Football Manager 2011

  • 15 568
  • 62

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Jokos tuota 2012-versiota löytyy kauppojen hyllyiltä? Viime perjantaina ilmestynyt ja saisihan tuon tilattua, mutta ainakin Verkkokauppa ja Gigantti kertovat, että hyllystä ei löytyisi.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Jokos tuota 2012-versiota löytyy kauppojen hyllyiltä? Viime perjantaina ilmestynyt ja saisihan tuon tilattua, mutta ainakin Verkkokauppa ja Gigantti kertovat, että hyllystä ei löytyisi.

Tilasin tuon ennakkoon Play.comista ja viime tiistaina se postitettiin. Uskoisin sen tänään löytyvän postilaatikostani. Saa nähdä koska ehtii aloittaa siihen tutustumisen kun nyt vielä on mukava peli menossa fm2011:n kanssa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Hohhoijaa..

Hienosti on ainakin alkanut tämä taival FM 2012 parissa.

Latailin demon tuossa viikko sitten ja pelasin pari tuntia. Sen jälkeen ei sitten peliä olekkaan pystynyt käynnistämään, saati pelaamaan, koska Steam. Kaverini, joka meni urpona steamin kautta pelin peräti ostamaan, ei ole hänkään saanut peliä toimimaan ~viikkoon. Vähän arveluttavaa, että pulju jolla on tapana julkaista bugisinta paskaa ikinä, tekee tämän julkaisun bugisen paskan verkkopalvelun kautta. Ei saatana, ennemmin vaikka parituhatta diskettiä kun mitään vitun Steameja.

Se vähä mitä tuossa ehdin pelailemaan vaikutti kyllä erittäin hyvältä, ja varsinkin itse ottelutoteutus kamerakulmineen, shoutteineen ja tilastoineen tuntuu vihdoinkin "aidolta" ja tarpeelliselta. Kovin pitkälle ei siis vielä pötkitty, mutta eiköhän tämäkin pökäle tästä timantiksi jalostu ajan kanssa. Pelattaviksihan nämä muuttuvat ~5. päivityksen jälkeen, eli sopivasti talven siirtoikkunan sulkeuduttua.
 

Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Latailin demon tuossa viikko sitten ja pelasin pari tuntia. Sen jälkeen ei sitten peliä olekkaan pystynyt käynnistämään, saati pelaamaan, koska Steam. Kaverini, joka meni urpona steamin kautta pelin peräti ostamaan, ei ole hänkään saanut peliä toimimaan ~viikkoon. Vähän arveluttavaa, että pulju jolla on tapana julkaista bugisinta paskaa ikinä, tekee tämän julkaisun bugisen paskan verkkopalvelun kautta. Ei saatana, ennemmin vaikka parituhatta diskettiä kun mitään vitun Steameja.

Hmm mielenkiintoista. Mä olen käyttänyt Steamia vuodesta 2004 lähtien, omistan siellä lähemmäs kolmekymmentä peliä, eikä ikinä ole mitään ongelmia ollut. Tuo uusin Fämmäkin toimi vartti sitten moitteettomasti.
Jännä miten se on muka Steamissa aina vika jossei kaikki suju suunnitelmien mukaan. Jos Steam jo ketuttaa noin paljon, niin kannattaa kokeilla EA:n Originia, siinä vasta turha ohjelma onkin. :D

Jottei mene aivan OT:ksi, niin on tämä uusin FM kyllä eteenpäin menoa viime vuoden versiosta. Varsinkin tuo laajentunut teamtalk on hieno uudistus.
Vielä en ole päässyt selvyyteen millä joukkueella aloittaisin pelaamaan tosissaan jotain pitempää uraa, Leverkusen ja Everton käynyt mielessä, mutta ei ole jaksanut aloittaa kummallakaan.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Jonkin verran ehtinyt pelailemaan, eikä minulla ole mitään ongelmia myöskään ollut Steamin kanssa. Peli itsessään on mennyt kyllä ainakin minun mielestäni eteenpäin ja kaikennäköistä pientä on tullut lisää. Ainakin näin alkuun kaikki uudistukset ovat olleet ihan positiivisia. Tosin Arsenal voitti Chelsean minun pelissäni 4-0 vieraissa joten vähän realisuutta kaivattaisiin lisää...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jonkin verran ehtinyt pelailemaan, eikä minulla ole mitään ongelmia myöskään ollut Steamin kanssa. Peli itsessään on mennyt kyllä ainakin minun mielestäni eteenpäin ja kaikennäköistä pientä on tullut lisää. Ainakin näin alkuun kaikki uudistukset ovat olleet ihan positiivisia. Tosin Arsenal voitti Chelsean minun pelissäni 4-0 vieraissa joten vähän realisuutta kaivattaisiin lisää...

Eipä meikälläkään ole ollut mitään ongelmia, ei tosin ollut viimekään vuonna. Notta kaippa sitten käynyt vain hyvä tuuri.

Ja tuota realistisuutta tosiaan kaivattaisiin lisää. Meikäläisen Newcastle roikkuu kolmen sakissa ja marraskuussa jo mennään, eikun...
 

MikV

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, NHL
Tulipahan hommattua FM12. Viimeisin kosketus futismanagerointiin on TCM04:stä vuosien takaa. Manageroinnit on kuitenkin hauskaa ajantappoa, joten varmasti tulee vietettyä useampia tunteja pelin parissa.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Hehheh, rauha maahan Steam-fanboyt!

Oon varmaan vaan sen verran old-school että en tykkää tuosta trendistä laisinkaan, eli että pelejä ei ole oikeasti olemassa kuin bittivirtana. Ja Steamin vikahan tämä toimimattomuus kuitenkin on ja ovatkin sen myöntäneet. Eli no hard feelings, lähinnähän tuo naurattelee kun fm on tunnetusti täynnä bugeja ja onhan se koomista kun myös pelipalvelin lakkaa toimimasta parin tunnin pelaamisen jälkeen.

Kun ehditte pidemmälle, pistäkäähän vähän kommenttia miten siirtomarkkinat toimivat, onko sopimusneuvotteluihin tullut enemmän "neuvoteltavaa" ja onko lehdistöllä jotain käyttöä tässä pelissä?
 

Anaconda

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyy kyl sanoo et on hieno pelisarja. 15vuotta on aika tarkalleen pelaillu eri versioita. Kehitys on ollu hyvää, kohti aidompaa ja realistisempaa.

Valitettavasti pelitkin julkaistaan nykyään liian keskeneräisenä. Mutta tämä on ihan sama kaikessa tekniikassa. Puhelimissa, autoissa, jne... lastentauteja läjä, jotka korjataan myöhemmin erinäisin korjauspaketein.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täytyy kyl sanoo et on hieno pelisarja. 15vuotta on aika tarkalleen pelaillu eri versioita. Kehitys on ollu hyvää, kohti aidompaa ja realistisempaa.

Valitettavasti pelitkin julkaistaan nykyään liian keskeneräisenä. Mutta tämä on ihan sama kaikessa tekniikassa. Puhelimissa, autoissa, jne... lastentauteja läjä, jotka korjataan myöhemmin erinäisin korjauspaketein.
Jeppis. Itselläni on tällä hetkellä yksi projekti menossa, ettei tähän uusimpaan viitsi vielä tutustua muuten jäisi projekti täysin jäihin. :) Tarkoitus on mahdollisesti projektin päätyttyä aloittaa pelaaminen, tällöin on luultavasti pahimmat bugitkin korjattu.

Viime kerrasta jäi huono maku on taktiikka-bugi teki pelaamisesta mahdotonta 5-6 kauden jälkeen. Patchihan tämän korjasi kyllä myöhemmin, mutta ei enää vanhaan tallennukseen vaikuttanut.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Hmmm.... pitihän tuo arvata. Eli juuri kun mainitsin tässä ketjussa että Steamin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, niin eiköhän niitä tullut. Eli muutamaan päivään ei ole toiminut, heh.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
No niin, tuli itsekin palattua managerin pariin vuosien jälkeen. Olisikohan edellinen totisempi pelailu niiltä ajoilta kun CM vaihtui -> FM.. ainakin 5 vuotta sitten? Manageriura tuli aloitettua aikoinaan pelillä "the manager" mikä pyöri niin Amigalla kuin sen aikaisilla PC:lla. Heh, silloin 1.divari oli vielä ylin sarjataso. Ensimmäinen Championship Manager taisi olla 93/94 (Amigalla pelasin), Andy Colen ja Chris Suttonin kulta-aikoina:) CM2 menikin jo omalla ekalla PC:lla hinkaten.

No, tähän uuteen. Olen tainnut sitä ekaa FM pelata, koska hämärästi alkaa muistua mieleen tiettyjä juttuja. Siltikin, tuntuu että näperreltävää on ihan älyttömästi ja etenkin taktiikkavalikot eivät ole iha auenneet. Assistantille valjastan ihan suosiolla pressit yms. turhuudet. Mitä nyt sarjaa Southamptonilla ehtinyt muutaman kierroksen pelata, niin ainakin kunnot näyttää laahaavan, etenkin keskikentällä. Harjoittelu on pikkaisen mysteeri. Joskus aiemmissa versioissa uudet pelaajat jäivät ilman reeniä mikäli niitä ei heittänyt johonkin ryhmään, nyt ne sentään menevät gerenal -sakkiin automaattisesti..? Ainoat säädöt eri ohjelmiin tein koventamalla siitä yleispalkista sinne medium-hard rajoille.

Harkkapeleissä maaliverkot lauloivat iloisesti, sarjapeleissä ei. Kotona nuhjattu nyt kolmesti 0-0, vieraissa puolestaan hävitty kahdesti 2-1 ja kerran pelattu tasan 1-1. Aluksi koitin hyökkäävää 5-3-2, sen jälkeen mennyt 3-5-2 jotta saisi keskikenttää enemmän haltuun. Maalipaikat menee usein ~15 vetoa joista muutama maalia kohti, ukot vetelee lähinnä hehtaaripyssyllä kaukovetoja. Kulmapotkuista topparit puskeneet muutaman sisään, muuten maalinteko hiljaista..

Onko tässä niin että samaa taktiikkaa pitäisi jaksaa hinkata pidempään, vaikka olisikin tukkoista? Vai onko se vaan pään hakkaamista seinään? Se on varmaa etten ala pelaamaan millään 4-4-2:lla.

Vähän tuskaista aloittaa joukkueella missä palkkabudjetissa on ~10k tilaa ja pelaajaostoihin käytössä 1,3M, siinä ei pääse oikein rakentamaan, etenkin kun omassa miehistössäkään ei ole ainuttakaan yli miljoonan arvoista pelaajaa. Eli harjoittelu uudessa pelissä olisi ehkä mielekkäämpää vähän löysemmillä raameilla. No, perinteitä vaalien, pohjalta ylöspäin kuten aina ennenkin. Nykyään kaikkeen neppailuun menee niin tuhottomasti aikaa että kahdella joukkueella pelaaminen on miltei pois suljettu vaihtoehto. Tuli otettua todella alhaalta ns. farmiseura aikanaan, tai sitten ihan eri sarjasta.

Enpä tiedä tuliko tässä kirjoitettua yhtään selvää kysymystä, selvää on kuitenkin että vanhana managerien ystävänä tuli jäätyä pitkästä aikaa koukkuun, kunnolla. Lisäherkkuna tuo verkkopeli mitä viriteltiin kaverin kanssa, mikäs sen siistimpää kuin veivata samassa pelissä!
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Osaisko joku neuvoa, että miten helvetissä tämän pelin (FM 2012) saa oikein asennettua? Ymmärtääkseni tämä pitää jotenkin aktivoida siellä Steamissa, mutta miten? On tämä kyllä vaikeaksi mennyt, vielä FM 10:n kohdalla saattoi vain iskeä levyn sisään koneeseen ja peli alkoi pyöriä. Nyt täytyy käyttää jotain Steamia.

Koneena mulla on Mac (täyttää systeemivaatimukset) ja laittaessani levyn koneeseen kone alkaa herjata jostain "nimettömästä DVD:stä". Steamin olen asentanut ja pitänyt sitä samaan aikaan auki kun olen laittanut levyn sisään.

EDIT: Löysin ohjeet ja alkoi toimia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös