Formula 1 -kausi 2022 – uusi aikakausi

  • 220 720
  • 1 682

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mahtaa kyllä Mersun junnukuskeja harmittaa, koska tuskin Russel tuolta myöskään mihinkään heivataan. Vaikka kuinka inisee radioon.
Jos ininä olisi perustelu heivaamiseen, niin Hamilton ei olisi ajanut enää vuosiin metriäkään.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mahtaa kyllä Mersun junnukuskeja harmittaa, koska tuskin Russel tuolta myöskään mihinkään heivataan. Vaikka kuinka inisee radioon. Realistista ajopaikkaa ei ole luvassa siis ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen. Tosin eipä siellä ole edes junnuluokissa (F2&F3) oman ymmärryksen mukaan edes putkessa tulossa ketään oikeasti potentiaalista kuskia. Joten eipä tässä nyt kenenkään mieltä pahoiteta, ainakaan pahasti. Mutta pitkä on tie, jos joku meinaa hopeanuolen rattiin joskus lähivuosina päästä.

F2- ja F3-tasolla on vain Frederik Vesti, joka ei mikään supernimi ole, joskaan ei toivoton tapauskaan. Varmaan saa ensi vuonna pari FP1-ajoa tilille, kun de Vries saa kisakuskin paikan muualta. Sitten toki F4:ssa on ajanut Andrea Kimi Antonelli, jota voi pitää superlupauksena ainakin tässä vaiheessa. Mutta vaikka meno olisikin Russellin/Leclercin/Piastrin tapaista pikkuformuloissa, niin ykkösiin tie vie aikaisintaan 2025, jo iänkin takia.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olisi se viime kausi päättynyt oikeudenmukaisesti (Hamiltonin mestaruuteen) ja siihen olisi saanut Hamiltonin ura loppua. Aivan mahtava kuski, mielestäni GOAT, mutta jos Alonsoa ja Räikköstä ei lasketa, niin ei noita vanhoja kuskeja hirveästi jaksa katsoa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Olisi se viime kausi päättynyt oikeudenmukaisesti (Hamiltonin mestaruuteen) ja siihen olisi saanut Hamiltonin ura loppua. Aivan mahtava kuski, mielestäni GOAT, mutta jos Alonsoa ja Räikköstä ei lasketa, niin ei noita vanhoja kuskeja hirveästi jaksa katsoa.
Vanhat kuskit ovat juuri niitä kantavia voimia joita paljon mieluummin katselee kuin soijaisia pleikkari Landoja.
Kauhulla odotan sitä päivää kun Drive to survive sukupolvi ottaa lopullisen yliotteen lajissa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vanhat kuskit ovat juuri niitä kantavia voimia joita paljon mieluummin katselee kuin soijaisia pleikkari Landoja.
Kauhulla odotan sitä päivää kun Drive to survive sukupolvi ottaa lopullisen yliotteen lajissa.
Niinno, eipä Ricciardo, Vettel jne kauheasti ole sytyttänyt. Tai Bottas. Missä sitten menee raja että koska on vanha. Alonso ja Räikkönen selkeitä poikkeuksia.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Niinno, eipä Ricciardo, Vettel jne kauheasti ole sytyttänyt. Tai Bottas. Missä sitten menee raja että koska on vanha. Alonso ja Räikkönen selkeitä poikkeuksia.
Ricciardo ja Bottas vielä kuitenkin "nuoria" verrattuna Alonsoon ja Räikköseen, eli raja varmaan 35-36? Pari vuotta heillä aikaa siis "vanhaksi". Vettel mielestäni on nostanut profiiliaan nimenomaan persoonana Ferrarin viimeisistä kausista lähtien.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onnittelut Lewis Hamiltonille vuoden 2021 F1 maailmanmestaruudesta !
Onko tämä vahvistettu jossain?

En kyllä usko että tallin tekemästä rikkeestä rangaistaan kuskeja. Vertauksena esim. 2007 vakoiluskandaali kun McLarenin pisteet nollattiin ja talli sai sakot, mutta kuljettajat Alonso ja Hamilton saivat pitää pisteensä.
 
Russell on tuonut kyllä täysin uuden tason tuohon kitinäkaartiin. Ongelma on vain siinä, että kaveri on itse syyllinen suurimpaan osaan niistä tilanteista, joista kitinää syntyy.
Verstappenin vietyä itkemisen aivan uudelle tasolle niin Mersun on ollut pakko vastata haasteeseen palkkaamalla Russel. Normaali sukupolvenvaihdos... nuoret syrjäyttävät vanhat.
 

haribo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
En kyllä usko että tallin tekemästä rikkeestä rangaistaan kuskeja. Vertauksena esim. 2007 vakoiluskandaali kun McLarenin pisteet nollattiin ja talli sai sakot, mutta kuljettajat Alonso ja Hamilton saivat pitää pisteensä.
Tuota kuulee yllättävän monessa paikassa. Ferrari voisi nyt vaikka vetäistä budjetin sadalla miljoonalla yli ja ottaa kuljettajien maailmanmestaruuden, kun tallin tekemistä rikkeistä ei tietenkään rangaista syyttömiä kuskeja.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
No ei ne nyt mestaruuksia ota pois, varsinkin kun muistetaan miten kyseinen titteli tuli. Silloin menisi uskottavuus koko toiminnalta, ja puhtaasti PR-näkökulmasta Hamiltonin täytyy voittaa kahdeksas mestaruutensa radalla, jotta voitto- ja mestaruusgrafiikka pyörisi Söörin vieressä tämän tullessa ruutulipulle.

Paha sanoa, miten tuossa muuten tulee käymään etenkin kun ei tiedä, mistä on kyse. Ainakin sen toki voi sanoa varmaksi, että tähän olisi pitänyt heti kehittää kovat sanktiot. Esim. sata pistettä miinusta valmistajien pisteissä per ylitetty miljoona ja päälle kilpailukieltoa pari kisaa niin iskisi kuskeihinkin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ricciardo ja Bottas vielä kuitenkin "nuoria" verrattuna Alonsoon ja Räikköseen, eli raja varmaan 35-36? Pari vuotta heillä aikaa siis "vanhaksi". Vettel mielestäni on nostanut profiiliaan nimenomaan persoonana Ferrarin viimeisistä kausista lähtien.
Vettel on nostanut NS. Radan ulkopuolella. Radalla ollu vähän HMV
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei ne nyt mestaruuksia ota pois, varsinkin kun muistetaan miten kyseinen titteli tuli. Silloin menisi uskottavuus koko toiminnalta, ja puhtaasti PR-näkökulmasta Hamiltonin täytyy voittaa kahdeksas mestaruutensa radalla, jotta voitto- ja mestaruusgrafiikka pyörisi Söörin vieressä tämän tullessa ruutulipulle.

Paha sanoa, miten tuossa muuten tulee käymään etenkin kun ei tiedä, mistä on kyse. Ainakin sen toki voi sanoa varmaksi, että tähän olisi pitänyt heti kehittää kovat sanktiot. Esim. sata pistettä miinusta valmistajien pisteissä per ylitetty miljoona ja päälle kilpailukieltoa pari kisaa niin iskisi kuskeihinkin.
Joo ei tuolta mitään mestaruuksia enää pois oteta. Veikkaan rahallista sanktiota, jos ylitetty kunnolla. Mielestäni voisi joku 100 miljoonaa antaa sakkoa. Ennakkotapaus. Ei muuten toistu tollasen summan jälkeen enää.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Miksiköhän Porsche veti RB-tarjouksen pois ?
Halusi liikaa päätösvaltaa ja siihen RB ei suostunut. Käytännössä Red Bullista olisi jäänyt vain logo Porschen kylkeen ja luultavasti ajan saatossa siitäkin oltaisiin hankkiuduttu eroon. Mielestäni oikea päätös Red Bullilta ja Porsche etsiköön jostain muualta oikotietä onneen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Halusi liikaa päätösvaltaa ja siihen RB ei suostunut. Käytännössä Red Bullista olisi jäänyt vain logo Porschen kylkeen ja luultavasti ajan saatossa siitäkin oltaisiin hankkiuduttu eroon. Mielestäni oikea päätös Red Bullilta ja Porsche etsiköön jostain muualta oikotietä onneen.

Porschehan ei ilmeisesti halua myöskään tulla ihan perinteisenä moottorinvalmistajana, vaan ideana oli käyttää noita Red Bullin Honda-aihioisia koneita Porschen nimellä, niin että Porsche olisi tuonut jotain tietoteknistä osaamista, mutta moottorit oltaisiin tehty Milton Keynesissä. Eli kuvio olisi ollut käänteinen Porschen kasarin McLaren-diilille jolloin Porsche teki koneet, mutta TAG nimesi ne. Nyt Porschella ei oikein ole tietä tuota kautta F1:een.

The Racella spekuloitiin että Williams olisi melkein ainoa mahdollinen kumppani, mutta sitä ei spekuloitu miten tuo moottoripuoli järjestyisi. Porsche Williams F1 powered by Mercedes ei varmasti ole vaihtoehto ja Audinkin kanssa konsernin sisäinen kilpailu ilmeisesti poissulkee sen että käyttäisivät Audin myllyä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gaslylle ainoa oikea vaihtoehto, jos toteutuu. Alpha Taurilta on päästävä pois. Ovet Red Bullilla ovat säpissä. Alpine on kuitenkin heti kärkitallien perässä yhdessä McLarenin kanssa ja omaa potentiaalin nousta myös kärkikahinoihin. Joka tapauksessa ura polkee hieman paikallaan Alpha Taurilla, joten vaihto toiseen tiimiin ja tässä tapauksessa, ainakin tällä hetkellä, selkeä parannus nykyiseen. Joten ilman muuta tiimin vaihtoa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
DeVries kyllä hyvä esimerkki siitä, että kun saa tilaisuuden, se pitää käyttää. Lopetti käytännössä kaikki spekulaatiot siitä, että olisiko Latifilla vielä syytä jatkaa Williamsilla ja kiilasi itsensä Red Bullin shortlistalle kakkostalliin. Ei huono.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Porschehan ei ilmeisesti halua myöskään tulla ihan perinteisenä moottorinvalmistajana, vaan ideana oli käyttää noita Red Bullin Honda-aihioisia koneita Porschen nimellä, niin että Porsche olisi tuonut jotain tietoteknistä osaamista, mutta moottorit oltaisiin tehty Milton Keynesissä. Eli kuvio olisi ollut käänteinen Porschen kasarin McLaren-diilille jolloin Porsche teki koneet, mutta TAG nimesi ne. Nyt Porschella ei oikein ole tietä tuota kautta F1:een.

The Racella spekuloitiin että Williams olisi melkein ainoa mahdollinen kumppani, mutta sitä ei spekuloitu miten tuo moottoripuoli järjestyisi. Porsche Williams F1 powered by Mercedes ei varmasti ole vaihtoehto ja Audinkin kanssa konsernin sisäinen kilpailu ilmeisesti poissulkee sen että käyttäisivät Audin myllyä.

Sen verran vielä jatkoa tähän, että syyksi Red Bullin vetäytymiselle Porsche-yhteistyöstä on löytynyt se että Honda on The Racen mukaan pyörtänyt päätöksensä vetäytyä F1:sitä(toimittavat toki Red Bullin koneet edelleen) ja jatkavat myös seuraavan moottorisääntöpaketin tullessa käyttöön.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maxille toinen mestaruus aikamoisen sekasorron keskellä. Vaihteeksi näin. Toki aika se ja sama voittiko tänään vai seuraavassa kisassa, mutta onhan tuo nyt ihan ihmeellistä, että kansainvälisessä lähetyksessä selostajat eivät tiedä, miten pisteet menee jakoon ja sitten yhtäkkiä kerrotaan vain, että joo pisteet meneekin ihan eri tavalla ja Max on mestari. Edes oma talli ei tiedä sääntöjä ja kukaan ei osaa kertoa, mitä tapahtuu ja Max itsekin vielä kuvitteli pitkään, ettei ole mestari. Edes mersulla tuota ei tiedetty. Onkohan säännöissä jotain vikaa, jos ei kisan jälkeen oikein kukaan osaa sanoa, miten pisteet menikään. Toki aika selväsanainen tuo sääntö oli, kun sen kävi lukaisemassa, mutta toki ihan tyhmä. Mitä merkitystä sillä on, ajetaanko kierrokset ennen punaisia vai niiden jälkeen?

Maxille toki ansaittu mestaruus. Aika dominointia tänäänkin, mutta vähän outo maku jää tällaisesta sekoilusta.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Oikealle miehelle meni mestaruus (taas). Heti kun RB sai luotettavuutensa kuntoon, niin Max pääsi enemmän sinuiksi auton kanssa ja alkoi pikkuhiljaa kuromaan eroa Pereziinkin. Ferrari hoiti lopulta itse sen, ettei Leclercistä saati sitten Sainzista ollut kunnolla haastajiksi. Vauhtia autossa riitti aika-ajoissa, mutta kisavauhdissa eivät pärjänneet RB:lle.

Vähän tylsää kyllä, että huikean viime kauden jälkeen mestaruus ratkeaa jo näin aikaisin. Eiköhän Max pistä vielä voittoennätyksen uusiksi, koska sen verran dominoivaa on meininki ollut kesätauon jälkeen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnea Maxille mestaruudesta. Tämä kausi oli ihan pannukakku ja jossain määrin jopa tylsä, mutta tavallaan sitä osasi odottaakkin viime kauden spektaakkelin jälkeen. Toivottavasti ensi kaudella siellä ajaa Mersu kanssa mestaruuskahinoissa mukana. Ferrari ryssii niin paljon että olisi edes joku laittamassa RB:lle kampoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös