Fanitoiminta ja sen seuraukset

  • 837 065
  • 2 865

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Puuttumatta siihen, kuka löi ketä vai löikö, jonkun plekseissä roikkumiseen tai hallista poistamiseen otan esille muutaman asian, joiden todenperäisyys on vahvistettu useammaltakin suunnalta; sekä Lukko- että Jokerikannattajien puolelta. Eli tapahtuu seuraavaa: Lukkopaitainen ”janari” käy yksinään provosoimassa Jokerikatsomossa. Jokerikannattajat tulevat halliin huutaen ”Me vihataan teitä kaikkia”. Jokerien fanitoimintaan kuuluu ”chantti”, jossa lauletaan/huudetaan ja siihen kuuluu osana vastustajan kannattajien töniminen. Nämä ovat faktaa mikäli palstalle kirjoittaviin on uskomista. Tekstin esimerkit ovat siinä mielessä viitteellisiä, että kyseiset tapahtumat voisivat olla jostakin aivan muusta ottelusta kuin Lukko - Jokerit.

Lähdetään liikkeelle tuosta Lukkopaitaisen tekemisistä. Eli kuten olemme saaneet täältä lukea, kyseessä on ”janarimainen” provosointi jonka seurauksena ko. henkilö olisi ”ansainnut” turpaansa. Siitä olemme luultavasti yhtä mieltä, että välttämättä ei ole fiksuin mahdollinen teko mennä parisataapäisen Jokerikatsomon sekaan vastustajan paita päällään. Syyttävä sormi voidaan osaltaan toki osoittaa järjestyksenvalvonnallekin. Ei olisi ollut iso vaiva ohjata tätä herraa kulkemaan toista kautta joskin katsomon läpi pitäisi pystyä kulkemaan jopa Lukon fanipaidassa. Mutta jos käännetään asia ylösalaisin ja kysytään onko kaikkein fiksuin mahdollinen teko muutamalta kymmeneltä Jokerikannattajalta astua sisään halliin jossa on n. 3500–4000 Lukko-kannattajaa huutamalla ”Me vihataan teitä kaikkia”? On erittäin todennäköistä, että aulassa oli useampikin Lukko-kannattaja, jonka mielestä nämä ”gosset” olisivat ”ansainneet” turpaansa.

Tyhmä kysymys tyhmältä ”janarilta” kuuluukin nyt: Miksi Lukkopaitaisen herran spontaani tulo Jokerikatsomoon ja sanomiset voidaan tulkita ”janarimaiseksi” provosoinniksi mutta Jokerikannattajien sisääntulo jäähalliin ”Me vihataan teitä kaikkia”-huutoineen on hienoa oman joukkueen kannattamista? Siksikö, että se on organisoitua ja harjoiteltua? En ymmärrä.

Mitä tulee itse huutoon, en mitenkään saa siitä ”huumoria” vaikka eräät Jokerikannattajat ovat antaneet ymmärtää, että siihen pitäisi suhtautua ”pilke silmäkulmassa”. Viha ei ole asia johon suhtaudutaan pilke silmäkulmassa. Kutsukaa minua sitten ahdasmieliseksi jos haluatte. Vaikka jotkut sen huumorilla ottaisivatkin, osoittaa huudon sisältö huonoa makua ja huonoja käytöstapoja puhumattakaan toisten ihmisten kunnioituksesta. Kannattaa myös muistaa se, että kaikki eivät aina suhtaudu em. sisääntuloon olkiaan kohautellen ja hymähdellen. Toisille se on uhkaava tilanne, toiset ottavat sen uhkauksena. Jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin käy niin, että paikalliset ”janarit” tulevat paikalle puukot, puntarit ja heinähangot traktorin kärryllä ja kertovat oman näkemyksensä asiasta. Toivottavasti emme koskaan joudu todistamaan tällaista.

Meillä jokaisella on oikeus kulkea jäähallissa ilman pelkoa siitä, että fyysiseen koskemattomuutemme kärsii. Jos ”chanttiin” kuuluu se, että tönitään vastustajan kannattajia, ollaan jo valmiiksi väärällä tiellä. Huudot, miten mauttomat tahansa voin itsekin kuitata olankohautuksella. Osa huudoista on hauskoja, osa on OK ja osa tuottaa myötähäpeän tunteita. Esimerkiksi viime kaudella pienehkön humalaisen IFK-kannattajien joukon ”Hei, Vittu, Viina, Helsinki!”-huudot voidaan sujuvasti sijoittaa tuohon viimeiseen kategoriaan. Fyysistä kajoamista en hyväksy ja tässä tullaan jälleen siihen, että kaikki eivät aina suhtaudu asiaan huumorilla. Tällöin seuraus on ennemmin tai myöhemmin väkivalta; muodossa tai toisessa. Toivon, että tämä ei ole yhdenkään kannattajaryhmän tavoite. Perusteluna ”Ei ennenkään mitään ole sattunut” on täysin kestämätön. Pitääkö aina jotain sattua ennen kuin asioiden vakavuus ymmärretään? Ilmeisesti ihminen on vain niin tyhmä eläin että on.

”flintstone” kirjoitti:
Minä taas ymmärrän miksi ilmoitetaan että "me vihataan teitä kaikkia", vaikka en itse välttämättä tuosta huudosta pidäkään. Jokereita ja Jokerifaneja on iät ja ajat katsottu muualla kieroon ja aivan avoimesti vihattu niin minusta tuo on varsin ymmärrettävä vastareaktio muiden asennetta kohtaan.

Miksi meidän pitäisi pitää teistä jos te teette johtopäätöksenne jo paidan logon mukaan?
Arvon nimimerkki flintstonelle tiedoksi se, että en vihaa Jokereita enkä Jokerikannattajia. En edes Ässäkannattajia. (Tämä teksti tulee Jokeriosioon ainoastaan siksi, että viimeisimmät häiriöt tai ”häiriöt” ovat tapahtuneet kannattamani joukkueen ja Jokerien ottelussa ja aiheesta on topic jo olemassa.) Saatan jopa tarjota oluen nimimerkki flintstonelle, ei ongelmaa. Kaiken kaikkiaan edellä mainitut ryhmät ovat itselleni sellaisenaan sangen yhdentekeviä. Olen lähinnä huolestunut asioiden yleisestä kehityksestä ikävään suuntaan josta on lyhyt matka siihen, että jotain todella vakavaa sattuu. Ja suurimmat kärsijät ovat yleensä – ikävä kyllä – niitä, joilla ei ole asiaan osaa ei arpaa. Eli suuri joukko ihmisiä, jotka käyvät peleissä viihtymässä ja kokemassa hyviä (ja joskus huonojakin) hetkiä kannattamansa joukkueen kanssa. Itse käyn peleissä juuri edellä mainituista syistä. Ja aion näin tehdä jatkossakin, oli paikalla sitten esim. Jokeri-, IFK- tai Ässäfaneja. On vain ja ainoastaan surullista jos joidenkin marginaaliryhmien takia joudutaan rajoittamaan myös ”tavallisten” katsojien yksilönvapautta. Ja valitettavasti kehitys on menossa siihen suuntaan.

On totta, että järjestyksenvalvontaa lisäämällä ja tehostamalla osa oireista on poistettavissa. Itse tauti ei valitettavasti poistu. Suurimpia ongelmia ovat toisen ihmisen kunnioituksen puute ja toisen ihmisen mielipiteiden arvostuksen puute. Ottaen huomioon sen, miten paljon jo nyt yhteiskunnassa holhotaan ja kontrolloidaan ihmisiä, haluaako joku todellakin lisää valvontaa ja hankaloittaa omaa elämäänsä entisestään? Voin olla kukkahattutäti ja jollakin tavalla naiivikin, mutta itselleni toisen ihmisen kunnioittaminen ja hyvät käytöstavat eivät ole vain sanoja paperilla tai näytöllä. Jos "uusi, eurooppalainen katsomo- tai kannatuskulttuuri" tarkoittaa edellämainittujen esimerkkien tyyppistä toimintaa, voimme omasta puolestani jatkaa edelleen metsäläisinä olemista.
 

Wilburg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sitten itseä ainakin ihmetyttää tuo sama asia, että tässä asiassa ei nähdä metsää puilta eli sitä suurta kokonaisuutta, ei vain tätä yksittäistä tapausta. Niin ja miksi niin harva Jokerifani kritisoi tätä hommaa vai oonko sitten vaan todella pienessä vähemmistössä, jota asia askarruttaa?

Tämähän tässä huolestuttavaa onkin. Tuolla jokerifanit.netissä tämän huomaa kaikista selkeimmin; täysin kritiikitöntä kiihkoilua ja marttyyriksi julistautumista näiltä nuoremmilta jäseniltä, joita "viisaat" vanhemmat ja kaiken nähneet johtohahmot (mm. moderaattorit) eivät edes yritä hillitä. Todella vieroksuttavaa ja pidemmällä kaavalla yleisesti Jokereille joukkueena sekä organisaationa perkeleen haitallista.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämähän tässä huolestuttavaa onkin. Tuolla jokerifanit.netissä tämän huomaa kaikista selkeimmin; täysin kritiikitöntä kiihkoilua ja marttyyriksi julistautumista näiltä nuoremmilta jäseniltä, joita "viisaat" vanhemmat ja kaiken nähneet johtohahmot (mm. moderaattorit) eivät edes yritä hillitä. Todella vieroksuttavaa ja pidemmällä kaavalla yleisesti Jokereille joukkueena sekä organisaationa perkeleen haitallista.

Niinpä... ja yhä edelleen täällä jaksetaan jauhaa tosta Rauman jutusta vaikka oikeastaan sen suurin ja ainoa arvo on siinä, että se nosti esiin tämän tärkeän ja huolestuttavan seikan.

Isorumailkeä: hyvää tekstiä sultakin, oot myös hyvin asian ytimessä ja mukavaa lukea, että on muitakin, joita huolestuttaa... niin ja mahdollinen kukkahattutädin maine... ei vois vähempää kiinnostaa.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Pitkä teksti

Jaksoin vähän alusta.

Oikaistaan nyt kuitenkin yksi ihan puhdas väärinkäsitys, vai oliko sittenkin tahallaan väärin ymmärretty, mutta kuitenkin.

Sama kipale, eri esittäjät Panathinaikos -schizophrenia

Eli ei siinä "törmäillä" kuin omiin kannattajiin.
En nyt tähän hätään löytänyt Jokerikannattajien versiota mistään videona.
Olisikohan 2007 kevään Turun reissun videossa näyte?

Muuten en jaksa kauheammin enää tähän keskusteluun reagoida. Aivan uskomatonta tavaraa täältä löytyy. Täytyy printata tää ketju ulos, on ainakin jotain huumoripitoista luettavaa kun menen paskalle.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voisiko joku selittää minulle mikä tämä Skitsofrenia -juttu oikein on? Olen katsonut videopätkiä ja lukenut keskusteluja, joissa siitä on mainittu, mutta se ei ole auennut minulle miten se liittyy jääkiekkoon tai Helsingin Jokereihin? Siis ihan mielenkiinnosta...
 
Suosikkijoukkue
Punavalkoiset Vaasan Ylpeydet
Voisiko joku selittää minulle mikä tämä Skitsofrenia -juttu oikein on? Olen katsonut videopätkiä ja lukenut keskusteluja, joissa siitä on mainittu, mutta se ei ole auennut minulle miten se liittyy jääkiekkoon tai Helsingin Jokereihin? Siis ihan mielenkiinnosta...


Voisiko joku selittää minulle mikä tämä moshaus-juttu oikein on? Olen katsonut videopätkiä ja lukenut keskusteluja, joissa siitä on mainittu, mutta se ei ole auennut minulle miten se liittyy musiikkiin? Siis ihan mielenkiinnosta...
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muuten en jaksa kauheammin enää tähän keskusteluun reagoida. Aivan uskomatonta tavaraa täältä löytyy. Täytyy printata tää ketju ulos, on ainakin jotain huumoripitoista luettavaa kun menen paskalle.

Eli sun mielestä minä ja muutama muu vaan ylireagoidaan ja ollaan turhaan huolissamme? Kerro ja perustele toki, miksi meidän kanta ja huoli on täysin aiheeton mielestäsi? Niin ja älä enää ota tuota Rauman tapahtumaa mukaan tähän...

Mun mielestä tässä on kyll huumori kaukana, jos asiaa ajattelee edes hiukan vastuullisesti. Mutta toisaalta tuo sinun loppulauseesi tiivistää aika hyvin mahdollista ajatusmaailmaasi, jossa tärkeimpinä lienevät seuraavat asiat Häkämiestä vapaasti mukaillen: minä, minä ja minä. Neljäntenä taitaa sitten tulla Jokerit vai? Niin ja varmaan pyyhit lopuksi perseesi sitten näihin papereihin... muttahei, varo viiltohaavoja.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Eli lauantaina oli löytynyt niiinkin älykkäitä yksilöitä jokerifanien joukosta, että olivat käyneet pilaamassa junnufutisturnauksen jotain peliä. Sen jälkeenhän on ihan fiksua lähteä sytyttämään savupommeja futisstadionin katsomoon? Tää on sitä kulttuuria. Ei hyvää päivää.

Tähän saakka olin ajatellut välttää asiasta kirjoittelun Jatkoajassa kokonaan ja keskittyä paheksumaan muilla palstoilla. Pakkohan sitä on tulla avautumaan, kun koko ajan tulee hullumpaa tietoa/juorua esiin. Tätäkään yllä olevassa uutisessa mainittua ei varmaankaan tapahtunut? Toimittaja on vääristellyt ja asianosaiset eivät kuulu UJ:n ryhmään...

Vielä haluan mainita positiivisena puolena, että kannustaminen oli hienoja ja äänekästä silloin kun se oli kannustamista.

Raumalaiset on runkkareita.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voisiko joku selittää minulle mikä tämä moshaus-juttu oikein on? Olen katsonut videopätkiä ja lukenut keskusteluja, joissa siitä on mainittu, mutta se ei ole auennut minulle miten se liittyy musiikkiin? Siis ihan mielenkiinnosta...

Heavymusiikin mukana tehtävä päänliike. Myös muiden ruumiinosien liikuttelua voi musiikin mukana harrastaa, mutta silloin sitä kutsutaan ehkä jo tanssiksi.

Onko siis Skitsofrenia -laulu tanssi vai tehdäänkö se jonkun tietyn pelihetken mukaan? Anteeksi junttimaisuuteni, mutta en tiedä. Onko sillä merkitystä, että se on nimetty skitsofreniaksi? Olisiko korrektia juuri esim. moshata ja laulaa poskiontelontulehduksesta?
 
Suosikkijoukkue
AIK
Eli sun mielestä minä ja muutama muu vaan ylireagoidaan ja ollaan turhaan huolissamme? Kerro ja perustele toki, miksi meidän kanta ja huoli on täysin aiheeton mielestäsi? Niin ja älä enää ota tuota Rauman tapahtumaa mukaan tähän...

Mun mielestä tässä on kyll huumori kaukana, jos asiaa ajattelee edes hiukan vastuullisesti. Mutta toisaalta tuo sinun loppulauseesi tiivistää aika hyvin mahdollista ajatusmaailmaasi, jossa tärkeimpinä lienevät seuraavat asiat Häkämiestä vapaasti mukaillen: minä, minä ja minä. Neljäntenä taitaa sitten tulla Jokerit vai? Niin ja varmaan pyyhit lopuksi perseesi sitten näihin papereihin... muttahei, varo viiltohaavoja.

Kiitos että löysit viestistäni juurikin sen olennaisimman.
Mutta kun kerran kysyit. Mun elämän prioriteetit ei varmaan tähän liity sen enempää, eikä ne sulle tai tähän ketjuun kuulukaan. Tykkään kuitenkin lukea käydessäni paskalla. Se siitä.

Jos tarkoitit väkivaltaa, jota tässä ketjussa on myös käsitelty, se on aina vakava asia. En ole koskaan sitä vähätellyt, enkä tule vähättelemään. Olen ehdottomasti kaikenlaista väkivaltaa vastaan ja tämän voi vahvistaa monikin mut tunteva, myös tähän ketjuun kirjoittanut.

En viitannut tällä paskalukemisella ketjussa käytyyn arvokeskusteluun vaan hassuihin ylilyönteihin useiden kirjoittajien taholta. Joku niitä taisikin koota pari sivua taaksepäin yhteen viestiin.

Kaiken voi kuitenkin tulkita väärin niin halutessaan.
Jos sait hyvän mielen hyökkäyksestäsi, mikäs siinä. Oli ilo olla avuksi.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jokerit fan- clubin kannattaisi ottaa etäisyyttä tämän tyyppisistä aineksista ja tuomita k.o toiminta. Ette Te tällä tavalla kauheesti sympatia pisteitä saa. Sinäänsä myönnettävä on että meilläkin löytyy täysin kajahtaneita idiootteja faniporukoista ja tosiasia on myös että tuskin löytyy yhtään joukkuetta jonka faneista ei mulkeroita löydy.
Lähtökohta pitäisi vaan olla se että kunnon fanit "putsaisivat oman pesän paskasta", ei häiriökäyttäytymisellä ainakaan katuuskottavuus parane vaan siinä paskannetaan omaan pesään.
Veikkaisin, että on aivan turha odottaa JF-klubin taholta mitään sanktioita näitä Ultra-Pamperseja kohtaan. Pikainen vilkaisu yhdistyksen sivuille kertoo varsin mielenkiintoisen seikan. JF-klubin hallituksen jäsenistä 3/7 on UJ:n porukkaa aktiivisimmasta päästä. Koira ei omaa häntäänsä pure.

Kokonaisuutena tämä Ultra-porukka on tehnyt helvetin hienoa työtä kehittäessään suomalaista katsomokulttuuria, tosin kopioimalla laulunsa ja tifonsa muualta Euroopasta. Kopioinnissa ei sinänsä mitään, tifot ovat osaltaan komeita ja täällä ennen näkemättömiä. Valitettavasti tuohon kopioituun kulttuuriin kuuluu myös lieveilmiöitä. Ryhmät hankkivat kannuksiaan ja näkyvyyttä isommilla ja pienemmillä ylilyönneillä, joilla todistellaan itselleen ja muille, että ollaan kovin jengi kulmilla. Toisin kuin tämän ketjun sisällöstä voisi päätellä, nämä lehdistön ja muun median osaltaan suurentelema materiaali esim viime viikonlopun tapahtumista, on juuri sitä mitä nämä ryhmät hakevatkin. Julkisuutta ja materiaalia, jota voidaan voidaan sitten linkittää käännösten kera ulkomaisille alan sivustoille.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän tämä asia ole täällä puhki kulutettu. SM-liiga, Jokerit ja JF-Club voisivat minun puolesta esittää kantansa tapahtuneeseen ja antaa oman mielipiteensä. Täällä niitä on sata ja ei niillä oikeastaan ole edes väliä.

Oikea kannatuskulttuuri löytyy Ultrien ja mököttävien toppahousu-ukkojen välimaastosta. Parilla käytösviilauksella UJ voisi olla suomen ihaillun fanijärjestö. Kannattaisi edes kokeilla häiriökäyttäytymisestä ja provoilusta luopumista. Fanipaidat päällä, seisoen ja perkeeleesti omilleen huutaen. Ei toiselle eikä varsinkaan toisten kannattajille.

Suunta on oikea, mutta lähestymismalli väärä. Täältä tähän!
 

finboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning Saipa Tappara
Nakojaan fanien pleksin paukuttaminen aloitti koko jupakan.
Onko tuo pleksiin koskemis kielto koko liigan laajuinen vai vain Raumalla? Lapsuudesta muistan etta Kisapuistossa oli kaiteet jotta pleksiin ei mentaisi kiinni ja tottelevaisin mukuloina emme menneetkaan vaikka oishan siihen kasikis passyt. NHL'ssa saa rauhassa hakata ja heiluttaa pleksia eika jarkkarit sano mitaan. Tietaako kukaan onko Suomessa eri pleksit vai minka takia moinen ei ole sallittua?
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikken UJ:n kaikkia tekosia hyväksykkään niin pitää sekin sanoa, että kovalla työllä ja vaivalla he ovat edistäneet suomalaista fanikulttuuria tifojen, yms muodoissa.

Sen "me vihataan teitä" voi laittaa ihan samaan koriin kuin "Hjalliksen huorat" tai "Jos sä vihaat niit vitun narrei taputa".

Kukaan ultralainen ei tainnut hyökätä kenenkään raumalaisen päälle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eiköhän tämä asia ole täällä puhki kulutettu. SM-liiga, Jokerit ja JF-Club voisivat minun puolesta esittää kantansa tapahtuneeseen ja antaa oman mielipiteensä. Täällä niitä on sata ja ei niillä oikeastaan ole edes väliä.

Aika lailla totta. Hauskaahan asiassa on se että nyt kun ylilyönteihin hurahtaneiden pitäisi oikeasti elää aatteensa mukaisesti, eli "puolustaa heikompia", siis varmistaa että etenkin syyttömät ja nuoret Jokerifanit saisivat jatkossakin käydä fanimatkoilla ongelmitta, on ensimmäinen reaktio ollut selittelyä ja käsien levittelyä. Toivottavasti edes osasta löytyy ultraa nousta esiin ja myöntää tehneensä virheitä. Enkä nyt tarkoita pelkästään lausuntoja, vaan jättäytymistä pois reissuilta.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Olisi mielenkiintoista tietää selitykset tähän neronleimaukseen. Tuskin junioripelaajat tuota minään hauskana läppänä otti. No, mutta mitäänhän ei reissulla tapahtunut...
Niin, ja jos jotain on tapahtunut, on se ollut janarien ja järjestysmiesten syytä.

Saa nähdä minkälaisia puolustuspuheita tietyt nimimerkit tämän asian tiimoilta koittavat esittää vai myönnetäänkö rehellisesti, että ollaan menty ainakin jossain suhteessa liian pitkälle.. Vai kakitaanko housuun ja ollaan hiljaa...?
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Virmanen kommentoi

Täältä löytyy Virmasen mietteitä lauantain tapahtumista.
Itseä ihmetyttää ehkä eniten miksi pitää saapua vieraspaikkakunnalla monta tuntia ennen pelin alkua jos halliin pääsee vasta tuntia ennen. Pitäisikö järjestyksenvalvojia pyöri kaupungilla ja hallien ympäristössä jo monta tuntia ennen ottelua?
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Sinänsä yllättävää että Virmanen esittää asiallisimman puheenvuoron tässä asiassa, mutta olkaamme tyytyväisiä siitä.

Jos alunperin asianomaiset olisivat tehneet samoin, sen sijaan etteivät nähneet mitään väärää "omien" tekemisissä, niin olisi varmaan vältytty ainakin näin suurelta kohulta. Virmaselle isot propsit!
 
Viimeksi muokattu:

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Läksy opittu

Itse en kuulu Ultrasiin enkä Jokerifanit- järjestöön. Molemmat ryhmittyvät ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Jos otetaan esimerkkinä Jokereidén siirtyminen Areenalle -97, on tunnelma tänä päivänä paljon parempi . Olen kuitenkin Virmasen ja monen muun kanssa saamaa mieltä siitä että nyt olisi pieni tarkastuksen paikka.

Ultraseja on toki helppo syyttää kaikista ylilyönneistä ja kaikkeen ei aina pidä uskoa, mutta vähän liikaa on tapahtunut. Kannattaminen on edelleenkin loistavaa, mutta ehkä vähän rankemmalla kädellä voisi antaa porttareita yksittäisille henkilöille, jotka sortuvat ylilyönteihin. Verbaalista kanssakäymistä en tarkoita tällä.

Toivottavasti ei tarvitse mennä siihen mitä Tsekissä on arkipäivää, mellakkapoliiseja lätkämatseissa. Tähänkin olen muutaman kerran törmännyt kyseisessä maassa (tällä viikolla Prahassa on paikallispeli Sparta-Slavia). Kaverit ovat lähdössä taas kerran nauttimaan tunnelmasta. Sattuneista syistä eivät laita huiveja tai paitoja päälle (eivät kuulu ultras-ryhmään).

No, näillä mennään ja toivottavasti olemme jotain oppineet.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tuli tossa vaan tän päivän iltalehdestä mieleen, että onko tosiaankin nyt niin, että ainoat muiden katsojien töniminen tapahtui tuon skitsophrenia-chantin aikana? Jos näin on, niin kyllä viedään mediaa kun litran mittaa. Jos taas tapahtui joitain muitakin tönimistapauksia ja erityisesti jos tönittiin Lukon faneja, on se täysin tuomittavaa.

Ja mistä on ylipäätään tullu se käsitys että Ultrasit ovat ne häiriön aiheuttajat? Siitäkö, kun muutama ultras paidan pitäjä käveli poliisien kanssa käytävälle?

Edit. Ja jos siis on oikeasti todella törkeää häiriköintiä tapahtunut, ei se ole millään tavalla puolusteltavissa. Mut ei nyt ainakaan tähän mennessä ole selvinnyt(ainakaan mulle), että siellä olisi jotain törkeää tapahtunut.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edit. Ja jos siis on oikeasti todella törkeää häiriköintiä tapahtunut, ei se ole millään tavalla puolusteltavissa. Mut ei nyt ainakaan tähän mennessä ole selvinnyt(ainakaan mulle), että siellä olisi jotain törkeää tapahtunut.

Eikö tämä ole mielestäsi mitenkään törkeää toimintaa?

Eikä tässäkään ole mitään väkivaltaista? Tuskin mustapaitaiset ultrasiin kuuluivat? Mitenkään puolustelematta sinipaitaisen mahdollisia provosointeja, niin kysynkin kuuluuko provoon vastata provolla vai väkivallalla?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Eikö tämä ole mielestäsi mitenkään törkeää toimintaa?


Ihan helvetin tyhmää toimintaa, mutta ei mitenkään törkeää, ketään ei sattunut eikä kukaan kuollut. Pallokaan ei tainnut puhjeta. Idioottimaista kännistä käytöstä, se täytyy kyllä myöntää.

edit. Tuohon toiseen kuvaan. Kyse on ilmeisesti tapauksesta, jossa lukkofani päästettiin jokerifanikatsomon ohi. Voidaankin kysyä, että olisiko järkkärien kannattanut miettiä kaksi kertaa ennen kun päästää kotijoukkueen humalaisen kannattajan provoamaan vierasjoukkueen humalaisille kannattajille. Ja minkään muun joukkueen faniryhmähän ei olisi vetänyt tästä hernettä nenään, eihän?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös