Football Manager 2006

  • 33 680
  • 249

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
-Anttu88- kirjoitti:
Kiitos mutta se koskee vaan suomalaisia joukkueita tai????????
Tarkoitin Valioligaa, Serie A ja Primeraa ensisijaisesti!!!

Tuossa on siirrot myös näistä, sekä oikeat seurat oikeilla sarjatasoille(esim. Reading Valioliigassa ja Juventus Serie B:ssä jne).

Kun siirtoikkuna sulkeutuu, tulee vielä uusi päivitys.
 

-Anttu88-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Dallas, Liverpool, Barcelona
hermosillo kirjoitti:
Kyllä tuossa on kaikki suurimmat liigat päivitettynä ja varmasti tuosta tulee uusi versio kunhan siirtoikkuna sulkeutuu.
Onko pakko rekisteröityä jotta saa ladattua sen päivityksen?????
Löysin foorumista vaan puhetta sen ympäriltä mutta en mistään sitä itse tiedostoa.
 

-Anttu88-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Dallas, Liverpool, Barcelona
Nyt kun sen pelin oon hankkinu niin minne se rar-tiedosto pitää "rarrata" että se toimii itse pelissä????
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
jayton kirjoitti:
Mitä tarkoitat rar-tiedostolla?

Oletko ostanut vai "ostanut" pelisi?
Päivityksestä lienee kyse, kuten kolme viestiä aikaisemmin mainitsi.

Anttu88:

Eli oikea hakemisto minne purat sen on Football manager 2006/data/db.
 

-Anttu88-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Dallas, Liverpool, Barcelona
Durable kirjoitti:
Puran tiedostot tonne ja sen jälkeen kun yritän aloittaa uuden pelin, niin kone sanoo että on tapahtunut virhe ja peli sammuu.
Mulle meni ihan saman lailla!!!
Onks jollain tietoo miksi?????
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Helppiä

Elikkä olen sellasessa pattitilanteessa että haluaisin alottaa sarjan jollain uudella joukkueella minne sais kuitenki jotain tunnettuja pelaajia. Olen pelannu Kpv:lla ja voittanut liigan ja melkeen champions liigan porteilla menin. ENKÄ todellakaan käyttäny mitään koodia että jos tuli tappio niin kone kiinni ja uudestaan. Pieni ns. huijaus oli se että ruotsin alasarjoista ostin pelaajia joista tulee aivan älyttömän hyviä. Mutta se on lähinnä bugi mitä käytin hyväks, eikä niinkään mikään huijaus.

Mutta nyt haluaisin alottaa jollain joukkueelle millä vois nousta aika nopeasti huipulle. Napoli on jo kokeiltu, ranska ei niin kiinnosta eikä myöskään hollanti. Espanja olis ihan kiva mutta sarja on niin tyhmä ku B joukkueet pelaa siellä divarissa. Joku Unkari, Turkki, Portugali, Israel ,Belgia(tahkosin cm:ssä aika puhki kyllä). Mutta kuinka paljo sitä imua on näihin maihin ja paljo löytyy hynkkyä keskikastin jengeistä tai 1divari jengeistä. Muutki maat kiinnostaa kyllä paljo ei tarvi olla edes välttämättä euroopasta. Kunhan vois edes haaveilla jotain tyyliin Forsselia tai Kuqia tai jotain engelsmanneja. Apu olis tarpeen jo melko pian ku mieli tekis jo astua saappaisiin.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Minulla on Pleikkarilla tälläinen Premier manager 2006.En sitten tiedä onko tällä mitään tekemistä Football managerin kanssa ,mutta kuitenkin. Itse alotin pelamaan Sheffild Unitedella championshippiä ja ensinmäinen kausi sujui hieman heikosti ja olin vasta 7:s ,mutta nyt toinen kausi menossa pelattuna 15 ottelua saldolla 13 voittoa 2 tasapeliä. Kesän aikana sain joukkueeseen paljon hyviä vahvistuksia ja avaus näyttää jota kuinkin tältä.

Caroll
P.Neville
Novotny
Cabbidon
G.Johnso (Vuoden laina)
Gabri
De la Santos
Obi mikel
Cherouy
Kluivert
Aliadre (Vuoden laina)

Kyllähän tuolla kelpaa championshippiä pelailla. Novotny&Kluivertin sain ilmaiseksi kesällä. En usko että kovin moni tätä peliä omistaa niin en viittinyt ihan omaa ketjua avata ,mutta jos tämä joltain tosiaankin löytyy niin laittakaa vaan uusiketju auki.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitkästä aikaa päätin aloitttaa pelaamaan taas FM:ää. Olin poistanut pelin aikoja sitten, joten edessä oli uusi asennusprojekti. Latailin netistä 6.0.2 patchin ja uudet rosterit ja eikun pelaamaan, mutta mutta....nyt peli käskee asettaa oikean CD:n asemaan eikä lähde rullamaan lainkaan, wtf??

Ja ennenkuin kukaan alkaa huudella niin ihan viralliselta ja kaupan hyllyltä ostetulta CD:ltä pelin asensin ja pelailen. Mikä siis neuvoksi?
 
Viimeksi muokattu:

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tässä on mennyt alkuviikko sairastellessa ja samalla siten FM:n parissa aikasen tiiviisti olen ajan viettänyt. Tämä ura alkoi jo itseasiassa muutamaa päivää ennenkuin siirtoikkuna oikeassa maailmassa sulkeutui. Tarkoituksena oli aloittaa joukkueella, jolla olisi mahdollisuus hankkia Barcassa hylkiöksi ajautunut Javier Saviola joukkueeseen. Sevillan puikkoihin hyppäsin, mutta silloin ura jäi ensimmäisen kauden harjoitusotteluihin aikapulan vaivatessa.

Nyt tosiaan kolmatta päivää veivataan menemään. Saviolaa en vielä ole hankkinut, erinäisistä syistä. Ensin Barca pyysi järjetöntä summaa (yli £15M), ja juuri ennen tammikuun siirtoikkunaa mies meni 4kk:si rikki. Nyt toisen kauden kynnyksellä oli ihan eri intressit siirtmarkkinoilla.

Taktiikka jolla suurimman osan peleistä veivaan, on ehkä mielenkiintoisin viritys mitä FM-historiani aikana olen kokeillut. Malli otettu tietysti oikeasta maailmasta ja kesän MM-kisoista. Taktiikassa toinen laitapuolustajalla (itseasiassa WBR) on vapaa, ja erittäin hyökkäävä rooli, loput puolustajat (DL-DC-DC) ovat melkoisen passiivisiä hyökkäyssuuntaan ja ja siirtyvätkin neljännen puolustajan hyökätessä kolmen keskuspuolustajan linjaan. Puolustuksen alapuolella on ankkuri (DMC), niinkuin nykyjalkapallossa melkein pitääkin olla ;). Yläpuolella kaksi keskikenttämiestä (MC-MC), toinen pelintekijä ja toinen vähän varmistavammassa roolissa, tosin luovuutta toisellekkin on annettu, eli hyökkäyksiä saa nousta tukemaan. Näiden yläpuolella hyökkäävä keskikenttämies (AMC, oikeastaan piilokärki, joka tekee pistohyökkäyksiä. Sitten tietysti kaksi kärkipelaajaa (FC-FC), toinen roolitettu ihan normaaliksi hyökkääjäksi. Toinen taas pörräämään hieman alempana, itseasiassa vastakkaisella laidalla nousevan puolustajan kanssa. Tähän rooliin itseasiassa olin ajatellut Saviolan, mutta vielä ainakaan mies ei ole tosiaan haaviin jäänyt. Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
http://tuopip.aqua-web.org/FM/sevilla/sevilla.gif

Eli jotakuinkin olen koittanut mallintaa Pekermanin ajatukset FM:ään, tosin peilikuvana. Siinähän Sorinilla oli vapaat kädet vasemmalla etc. Isompia seuroja vastaan pelattiin sitten 5-4-1 muodostelmalla (kolme topparia, wing backit ja kk:n ankkuri) ja iskettiin melko menestyksekkäästi vastahyökkäyksistä. Lisäksi oli joskus käytössä melko perus 4-4-2 keskikentän timantilla, jos oikeaksi pakiksi ei ollut asettaa tarpeeksi luovaa pelaajaa (lue: Dani Alves oli pelikiellossa/paskana).

Ihan hyvin taktiikka tuntui toimivan, ensimmäisellä kaudella La Ligan voitto ja Copa del Rey matkasi myös Ramón Sánchez Pizjuánille. Eli tupla seuran 100 -vuotiskaudella.

Ensimmäiselle kaudelle tehtiin 2+3 hankintaa (kesällä 2 ja tammikuussa 3). Ennen kautta vahvistettiin ennakkoon heikointa osa-aluetta, puolustusta. Petri "PasasenPetri" Pasanen (£5M) ja Gabriel Heinze (£7,75M) saapuivat Sevillan auringon alle. Tammikuussa sitten hankittiin keskikentälle Cesc (£11,5M), kärkeen Ernesto Farias (£5M) ja tolppien väliin Kamil Contofalsky (£825k).

Ennen toisen kauden alkua tulivat Álvaro Recoba (free), Javier Mascherano (£10,25M), Robert Huth (£4.8M), Sebastian Saja (£7M) ja Fábio Santos (£6,25M). Eli rahaa on tullut kulutettua aika surutta, mutta mestareiden liigan rasituksen takia katsoin joukkueen tarvitsevan laadukkaita rotaatiopelaajia :). Sattui muuten ihan vitin mukava lohko UCL:ään, Milan-Chelsea-Sevilla-Rangers. Hyvä.
 

GmB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulta-Kerho
TamU

Itse aloitin pelaamaan TamUnitedilla ja ensimmäisen kauden tavoitteena oli tietty päästä Euroopan kentille. Nyt olin jo siellä, mutta siitä lisää myöhemmin.

Taktiikkana toimi 4-5-1 sellaisella koostumuksella, missä normaali puolustuslinja, 2 suojaavaa DMC pelaajaa, AML,AMC,AMR ja yksinäinen nopea kärki, jota ruokitaan linjan taakse. AMC:nä toimii palloja laidoille/DMC miehillä tiputtava "target", jotka pelaavat kärjelle, yleensä maissa, niin, että DMC hakee läpisyöttöä ja laidat, antavat nopeasti, että boxissa 2vs2 tilanne AMC:n noustessa mukaan.

Kausi alkanut hyvin ja johdankin sarjaa 10 pelin jälkeen, päästettyjä maaleja 2.

Euroopan kentillä taktiikka on 5-2-2-1, eli viiden linja, 2 suojaavaa DMC, 2 MC ja yksinäinen ISO kärki, jolle heitetään palloa päähän ja toivotaan parasta.
 

Zame

Jäsen
Suosikkijoukkue
kalpa, ottawa
Durable kirjoitti:
Puran tiedostot tonne ja sen jälkeen kun yritän aloittaa uuden pelin, niin kone sanoo että on tapahtunut virhe ja peli sammuu.

Minullakin on sama ongelma. Eli jos joku osaisi kertoa mitenkä tämän saisi korjattua.
 

Phol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masa
Mistä saa päivityksiä vanhempiin versioihin, ja miten ne asennetaan?`Olen joskus aikoinani päivittänyt CM 01-02:n, mutten muista enää yhtään kuinka toimin.
 

-Anttu88-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Dallas, Liverpool, Barcelona
Olen ladannut 6.0.3. patchin sigamesin kotisivuilta avaan sen ja suoritan sen mutta kun aloitan uuden pelin rosterit ei oo paivittyny miksi?
Pitaako peli asentaa kokonaan uudestaan vai mita pitaa tehda?
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Nyt on uusi sarja alotettu. Tie vei Landskrona BoIS riveihin. Joukkue on todella hyvä ruotsin divariin. Mikään muu ei kelpaa paitsi nousu. 6peliä pelattu joista on 5voittoa ja yks tasuri. Jörgen Petterson on paukuttanu 15maalia jo tällä kaudella. Antti Okkonen on pelannut myös oikealla laidalla vallan mainiosti. Haavin jäi siirtomarkkinoilta Rami Shaaban ja costa rican maajoukkue pelaaja jonka nimeä ei tule mieleen millään. Ilman tappioita pitäis tämä kausi mennä ja ensi kaudella allsvenskanissa pitäisi olla jo heti 5 parhaan joukossa. Projekti olis että 5vuotta ja champions liigassa pitäis olla. Taktiikka on ollut 4-1-3-2. Kovaa prässi ja vastahyökkäys peliä pelaan. Pitkiä pysty palloja. BoBo Bola tekee keskikentällä töitä hirveesti ja jakelee palloja sillon ku vastustaja eliminoin pitkät pallot. BoBo on myöskin kerennyt 5:sti maalintekoon tällä kaudella. Hyvin on kausi lähteny liikkeelle. Yöllä taas pitää jauhata rödat huulessa. :)
 

Cube

Jäsen
-Anttu88- kirjoitti:
Olen ladannut 6.0.3. patchin sigamesin kotisivuilta avaan sen ja suoritan sen mutta kun aloitan uuden pelin rosterit ei oo paivittyny miksi?
Pitaako peli asentaa kokonaan uudestaan vai mita pitaa tehda?
Tuo viimeksi julkaistu virallinen patch on jo aika vanha. Joten varmaankin siksi. Hae jostain datapäivitykset vielä, niin pääset pelaamaan nykyisillä kokoonpanoilla.
 

alapesa

Jäsen
-Anttu88- kirjoitti:
Olen ladannut 6.0.3. patchin sigamesin kotisivuilta avaan sen ja suoritan sen mutta kun aloitan uuden pelin rosterit ei oo paivittyny miksi?
Pitaako peli asentaa kokonaan uudestaan vai mita pitaa tehda?

Kuten Cube tuossa ansiokkaasti mainitsi, niin rosteripäivitys kannattaa hankkia. Vaihtoehtojahan on monia, mutta jos pelaaminen kotimaan sarjoissa kiinnostaa niin alla olevasta linkistä (Maximuksen viestin allekirjoituksessa linkki) löytyy hyvä päivitys. Tästä päivityksestä löytyvät myös kaikki kesän suuret siirrot koko maailmasta, mutta bonuksena todella kattava kotimaan siirtoliikenne. Viimeisin päivityskin näyttäisi olevan 21.9.

http://www.fmsuomi.com/forum/viewtopic.php?t=3951
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin, nyt on vihdoinkin tullut ulos kauan odotettu Football Manager 07:n demo. Kyseisen demon löytää osoitteesta www.sigames.com . Itselläni ainakin tuo rapidshare toimi hyvin, muut ei sitten ollenkaan.

Aika huikealta näyttää kyllä. Enää ei jaksa oikein venata tuonne lokakuun loppupuolelle, kunnes täysversio julkaistaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Osaako joku neuvoa, mikä arvo tai asema pitäisi saada korjattua, jotta maalivahdin saisi pysymään viivallaan, eikä tämä lähtisi seikkailemaan esim. viiden metrin rajalle, kun pallo on vähän pilkkualueen ulkopuolella..muuten olen ko.molariin tyytyväinen, mutta tämä fiba haittaa ja samalla maksaa joukkueelle turhia takaiskumaaleja.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Köpi kirjoitti:
Osaako joku neuvoa, mikä arvo tai asema pitäisi saada korjattua, jotta maalivahdin saisi pysymään viivallaan, eikä tämä lähtisi seikkailemaan esim. viiden metrin rajalle, kun pallo on vähän pilkkualueen ulkopuolella..muuten olen ko.molariin tyytyväinen, mutta tämä fiba haittaa ja samalla maksaa joukkueelle turhia takaiskumaaleja.

Sinänsä tuota arvoa ei oikein voi muuttaa, koska se on pelaajan luonteenpiirre. Eli jos nyt en ihan väärin muista, niin se on "Ettrencity" (tai jotain tonnepäin), joka määrittelee sen maalivahdin innokkuuden lähteä sombailemaan ympäriinsä. Mitä isompi arvo, sitä useammin se maalivahdi lähtee ulos maaliltaan.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
JustinCase kirjoitti:
Sinänsä tuota arvoa ei oikein voi muuttaa, koska se on pelaajan luonteenpiirre. Eli jos nyt en ihan väärin muista, niin se on "Ettrencity" (tai jotain tonnepäin), joka määrittelee sen maalivahdin innokkuuden lähteä sombailemaan ympäriinsä. Mitä isompi arvo, sitä useammin se maalivahdi lähtee ulos maaliltaan.

Eli suomeksi tekee barthezit...
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
JustinCase kirjoitti:
Sinänsä tuota arvoa ei oikein voi muuttaa, koska se on pelaajan luonteenpiirre. Eli jos nyt en ihan väärin muista, niin se on "Ettrencity" (tai jotain tonnepäin), joka määrittelee sen maalivahdin innokkuuden lähteä sombailemaan ympäriinsä. Mitä isompi arvo, sitä useammin se maalivahdi lähtee ulos maaliltaan.

Eccentricity, käsittääkseni vaikuttaa myös paljon muihinkin maalivahdin "kikkailuihin". Mitä pienempi arvo, sitä vähemmän erikoisuuksia esittävä maalivahti.
 

-Anttu88-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Dallas, Liverpool, Barcelona
Cube kirjoitti:
Tuo viimeksi julkaistu virallinen patch on jo aika vanha. Joten varmaankin siksi. Hae jostain datapäivitykset vielä, niin pääset pelaamaan nykyisillä kokoonpanoilla.
Mutta siinä ei ollut yhtään päivitystä rostereihin. Ne oli ihan samat kuin fm 2006 on alunperin. Ja minua kiinnostaa euroopan suurimmat sarjat joten niiden päivitykset kiinnostaa eniten. Ja mistä ne datapäivitykset löytää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös