Gabriel Fontaine Lukkoon

  • 74 348
  • 423

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yhden nimeltä mainitsemattoman maalivahdin kamat siellä oli pakattuna ja merkittynä menevän Ranskan suuntaan.
Jää paljon vielä arvuuttelun varaan, kun vaihtoehtoja on käytännössä kolme. Lebedeffin sopimuspurku tai Daniel Salosen urakehitys lienisi ne toiveet kannattajan näkövinkkelistä. Mutta liekkö sitten Gibson. Maksetaanko Ranskan liigassa sitten tarpeeksi tuon tason vahdille, epäilen hiukan. Toki voi olla Nizzan lomakin ja omatoimista treeniä siellä.

Palatakseni ketjun aiheeseen, ei haittaa jos Fonzy lähtee, mutta saa se jäädäkin, vaikkei järkkäisi yhtään kaveriaan ensi kaudeksi Lukkoon. Rooli ei tosin voi olla kahdessa ensimmäisessä kentässä ja jos lasketaan, että niihin ketjuihin on kaksi laiturin paikkaa vapaana, niin silloin joko Saarela tai Nymanin/Ylitalon jatkosopimus on ankka.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Fonzyn kamat ja nimilaatta löytyy edelleen Lukon pukkarista, vetäkööt tästä sitten mitä johtopäätöksiä haluaa.
Samalla voi vetää johtopäätöksiä siitä, että sieltä löytyy edelleen Ikosen ja Järvisenkin laatta, mutta Reunasen laatta on poistunut.

Itse en kuitenkaan vetäisi oikeastaan mitään johtopäätöksiä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samalla voi vetää johtopäätöksiä siitä, että sieltä löytyy edelleen Ikosen ja Järvisenkin laatta, mutta Reunasen laatta on poistunut.

Itse en kuitenkaan vetäisi oikeastaan mitään johtopäätöksiä.

Ikosen 100 k jatkosopimus ei kyllä olisi oman toivelistan kärkipäässä. Ainakaan, jos pelaajabudjettia ei nosteta.

Järvinen vähän siinä ja tässä, riippuen palkkapyynnöstä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti Fontainen laattaa sieltä ei ensi kaudella löydy. Ei ole sellainen ulkomaalaisvahvistus joka mestaruudesta pelaavan joukkueen rosteriin kuuluisi. Johonkin HPK:n kolmosketjuun vois matkata.

Iso menetys ainoastaan paikallisten yökerhojen brenkun myynnille.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti Fontainen laattaa sieltä ei ensi kaudella löydy. Ei ole sellainen ulkomaalaisvahvistus joka mestaruudesta pelaavan joukkueen rosteriin kuuluisi. Johonkin HPK:n kolmosketjuun vois matkata.

Iso menetys ainoastaan paikallisten yökerhojen brenkun myynnille.
0,41 pistekeskiarvolla kuitenkin tehnyt tehoja Liigassa runkosarjassa, eikä parhaita ominaisuuksiaan mielestäni edes pisteissä mitata. Kova on vaade Kerhon kolmosessa.

Itse pitäisin erittäin mielelläni, MUTTA just maksimissaan kolmosketjussa, satunnaisia stunttauksia lukuunottamatta.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Ei taida olla tilaa kolmoses, liian kallis leveysmieheksi.
Po ja Pa jo kolmoses tai sieltä ainakin pitäs löytyä kun kausi aloitetaan.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
0,41 pistekeskiarvolla kuitenkin tehnyt tehoja Liigassa runkosarjassa, eikä parhaita ominaisuuksiaan mielestäni edes pisteissä mitata. Kova on vaade Kerhon kolmosessa.

Itse pitäisin erittäin mielelläni, MUTTA just maksimissaan kolmosketjussa, satunnaisia stunttauksia lukuunottamatta.
Fontaine oli toissakaudella kuitenkin joukkueemme paras maalintekijä. Päättynyt kausi alkoi vaikeasti ja lisäksi loukkaantuminen sotki kautta.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Fontaine hävisi minulle pöytälätkässä ihan pystyyn. Ei mitään käyttöä. No joo, voisi jatkaa kyllä minun puolestani. Kentällä parempi kuin vipujen varressa.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Fonzy pääsee huononakin päivänä 2-3 kertaa pelissä maalipaikalle. Viime kaudellakin kävi huono tuurikin ettei ollut sellaiset 5 maalia enemmän. Oli tolppaa ja muuta. Hiukan terävyyttä ja päättäväisyyttä maalin tekemiseen, niin se on 20 maalia kaudessa.
Jos vertaa edellä mainittuun Linukseen, niin se pääsee 2-3 kertaa maalipaikoille noin 10 pelin otannalla.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
No, mikä se rooli sitten olisi nykyjoukkueessa? Tarjolla on ainoastaan kärkisentterien paikat Westerholmien sopimusten vuoksi. Kolmossentteriksi voisin itsekin Fontainen ottaa, mutta kärkikenttiin ei kyllä ole asiaa.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
No, mikä se rooli sitten olisi nykyjoukkueessa? Tarjolla on ainoastaan kärkisentterien paikat Westerholmien sopimusten vuoksi. Kolmossentteriksi voisin itsekin Fontainen ottaa, mutta kärkikenttiin ei kyllä ole asiaa.
Kuuluisaa leveyttä.

On se oikeasti kumma, että jos X ei mahdu juuri tähän ketjuun tässä hahmotelmassa niin on turha, mutta kauden aikana kun tulee loukkaantuminen tai jollain ei kulje niin valitetaan rosterin kapeudesta. (Tämä ei vastaus siis pelkästään @ColCbj :lle)
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Fontaine hävisi minulle pöytälätkässä ihan pystyyn. Ei mitään käyttöä. No joo, voisi jatkaa kyllä minun puolestani. Kentällä parempi kuin vipujen varressa.
Fontaine tykkää kyllä suoraviivaisesta pelistä, mutta rajansa kaikella. Varmaan inhoaa pöytälätkämäistä "kaistapeliä", jossa on koutsi kertonut, että hinkkaat vain tätä linjaa ees taas ja isket kiekon rysään sitten kun sen lapaasi saat.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Kuuluisaa leveyttä.

On se oikeasti kumma, että jos X ei mahdu juuri tähän ketjuun tässä hahmotelmassa niin on turha, mutta kauden aikana kun tulee loukkaantuminen tai jollain ei kulje niin valitetaan rosterin kapeudesta. (Tämä ei vastaus siis pelkästään @ColCbj :lle)
Joo. No, minun mielestäni Fontaine ei ole mikään leveyspelaaja. Minun filosofiassani leveyspelaajat ovat lähtökohtaisesti uusia hakuja, kokeneita veteraaneja ja nuoria. Tasapaksua joukkuetta en halua enää nähdä. Fontainesta vapautuvat paukut terävään kärkeen.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo. No, minun mielestäni Fontaine ei ole mikään leveyspelaaja. Minun filosofiassani leveyspelaajat ovat lähtökohtaisesti uusia hakuja, kokeneita veteraaneja ja nuoria. Tasapaksua joukkuetta en halua enää nähdä. Fontainesta vapautuvat paukut terävään kärkeen.
Tavallaan samaa mieltä, mutta....

Jos hyökkäyksestä lähtee nyt kaikki (paitsi Nyman ja Ylitalo) joiden sopimus on päättymässä niin:

Mattila
Burke
Fontaine
Ikonen
Tieksola

Fonzy olisi kyllä näistä se paras jatko. Sopii pelaajana ihan jokaiseen ketjuun ja menee keskellä sekä laidassa, toki 1-2 ketjuissa vain lähtökohtaisesti tuuraajana. Ikonen jos jatkaa ja esim. Fontaine lähtee, niin taas ihmetellään miksi vitussa meillä joku Ikonen pelaa tulosketjuissa tai sentterinä.

Eli mieluummin Fontainen jatko, kuin joku täysi arpa tilalle. Eri asia voisi olla jos noiden jokaisen viiden yllämainitun tilalle tulisi oikeasti joku luokkaa kovempi tekijä tilalle.

Tässä esimerkki:

"Ejdsell"-"Schnarr"-Repo
Jandric-Morand-"Kantner"
Saarela-Westerholm-Westerholm
Fontaine-Krannila-Ylitalo
Nyman-Kainulainen-Hämäläinen
Suni/Nieminen

Joo, ei tule toteutumaan. Pitää vaan toivoa että Krannila lyö isosti läpi, veljekset parantavat ja Nyman täyttää vihdoinkin Kallen odotukset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös