Formula 1 – kausi 2016

  • 212 378
  • 1 426
Suosikkijoukkue
HIFK
Persoonanahan Button on mainio. Hauska, huumorintajuinen kaveri joka ei vaikuta liikoja puristavan, ja ennen kaikkea sellainen Alonsomainen (tai Hamiltonmainen) kusipäisyys loistaa poissaolollaan. Buttonin harvoin kuulee länkyttävän paskaa kilpakumppaneistaan tai milloin mistäkin. Jostakin syystä ihmiset vaan tuntuu nykyisin pitävän sellaista ihmistä automaattisesti tylsänä joka ei käyttäydy koko ajan kusipäisesti tai ole aivan omanlaisensa persoona kuten Räikkönen. Minulle tuo Buttonin kuiva huumori ja sarkastiset heitot tiimiradioon uppoaa.
Tässä on tosiaan iso ero Buttonin ja Alonson välillä. Alonso on enemmän turhautunut kenties jopa maineensa vuoksi ja huutelee tiimiradioon GP2-moottoria Hondan kotikisassa ja sitten taas Button heittelee sarkastisia juttuja kuitenkin hyvässä hengessä, kuten "Hei mä pysyin puoli kierrosta Ferrarin perässä".

Monella on mielikuva, että Hamilton pesi Buttonin pystyyn kun herrat ajoivat yhdessä McLarenilla. Hamilton toki näistä oli se keulakuva ja puhtaassa nopeudessa ehkä kovempi, mutta Button on juuri se professori, joka tulee sitten siinä heti perässä ja tekee oikeat valinnat oikeaan aikaan.
Kolmen kauden pisteissä, kun herrat ajoivat tiimikavereina Button keräsi 15 pinnaa enemmän kuin Hamilton. Voitot 10-8 Hamiltonille, podiumit 24-22 Buttonille.

Muutenkin viestisi on kuin suoraan omasta suustani ja arvostus Buttonia kohtaan on erittäin suuri. Siksi hämmästelin sitä paikkaa johon Button joutui ennen tätä kautta, kun McLaren venkoili jatkosopparin kanssa. Netti oli täynnä kaikenmaailman "Alonso parka"-meemejä sun muita, mutta samalla autolla se Buttonkin ajoi samoja sijoituksia ollen jopa MM-pisteissä edellä kauden lopuksi. Toki pidän Alonsoa kokonaisvaltaisesti piirun parempana kuskina kaikesta huolimatta.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Vettelille vaihdetaan laatikko ja viiden ruudun penalti. Harmittavaa epäluotettavuutta ollut Ferrarilla alkukaudesta. Tosin talvitesteissähän tätä pelättiin,

Persoonanahan Button on mainio. Hauska, huumorintajuinen kaveri joka ei vaikuta liikoja puristavan, ja ennen kaikkea sellainen Alonsomainen (tai Hamiltonmainen) kusipäisyys loistaa poissaolollaan. Buttonin harvoin kuulee länkyttävän paskaa kilpakumppaneistaan tai milloin mistäkin. Jostakin syystä ihmiset vaan tuntuu nykyisin pitävän sellaista ihmistä automaattisesti tylsänä joka ei käyttäydy koko ajan kusipäisesti tai ole aivan omanlaisensa persoona kuten Räikkönen. Minulle tuo Buttonin kuiva huumori ja sarkastiset heitot tiimiradioon uppoaa. Sitäkin pitää Buttonissa arvostaa että ajaa radalla aina reilusti eikä tee sielläkään kusipäisiä liikkeitä. On kyllä pahimmillaan vaikea vastus joka jatkaa taistelua niin pitkään kun pieninkin mahdollisuus säilyy, mutta ei koskaan tee mitään härskejä liikkeitä vaan ajaa aina reilusti. Siinä suhteessa Räikkösen ohella näitä harvoja old skool kuskeja verrattuna nykyisiin pleikkarikuskeihin joiden versio taistelusta tuntuu olevan se että "silmät kiinni ja täysillä päin".

Aikalailla samat fiilikset ja kun isä Buttonkin oli miellyttävän oloinen persoona varikolla niin pakko vaan tykätä.
Itselle optimi maalintulojärjestys olisi Kimi, Button, Ricciardo

Valtteri on jotenkin yhdentekevä kuljettaja vaikka suomalainen onkin. Kaikista muista suomalaiskuljettajista on paistanut tietynlainen karisma, poislukien Kovalainen jonka aitous ja positiivisuus tuntui kuitenkin luontevalta.
Heikki oli ehkä liian kiltti huippukuskiksi, mutta Bottaksesta ei vaan löydy mitään tartuntapintaa.
Tuollaisia kuljettajia löytyy se kolmetoista tusinasta.
Bottaksen etsikkoaika oli kauden 2014 jälkeen, mutta ei vaan auennut paikka huipputalliin. Tuskin tulee aukeamaankaan enään.
 
Viimeksi muokattu:

Nouzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta vähän liian aikaista teilata Bottaksen mahdollisuudet päästä huipputalliin. Kuitenkin MM-sarjassa 4. ja 5. kahdella viime kaudella ajaen ainakin minun mielestäni tasaisen hyvin keräten muutamia podium sijojakin. Ja onhan noita esimerkkejä muistakin kuskeista, jotka joutuivat aika pitkään odottamaan sitä, että pääsisivät voittaja-autoon, kuten Webber, Button, Rosberg. Kestihän Häkkiselläkin monta kautta ennen kuin sai ensimmäisen voittonsa... Siitä samaa mieltä, että persoonana vähän väritön, varsinkin verrattuna aikaisempiin suomalaiskuskeihin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Minusta vähän liian aikaista teilata Bottaksen mahdollisuudet päästä huipputalliin. Kuitenkin MM-sarjassa 4. ja 5. kahdella viime kaudella ajaen ainakin minun mielestäni tasaisen hyvin keräten muutamia podium sijojakin. Ja onhan noita esimerkkejä muistakin kuskeista, jotka joutuivat aika pitkään odottamaan sitä, että pääsisivät voittaja-autoon, kuten Webber, Button, Rosberg. Kestihän Häkkiselläkin monta kautta ennen kuin sai ensimmäisen voittonsa... Siitä samaa mieltä, että persoonana vähän väritön, varsinkin verrattuna aikaisempiin suomalaiskuskeihin.
Rosbergia Buttonia ja Webberiä yhdistää se että he eivät päässeet huipulla olevaan talliin.
Red bull oli Webberin siirtyessä sinne keskikastin talli.
Button siirtyi Hondalle ja keräsi kahdella kaudella yhteensä yhdeksän pistettä ja sääntömuutosten myötä sekä Brawnin taidon seilata harmaalla alueella ansiosta nousi Brawn GP huipputalliksi 2009.
Mercedes oli Nicon siirtyessä keskikastin talli ja kolme ekaa kautta oli aika köyhiä menestksellisesti.

Kaikkia näitä kuljettajia yhdistää se että he eivät ole esittäneet mitään poikkeuksellista lahjakkuutta alkukausilla.
Valtteri on pikemminkin ottanut varmasti ne pisteet mitä tarjolla on. Yhtään poikkeuksellisen hienoa kisaa ei tule mieleen.

Häkkisenhän piti siirtyä Williamsille kaudeksi 93 mutta Lotus sai torpedoitua siirron.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totta sikäli, että Valtterilta kaivattaisiin ehkä hitusen enemmän. Mutta se enemmän pitäisi olla ennenkaikkea tallikaverin voittaminen selvästi. Toisaalta Bottashan on nykykuskeista ainoa suomalainen joka siihen ylipäänsä pystyy...

Mutta tämän päivän kaltaisia suorituksia Valtteriln pitäisi saada nyt useampi. Tästä tonne syyskuuhun on se aika kun seuraavan kauden paikkoja jaetaan ja sekä Ferrarilta että Red Bullilta on todennäköisesti vapautumassa paikka. Niihin pitää iskeä kiinni.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tänään oli hyvä suoritus Valtterilta. Vertaus Kimiin on ihan turhaa. Räikkönen on kannuksensa ansainnut ja on pystynyt aikalailla hyvään vauhtiin suhteessa Vetteliin tällä kaudella. En usko että Ferrarilta vapautuu paikkaa tämän kauden jälkeen ja jos Kvyat lähtee Red Bullilta lienee Verstappen kiinni siinä paikassa.

Oikeastaan MC Laren voisi olla paras sauma Bottakselle mikäli Button ja Alonso päättävät uransa tai kyllästyvät kehittämään Hondaa.
Vandoorne ottanee toisen paikan ja MCLarenin intresseissä olisi palkata vähän kokeneempi kaveri toiseksi kuljettajaksi. Tosin sieltä saattaisi olla Hamiltonia tai Nicoa tarjolla myös sinne päin jolloin Mersulta saattaisi avautua paikka Häkkisen suhteiden avustuksella. Bottaksen olisi pystyttävä lyömään Massa selvästi tai muuten saattaa ura seurata Hulkenbergin ja Heidfeldin viitoittamaa tietä. Tällä hetkellä näyttää ettei Bottaksesta tule koskaan GP voittajaa.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Tänään oli hyvä suoritus Valtterilta. Vertaus Kimiin on ihan turhaa. Räikkönen on kannuksensa ansainnut ja on pystynyt aikalailla hyvään vauhtiin suhteessa Vetteliin tällä kaudella. En usko että Ferrarilta vapautuu paikkaa tämän kauden jälkeen ja jos Kvyat lähtee Red Bullilta lienee Verstappen kiinni siinä paikassa.

Oikeastaan MC Laren voisi olla paras sauma Bottakselle mikäli Button ja Alonso päättävät uransa tai kyllästyvät kehittämään Hondaa.
Vandoorne ottanee toisen paikan ja MCLarenin intresseissä olisi palkata vähän kokeneempi kaveri toiseksi kuljettajaksi. Tosin sieltä saattaisi olla Hamiltonia tai Nicoa tarjolla myös sinne päin jolloin Mersulta saattaisi avautua paikka Häkkisen suhteiden avustuksella. Bottaksen olisi pystyttävä lyömään Massa selvästi tai muuten saattaa ura seurata Hulkenbergin ja Heidfeldin viitoittamaa tietä. Tällä hetkellä näyttää ettei Bottaksesta tule koskaan GP voittajaa.

Niin Red Bullinhan on pakko tehdä sopimus Verstappenin kanssa mikäli haluavat hänet pitää.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mersun ylivoima vaan jatkuu, enemmän kaksoisvoittoja kuin Schumilla ja Rubensilla vaikka silloin puhuttiin aina kuinka ylivoimainen Ferrari on.

Siinä ekalla kierroksella mietin, että miksi päätetään vetää SC heti alussa kun kierros on juuri alkanut ja hyvät taistelut käynnissä. Nytkin osumat ja rojut oli mutkissa 3 ja 4, niin miksi lopettaa kilvanajo jossain mutkien 5-7 kieppeillä? Antaisivat ajaa jonnekin viimeisiin mutkiin asti ja sitten SC kyltit peliin kun loppukierros on kuitenkin rataolosuhteiltaan normaali ja lähdön jälkeiset taistelut käynnissä.

Kvyatin uho Kiinassa kostautui nyt, vähän liikaa oli latausta kotiyleisön edessä.

En tiedä paljonko Ferrarilla olisi ollut vauhtia piilossa ilman bensansäästöä, nythän ajettiin turva-auton takana niin silti ongelmia bensan kanssa. Normaali kisa ilman turva-autoa olisi ollut vielä hankalampi Ferrarille mutten jaksa uskoa, että Bottas olisi pystynyt Kimiä haastamaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Siinä ekalla kierroksella mietin, että miksi päätetään vetää SC heti alussa kun kierros on juuri alkanut ja hyvät taistelut käynnissä. Nytkin osumat ja rojut oli mutkissa 3 ja 4, niin miksi lopettaa kilvanajo jossain mutkien 5-7 kieppeillä?

Ruudussa luki Virtual safety car pitkään, itse tulkitsin juuri noin kuin toivoitkin eli että se muuttui Safety Car ilmoitukseksi vasta vähän myöhemmin.

Aika tylsäksi isossa kuvassa kausi on taas muodostunut. Mersujen ylivoima on näköjään loputon ja Nicokin joutuu vastailemaan niin lauantaina kuin sunnuntain jälkeen kysymyksiin että oliko se niin helppoa miltä se näytti ja aina kuullaan vakiovastaus ei se ole ikinä helppoa. Booring, me tiedetään että se on helppoa ammattikuskille noin ylivoimaisella autolla.
Ferrari ei tule ottamaan etumatkaa kiinni, vaikka hevosia löytyisikin lisää niin paketti on ainakin Kimille niin haastava ajaa että loppukausi ajetaan 3. sijasta kilpaa. Toivotaan tietty ettei muut kehity rinnalle, mutta näyttää Williamsiinkin olla kisavauhdissa ihan reiluhko ero.

_
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ruudussa luki Virtual safety car pitkään, itse tulkitsin juuri noin kuin toivoitkin eli että se muuttui Safety Car ilmoitukseksi vasta vähän myöhemmin.

_

Niin tai siis tuo olisi ollut hyvä ilman virtual safety caria, sekin kun tappaa kilvanajon heti. Keskikastissa oli hyvää kolme rinnakkain menoa, joka sitten tyssäsi tuohon ja porukka arpoo että kenen taakse pitää nyt jäädä ja millä hetkellä ilmoitus tuli. Mielummin tuomaristo voisi tiedostaa tilanteen ja ajattaa kilpaa ekan kierroksen loppuun saakka, ja sitten turva-auto. Ilmoitus kun johtava auto on kolmannella sektorilla ja turva-auto odottelemassa pääsuoralla niin hyvin ehtii letka siihen perään. Saataisin silti hyvät ekan kierroksen kamppailut ja sitten turvallisesti ongelmapaikkojen läpi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Keskikastissa oli hyvää kolme rinnakkain menoa, joka sitten tyssäsi tuohon ja porukka arpoo että kenen taakse pitää nyt jäädä ja millä hetkellä ilmoitus tuli.
Ahaa, mä en edes ajatellutkaan sitä noin tv-kuvan perusteella, oletus mulla että VSC pätee vain sektoriin missä kolari on tapahtunut, silloinhan kilvanajo olisi voinut jatkua sen minuutin muualla ennen kuin ilmoitettiin SC. Eikös VSC yleensä ilmoiteta esim VSC sector 1, nyt en muista miten eilen ilmoitus tuli ruutuun. Ei tosiaan mitään syytä olisi ollut muita sektoreita hidastaa ekalla kierroksella.

_
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kimi on kyllä hienossa asemassa nykyään, kun vkonlopusta toiseen uutisoidaan lähinnä pelkkää negatiivista paskaa. Nytkin hoiti maksimituloksen kisasta ja silti pitää keksiä jotain negatiivista jatkuvasti.
 

Tanechoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, AC Oulu, SJS, Tottenham
Kimi on kyllä hienossa asemassa nykyään, kun vkonlopusta toiseen uutisoidaan lähinnä pelkkää negatiivista paskaa. Nytkin hoiti maksimituloksen kisasta ja silti pitää keksiä jotain negatiivista jatkuvasti.

Kyllä maksimitulos olisi ollut tästä kisasta toinen sija, mutta kun Kimi tuntuu aina nukkuvan näissä turva-auton perästä lähtiessä. Siinä kun on olisi saanut pidettyä Bottaksen takana niin eron repiminen olisi ollut mahdollista samalla, kun Hamiltonilla ei ollut mitään saumaa ohittaa Bottasta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kyllä maksimitulos olisi ollut tästä kisasta toinen sija, mutta kun Kimi tuntuu aina nukkuvan näissä turva-auton perästä lähtiessä. Siinä kun on olisi saanut pidettyä Bottaksen takana niin eron repiminen olisi ollut mahdollista samalla, kun Hamiltonilla ei ollut mitään saumaa ohittaa Bottasta.

En usko että olisi ollut mitään jakoja toiseen sijaan. Hamilton oli selkeästi nopeampi, ja olisi mennyt ohi joka tapauksessa. Samoin Lewis olisi kuitannut Bottaksen ennemmin tai myöhemmin. Ja Bottaksen vauhti tipahti huomattavasti stopin jälkeen.

Toivottavasti tämä oli vain radasta johtuvaa heikkoutta Ferrarilta. Ei jaksaisi kautta jossa Mersuja ei voida haastaa ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Ensimmäisellä kierroksella voisi olla hyvä ihan sopia sääntöihin erillinen turva-autolinja, johon asti kilpailu on vapaata. Sotšissa tuo lopetti vain kilvanajon, mutta pienemmissä formuloissa on välillä nähty rajujakin mällejä sen takia, että dellä olevat autot hiljentävät tulossa olevan turva-autojakson takia. Seuraavassa kolme videota tuollaisista tapauksista.

Formula Renault, 2015 Silverstone:
Massive Formula Renault 2.0 crashes at Silverstone 2015 - YouTube
F3 Open, 2013 Spa:
Big crash European F3 Open Spa 2013 - YouTube
GP2, 2007 Magny-Cours:
1ª Volta GP2 - Magny Cours - YouTube
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En usko että olisi ollut mitään jakoja toiseen sijaan. Hamilton oli selkeästi nopeampi, ja olisi mennyt ohi joka tapauksessa. Samoin Lewis olisi kuitannut Bottaksen ennemmin tai myöhemmin. Ja Bottaksen vauhti tipahti huomattavasti stopin jälkeen.

Samaa mieltä, kolmospaikka oli parasta mitä oli tarjolla kun Mersut saivat ajaa ilman ongelmia. Ajamalla ei olisi Kimi pärjännyt Lewikselle eikä Bottaksen ohitus Kimistä SC:n jälkeen muuttanut tilannetta suuntaan tai toiseen lopputuloksen kannalta. Mersu oli sen 7-8 kymmenystä nopeampi kisakierroksella ja lopullinen ero maalissa on vain varmistelua ja kontrollointia. Lisäksi Kimi ei olisi pystynyt ajamaan kovin agressiivisesti kilpaa Lewista vastaan bensan säästelyn vuoksi.
 

hoki 60

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi ja taitokiekko
Mistähän kannatta tilata lippuja Barcelonan kisaan, onko kellään kokemusta kisasta onko ne nurmikkopaikat hyviä vai kannattako ottaa paikka "oikeaan" katsomoon
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@hoki 60 Lippujahan pääsee tilailemaan vaikkapa virallisten F1.com sivujen kautta. Mieluummin ostaisin sieltä kuin jostain pikkupuljusta.
Omat kokemukset Barcelonasta on 14 vuoden takaa. Hienot oli silloin ainakin faciliteetit, helppo mennä Barcelonan keskustasta junalla ja lopussa snadi kävely.
Meidän katsomo oli viimeisessä mutkassa, ihan ok paikka,mutta eniten tapahtuu ekassa mutkassa. Silloin pääsi torstaina varikkosuoralle ja tsiigailemaan autoja/renkaanvaihtoja parin metrin päästä, ja tietty pit babesit kuuluu vahvasti tuohon pr-päivään.

Olen itsekin miettynyt useasti näitä nurtsimestoja, joillain radoilla ovat todella hyvällä sijainnilla. Mutta ensinnäkin sielläkin parhaat mestat menee jo heti kun pääsee rata-alueelle, eli jos tule myöhään taikka haluat välillä surffata muualla alueella / bissellä niin turha toivoa että olisi jotkut hyvät paikat silloin kun alkaa tapahtumaan, hinta on suhteuttu siihen mitä sieltä näkee ja niissä ei välttämättä ole isoa screeniä edessä mikä on kisan seuraamisen kannalta se olennaisin juttu.

Hyvät on muistot tuosta häppeningistä, tuli törmättyä mtv3 tiimiinkin ja käteltyä JJ Lehtoa. Samalla lentokoneella alkuviikosta tuli Räikkösen vanhemmat ja tuli nekin jotenkin tutuksi, perheen äiti on ainakin kova puhumaan, mukavaa porukkaa, paikat niillä oli muuten ekassa mutkassa kuulemma joka kisassa missä olivat paikan päällä koska siinä suurin mahdollisuus että tulee isoja mällejä.

Omat kisakuvat ei ole nyt hollilla, mutta tässä ammmattikuvaajien muutama otos pr-päivältä.

_
 

Liitteet

  • pic11high.jpg
    pic11high.jpg
    89,4 KB · kertaa luettu: 415
  • diapo_038.jpg
    diapo_038.jpg
    51 KB · kertaa luettu: 434

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyllä maksimitulos olisi ollut tästä kisasta toinen sija, mutta kun Kimi tuntuu aina nukkuvan näissä turva-auton perästä lähtiessä. Siinä kun on olisi saanut pidettyä Bottaksen takana niin eron repiminen olisi ollut mahdollista samalla, kun Hamiltonilla ei ollut mitään saumaa ohittaa Bottasta.

Tuon turva-auton nukkumisen osittain ymmärrän aikaisemman perusteella, mutta on Nicokin aika vittumainen noissa tilanteissa edessä ja helposti missattavissa se oikea hetki kaasutukseen..

Hamilton olisi todennäköisesti tullut Nicon perää, jos ei olisi tullut "vedenpaine ongelmia" estämään. Oli kyllä erittäin räikeä tallimääräys ja sen puoleen räkällä ei paljon mahdollisuuksia olisi ollut toiseen sijaan..
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuon turva-auton nukkumisen osittain ymmärrän aikaisemman perusteella, mutta on Nicokin aika vittumainen noissa tilanteissa edessä ja helposti missattavissa se oikea hetki kaasutukseen..
Eiköhän turva-auto episodi Kimin kohdalla viittaa pitkälti samaan kuin hankaluudet yhdelläkin kierroksella eli renkaiden lämmöt tippuu niin alas että auto ei ole parhaimmillaan heti ensimmäisellä nopealla kierroksella, varsinkaan ekoissa mutkissa. Yllättävän vähän tästä mielestäni puhuttiin lähetyksessä ja ainoastaan syytettiin Kimiä että nukkui tilanteen ohi, ei mielestäni ollut pelkästään sitä jos juuri ollenkaan. Kun uusintastarttia katsoo nyt uudelleenkin niin se Nicon etumatka tulee pääosin siitä että mersu pääsee kahdesta radan viimeisestä mutkasta ihan eri tavalla ulos kuin Kimi "kylmillä" renkailla, Kimillä on selvästi vaikeaa pitää autoa radalla ja menee vikassa mutkassa kanttareen päälle muutama kymmenen senttiä enemmän kuin Nico kun yrittää tehdä kaikkensa pitääkseen auton radalla. Keulaahan aletaan kuromaan siitä toka vikasta mutkasta ja todennäköisesti aika kovalla rykäyksellä mihin varmasti vaikuttaa renkaan lämmöt. Samasta syystä Bottas tulee ohi, koska renkaan lämmöt oli paremmat tuohon uusintastarttiin ja saa nuo mutkat ajettua paremmin ja siitä imuun.

Se että onko Kimi laiska lämmittämään niitä renkaita eli onko hänellä mahdollista vaikuttaa tuohon miten auto käyttäytyy kun taas mennään kovaa on hankala sanoa, mutta tuntuisi tyhmältä jos ei vain jaksaisi.

Räikkönen nukkui uusintalähdössä – nämä asiat kuskin tulisi huomioida - Uutiset - F1 - Sport - MTV.fi

_
 

Tanechoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, AC Oulu, SJS, Tottenham
Eiköhän turva-auto episodi Kimin kohdalla viittaa pitkälti samaan kuin hankaluudet yhdelläkin kierroksella eli renkaiden lämmöt tippuu niin alas että auto ei ole parhaimmillaan heti ensimmäisellä nopealla kierroksella, varsinkaan ekoissa mutkissa. Yllättävän vähän tästä mielestäni puhuttiin lähetyksessä ja ainoastaan syytettiin Kimiä että nukkui tilanteen ohi, ei mielestäni ollut pelkästään sitä jos juuri ollenkaan.

Kylmät renkaat varmasti osasyynä, mutta Kimi on jo kyllä tullut tunnetuksi siitä, että nukkuu näissä uusintastarteissa. Semmonen mielikuva itelle jäänyt menneiltä vuosilta, että uusintastarteissa turva-auton perästä Kimin ero edellä menevään on yleensä paljon suurempi, kuin takana tulevaan ensimmäisissä mutkissa. Tätä asiaa myötäili myös pari Kimi-fania joitten kanssa katsoin kisaa. Tässä kisassa oli kyllä renkaiden lämmöt vaikeaa pitää korkealla, mutta voiko Kimillä olla sama ongelma vuodesta ja kisasta toiseen?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Formula kauden kovin pommi jysähti toistaiseksi. Viime kisoissa törttöillyt Danil Kvyat on "alennettu" ja hän ajaa jatkossa Toro Rossoa. Max Verstappen hyppää Red Bullille haastamaan Daniel Ricciardoa.

Totta se on: Kvjat tylysti sivuun Red Bullilta - Uutiset - F1 - Sport - MTV.fi
Aikamoinen pommi kaikesta huolimatta. Varmasti vaikutti se, että Red Bullilla on suuri halu pitää Verstappen heidän hallussaan mahdollisimman pitkään, niin nyt löytyi hyvä paikka antaa ajopaikka päätallista ja kertoa Verstappenille, ettei tarvitse jutella muiden tallien kanssa.

Kvyat on vähän virheherkkä kaveri ja tosi omituisia ratkaisuita tekee etenkin paineen alla välillä, mutta oli kuitenkin viime vuonna Ricciardon edellä MM-pisteissä. Toki pidän Ricciardoa näistä huomattavasti parempana kuskina kaikilla osa-alueilla, mutta aika yllättävä ja pikainen siirto silti heti jo kesken kauden. Toissa kisassa podium ja nyt jo pihalle. Toki podium tuli hiukan kyseenalaisen syöksyn jäljiltä ja sitten tämä viime kisa kruunasi kaiken.

Nöyrä paikka, kun heitetään takaisin kakkostiimiin ja en todellakaan halua olla Kvyatin housuissa tällä hetkellä. Viime kisan jälkeen jo ihan ansaitusti kyllä oli sellaisessa pyörityksessä median ja muiden taholta, että saapa nähdä mitä nyt kun joutuu alentumaan alemmas.

Verstappen toki formuloiden yksi tulevaisuudesta, joten eipä siinä ihan mielenkiintoista seurata. 18-vuotiaana jo Red Bullin puikoissa. Ainakin riittää uralla vuosia ajella.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti vaikutti se, että Red Bullilla on suuri halu pitää Verstappen heidän hallussaan mahdollisimman pitkään, niin nyt löytyi hyvä paikka antaa ajopaikka päätallista ja kertoa Verstappenille, ettei tarvitse jutella muiden tallien kanssa.

Veikkaan tämän olevan ainoa syy. En muista ihan lähimenneisyydessä tällaista tapausta, että joku olisi siirretty näin pikaseen sivuun parin törttöilyn takia. Eiköhän tässä ole kyse ollut siitä, että kulissien takana Verstappenin porukat ovat jo hioneet muiden kanssa diilejä ja Red Bullin on ollut pakko tehdä jotain, että tällainen kultakimpale ei lipeä käsistä.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Kvyatille todellakin todella näyttävä nöyryytys, harvoin tallit turvautuvat näin radikaaleihin ratkaisuihin. Ja jos nyt totta puhutaan, niin aiempina vuosina monissa talleissa on ollut suurempiakin uuvatteja kuin Kvyat, jotka ovat saaneet kuitenkin pitää paikkansa. Venäläinen vaikuttaa kuitenkin ainakin näiden tämän kauden kommenttiensa perusteella melkoiselta vittupäältä, joten ei käy sääliksi. Toki voin olla väärässäkin, en ole kovin tarkkaan häntä seurannut.

Ja tietysti Red Bullille tällaiset siirrot ovat muita helpompia, kun heillä on selkeä farmisysteemi, ja Verstappenin muodossa huippulupaava ja -haluttu nuorukainen tulossa putkesta ulos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös