FIFA-sarja

  • 313 417
  • 1 319

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyllähän tuota peliä pelasin jo ennakkoversiona aikas paljon, joten pieni tauko ei haittaa oikeastaan yhtään, saapahan pelata NHL:ää sitten ja kerätä HUT:n kiekkoja.

Manageri-modesta pidin kovasti, ensimmäinen kerta kun tosissani pelaan tuota. Ensimmäinen Fifa koko XBOX:lla kun pelaan nyt tosissani enemmän. Viimeksi FIFA10:ä noin 10 peliä, ja Fifa 09:ä saman verran.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Manageri-modesta pidin kovasti, ensimmäinen kerta kun tosissani pelaan tuota. Ensimmäinen Fifa koko XBOX:lla kun pelaan nyt tosissani enemmän. Viimeksi FIFA10:ä noin 10 peliä, ja Fifa 09:ä saman verran.

On kyllä tosi kivaa ja toimivaa, vaikka muutamia ärsyttäviä asioita onkin. Esim. kaverin kanssa tuossa aloitettiin ura, niin scouttauksen tuloksena löytyi Portugalista aivan jäätävän hyvä pelaaja(meidän joukkueen tasoon nähden) junnuihin. Tämän pelaajan potential ovr 71-91(meidän joukkueessa tällä hetkellä 2 pelaajaa 70 tai yli). Noh sitten kun koitettiin signata, niin tuli vain että "ei ole tarpeeksi rahaa". Ei sanottu että mitä budjetista uupuu tai mitä pelaajan signaaminen vaatii. Noh käytiin budjettia sitten summamutikassa säätämässä ja sitten kun budjetti oli sopiva/riittävä, niin pystyttiin näkemäänkin että mitä vaati signaus.

Muuten kyllä aika vaikeaa noin World Classillakin. 4 sarjapeliä pelattiin 1 voitto ja 3 tappiota. Puolustus vuosi kuin seula ja maalinteoassakin tekemistä. Noh ainakin löytyy haastetta ja kyllä se varmaan tuosta.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Eikö uudessa Fifassa ole 11:sen tyylistä Lounge modea? Käsittämätöntä! Siis itse boostit ei minulla siinä merkanneet mitään vaan se että kun kavereiden kanssa pelattiin satoja pelejä vastakkain sen kautta niin kaikkien otteluiden tilastot säilyivät. Oli mukava katsella kuka meistä on ottanut eniten kortteja tai tehnyt maaleja jne jne jne. Eikö oikeasti uudessa Fifassa ole tälläistä? Kyllä PES kyykyttää tässä ja pahasti. Fifa on loistava peli mutta kyllä tälläinen pitäisi löytyä niin saisi vähän intoa näihin kavereiden kanssa hakkaamisiin.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Ostin tuon FIFA 12 pelin ja mukana ei tullut manuaalia. Saako jostain tulostettua ohjeet jossa näkyisi kaikki näppäimet pc-padille? Haluaisin saada manuaalin tulostettua että voisi samalla katsella vähän että mistä tapahtuu mitäkin kun pelaa. Erilaisia yhdistelmiä tuntuu jälleen olevan tuhottomasti eikä ne päässä pysy jos ei niitä välillä saa paperilta tutkailla.

Pelin sisältä löytyvä in game manual on epäkäytännöllinen tähän tarkoitukseen.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ostin tuon FIFA 12 pelin ja mukana ei tullut manuaalia. Saako jostain tulostettua ohjeet jossa näkyisi kaikki näppäimet pc-padille? Haluaisin saada manuaalin tulostettua että voisi samalla katsella vähän että mistä tapahtuu mitäkin kun pelaa. Erilaisia yhdistelmiä tuntuu jälleen olevan tuhottomasti eikä ne päässä pysy jos ei niitä välillä saa paperilta tutkailla.

Pelin sisältä löytyvä in game manual on epäkäytännöllinen tähän tarkoitukseen.

Eikös ohjaintoimintoa valittaessa näy, mikäkin nappi on käytössä ja mitä sillä tapahtuu? Eli kun muokkaat kontrolleja, niin siinä pitäisi näkyä.

Heitän lonkalta vaan, näin ainakin PS3:lla näkee näppäimet mistä tekee mitäkin.

Toivottavasti ymmärsit, hiukan vaikea selittää, kun FIFA ei ole päällä.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Eikös ohjaintoimintoa valittaessa näy, mikäkin nappi on käytössä ja mitä sillä tapahtuu? Eli kun muokkaat kontrolleja, niin siinä pitäisi näkyä.

Heitän lonkalta vaan, näin ainakin PS3:lla näkee näppäimet mistä tekee mitäkin.

Toivottavasti ymmärsit, hiukan vaikea selittää, kun FIFA ei ole päällä.

Jees, näkyy kyllä, mutta ei niitä noin 50 erilaista liikettä pysty opettelemaan ulkoa. Mukavampi olisi katsella lapusta samalla kun pelikentällä pallon kanssa kikkailee. :)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei helvetti. Eihän näissä loukkaantumissa ole mitään järkeä Fifan manageri-modessa.

Aina kun pelaaja loukkaantuu, se on 3-4kk sivussa. Onko tästä valitettu paljonkin eri paikoissa jo? Muut huomanneet?

Muuten kyllä aivan ok tämä manageripuoli, joskin pelaajahaku saisi olla monipuolisempi. Sheffield UTD:lla johdan ykköstä, 31 peliä pelattuna. Ohjaan itseäni ja osan peleistä simuloin. Hankintoina tähän asti mm. Paul Ifill, Wilrfed Bouma ja joku 77-arvoinen mokke vapaista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Heti kun valitin, niin vähän loukkaantumisetkin pieneni. Tuli mm. 2kk, 7vko, 3vko, 1vko jne.

Ensimmäinen kausi Manageri-modessa takana Sheffield UTD:lla ja Valioliigaan nousin. Voitin itselläni maalipörssin liigassa ja UTD oli myös koko liigan ykkönen. Liigacupissa pudotin ManU:n suureksi yllätyksekseni 1-0, mutta sitten myöhemmin Fulham palautti maanpinnalle 5-1 voitolla. F.A. Cupissa olin finaalissa ja hävisin Chelsealle, eli Eurokentät kutsuvat alkavalla kaudella.

Hankintoja joukkueeseen olivat mm. Ricardo Fuller ja joku ihmeen Shamrockin Twigg, jota netissä porukka hehkutti. Näemmä tuossa voi huoletta sigata pelaajalle jatkosopparin ja sitten kauden alussa myydä pois, ei tuntuisi vaikuttavan mitenkään joukkueen mielialaan yms.

Vei kyllä meikän täysin mukanaan tämä pelimuoto, ainoa huono puoli on vähäiset rahat Sheffieldillä, joten mitään hankintajuhlaa ei tule olemaan ainakaan alkuun tämä.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Olen tässä Dortmundilla tuota manager modea pelannut aina jossain välissä kun ollaan pidetty taukoa kerhopeleistä. Pelkällä simuloinnilla olen mennyt, vähän tälläistä "köyhää" football manager meininkiä. 4 kausi alkoi tänään ja sen mukana tuli melkoinen loukkaantumissuma. Hankin De Gean maaliin, 1 sarjapeli ja heti siihen päälle 2kk loukkaantuminen. 2 pelissä meni Weidenfeller kylmäksi ja 3 junnu maalivahti, 20 min kohdalla vaihdosta meni Thiago Alcantara maaliin kun ei ollut vaihtopenkillä enään maalivahteja. Tuloksena tyylikäs 4-0 voitto Schalkesta, että näin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tulipa itsekin testattua taas uusinta versiota.

Mitä jäi mieleen;
Ne uusitut rankkarit (konsoleilla vissiin kauemminkin olleet) jotka tuntui lähinnä arpapeliltä. Harjoittelumoodissa lopulta ylipäätä ymmärsi idean, mutta silti kiihtyvä tähtäin (siis näkymätön) ei ole kovin hyvä idea mielestäni.

Tietokone on yhä lähes millintarkka keskittämään maalille oman pelaajan päähän ja jos näin käy, vihollisen pelaaja sitten myös puskee sitä palloa. Omat yritykset - saati sitten tietokoneen ohjastamien omien pelaajien yritykset - eivät johda pääsääntöisesti mihinkään yrittäessään väliin. Tämä on ollut Fifoissa niin kauan kun muistan, ehkä ei ihan noin kärjistetysti, mutta kuitenkin.

Ja vaparista on lähes mahdoton tehdä maali, tai sitten en löytänyt sitä "tykitä verkko irti" ja "nopea laskeva pallo kierteellä" -nappeja vaikka kuinka yritin. Noillahan ne maalit pääsääntöisesti oikeastikin tehdään.

Tietokone on pallonhallinassa paljon varmempi kuin ennen. Välillä tuntui jopa että joka pelaaja oli Messi kun halusivat kikkailla sen verran paljon. Omia kortteja tulee vähemmän ihan siitäkin syystä että vastustajaan ei helppo osua liukutaklauksilla.

Peli noin muuten on kyllä todella hyvä ja sitä varmaa FIFA-laatua, eikä mitään sen suurempaa tullut eteen. Testattu siis PC:llä. Grafiikat on myös päivitetty mm. pelaajakuvissa oikeisiin valokuviin. Jostain syystä en päässyt pelaamaan kuin Dry-keliin turnauksissa. Miksei voisi tehdä pelin aikana muuttuvia sääolosuhteita? Ilmeisesti myös se nappi josta pelaajat kampesivat kylkimyyryä pallossa on vaihdettu tuollaiseen pieni kylkipusku vastustajaan-nappiin, en tiedä onko parannus vaiko ei.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
vaparista on lähes mahdoton tehdä maali, tai sitten en löytänyt sitä "tykitä verkko irti" ja "nopea laskeva pallo kierteellä" -nappeja vaikka kuinka yritin. Noillahan ne maalit pääsääntöisesti oikeastikin tehdään

Mielestäni on hyvä, että tässä versiossa on vaikeutettu maalin tekemistä vapareista. 11 tuli ihan liian paljon maaleja vapareista jos vaan pääsi vetämään 30 yardista tai lähempää. Onlinen puolella tuli välillä 2-4 maalia per peli vapareista suorilla vedoilla ellei vastustaja laittanut miestä tolpalle. 12 on ainakin pelaajilla valtaisa ero vedoissa. Miccolilla saa mittarin ladata melkein täyteen ja Bastoksella ei tarvinnut laittaa voimaa kuin puolet niin pallo meni silti metrin yli maalin.

Power free kick vapareita kannattaa vedellä yli 30 yardista, tuntuu että tässä pelissä ne menee astetta paremmin. Varsinkin jos joukkueessa sattuu olemaan Miccolia, Sneijderia tai Van Persieta niin aikaan voi saada melko näyttäviäkin maaleja. Siinäkin menee se pieni hetki et löytää sen oikean voiman niihin vetoihin, mutta yleensä kannattaa veto pysäyttää juuri ennen kuin palkki ehtii menemään punaiselle.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Tänään tuli krapulassa repeiltyä tuuletuksille. Joku tekee maalin ja sitten alkaa bileet, jos jonkinlaista tuuletusta. Yllättävän hyviä pro ranked random pelejä on tullut pelattua, kukaan ei juurikaan perseile ja aina siellä on puolustajiakin paikalla, minä ainakin kun LB:n olen tehnyt. Pitäisiköhän kunnon joukkue etsiä, no ehkä sitten kun saa vähän enemmän treenattua näissä random peleissä.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Olen aikaisemminkin kysellyt pelaajia täältä ja kyselen uudestaan. Mikäli Pro Club pelit kiinnostavat Xboxin puolella niin saa ottaa yhteyttä täällä YV:nä tai boksin puolella viestiä gamertagille Santuzzio.

Pelaajien aktiivisuus kun on niin ja näin, jonain iltana ollaan pelattu 3-4 tuntia putkeen ja sitten mennyt pari viikkoa ettei meinaa saada porukkaa kasattua millään. Useimmiten pyritään pelaamaan et meitä ois vähintään se 5 linjoilla, koska AI tuntuu huononevan sitä mukaan mitä enemmän pisteitä keräät tuolla. Näinhän se oli viimekin vuonna ja helmikuussa ne taisi sitten viimein päivittää kaikki AI kaljut tasavertaisiksi. Muutama jatkoajan jäsen löytyy seurasta. Mikäli yhtään kiinnostuit niin rohkeasti vain yhteyttä niin katsotaan mitä hommasta tulee.

Tässä seurasta tietoa EA:n sivuilta ja sieltä voi tuota member listaa katsoa. http://www.eafootballworld.com/en_GB/clubs/492A0001/542/overview
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Pakko tulla jakamaan tänne, tuli eilen Walcotilla hassuteltua Ferdinandin kustannuksella pilkun arvoisesti.

TheO putket | EA SPORTS

Linkki vie EA sportsin sivulle mistä pääsee näkemään videon!
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Sellanen kysymys, tää menee kyllä jo vähän fudiksen sääntöjenkin puolelle, mutta esiintyy tässä pelissä mietin vaan onko bugi vai ei?

Jos pääsee kahdella nollaa vastaan eli puolustus linja on jo ohitettu, juoksette kohti maalia pallollinen alempana kuin palloton. Tuleeko siitä paitsio, jos syötän pallottomalle, joka on siis ylempänä, koska tässä pelissä se ainakin vihelletään paitsioksi? Eli onko bugi vai onko bugi mun päässä?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Sellanen kysymys, tää menee kyllä jo vähän fudiksen sääntöjenkin puolelle, mutta esiintyy tässä pelissä mietin vaan onko bugi vai ei?

Jos pääsee kahdella nollaa vastaan eli puolustus linja on jo ohitettu, juoksette kohti maalia pallollinen alempana kuin palloton. Tuleeko siitä paitsio, jos syötän pallottomalle, joka on siis ylempänä, koska tässä pelissä se ainakin vihelletään paitsioksi? Eli onko bugi vai onko bugi mun päässä?

Tottakai tulee. Paitsiolinja katsotaan aina ensin pallosta, eli pallottoman pelaajan tulee olla pallon tasolla tai sen linjan takana. Jos on edessä, niin sitten hänen pitää olla vastustajajoukkueen toiseksi alimman pelaajan(yleensä alin puolustaja) tasolla tai tason takana. Linja katsotaan pelaajan koko kropasta pl. kädet. Eli aina siitä mikä on hyökkääjän ylin osa(yleensä pää/yläkroppa).
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Ok kiitoksia! Mulle jostain syystä tullut sellainen kuva et kahella nollaa hyökkäyksissä, jos samallapuolellaoleva kaveri juoksee takaa ohi ja tämän jälkeen syötät niin ei ole paitsio. No hyvä, että tämäkin tuli kerrattua.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Semmoinen kysymys, että pystyykö PC:llä mitenkään chattailemaan vastustajan kanssa ennen peliä, puoliajalla tai pelin jälkeen?
 
Elikkä pelasin FUTia onlinessa jotain ihan randomia vastaan. Tämä lähetti pelin jälkeen viestin että aikoo vaihtaa XBOXiin huomenna ja kysyi haluanko hänen pelaajansa. Hänellä oli hemmetin hyviä pelaajia joten tottakai tuo ehdotus kiinnosti, ja tyhmä kun olin niin suostuin. Nimittäin han neuvosi minua vaihtamaan sähköpostini hänen omaan sähköpostiin ja salasanaan,( hän luonnollisesti antoi nämä minulle.) Näin tein ja yhtäkkiä hän oli vienyt kaikki minun pelaajani. Nyt vituttaa ja mietityttää että miten vitussa tuo on edes mahdollista sillä en antanut missään vaiheessa omaa sähköpostia taikka salasanaa hänelle. Onko jollekin tapahtunut samoin, ja onko mitään tehtävissä?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Nimittäin han neuvosi minua vaihtamaan sähköpostini hänen omaan sähköpostiin ja salasanaan,( hän luonnollisesti antoi nämä minulle.) Näin tein ja yhtäkkiä hän oli vienyt kaikki minun pelaajani. Nyt vituttaa ja mietityttää että miten vitussa tuo on edes mahdollista sillä en antanut missään vaiheessa omaa sähköpostia taikka salasanaa hänelle.

Jos nyt ymmärsin oikein, niin laitoit omiin tietoihisi hänen sähköpostinsa ja salasanansa? Jos laitoit hänen salasanansa, niin hän varmaankin sen tiesi ja sitä kautta nyysi pelaajasi. Näin ihan maallikkona vain tuli mieleen, jos nyt ymmärsin viestisi oikein.

Vittumaista joka tapauksessa, kaikenlaista sitä sattuukin.
 
Jos nyt ymmärsin oikein, niin laitoit omiin tietoihisi hänen sähköpostinsa ja salasanansa? Jos laitoit hänen salasanansa, niin hän varmaankin sen tiesi ja sitä kautta nyysi pelaajasi. Näin ihan maallikkona vain tuli mieleen, jos nyt ymmärsin viestisi oikein.

Vittumaista joka tapauksessa, kaikenlaista sitä sattuukin.

Ymmärsit oikein, ihmellistä tässä on se että hän ei laittanut pelaajiani myyntiin ja sitten osti itse pois ne, vaan hän vain jollain ihme lailla sai ne siirrettyä omaan joukkueeseen tosta noin vain.
 

ditrim

Jäsen
Eikö tuosta voi kannella EA:lle ja ne sitten antaa kenkää koko pellelle?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Ymmärsit oikein, ihmellistä tässä on se että hän ei laittanut pelaajiani myyntiin ja sitten osti itse pois ne, vaan hän vain jollain ihme lailla sai ne siirrettyä omaan joukkueeseen tosta noin vain.

Hän treidasi luultavasti pelaajasi joihinkin hänen omiin huonoihin pelaajin, tyyliin pronssi jannuun. Jannut heivannut clubiisi joten sen takia epäilisin, että niitä ei ole huomannut siellä. En keksi muutakaan miten olisi ne siirtänyt.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Onhan tää aika koominen tilanne varauksin jopa hauska silti kuitenkin vittumainen. Toivottavasti et ole rahalla pelaajia ostanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös