyy greenille).

Mitäs niitä muita nyt on? Kysy vaan jos joku ihmetyttää. Ei muuta kuin rangelle lätkimään, siitä se lähtee ;)

Jess..tänks vaan, kyllähän noilla alkuun pääsee, tuli heti viisaampi olo ;)
 

Steve86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oli kyllä loistavaa golf-viihdettä viimeyönä...Olisin kyllä toivonu DiMarcon voittoa. Tiikerin chippi 16:a oli kyllä aikas ratkaiseva ja loistava. Miksei niitä satu ikinä itselle?

Vammalan Lakeside golf on muuten aivan upea kenttä. Suosittelen...

hcp: 18
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nämä huippupelaajat harvemmin lyö sliceä.

Slice ja hook ovat sellaisia lyöntejä, joita ei ole tarkoitettu kierteisiksi, vaan huonon osuman seurauksena vievät pallon jompaan kumpaan reunaan. Silloin, kun pelaaja lyö TARKOITUKSELLA sivukierrettä palloon, puhutaan feidistä ja drawsta.

Feidi kiertää samaan suuntaan kuin slice, mutta on tarkoituksella lyöty ja kierre on maltillinen. Pallo kaartaa vain vähän, ja alakierteen vuoksi pysähtyy nopeasti. Käytetään usein lähestymislyönneissä. Feidin yhteydessä on usein myös itse back spinni, eli kierre on niin voimakas, että pallo rullaa takaisinpäin.

Draw puolestaan on yleinen avauksissa, eli draiveissa. Draw kiertää samaan suuntaan kuin hook, mutta on tarkoituksella lyöty ja maltillinen kierre, jolloin pallo kaartaa melko miedosti. Draw:ssa on aina mukana yläkierrettä, jolloin pallo rulla (puhutaan rullista) väylällä pitkälle. Sen vuoksi se on hyvä ominaisuus draivissa.

Nämä termit tulevat kaiketi usein esiin,kun katsoo golffia tv:stä.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli kyllä todella hieno kisa eilen. DiMarco ei luovuttanut missään vaiheessa vaikka moni piti miehen mahdollisuuksia olemattomina Tigeriä vastaan viimeisellä rundilla. Varsinkin se Tigerin chippi oli älytön. Noista varmaan ammattimiehilläkin uppoaa tyyliin yksi sadasta jos niinkään moni.

Nuo nelosen selostajat ovat kyllä ihme ukkoja. Nytkin moneen otteeseen olivat varmoja, että Tiger voittaa vaikkei eroa ollut kuin kaksi - kolme lyöntiä ja reikiä jäljellä vaikka kuinka. Luulisi tuolla ammattitaidolla? tietävän että golfissa pari lyöntiä ei merkkaa mitään vaan tilanteet saattavat muuttua nopeastikin. Loppureiillä (16, 17) nämä itsekin tajusivat tyyliin "ei tämä nyt sitten vielä varma olekaan" ja "kylläpäs tämä nyt muuttuikin ihmeellisesti".

Kaikkein huvittavin on se "hetkinen.....hetkinen....hetkinen" hokeminen.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Ojo

Luulisi tuolla ammattitaidolla? tietävän että golfissa pari lyöntiä ei merkkaa mitään vaan tilanteet saattavat muuttua nopeastikin. Loppureiillä (16, 17) nämä itsekin tajusivat tyyliin "ei tämä nyt sitten vielä varma olekaan"

Itse olen aika tyytyväinen selostajiin. Miehet kuitenkin tuntevat lajin erittäin hyvin ja osaavat kertoa mm. puttauksesta aika paljon. Pitää muistaa se, että Tigerilla on Majoreissa kai record 9-0 siitä, kun on johtanut 54 reiän jälkeen ja di Marco ei ollut osoittanut sitä, että olisi niin kovahermoinen, että ottaisi kiinni. Augustan 17. ja 18. rei'illä ei ole kaiken lisäksi helppo tehdä birdieitä. Tuo tasoihin nousu johtui siitä, kun Tiikeri itse hermoili ja teki kaksi bogeytä. Paikkasi tosin uusinnassa hienosti, mutta kaikki kyllä viittasi aiemmin siihen, että Tiikeri voittaisi.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti scholl
Itse olen aika tyytyväinen selostajiin. Miehet kuitenkin tuntevat lajin erittäin hyvin ja osaavat kertoa mm. puttauksesta aika paljon.
Ei kai tässä voi välttyä vertaamasta näitä kahta vanhaa fossiilia Urheilukanavalla selostavaan Teemu Tyryyn. Hieman monotoninen Tyry peittoaa mielestäni Tilanderin ja varsinkin ärsyttävyyden multihuipentuma Arkkolan 100-0 asiantuntevuudessa sekä virheettömyydessä. Palstatila loppuisi kesken, jos tähän keräisi hupaisan kaksikon sammakoita kisojen varsilta.


No, yksi tykkää äidistä ja niin edelleen..
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti Procamp
Ei kai tässä voi välttyä vertaamasta näitä kahta vanhaa fossiilia Urheilukanavalla selostavaan Teemu Tyryyn. Hieman monotoninen Tyry peittoaa mielestäni Tilanderin ja varsinkin ärsyttävyyden multihuipentuma Arkkolan 100-0 asiantuntevuudessa sekä virheettömyydessä. Palstatila loppuisi kesken, jos tähän keräisi hupaisan kaksikon sammakoita kisojen varsilta.


No, yksi tykkää äidistä ja niin edelleen..

Kuten sanoit kuka tykkää mistäkin, itse pidän 4 kaksikosta. Jopa tyttöystäväni (ei golfaa, tai tajua mitään siitä) jatkoi katsella seuranani golfia koska selostajat ovat mielenkiintoisen ja hauskan kuuloisia. Tämä ei ole tullut kuuloonkaan tylsän, mutta osaavan, tyryn selostaessa. Mielestäni, Tyry on sopiva Euro tourille mutta majoreihin sopii juuri nähä kaksi kaveria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös