Formula 1 – kausi 2012

  • 323 048
  • 1 753

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Samalla Oskari Saari vakuuttelee twitterissä, että taatusti Salon ajamaa dataa käytetään hyödyksi.

Pelkkä PR-ajo ei mitään muuta.

Oskari vaan haluaa nostattaa maailmannopeinkansamaksukanavapaketti kiimaa... Mustakarin eilinen analyysi sekä nauratti sekä aiheutti myötähäpeää...

Salo itse toteaa näin(kin*)

– Eihän se mikään testi ole, vaan hauskanpitoa niin minulle kuin varmasti kaikille paikalle tuleville Japanin Ferrari-faneillekin, Salo myhäilee.

Salon näytösajon historia-Ferrari uusinta vuosikertaa - F1 - Turun Sanomat


*) Unohtamatta miten Salo on muille medioille puhunut, "tää on testiä ja ajan enemmänkin kuin yhden (heh) testipäivän" jargonia....
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä kuvaa uudesta HRT:stä: HRT F112

Porrasnokka tuossakin, mutta vähän maltillisemmalta näyttää tuo porras kuin esim. Lego-Ferrarissa.

Myös Marussia oli lopultakin saanut oman autonsa törmäystesteistä läpi ja saa näin luvan osallistua kilvanajoon Australiassa. Mutta kun testikilometrit on jääneet nollaan niin eipä varmaan hirveitä kannata odotella sen enempää Marussialta kuin HRT:täkään.

Sellainenkin uutinen oli MTV3:lla että Ferrari olisi pistämässä autoaan sen verran paljon uusiksi että joutuvat tekemään uudet törmäystestitkin. Ilmeisesti siellä on todettu että tuo palikka-auto oli sellainen fiasko että se ei siitä paremmaksi muutu jos ei aleta tekemään radikaaleja muutoksia. Saas nähdä ehtiikö tuo uusi versio Australiaan vai mennäänkö siellä vielä tällä samalla versiolla mikä oli testeissä.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Upea. Aivan loistavan näköinen. Harmi vain, että kasa ei kulje mihinkään. Huomattavaa on se, että ei pahemmin sponsseja ole.

Sama. Todella nätti yhdistelmä värejä. Yksinkertainen on kaunista. Toivottavasti HRT pystyisi kuitenkin Marussialle pistämään jonkin verran kampoihin. HRT on kuitenkin jonkinlaisia askeleita ottanut eteenpäin verrattuna Marussiaan, kun taas Marussia tuntuu polkevan paikallaan.

Tässä jo kyllä rupeaa pikku hiljaa sormet syyhyämään, kun F1-kausi ja Räikkösen paluukisa lähestyvät. Toivottavasti Lotus Renault on saanut oikeasti hyvän auton kasaan. Testeistä kun ei hirveästi voi johtopäätöksiä vetää.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tässä kuvaa uudesta HRT:stä: HRT F112

Porrasnokka tuossakin, mutta vähän maltillisemmalta näyttää tuo porras kuin esim. Lego-Ferrarissa.

Hmm... Tuossa oikein korostuu tuo nokan kohoaminen ennen pyllymäkeä. Kyllähän se nokka nousee monella muullakin tallilla noilla kohdin, mutta ainakin tuon kuvan perusteella HRT:n autossa ylämäki-alamäki on kaikkein jyrkin. Kauankohan menee, ennenkuin silmä tottuu noihin? Kyllähän sekin näytti aikanaan kamalalta, kun etusiivekkeet korvattiin lumikolalla, mutta eipä siihen vähän ajan jälkeen enää kiinnittänyt huomiota.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kauankohan menee, ennenkuin silmä tottuu noihin?

Onneksi noita ei taida tarvita katsella kuin pari kautta, koska käsittääkseni kaudelle 2014 säännöt tulee muuttumaan siten että korkeaa nokkaa ei pysty käytännössä enää toteuttamaan, ja silloin ei tarvita enää tuollaisia "purkkavirityksiä" keulaan.
 

Sambody

Jäsen
Kyllähän sekin näytti aikanaan kamalalta, kun etusiivekkeet korvattiin lumikolalla, mutta eipä siihen vähän ajan jälkeen enää kiinnittänyt huomiota.

Kaiken hyvän lisäksi, kun vielä samalle kaudelle kiellettiin takasiivet ja käskettiin suunnitella uimahyppytorni auton perseeseen, niin kyllä silmää hetken aikaa särki.

Räikkönen 2008
Räikkönen 2009

Toinen hivelee silmää ja toinen näyttää yläasteelaisen piirrokselta F1-autosta. Hienoa, että tälle kaudelle ollaan pistetty vielä paremmaksi ja käsketty talleja kokoamaan autonsa legoista. Tanskalaiset ovat varmasti ylpeitä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaiken hyvän lisäksi, kun vielä samalle kaudelle kiellettiin takasiivet ja käskettiin suunnitella uimahyppytorni auton perseeseen, niin kyllä silmää hetken aikaa särki.

Räikkönen 2008
Räikkönen 2009

Toinen hivelee silmää ja toinen näyttää yläasteelaisen piirrokselta F1-autosta. Hienoa, että tälle kaudelle ollaan pistetty vielä paremmaksi ja käsketty talleja kokoamaan autonsa legoista. Tanskalaiset ovat varmasti ylpeitä.

Mutta muistakaa että asiat voivat aina olla myös huonommin...

Linkki vie kuvaan Ligier JS5 -autosta
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

-RVL-

Jäsen
Kyllä oli sellainen kuvotus tuo -OO-:n laittama auton kuva, että ei taida hirveämpää hökötystä löytyä maan päältä.

Jaime Alguersuari kertoo MTV3:n urheilusivujen uutisessa, että Kubica ei pysty nostamaan edes juomalasia ruhjoutuneella kädellään.

Se on tuollaisia vähän tylympiä faktoja tullut nyt Alguersuarilta kuin Saloltakin Kubicaan liittyen. Ajot on ajettu, aivan sama vaikka henkilöautoa pystyisikin ajamaan, mutta turha tuosta on minunlaisen ylioptimistinkaan odottavan tulevan enää F1-kuskia. Tietyt tahot vain antavat näitä positiivisempiakin uutisia, mutta kertoohan tuokin nyt jotain että Kubica on itse henkilökohtaisesti pysynyt aika mallikkaasti kameroiden saavuttamattomissa. Kunhan tulisi toimeen edes normaalin elämän askareissa tulevaisuudessa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vanha kunnon Teepannu-Ligier on kyllä kieltämättä varmaan kauheimpia hökötyksiä mitä on koskaan radoilla nähty, vaikka on noita ollut muitakin (vaikkapa se Tyrrellin kuusipyöräinen joka näytti joltain hyökkäysvaunulta). Välillä vaan tulee aina noita sääntöjä jotka pakottaa tuollaisiin ratkaisuihin, kun insinöörit pyrkivät käyttämään kaikki pienetkin kikat hyväkseen.

Kyllähän noihin porrasnokkiinkin varmaan jotenkin silmä tottuu, kuten on joten kuten tottunut näihin lumikola-etusiipiinkin. Mutta vaikka niihin on jotenkin tottunutkin niin ei näitä nykyautoja voi mitenkään kauniina pitää noiden etusiipien ja takasiipien takia, ja ei varsinkaan nyt kun nuo nokat on tuollaisia hirvityksiä. Mutta kilpailuhan se loppujen lopuksi se pääasia on joten jos rumat autot tuovat parempaa kilpailua niin olkoon sitten niin.

Tuo Kubican juttu on kyllä sitten taas astetta ikävämpää luettavaa. On kyllä tosi sääli että kovan luokan rattimiehen ura näyttää olevan ohi. Jo yli vuosi taitaa olla tuosta onnettomuudesta eikä olla ilmeisesti vielä lähelläkään ajokuntoa. Pahoin pelkään että Kubica ei tule ikinä olemaan siinä kunnossa että F1-auton ajaminen kilpailumielessä olisi mahdollista. Toivottavasti käsi kuntoutuu edes sen verran että ei rajoita normaalielämää kovin pahasti, sekään ei näytä olevan nimittäin ihan selvää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Se on tuollaisia vähän tylympiä faktoja tullut nyt Alguersuarilta kuin Saloltakin Kubicaan liittyen. Ajot on ajettu, aivan sama vaikka henkilöautoa pystyisikin ajamaan, mutta turha tuosta on minunlaisen ylioptimistinkaan odottavan tulevan enää F1-kuskia. Tietyt tahot vain antavat näitä positiivisempiakin uutisia, mutta kertoohan tuokin nyt jotain että Kubica on itse henkilökohtaisesti pysynyt aika mallikkaasti kameroiden saavuttamattomissa. Kunhan tulisi toimeen edes normaalin elämän askareissa tulevaisuudessa.

Olen tuota jo aika pitkään veikkailutkin että Robertin manageri ja muut taustavoimat yrittävät parhaansa mukaan pitää yllä väärää kuvaa miehen todellisesta kunnosta, ilmeisesti joko toivovat jotain maagista ihmetoipumista tai sitten sopimusteknisistä syistä yritetään sumuttaa työnantajaa ja henkilökohtaisia sponsoreita jottei rahantulo tyrehdy.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Tämä ei tule ikinä menemään läpi niin kuin ei moni muukaan idea joka täytyy hyväksyttää kaikilla talleilla.

Eihän tuo varmaan edes kovin yksinkertaista olisi. Viime vuoden autoilla? Viime vuoden säännöilläkin myös? Jos ei niin edellisvuoden auton muuttaminen osaamattomissa kasissä nykysäännöille voi olla myös aika susi.

Nämä Bernien ideat kuullostaa usein sellaisilta yleisön nuoleskelemiselta että hän ehdottaisi jotain mikä toisi mielenkiintoa lisää lajiin mutta samalla itse tietää ettei ne oikeasti tule toteutumaan.

_
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Itseasiassa ainakin McLaren olisi halunnut vuosia sitten myydä autojaan muillekin ja ennenhän Toro Rosso käytti vanhaa Red Bullin runkoa, joten ei tuo nyt niin tuulesta temmattu idea ole. Ainoat joita tuo todennäköisesti närästää ovat Williams, joka ei halunne että hännänhuiput nousevat heidän lähelleen ja Caterham, joka on investoinut muita "tulokkaita" enemmän kehitykseensä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harmi vaan että näyttää olevan vesisade tuolla radalla, eli Vettelin ja Barrichellon aikoihin tuskin tulee pääsemään tuolla kierroksellaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pakko rakastaa tuota miestä! Jotain mystisen hienoa tuossa rentoudessa ja meiningissä on. Vaikuttaa myös paljon nuorekkaammalta mitä Ferrari vuosinaan.

Heh...ajassa 1.00 kun auton sisäkamera kuvaa Kimiä ei pahemmin kaveria stressaa. On hieman sen oloinen, että torkahtaa kohta. On se jäätävä.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Rikkoiko se Kimi sen Lianan vaihdelaatikon, kun näyttäisi sen "oops":in jälkeen ajavan eri autolla? Vai ajeleeko ne kahdella eri autolla treenikierroksen ja aikakiekan? Joskus aiemmin olikohan ajoneuvoksessa Kimi jo epäili rikkoneensa upouuden Ferrarin kun Hallin kanssa kävivät Maranellossa tyypittelemässä. Hetken aikaa Ferrari mietiskeli vaihteita ja Kimi tosiaan jo naurahti, että rikkikö se meni. Toivotaan, että Lotus kestäisi miehen käsissä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Minä näkisin mieluummin sellaisen vaihtoehdon että häntäpään talleille annettaisiin paremmat mahdollisuudet auton kehittämiseen, eli testirajoituksia höllennettäisiin näiden kohdalta ja annettaisiin mahdollisuus sitä kautta ottaa ehkä muita kiinni. Erityisesti uusien tallien kohdalla tämän voisi toteuttaa koska näköjään sellaisellakin tallilla jolla on resurssit kunnossa menee se 3-5 vuotta ennen kuin ollaan edes pistesijojen tuntumassa. Tässä annettaisiin niille talleille joilla on resursseja kehittää itseään varteenotettaviksi talleiksi mahdollisuus kehittyä, mutta työ pitäisi silti tehdä itse eikä vaan ostaa valmista hyvää autoa. Jos taas tallilla ei ole rahaa testata enemmän niin sitten sillä ei ole muutenkaan mahdollisuuksia nousta ylemmäksi ja joutaakin olla hännillä.

Tuossa valmiiden autojen ostamisessa on minusta aina se riski että F1:stä tulisi lopulta lähes yksimerkkiluokka jossa yli puolet talleista ajaisi jollain viimevuotisella Red Bullilla.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loistavaa settiä taas Kekeltä maikkarilla: "...Kimillä on ihan realistiset mahdollisuudet päästä palkintopallille jossain vaiheessa, mitä aikaisemmin sen suuremmat mahdollisuudet..."

:D
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Loistavaa settiä taas Kekeltä maikkarilla: "...Kimillä on ihan realistiset mahdollisuudet päästä palkintopallille jossain vaiheessa, mitä aikaisemmin sen suuremmat mahdollisuudet..."

:D

Eiköhän tuossa lähinnä Keke tarkoittanut että Lotuksen vauhti muita vastaan riittää todennäköisesti hyvin alkukauden kisoissa, mutta kun kausi etenee, niin McLarenin, Red Bullin ja Ferrarin kehitystyö kulkee niin paljon kovempaa tahtia että Lotus tippuu kyydistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös