Giorgio Estephan – JYPinkylän kaivattu soihdunkantaja(?)

  • 61 605
  • 482

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Ensimmäinen erä ei ollut hyvää ainakaan minun silmiin. Kakkoserä selvä parannus, mutta kolmannessa ei taas viisikoilla ollut juuri järkeä tekemisessä. Estephanin puolustuspelaaminen on löysää edelleen. Ollaan pitävinään omaa miestä näennäisesti.

No joo, ei oikein osunut tämä minun viesti oikeaan ketjuun.

Sopii jotenkin tänne. Giorgio ”näkymättömyysviitta” Estephanin pelaaminen on kyllä kamalaa katottavaa. Jos olis senttereitä, niin vilttiin. Ei tämmösellä löysällä paskalla tee hevonvittuakaan. Kyllä saa ihme tapahtua, että tästä kaverista on tällä kaudella mitään hyötyä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Giorgio oli tänään lähes mukiinmenevä. Kyllä siellä kykyjä on, kunhan pääsisi parempaan kuntoon. Tekeminen näyttää juuri siltä, että jatkuvasti jää pienestä kiinni. Siihen auttaa, jos jaksaa paremmin. Kunhan mies itse ei luovuta, vaan painaa treeniä tunnollisesti, niin kyllä tässä saumoja on.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
En sit tiedä onko huonossa kunnossa vai jotain vaivaa alla kun on niin kankea luistimilla. En usko et Estephan on oikeasti noin hidas tai sit tsekin liigassa riittää kävelyvauhti. Ja ihmetyttää eliten kuvailu, että olisi "smooth" luistimilla. En nyt usko et sinne kukaan tommosta analyysia kirjoittaa jos Estephan on ollut aina yhtä hidas kuin nyt.

Mutta jos/kun saa ton luistelun kuntoon, niin kyllä mä oon nähnyt sitä miksi on noin hyvin tehoillut tsekeissä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulemma on huonossa kunnossa. Kesällä ei ole omatoiminen ollut ihan sitä mitä pitäisi. Potentiaalia on, mut pitäis se kunto ja jalka löytää.
Kyllähän sen nyt jokainen näkee, että on huonossa kunnossa. Ei tarvitse kuulopuheita uskoa, kun näkee itse miten mies ei vaan jaksa.

Kuntopuoli on paljon helpompi korjata, kuin taikoa yhtäkkiä taitoa lisää. Siinä mielessä tilanne ei ole toivoton.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En sit tiedä onko huonossa kunnossa vai jotain vaivaa alla kun on niin kankea luistimilla. En usko et Estephan on oikeasti noin hidas tai sit tsekin liigassa riittää kävelyvauhti. Ja ihmetyttää eliten kuvailu, että olisi "smooth" luistimilla. En nyt usko et sinne kukaan tommosta analyysia kirjoittaa jos Estephan on ollut aina yhtä hidas kuin nyt.

Mutta jos/kun saa ton luistelun kuntoon, niin kyllä mä oon nähnyt sitä miksi on noin hyvin tehoillut tsekeissä.

Pelissä kiinnitti huomiota yksi tilanne, jossa oli pyrkimässä taka karvaan omiin päin, eikä ollut liikkeessä vauhdilla jäljessä, hänellä ikään kuin petti toinen jalka potkuun ja jäi aristaen lyhyellä potkulla luistelemaan kyydistä tippuen . Nivunen jos vihoittelee se tekee juuri tuota, että liike rajaan tulee seinä vastaan, kun tulee tuntemuksia, eikä pysty normaalia liikerajaa suorittamaan. En mene väittämään että tässä on vika, mutta empiria kyllä tuota tai jotain vastaavaa ongelmaa indikoi.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Näkeehän tuon nyt jokainen että on huonossa kunnossa, kun ei ehdi yhteenkään tilanteeseen kunnolla. Ja piti vielä olla luistelu kaverin vahvuus. Tuohan nyt ei valitettavasti ole mikään uusi juttu että tälläkin tasolla tullaan kesälomilta hyvässä rillauskunnossa treeneihin.
 

SempreJYP

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulemma on huonossa kunnossa. Kesällä ei ole omatoiminen ollut ihan sitä mitä pitäisi. Potentiaalia on, mut pitäis se kunto ja jalka löytää.
Suht säälittävää ammattiurheilijalle.. Harmi, että sentteriosasto on noin kapea, eteenkin nyt kuin Christoffer on poissa. Muuten sais laittaa ukon koirankoppiin, kunnes fysiikka puolikin on kunnossa. Muutaman kerran Tapparan kääntäessä jäi liukumaan omiin päin ja puhaltelemaan vastustajan siniselle, kun ei luistin noussut.
 

B-Piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensimmäisessä erässä vielä jotenkin pystyi luistelemaan. Sitten loppui kunto kokonaan. Noissa Tsekin-liigan klipeissä vetelee yllättävän hyvin pisteeltä. Kokeilisin kakkosylivoimassa Reidin tontilla.
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Sopii jotenkin tänne. Giorgio ”näkymättömyysviitta” Estephanin pelaaminen on kyllä kamalaa katottavaa. Jos olis senttereitä, niin vilttiin. Ei tämmösellä löysällä paskalla tee hevonvittuakaan. Kyllä saa ihme tapahtua, että tästä kaverista on tällä kaudella mitään hyötyä.
Täysin samaa mieltä!
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Näkeehän tuon nyt jokainen että on huonossa kunnossa, kun ei ehdi yhteenkään tilanteeseen kunnolla. Ja piti vielä olla luistelu kaverin vahvuus. Tuohan nyt ei valitettavasti ole mikään uusi juttu että tälläkin tasolla tullaan kesälomilta hyvässä rillauskunnossa treeneihin.
Sanoisin flopiksi. Vahvistus?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllähän sen nyt jokainen näkee, että on huonossa kunnossa. Ei tarvitse kuulopuheita uskoa, kun näkee itse miten mies ei vaan jaksa.

Kuntopuoli on paljon helpompi korjata, kuin taikoa yhtäkkiä taitoa lisää. Siinä mielessä tilanne ei ole toivoton.
Rautakorven joukkueessa tuo saattaa äkkiä kaatua toivottomaksi jos pinnoja ja voittoja ei tule.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Villi veikkaus: Estephan on kauden päättyessä JYPin tehokkain sentteri.
Ei yllättäisi, eihän tuolla muuten edes sitä laatua ole mitä Yrjöllä, varsinkin jos BC kauemmin sivussa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kyllä näille ulkkareille aikaa ilmeisesti annetaan. Katsoo vaikka mitä tehtiin Tevesin kanssa viime kaudella.

Ja Rautakorven joukkueissa kyllä treenataan.
No joo tosiaan tuota Tevesiä en muistanut. Nyt kun sanot niin sai kyllä ihan helkkarin paljon siimaa.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Villi veikkaus: Estephan on kauden päättyessä JYPin tehokkain sentteri.
No jos muut vaihtoehdot ovat kymmenen peliä kaudessa pelikielloista kärsivä ja alkukauden loukkaantumisen takia missaava kahden suunnan sentteri ja kolme aloittevaa junnua niin syytäkin olisi olla...

Uskon kyllä itse Estephanin kiekollisiin kykyihin. Vilauksia näkyy ja veto on hyvä.
 

TakaJaageri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun mielestäni eilinen oli oikeinkin positiivinen esitys, Giorgion kenttä oli kuitenkin esim. ekassa erässä ainoa joka sai edes orastavasti painetta hyökkäyspäähän muutamassa vaihdossa. Kiekollinen päätöksenteko kaverilla vähän vielä hakusessa mutta se tulee sieltä vain pelaamalla ja luistelusta täällä onkin jo puhuttu riittävästi. Omaan silmään kuitenkin nyt jo näkee että kaverilla on Pohjois-Amerikkalaiseen tyyliin vahva maila erityisesti laitojen lähettyvillä, hyvä laukaus ja pelinlukukyvyt eli kyllä sieltä hyvä paketti löytyy kunhan vielä vähän terävöityy.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Minun mielestäni eilinen oli oikeinkin positiivinen esitys, Giorgion kenttä oli kuitenkin esim. ekassa erässä ainoa joka sai edes orastavasti painetta hyökkäyspäähän muutamassa vaihdossa. Kiekollinen päätöksenteko kaverilla vähän vielä hakusessa mutta se tulee sieltä vain pelaamalla ja luistelusta täällä onkin jo puhuttu riittävästi. Omaan silmään kuitenkin nyt jo näkee että kaverilla on Pohjois-Amerikkalaiseen tyyliin vahva maila erityisesti laitojen lähettyvillä, hyvä laukaus ja pelinlukukyvyt eli kyllä sieltä hyvä paketti löytyy kunhan vielä vähän terävöityy.
En sinänsä ole erimieltä, mutta onhan se JYPin kannalta farssi, ettei mies ole heti iskussa ja nimenomaan jää vajaaksi fysiikassa. JYPillä ei lähtökohtaisesti ole varaa tälläiseen, vaan pisteitä pitäisi alkaa raapimaan heti alusta asti.

Jollain laajemman materiaalin joukkueella on varaa siihen, että joku hieman heikossa kunnossa kauden alkaessa, löytyy paikkaajia. JYPiltä ei löydy, joten tämä ei ole mitenkään hyväksyttävää. Toivottavasti Yrjö parantaa kuitenkin otteitaan ja fysiikkakin löytyy sieltä.
 

TakaJaageri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta ehdottomasti samaa mieltä, ei ammattilaisurheilussa pitäisi ikinä olla mahdollista tulla "campille" huonossa kunnossa. Harmillinen homma siinä mielessä että näihin ei seura voi vaikuttaa käytännössä millään tavalla varsinkaan ulkkarien tapauksessa kun saapuvat joukkueen mukaan todella myöhään. Tai voihan heille tietysti treeniohjelmat ja ruokavaliot viestittää mutta sekin on sitten pelaajasta kiinni että miten toteutuu. Nemon kanssa salille vaan jokaisena välipäivänä niin kyllä se siitä ajan kanssa tulee.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joopa. Kyse on ammattilaissarjasta ja myös oletettavasti ammattilaisurheilijasta. Ei tuo nyt hyvältä kuulosta, muutenkin on keskikaista ohuen ohut. Ottaen vielä huomioon JYPin tietynlaisen tuloksellisen paineen tälle kaudelle, niin aika löysässä hirressä roikutaan. Toivottavasti siellä on jotain plan b:tä ja tutkat päällä kokoajan sentteripaikan vahvistamisen suhteen - toki se koodinimi Konna on ilmeisesti yksi mahdollinen kortti. Kuten mainittua niin kyllähän Gardineristakin muotoutui vaikeuksien kautta pelimies Liigaan. Estephanin kohdalla olis helpompi odottaa ja toivoa samaa, jos hänen varaan ei olisi laskettu niin paljon heti alusta lähtien (ainakin rosteria paperilla tuijottaen).
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Ei se ois eka kerta, kun ulkkari tulee Liigaan ja huomaa että nykykunto ei riitäkään. Aika monelle tullut Liigan vaatimustaso ja tempo yllätyksenä. Kyllähän kaverista huomaa, että on reenattu kovaa ja siksikin varmasti aika tukossa kun pitää pelatakin eikä vain reenata. Annetaan nyt sitä aikaa, eiköhän loppusyksystä ala olemaan jo selkeästi peliä edistäväsä kunnossa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikea sanoa, mitä tämä Estephanin "huono kunto" käytännössä tarkoittaa, mutta sen laittaminen kondikseen kauden aikana ei ole ihan helppoa. Kesällä yleensä laitetaan peruskunto riittävälle tasolle, eli että voimat ei pelistä toiseen lopu kolmannessa erässä. Peruskunto saattaa kehittyä kauden myötä, mutta tämä ei taida olla Estephanin ongelma. Peruskunnolla ei ole mitään tekemistä sähäkkyyden tai sen puuttumisen kanssa. Kesällä tehdään myös lihastreenit, mikä saattaa nyt olla Estephanin ongelma. Sähäkkä luistelu edellyttää, että perseessä ja takareisissä on tarpeeksi jerkkua ja näiden kehittäminen kauden aikana on hankalaa, koska lihastreenissä tulee aina jumeja ja kauden aikana Liigassa on niin paljon pelejä, ettei ehdi palautumaan kunnolla. Koko ajan ollaan jumissa. Lisäksi joukkuetreeneissä ei kauden aikana myöskään tehdä fyysisiä harjoitteita, mitä Estephan tarvii, vaan enemmän tekeminen on pelillisissä asioissa. Voin olla väärässä, mutta tämä on minun käsitys. Itse en usko, että Estephan muuttuu kauden kuluessa aivan eri mieheksi, vaan enemmän on kyse hänen pelityylistään. Otteet voi toki parantua sitten kun pelinopeus pikkaisen paranee, mutta pelityyli tuskin muuttuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös