Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 922 185
  • 6 153

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ärsyttää sellaiset tyypit, jotka ovat sosiaalisessa mediassa, mutta eivät kestä niiden oikeasti sosiaalisten tilapäivityksiä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Uutissivuilla yleistynyt tapa koodata etusivu niin, ettei yksittäisten uutisten otsikkotekstiä pysty kopioimaan ilman, että mukaan tulee muuta tekstiä. En viitsisi klikata auki niitä juttuja, joiden otsikot on kirjoitettu huonosti, mutta haluan silti levittää tätä otsikkoa esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Katselin Katsomosta muutaman jakson Suomen surkeinta kuskia (koska silloin tällöin on kiva kokea ylemmyydentunnetta edes jostain asiasta). Miksi ihmeessä Katsomossa noita mainoskatkoja ei ole laitettu samoihin väleihin kuin tv:ssäkin, vaan yhtäkkiä kesken lauseen pärähtää mainos pyörimään? Ärsyttää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin Katsomosta muutaman jakson Suomen surkeinta kuskia (koska silloin tällöin on kiva kokea ylemmyydentunnetta edes jostain asiasta). Miksi ihmeessä Katsomossa noita mainoskatkoja ei ole laitettu samoihin väleihin kuin tv:ssäkin, vaan yhtäkkiä kesken lauseen pärähtää mainos pyörimään? Ärsyttää.

Jos se näyttää ja haisee maikkarilta, se on luultavasti vain kasa paskaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Spotifyn käsitys jonosta. Jonoon lisääminen tarkoittaa ilmeisesti sitä, että laitetaan suoraan jonon kärkeen. Vai enkö vain osaa? Ei taida löytyä mitään asetusta, jolla tuon voisi muuttaa.

Vannoituneiden Spotify-käyttäjien jono jossain baarin ovella voisi olla mielenkiintoista seurattavaa.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Spotifyn käsitys jonosta. Jonoon lisääminen tarkoittaa ilmeisesti sitä, että laitetaan suoraan jonon kärkeen. Vai enkö vain osaa? Ei taida löytyä mitään asetusta, jolla tuon voisi muuttaa.

Vannoituneiden Spotify-käyttäjien jono jossain baarin ovella voisi olla mielenkiintoista seurattavaa.

Mikä versio softasta kyseessä? Kyllä mulla ainakin Windows-versiossa toimii ihan normaalisti tuo jono, eli lisää jonon perälle kun klikkaa biisiä oikealla ja "Lisää jonoon".

Se sitten onkin kummallista miksi Spotifyn web-selainversiosta on poistettu koko soittojono-toiminto.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ärsyttää kaikki roskat luonnossa tai ylipäätään missä vaan ympäristöön heiteltynä. Mä en käsitä, miten vuonna 2017 on näin uskomattoman välinpitämättömiä ihmisiä, jotka jättää jätteensä ihan mihin sattuu. Ei ole oikeasti iso homma kantaa niitä roskia mukana, kunnes tulee vastaan asiallinen paikka niille.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä en käsitä, miten vuonna 2017 on näin uskomattoman välinpitämättömiä ihmisiä, jotka jättää jätteensä ihan mihin sattuu.
Teinit sotkee ehkä eniten mutta se selittyy pitkälti kapinoinnilla ja rajojen hakemisella mikä on jokseenkin harmitonta verrattuna siihen että osa aiheuttaa ilkivallalla tuhoja tai jopa hakeuu fyysisen väkivallan tielle.

Mutta se mikä ihmetyttää on aikuiset ja varsinkin autosta ulos lentävät roskat, tumpit jne.

_
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ärsyttää kaikki roskat luonnossa tai ylipäätään missä vaan ympäristöön heiteltynä. Mä en käsitä, miten vuonna 2017 on näin uskomattoman välinpitämättömiä ihmisiä, jotka jättää jätteensä ihan mihin sattuu. Ei ole oikeasti iso homma kantaa niitä roskia mukana, kunnes tulee vastaan asiallinen paikka niille.

Samaa olen myös ihmetellyt. Ainoa "roska" minkä voi jättää puiston penkille, kaupan pihalle yms on pantillinen pullo/tölkki.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Teinit sotkee ehkä eniten mutta se selittyy pitkälti kapinoinnilla ja rajojen hakemisella mikä on jokseenkin harmitonta verrattuna siihen että osa aiheuttaa ilkivallalla tuhoja tai jopa hakeuu fyysisen väkivallan tielle.

Mutta se mikä ihmetyttää on aikuiset ja varsinkin autosta ulos lentävät roskat, tumpit jne.

_

Itsekään kyllä yritän parhaani mukaan kuljettaa omat roskani niille kuuluvan paikkaan. Silloin joskus, kun vielä poltti tupakkaa, oli itselläni kirjoittamaton kahden korttelin sääntö. Jos sinä aikana ei tullut roskista vastaan, niin sitten nakkasin sen kadulle. Siihen aikaan ei ainakaan ollut mitenkään itsestään selvää, että niitä roskiksia sillä matkalla vastaan tuli.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä versio softasta kyseessä? Kyllä mulla ainakin Windows-versiossa toimii ihan normaalisti tuo jono, eli lisää jonon perälle kun klikkaa biisiä oikealla ja "Lisää jonoon".
Windows-versio, mutta joo - kyllä se näkyy toimivan silloin, kun paraikaa kuunneltava albumi on itsekin jonossa. Se, että loput albumin raidoista on "seuraavana vuorossa" listalla ei näytä riittävän, vaan lisättävä biisi tai albumi menee niiden ohi. No, vaatii totuttelua tuo jonokäyttö.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Joka klikkauksella jatkoajassa ilmestyy Viaplayn mainos sivun alalaitaan. Kyllä minä sen teidän urheilupaketin ostan kun Detroitin kausi alkaa! EI KIINNOSTA PASKA TARJONTANNE! LÄHTEKÄÄ MENEEN!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Koulujen päättymisen aikaan on mediat täynnä vanhoja ihmisiä jakamassa elämänohjeita näille valmistuville. Koin tuon ärsyttäväksi kun olin itse nuori ja koen sen edelleen ärsyttäväksi. Pääsevätpähän vaan pätemään.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ylioppilaslakin ympärille jakautuva gloria. Jo kuukautta aikaisemmin tiedotellaan lakkiaispäivän sääennustukset, hekumoidaan valtakunnallisesti menestyneillä lukioilla, nostetaan kansakunnan kaapiston päälle 12 laudaturin ihmenuoret ja avataan heidän elämänsä sekä uutisoidaan kaikki lakkinsa saavat moneen kertaan siinä missä yo-todistuksen noutamisen etiketin kertausta on joka vitun lehdessä toukokuun lopussa. Eikä siinä kaikki. Jotkut tyylitietäjät kertovat lehdissä yo-päivän pukeutumisesta ja entiset ylioppilaat kertovat vinkkejä päivään. Voi vittu. Ne jotka aikaisemmin alkavat tätä maata pyörittämään, eli ammattiin valmistuvat, kuitataan möreällä pierulla ja räkäisyllä sekä jollain hikisellä ilmoituksella Vääksyn sanomissa. Mistä tämä yo-tulitus johtaa juurensa? Kyllä, minäkin olen ylioppilaita, mutta en vain sisäistä tätä ilmiötä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kiva kun tämä Fölin reittiopas kehoittaa kävelemään porukoille torilta. Ei sinne olekaan kuin 5 kilometriä ja sataa aika reippaasti. Ei se kai kovin vaikeaa voi olla tehdä toimivaa reittiopasta...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiva kun tämä Fölin reittiopas kehoittaa kävelemään porukoille torilta. Ei sinne olekaan kuin 5 kilometriä ja sataa aika reippaasti. Ei se kai kovin vaikeaa voi olla tehdä toimivaa reittiopasta...

Fölin reittiopas on ärsyttänyt minuakin pidempään. Joko suosituksena on tyyliin "kävele" tai sitten reittiopas tarjoaa mitä kummallisimpia komboja, joissa suurin piirtein suora matka kotoa kauppatorille pitäisi taittaa usean bussilinjan triple-komboina. Ärsyttävä reittiopas.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttää kaikki roskat luonnossa tai ylipäätään missä vaan ympäristöön heiteltynä. Mä en käsitä, miten vuonna 2017 on näin uskomattoman välinpitämättömiä ihmisiä, jotka jättää jätteensä ihan mihin sattuu. Ei ole oikeasti iso homma kantaa niitä roskia mukana, kunnes tulee vastaan asiallinen paikka niille.

Tästä kyllä samaa mieltä. Tosin olen ihmetellyt myös sitä miksi täällä on niin vähän roskiksia joihin jättää ne roskat, että tavallaan ymmärrän jollakin tasolla sen miksi ihmiset tyytyvät vaan lopulta nakkaamaan sen roskan käsistään siihen tien poskeen. Isommissa kaupungeissa tilanne on vielä parempi (mutta silti niissäkin kyllä roskataan todella paljon) mutta varsinkin pienillä paikkakunnilla roskakoreja on todella vaikea löytää jopa keskustan alueelta saati sitten jostakin lenkkipolkujen varsilta.

Jos muuten tuntuu että Suomessa roskataan paljon niin käykääpä Maltalla...

EDIT: Tästä muuten tulikin mieleen toinen tähän liittyvä ärsytyksen aihe. Eli kun puhutaan siitä miten pitäisi kierrättää, ja pitäisi lajitella jätteet ja pitäisi sitä ja tätä, niin on nämä asiat kyllä tehty ainakin Suomessa vähän liian hankalaksi. Ainakin jos asut pienellä paikkakunnalla. Keräyspisteitä kun on todella harvassa, jäteasemien aukioloajat täysin järjettömiä työssäkäyvälle ihmiselle ja hinnat aivan pilvissä. Ja olen ihmetellyt esim. energiasäästölamppujen, loisteputkien ym. keräyspisteitä että miksi niillekin ei voisi olla enemmän jotain yleisiä keräyspisteitä esim. markettien yhteydessä tai jossakin muualla minne niitä voisi viedä aukioloajoista riippumatta. Kun itsellä työaika on suurimmaksi osaksi 8-17 niin siinä on melko hankala lähteä niitä lamppuja aina viemään sinne kodinkoneliikkeeseen (missä kunnan ainoa keräyspiste) joka on avoinna klo 9-17. No, järjestyyhän se vienti aina jotenkin kun vaan on halua, mutta ymmärrän hyvin jos moni päätyy nakkaamaan nuokin jonnekin sekajätteeseen. Minä luulen että varmaan aika moni ihminen olisi valmis kierrättämään ja lajittelemaan jätteitä nykyistä enemmän, mutta ihminen on vaan pohjimmiltaan sen verran laiska että ei halua nähdä hirveästi vaivaa sen eteen, niin tekemällä tuosta asiasta paljon nykyistä helpompaa saataisiin varmaan tämäkin asia toimimaan huomattavasti paremmin. Ihan samoin kuin tämä roskaamisasiakin: roskaaminen vähentyisi varmasti jos roskakoreja olisi enemmän näkyvissä. Sitä roskaa jaksaa kantaa vähän aikaa käsissään kun roskakori on näkyvissä, mutta jos katsot ympärillesi ja et näe missään lähimaillakaan minkäänlaista roskakoria, niin aika helposti ihminen heittää sen roskan vaan menemään.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ylioppilaslakin ympärille jakautuva gloria. Jo kuukautta aikaisemmin tiedotellaan lakkiaispäivän sääennustukset, hekumoidaan valtakunnallisesti menestyneillä lukioilla, nostetaan kansakunnan kaapiston päälle 12 laudaturin ihmenuoret ja avataan heidän elämänsä sekä uutisoidaan kaikki lakkinsa saavat moneen kertaan siinä missä yo-todistuksen noutamisen etiketin kertausta on joka vitun lehdessä toukokuun lopussa. Eikä siinä kaikki. Jotkut tyylitietäjät kertovat lehdissä yo-päivän pukeutumisesta ja entiset ylioppilaat kertovat vinkkejä päivään. Voi vittu. Ne jotka aikaisemmin alkavat tätä maata pyörittämään, eli ammattiin valmistuvat, kuitataan möreällä pierulla ja räkäisyllä sekä jollain hikisellä ilmoituksella Vääksyn sanomissa. Mistä tämä yo-tulitus johtaa juurensa? Kyllä, minäkin olen ylioppilaita, mutta en vain sisäistä tätä ilmiötä.
Sanasta sanaan allekirjoitan tämän.

Tosin aika moni ammattiin opiskellut on myös sitä mieltä et "eipä tätä nyt tarvi juhlia kovin räikeesti". Mukaanlukien minä. Jos joku halusi onnitella ja muistaa rahallisesti niin kiitin ja saatoin kahvit keittää mutta eipä siitä sen suurempaa numeroa tarvinnut tehdä.

Varmasti niin lukioissa - kuin ammattioppilaitoksissakin on jonkinasteen tasoraja. Joissakin pitää oikeasti panostaa opiskeluihin - samalla kun toisaalla pääsee läpi jo sillä et viitsii olla edes tarpeeksi usein paikalla. Ja jos ei tuo riitä niin vilauttaa vähän Alkon lahjakorttia / lasista laulukirjaa opettajalle.

Muutenkin tämä seuraava kuulostaa aikalailla perus amis vs. lukio - väittelyltä, mutta sellaisiakin tapauksia on kuinka joku menestyy kirjoittamalla 12 laudaturia. Sitten kun tuleekin seuraava elämänvaihe eli siirrytään äiskän lihapatojen ääreltä omaan vuokraluukkuun/asuntolaan niin ei osata itse edes muonaa väsätä / siivota. (pätee kumpaankin koulukuntaan).
Noin niinkuin ylipäänsä, opiskelija-asunto(la) on kyllä täydellinen paikka oppia elämään omillaan. Miinuspuolena taas se että aika usein saa siivota omien sotkujen lisäksi muittenkin sotkuja.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhdyn ylläoleviin näkemyksiin, eikös nykyään ole vielä jonkilainen pistejärjestelmä, jolla "kannetaan" ne heikoimmista heikoimmatkin yksilöt ylioppilaiksi? Tuo valkolakin "magia" on jäänne jostain sata vuotta sitten olleesta tilanteesta, kun vain hyvin pieniosa kansasta koskaan edes valmistui ylioppilaaksi.

Mikä ärsyttää? No nämä kaksi(?) espanjankielistä biisiä, jotka soivat radiossa tällä hetkellä suht toistuvalla syötöllä.
 
Minua ärsyttää kotona, kun tiskikone täytetään miten sattuu. Ei mitään loogisuutta ja vaikka olen käyttänyt asian opastukseen aikaa ja vaivaa, ei muut samassa taloudessa asuvat osaa/halua täyttää konetta oikein. Moni muukin asia ärsyttää lokaalisti ja globaalisti, mutta ne eivät ole pieniä asioita.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika usein etenkin joitain vähän tuntemattomampia bändejä googlettaessa päätyy Punk in Finland-foorumille. Ei siis se foorumi sinänsä ärsytä, mutta lainausten käyttötyyli siellä. Todella helppoa lukea jälkikäteen jotain pitkää keskusteluketjua, kun jotkut käyvät jotain nasevaa onliner-keskustelua ja lainaavat joka hemmetin asiaan liittyvän aikaisemman viestin vastatessaan. Hiirenrulla savuaa, kun kelaa miljoonatta kertaa läpi niitä samoja sisäkkäisiä viestejä ja kuvia, kunnes lopulta näkee sen kolmisanaisen uusimman vastauksen.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mikä ärsyttää? No nämä kaksi(?) espanjankielistä biisiä, jotka soivat radiossa tällä hetkellä suht toistuvalla syötöllä.
Supreme la radio! Joo kaksi näitä taitaa tällä hetkellä soida ja jostain syystä näitä aina nousee pinnalle, vaikka ärsyttäviä yleensä ovat.

Siitepölyallergian voisin laittaa tänne ketjuun. Kotona pärjää ihan ok kun muistaa pitää ikkunat ja ovet kiinni, mutta heti kun 10 minuuttia käyt ulkona niin se on seuraavat 2 tuntia aivastelua ja nenäliinan kädessä pitämistä.. Onneksi ainakin allekirjoittaneella tämä on vain ongelma vain ensimäisten helteiden tultua, joten loppukesästä helpottaa... Täällä on varmasti muitakin , jotka tällä hetkellä harmittelevat samaa asiaa?
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siitepölyallergian voisin laittaa tänne ketjuun. Kotona pärjää ihan ok kun muistaa pitää ikkunat ja ovet kiinni, mutta heti kun 10 minuuttia käyt ulkona niin se on seuraavat 2 tuntia aivastelua ja nenäliinan kädessä pitämistä.. Onneksi ainakin allekirjoittaneella tämä on vain ongelma vain ensimäisten helteiden tultua, joten loppukesästä helpottaa... Täällä on varmasti muitakin , jotka tällä hetkellä harmittelevat samaa asiaa?
Siitepölyallergia ärsyttää itseäkin paljon. Sinun täytyy siis olla allerginen koivun siitepölylle, jos tähän aikaan saat oireita. Oletko harkinnut siedätyshoitoa?

Itse olen sen sijaan allerginen heinälle(timotei). Kävin siedätyshoidon läpi aikalailla tasan 10v sitten. Sitä ennen heinä-elokuun helteet oli aivan tuskaa eikä pihalla voinut olla ollenkaan. Suhteellisen siedettävästi pystyy nykyään elämään kesän yli, kun vain syö allergialääkkeitä. Käsittääkseni siedätyshoidon teho heikkenee, kun yli kymmenen vuotta on kulunut ja ehkä pientä tehon laimentumista olen havainnut viime vuosina.

Olen huomannut viime vuosina pieniä oireita keväällä/alkukesällä. Kovasti olen pohtinut mistä johtuu. Tietääkö joku asiaan enemmän perehtynyt, että voiko esim.koivuallergia kehittyä vasta vanhemmalla iällä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös