Formula 1 – kausi 2012

  • 322 991
  • 1 753

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Pappahan pökkäsi. Harmi että niskassa huohottaa rangaistus.

Huomiseksi ei auta toivoa kuin sadetta tai kaiteiden halailua. Monacohan ei kuulu Fykkösiin kuin perinteiden vuoksi. Rata on kertakaikkiaan kelvoton kilvanajoon. Se pitäisi poistaa kalenterista.

Grosu pistää Räkää päihin aika-ajoissa, mutta kisoissa Räkä on selvästi nopeampi. Mieluummin näin päin.

Toivottavasti Rellu ei hyydy loppukautta kohti suhteessa muihin. Jos Kimin sijoitukset rupeavat olemaan 5-10, se syö kiinnostavuutta. Ennen kauden alkua en tietenkään edes kuvitellut, että Kimi ajelisi kymmenen parhaan joukkoon, mutta niin vain ahneus kasvaa, kun joku sitä ruokkii.

Aika-ajojen 10 parasta:

1. Michael Schumacher Mercedes 1m14.301s
2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m14.381s
3. Nico Rosberg Mercedes 1m14.448s
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m14.583s
5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m14.639s
6. Fernando Alonso Ferrari 1m14.948s
7. Felipe Massa Ferrari 1m15.049s
8. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m15.199s
9. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m15.245s
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault no time
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pappahan pökkäsi. Harmi että niskassa huohottaa rangaistus.

Oho olipa jymypaukku, tosin ei tuossa tuon rangaistuksen takia oikein heikompaa sijaa olisikaan pystynyt ottamaan. Olisikin ollut hauska nähdä miten mies pystyisi nyt kärkipaikalta lähtemään ja olisiko pitänyt sijansa kun ei olisi ketään kenen kanssa kolaroida.

Kimiltä taas aika vaikea paikka lähteä nousua tekemään ja jos ei turva-autoja tai muita nähdä sotkemassa kisaa niin voittoon ainakin on vaikea nousta kun ohi ei pääse kun lähinnä varikolla. Taktiikat siis nousee arvoon ja ne ei ikävä kyllä Lotuksella ole nappiin osunut.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kimi kertonut että ongelmana Monacossa on ollut se ettei hän meinaa saada renkaita oikeisiin lämpöihin, ja siksi vauhti aika-ajossakin jäi vähän vaisuksi. Mutta kisaa ajatellenhan tuo saattaa tietää hyvääkin, jos vaan Kimi pystyy jonkinlaista vauhtia pitämään yllä ettei jää heti kärjestä reilusti jälkeen. Koska jos renkaita ei meinaa saada lämpöihin niin se tietää monesti sitä että ne eivät myöskään kulu niin paljon kuin muilla, ja se voi tuoda Lotukselle uusia taktisia mahdollisuuksia.

Mersut näytti kyllä aika-ajoissa tosi vahvoilta ja Rosberg voi olla aika kova kandidaatti voittajaksi huomenna. Eikä tuosta Webberistäkään koskaan tiedä. On ajanut monesti hyvin Monacossa ja paalu on aina paalu, Monacossa tärkeämpi kuin millään muulla radalla.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisikin ollut hauska nähdä miten mies pystyisi nyt kärkipaikalta lähtemään ja olisiko pitänyt sijansa kun ei olisi ketään kenen kanssa kolaroida.

Tämä olisi olut kyllä hauska nähdä. Aikanaan papan menestysvuosina mies ajeli paalulta voittoon taktiikalla monta kautta. Oikeasti harmittaa Schumin puolesta. Olisi ollut kiva nähdä mihin pappa olisi pystynyt.

Kimin aika-ajo oli vaikea ja kahdeksas lähtöruutu ei todellakaan helpota asetelmia kisaan lähdettäessä. Ehdottoman tärkeää on hyvä startti ja siinä pitäisi päästä pari kolme sijaa nousemaan. Eri asia sitten miten tuolla monacossa onnistuu.

Heikiltä muuten hyvä aika-ajo. Ei jäänyt toinen osio kauas.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huomiseksi ei auta toivoa kuin sadetta tai kaiteiden halailua. Monacohan ei kuulu Fykkösiin kuin perinteiden vuoksi. Rata on kertakaikkiaan kelvoton kilvanajoon. Se pitäisi poistaa kalenterista.

Rata on kelvoton varsinkin kokemattomille kuljettajille. Vaikka ohitus on melkein mahdotonta, niin Monaco ei anna virheitä anteeksi ja on siinä mielessä äärimmäisen haasteen rata kuskeille. Aina joku sortuu ja usein varsinkin kokemattomat kuskit. Monaco nyt viimeisenä pois kalenterista.

Niin oli tälläkin kertaa Vergne ja Perez vaikeuksissa tuolla radalla. Sen sijaan kärkikolmikossa oli aika monta GP:tä.

Itse toivoisin MM-taistoon jotakin täsmentymistä jossain vaiheessa, koska nyt tästä puuttuu sellainen "mies vastaan toinen mies" -elementti, kun joka kisaan tulee eri voittaja. Nyt kenties Webber.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
GP2- ja GP3-kisoissa nähtiin tänään hurjannäköisiä tilanteita, josta onneksi selvittiin ilman pahoja loukkaantumisia.

GP2-kisassa ekan mutkan pienen kolarin seurauksena Cecotton rengas hajosi minkä takia hän sitten pyörähti ja taakse tuli kunnon kaaos.

GP3-kisan startissa Buller päätyi autoineen ylösalaisin ja myöhemmin Daly ajoi pari kierrosta ilman takasiipeä ajaneen Suranovitšin perään ja lensi päin verkkoaitaa. Kaukana ei ollut se tilanne, että olisi päätynyt aidan toiselle puolelle, en tiedä onko tuossa satamassa vielä lisäsuojaa sen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
GP2- ja GP3-kisoissa nähtiin tänään hurjannäköisiä tilanteita, josta onneksi selvittiin ilman pahoja loukkaantumisia.

GP2-kisassa ekan mutkan pienen kolarin seurauksena Cecotton rengas hajosi minkä takia hän sitten pyörähti ja taakse tuli kunnon kaaos.

GP3-kisan startissa Buller päätyi autoineen ylösalaisin ja myöhemmin Daly ajoi pari kierrosta ilman takasiipeä ajaneen Suranovitšin perään ja lensi päin verkkoaitaa. Kaukana ei ollut se tilanne, että olisi päätynyt aidan toiselle puolelle, en tiedä onko tuossa satamassa vielä lisäsuojaa sen jälkeen.
Tässä vielä linkit molempiin tapahtumiin. GP3:n hurja ja vaarallinen ilmalento ensin.

Conor Daly Horror Crash 2012 GP3 Series in Monaco

2012 GP2 Series at Monaco Sprint Race Big Start Pile Up

Hiukan veikkaan ettei mähinät jää tähän ja huomenna myös kuninkuusluokassa nähdään kolareita. Suuri nerohan tätä ennustaessa ei tarvitse olla kun Monacon GP on kyseessä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huh huh onpa hurjannäköinen tuo ilmalento tuossa GP 3 kisassa, siinä jos olisi seinään lentänyt pää edellä tai hypännyt vielä toisen auton päälle niin olisi voinut tapahtua vaikka mitä ja taisi rengaskin olla lähellä hypätä toisen auton päälle.

Miten muuten tuo etusiipi sääntö menee täällä Monacossa, lähtösuorallako tuo on käytössä vai tunnelin jälkeen? jos on tunnelin suoralla niin tuossahan lentää varmaan moni auto seinään ja ajetaan se yksi mutka suoraksi.

Jotenkin oma veikkaus on että yksi mersukuljettaja on kutosruudussa malttamaton ja lian voitonhaluinen, että lähtee tyhmässä paikassa ohittamaan ja taitaa hyvä kisa taas mennä pilalle, kun tiukkaa tehnyt muissakin kisoissa leveällä radalla. Mulla tosin tuossa kausiveikkauskisassa taitaa Schumi olla ykköseksi veikattu, että voisikin voittaa mun puolesta :)
 
Miten muuten tuo etusiipi sääntö menee täällä Monacossa, lähtösuorallako tuo on käytössä vai tunnelin jälkeen? jos on tunnelin suoralla niin tuossahan lentää varmaan moni auto seinään ja ajetaan se yksi mutka suoraksi.

Tarkoittanet tuota DRS-takasiipi aluetta? Monacossa siipeä saa avata lähtösuoralla ja mittauspiste löytyy ennen Rascasse mutkaa. Mikäli oikein muistan, niin Maikkarin asiantuntijat sanoivat, että viime vuonna tuon takasiipialueella kisassa nähtiin kaksi ohitusta. Muualla radalla niitä tapahtui reilu kymmenkunta.

Tunnelissa siipeä ei saanut avata edes aika-ajossa ihan kuskien turvallisuuden takia.
 

Tinppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, F1, WRC, Kokudo Keikaku, Cleveland Crusaders
Tuossa GP2-kisan ensimmäisellä kierroksella taisi 10 kuljettajaa keskeyttää, jonka jälkeen ajettiin useampi kierros safety-carin perässä.

Saa nähdä, miten ykkösissä käy. Siinä on Kimillä paha paikka lähtä 8:nnelta sijalta sumpun keskeltä matkaan. Uskon kyllä vahvasti, että startti onnistuu ja Kimi ottaa rauhallisesti lähdön, kuten uskon myös kärkinelikon suorittavan ensimmäiset mutkat tyylikkäästi. Kylläpäs jännittää startti!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa GP2-kisan ensimmäisellä kierroksella taisi 10 kuljettajaa keskeyttää, jonka jälkeen ajettiin useampi kierros safety-carin perässä.

Saa nähdä, miten ykkösissä käy.

Ei noita ykkösissä ole nähty niin paljoa kuin pikkuluokkien puolella. Tuolla pikkuformuloissa kun on mukana kaikenlaista suharia joiden ajotaidot ei ole lähelläkään samaa tasoa kuin sponsoreiden määrä, ja toisaalta kuljettajat on järjestään nuoria ja kokemattomia jolloin malttamattomuus ja pelisilmäkin on toista luokkaa kuin ykköskuskeilla.

Mutta aika todennäköistä on että jossakin vaiheessa kisaa ajetaan ykkösissäkin safety carin perässä, koska kyllä nuo kaiteet yleensä jokusen uhrin ykkösissäkin vaatii.
 
Kisa vielä kesken, mutta kyllähän tämä Monacon GP on niin nähty!

Koko kisa ajetaan jonossa ja joku sattuu ohittamaan kisassa, niin todennäköisesti ohitettu on joko a) nukahtanut rattiin tai b) saannut sairaskohtauksen. Aika hurjaa, että selostajatkin toivovat sadetta, että kisassa tapahtuisi edes jotain!

Joo, joo onhan se legendaarinen kisa jne.., mutta eihän tätä nyt jaksa enää katsoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tylsä kisa joo, kuten Monacossa kovin usein on nähty. Ei tuolla radalla vaan voi enää näillä nykyautoilla ajaa tosissaan kilpaa. Käytännössä aivan loppuun ajetuilla renkaillakin pystyy kohtuuhelposti pitämään muita takanaan, kuten Kimi osoitti tänään. Ja Kovalainen piti aika helposti Buttonia takanaan käytännössä koko kisan ajan. Jos tämä ei olisi niin legendaarinen kisa niin tuskin olisi enää mukana kalenterissa.

Mutta hieno homma on että Webber otti voiton. Minä jostain syystä olen aina vähän fanittanut tätä aussikuskia ja vaikean viime kauden jälkeen suo hänelle tämän onnistumisen. Muutenkin Webber on ajanut hyvää kautta ja on MM-taistossa täysillä mukana, vain kolme pistettä kärkikuski Alonsosta.

Hieno homma myös se että tämä oli kuudes kilpailu ja nähtiin kuudes eri voittaja. Ihan käsittämätön on kyllä tämä kausi ollut! Nyt vasta Red Bullista tuli ensimmäinen talli joka on tällä kaudella pystynyt ottamaan kaksi voittoa.

Kimillä ei mennyt kisa ihan putkeen. Ensinnäkin mokasivat taktiikan kanssa kun odottelivat sadetta ja Kimi joutui roikkumaan mukana pitkään noilla aivan loppuunajetuilla renkailla. Ja sitten vielä tuo Perezin liian myöhäiseksi jätetty varikolletulo jätti Kimin pahasti pussiin ja Hülkenberg pääsi siinä ohi. Mutta pari pistettä nyt kuitenkin, ja sekin on parempi kuin mihin tallikaveri pystyi.

Alonsolle on kyllä pakko nostaa hattua, vaikka aivan mulkku jätkä onkin minusta. Mutta jos tuolla Ferrarin epäonnistuneella autolla on edelleen kuuden kisan jälkeen MM-pistekärjessä niin voi sanoa että kuljettaja on tehnyt työnsä hyvin. Ja kun tuo Ferrarin auto näyttää vähän parantuneen tehtyjen muutosten jälkeen niin Alonso saattaa hyvinkin roikkua mukana MM-taistossa ihan loppuun asti jos jatkaa tällaista työskentelyä.
 

Jasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
6 kisaa takana, 14 edessä. Pistetilanne:
1. Alonso 76, 2. Vettel 73, 3. Webber 73, 4. Hamilton 63, 5. Rosberg 59, 6. Räikkönen 51, 7. Grosjean 35

Lotukselle huono päivä. Paremmalla taktiikalla tuskin siltikään olisi tuota 7. sijaa parempaa tullut. Jääkö Lotus kelkasta? Toivottavasti tämä on ongelma vain näiden hidasvauhtisten katuratojen kanssa. Grosjeanilla vaikeaa jatkuvasti selvitä ensimmäisistä kierroksista kisassa.

Montrealissa pääsee sitten kahden viikon päästä ohikin paremmin. Räikkösellä ei kyllä tuntunut kulkevan oikein missään kohtaa järkevästi, mutta kymmeniä sekunteja meni hukkaan tuossa sadetta odotellessa. Sen jälkeenhän Kimi ajoi samaa vauhtia kärjen kanssa. Oli varikkopysähdyksen jälkeen 46 sekuntia kärjestä, maalissa eroa 44 sekuntia.
 
Viimeksi muokattu:

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Monacon kilpailuun liitetystä glamourista ei TV-katsojalle mitään oleellista välity. Jos sitä tunnelmaa tahtoo, voi lukea naisille suunnattuja romaaneja.

Nyt kun ohitukset ovat tulleet mahdollisiksi ja niitä näkee melkein kisassa kuin kisassa, Monacon toivottomuus kilparatana vain korostuu. Vaikka edellä ajava auto olisi pari sekuntia hitaampi kuin takana tuleva, ohi ei pääse.

Jos Monaco on pakko säilyttää, niin miten olisi kahdet aika-ajot ja kisamitan puolittaminen? Tällöin katsojille olisi tarjolla enemmän jännitystä?

Noin rikkaalle seudulle voitaneen rakentaa myös radan kosteutusjärjestelmä, jolla heikennetään pitoa.

Myös Monaco-renkaita voisi harkita. Pidosta 70 % pois.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin rikkaalle seudulle voitaneen rakentaa myös radan kosteutusjärjestelmä, jolla heikennetään pitoa.

Myös Monaco-renkaita voisi harkita. Pidosta 70 % pois.
Nämä voisi kyllä toteuttaa, sillä olihan tuo kilpailu täyttä paskaa pääosin. Taisi kärkiviisikko ajaa parikymmentä kierrosta sen parin sekunnin sisällä, kun missään ei voi edes yrittää ohitusta.
Onneksi Kanadan kisa on seuraavana ja siellä löytyy niitä ohituspaikkoja. Pari pitkää suoraa, joissa takasiivet auki tullaan menemään ehkä liiankin helposti ohi. Kanadassa tuntuu myös sade vierailevan usein.

Toivottavasti tämä oli Lotukselle vain huono rata eikä merkki siitä että muut kärkitallit olisivat karanneet kehityksessä. Grosjeanin harjoitusvauhti ja kohtuuhyvä aika-ajo onneksi antavat hyviä merkkejä.
Kilpailussa Kimi oli jälleen parempi ja oikeastaan Kimin kisa meni vituiksi kun talli odotti sadetta loppuun asti. Siitä takkiin se 20 sekuntia, taakse muodostui hieno letka, jossa Kovalainenkin oli. Kertoo varmasti kaiken. Sitten vielä varikolle ja se oli siinä. Onneksi nyt sai sen pari pistettä raavittua, mutta nämä perseilyt taktiikoissa pitää lopettaa. Lotuksella yhtä onnistunutta kisataktiikkaa kohden tulee sitten pari-kolme huonoa.
Toki Kimikin voisi hiukan vaikuttaa asioihin ja saada aika-ajot kuntoon. Mitä nyt aika-ajoja ja Kimin kommentteja seurannut niin ratkaisevilla nopeilla kierroksilla tullut jokin virhe joka on maksanut sen pari lähtoruutua.

Heikiltä hieno ajo ja hyvin piti Buttonin takanaan koko kilpailun. Tästä voidaan toki kiittää itse Monacoa, mutta kuitenkin. Pääsi vähän taistelemaan sijoituksista ja kuten Saari & Salo sanoi selostamossa, 13. sija tuli tänään ajamalla eikä muiden keskeytyksillä. Tällä sijoituksella Kovalainen ja Caterham nousi MM-pisteissä nollakerholaisten kärkeen.

Schumacherille kyllä sattuu ja tapahtuu. Tuntuu kaikki tekniset viat ja kuljettajan kämmit osuvan hänelle. Rosberg 59p. - Schumacher 2p. kuuden kilpailun jälkeen!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Monacon kilpailuun liitetystä glamourista ei TV-katsojalle mitään oleellista välity. Jos sitä tunnelmaa tahtoo, voi lukea naisille suunnattuja romaaneja.

Nuo renkaatkin vielä kesti täällä niin pirun hyvin kun 1 stopilla pystyi ajamaan ja vieläpä aika pitkiä stinttiä niillä kuten Vettel teki. Jos renkaiden kesto olisi sen joku 15 kierosta vain ollut niin olisi sekin tuonut jo enemmän säpinää, mutta nyt ei nähty edes varikkolla kamppailua. Toki tuommoinen rengaspeli on keinotekoista, mutta olisi voinu tuoda enemmän väriä mukaan kun osalla hajoaa renkaat ja osalla ei. Sadettahan tuo olisi vaatinut, silloin tää rata on sateella yksi parhaimpia varmaan, mutta nyt ei nähty sitä edes.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Sadettahan tuo olisi vaatinut, silloin tää rata on sateella yksi parhaimpia varmaan, mutta nyt ei nähty sitä edes.

Joo, meni kyllä koko kisa lähinnä sateen odottamiseksi. Harmi, että sitä ei saatu, sillä Monaco on katsojien kannalta ehkä paras sadekelin kilpailu. Tietysti kisan jälkeen sitä sadetta sitten tuli heti, kuten joistakin kuvista pystyi näkemään.

Schumacherilla on kyllä aivan järjettömän huono tuuri tällä kaudella. Useat pistesijat ovat menneet joko omiin virheisiin tai teknisiin vikoihin. Oikeastaan vähän harmittaa Schumin kannalta, koska taitoa miehellä kuitenkin vielä olisi, jos vain se onni kääntyisi.

Muuten oli aika perus tylsä Monacon GP. Kimi oli vaikeuksissa autonsa kanssa koko viikonlopun ja se näkyi. Lotuksen vauhti ei varmasti ole mihinkään kadonnut, sillä Grosjean ajoi ihan hyvän aika-ajon. Kanadassa sitten Kimilläkin menee varmasti paremmin ja on podiumtaistoissa mukana.

Kovalaisen Heikiltä paras kilpailu aikoihin. Näytti, että kyllä sitä edelleen osataan ajaa, kun olosuhteet ja auto on hyvässä iskussa. Harmi vain, että näin hyvää kisaa Heikiltä tuskin enää tänä vuonna nähdään.
 
Viimeksi muokattu:

Timppa25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kilpailussa Kimi oli jälleen parempi ja oikeastaan Kimin kisa meni vituiksi kun talli odotti sadetta loppuun asti. Siitä takkiin se 20 sekuntia, taakse muodostui hieno letka, jossa Kovalainenkin oli. Kertoo varmasti kaiken. Sitten vielä varikolle ja se oli siinä. Onneksi nyt sai sen pari pistettä raavittua, mutta nämä perseilyt taktiikoissa pitää lopettaa. Lotuksella yhtä onnistunutta kisataktiikkaa kohden tulee sitten pari-kolme huonoa.

Selitätkö tarkemmin, mitä Kimi menetti kun oli pidempään radalla? Ero eteenpäin venähti, kyllä, mutta mielestäsi Kimi olisi kamppaillut toisella taktiikalla top-6 sijoituksista? Taaksepäin Kimi ei tuossa mitään menettänyt.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Selitätkö tarkemmin, mitä Kimi menetti kun oli pidempään radalla? Ero eteenpäin venähti, kyllä, mutta mielestäsi Kimi olisi kamppaillut toisella taktiikalla top-6 sijoituksista? Taaksepäin Kimi ei tuossa mitään menettänyt.

Niin ja pitää ottaa huomioon, että jos kimi olisi aikaisemmin tullut sisään niin olisi todennäköisesti joutunut vetämään kahden stopin taktiikalla nykyisen yhden sijaan ja siinä vasta sitä aikaa olisikin voinut mennä hukkaan. Lisäksi aina voi jossitella sitä jos sadetta olisi tullut niin siinä olisi mennyt suoriltaan yli 20 sekunttia hukkaan.. Mutta nyt kyllä lotukselta ihan hyvää pelisilmää taktiikan suhteen. Siinä jos olisi muutenkin päästänyt 5 letkan ajelemaan tyjälle radalle niin eiköhän siinävaiheessa viimeistään olisi muut mennyt ohi.

EDIT: Heikiltä loistava kisa ja pysyi vauhdillisesti muiden mukana hyvin eikä erot kärkeen kasvaneet kovin isoksi. Toki tämäntyylisiä ratoja ei taida montaa olla, että tuskin menestystä jatkossa tulee, mutta tärkeä sijoitus myös tallille kun nousi tallipisteissä sille omalle paikalleen tuolla 13 sijalla. Ei ainakaan erot etenpäin ole kasvanut joten ehkäpä vielä tuo 16 kärki on mahdollista saavuttaa.
 

Sambody

Jäsen
Niin ja pitää ottaa huomioon, että jos kimi olisi aikaisemmin tullut sisään niin olisi todennäköisesti joutunut vetämään kahden stopin taktiikalla nykyisen yhden sijaan ja siinä vasta sitä aikaa olisikin voinut mennä hukkaan. Lisäksi aina voi jossitella sitä jos sadetta olisi tullut niin siinä olisi mennyt suoriltaan yli 20 sekunttia hukkaan.. Mutta nyt kyllä lotukselta ihan hyvää pelisilmää taktiikan suhteen. Siinä jos olisi muutenkin päästänyt 5 letkan ajelemaan tyjälle radalle niin eiköhän siinävaiheessa viimeistään olisi muut mennyt ohi.

Samaan aikaan, kun Nico tuli sisään niin olisi pystynyt vetämään vielä todennäköisesti yhdellä stopilla eikä olisi ottanut turpaan paria sekunttia per kierros ihan niin pitkään. Ja nykyään, kun ei välitankkauksia ole niin tuota varikkostoppipeliäkin pelataan vähän eri tavalla, kun lähes järjestäen aina uuden satsin renkaita alle saaneet juuri varikolta tulleet pistävät mennen tullen päihin vanhoilla nakeilla ajelevia. Monacossa tuolla nyt ei ollut niin suurta eroa ellei tilanne ollut Kimin kaltainen jolloin auto luisteli sinne tänne joka jarrutuksessa ja ulostulossa.

Sinänsähän tuota on paha pistää Lotuksen piikkiin sillä kaikki muutkin sielä kyttäsivät sitä sadetta ja vinguttivat niin pitkään kuin pystyivät, mutta siltihän tuo menee osittain taas Lotuksen piikkiin vaikkei sillä montaa sijaa turpaan otettukkaan. Suurempi ongelma Lotuksella on renkaiden toiminnan kanssa varsinkin aika-ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sanotaanko vaikka näin että Kimin kilpailu tuhraantui noihin vääriin sääennustuksiin, kaikki jäivät odottamaan sadetta ja Kimille jäi lyhin tikku käteen koska hänen pehmeät renkaansa pettivät ensimmäisenä. Jossei tuota sadeuhkaa olisi ollut, on luultavaa että porukka olisi tullut jo aiemmin vaihtamaan gummeja, jolloin Kimi ei olisi kärsinyt noin paljoa.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jotenkin tuntuu, että Heikki löytää parhaan fiiliksen muiden kiusaamisesta silloin kun siihen tarjoutuu tilaisuus. Nytkin varmaan teki helvetin hyvää pidätellä selvästi nopeampia Buttonia ja Pereziä. Ja pilata ainakin Buttonin kisa! Ja vaikka tuli "ajamalla", niin kyllähän Kovalainen hyötyi paljon ensimmäisen kierroksen osumista. Heikin takaa ei ajanut maaliin kuin kaksi autoa: yksi Marussia ja yksi HRT.
 

Timppa25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Samaan aikaan, kun Nico tuli sisään niin olisi pystynyt vetämään vielä todennäköisesti yhdellä stopilla eikä olisi ottanut turpaan paria sekunttia per kierros ihan niin pitkään. Ja nykyään, kun ei välitankkauksia ole niin tuota varikkostoppipeliäkin pelataan vähän eri tavalla, kun lähes järjestäen aina uuden satsin renkaita alle saaneet juuri varikolta tulleet pistävät mennen tullen päihin vanhoilla nakeilla ajelevia. Monacossa tuolla nyt ei ollut niin suurta eroa ellei tilanne ollut Kimin kaltainen jolloin auto luisteli sinne tänne joka jarrutuksessa ja ulostulossa.

Sinänsähän tuota on paha pistää Lotuksen piikkiin sillä kaikki muutkin sielä kyttäsivät sitä sadetta ja vinguttivat niin pitkään kuin pystyivät, mutta siltihän tuo menee osittain taas Lotuksen piikkiin vaikkei sillä montaa sijaa turpaan otettukkaan. Suurempi ongelma Lotuksella on renkaiden toiminnan kanssa varsinkin aika-ajoissa.


Boldasin pari kohtaa.

Kimi menetti sekunteja KÄRKEEN verrattuna. Mitä väliä? Kimi ei olisi millään taktiikalla ajanut kilpaa top-6 kanssa.

Olet oikeassa, että uusilla renkailla annetaan päihin vanhoilla ajavia, mikä monelta unohtuu, mutta kyllä Kimi nytkin olisi ollut tuolla stopilla seitsemäs kisassa, mutta jäi Picin taakse varikkokäynnin jälkeen, jolloin ei päässyt hyötymään uusista renkaista.

Vaikka taktiikka olisi jotenkin onnistunut paremmin, mitä aikaisempi pysähdys ei olisi tarkoittanut, Kimi olisi voinut voittaa yhden sijan, joka nyt menetettiin Picin takia.

Lotus on monesti tällä kaudella mokannut, mutta tänään ei mennyt mikään pieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös