Fanitoiminta ja -matkat kaudella 2012–2013

  • 241 791
  • 1 182

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, täytyy sanoa että itse vähän vierastan jo Maamme-laulunkin vetämistä pleijareissa, mistään maakuntalaulusta nyt puhumattakaan. Eikös seura ja joukkue ole kuitenkin ne jota ensisijaisesti kannatetaan? Urheilun ja kansalliskiihkon, edes maakuntatason sellaisen, yhdistäminen ei ole koskaan hyvä asia ja seuraan liittyvät tunteet ovat ehkä jotain muutakin kuin kotipaikkaan liittyviä.

Samaa mieltä. Mielummin pitäisi yrittää kaivaa nimenomaan sitä Ässiin liittyvää herkistelyä entisestään esiin. Maamme-laulunkin jälkeen hiipii aina harmitus kun monet vetävät tuon joikhattuaan lätsän päähän ja turpa pysyy tukossa loppu ottelun.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Kysellääs nyt täällä tuosta tämän päivän reissusta, josko joku asiantuntija olisi hereillä.

Eli ilmeisesti bussit on lähdössä ja ilmottautumiset OK, kun mitään varmistuksia tai peruutuksia ei ole puhelimeen eikä Pataljoonan sivuille ilmestynyt? Ja onkohan bussi(t) käytössä koko reissun, eli voiko sinne jättää omaisuutta talteen vai pitääkö ottaa käsilaukku mukaan?
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Minä sain vahvistuksen ilmoittautumiselleni vasta, kun erikseen siitä kysyin. Eli ei näyttäisi tulevan mitään erillistä varmistusta. Bussi nyt ainakin on lähdössä.

Minä en ole joutunut vielä kertaakaan viemään kaikkia kamojani halliin asti. Kyllä se bussi kiltisti siellä parkkipaikalla odottaa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Kiitokset kaikille joiden kanssa eilen otettiin homma katsomossa haltuun, pitkästä aikaa vieraspelissä sellaista kunnon "patahenkeä". Hyvin menee vanhanaikainen kannustus ja uudemmat jutut samaan pakettiin, etulinjan/pataljoonan porukka voisi vielä miettiä etukäteen ne muutamat helpot millä huudattaa meitä yksinkertaisia niin saadaan chantit(kin) raikumaan kunnolla.
Helvetin hyvää kannustamista täydet 90 minuuttia ja risat eniveis!
 

Voitsie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Kiekko-Salamat
Maamme-laulu

"Jatkossa Maamme-laulu esitetään ennen jokaista kotiottelua. Huomenna laulun esittää Remix-yhtyeen laulaja Juha Lamminen" (assat.com).

Kuulostaisi melko hienolta, jos yleisö olisi aivan hiljaa muun osan laulusta, mutta "ei vettä Raantaa rakkaampaa" -kohdan kajauttaisi oikein kunnolla ilmoille...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Tänään taas Usä lähtee Poriin Ruoholahdesta ja samana päivänä takaisin. Yksi mahtuu autoon, lippukin hoituu tarvittaessa. Yhteyttä pm viestillä. Pata painaa!
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täähän on Kärppien juttu. Ei täällä Länsirannikolla kuulu tuollaista vetää.

Se olikin humööriä. Ihan vain jatkeeksi tuolle typerälle Raanta-laululle. Ihan yhtä junttia, kuin se pohjalaisten versio. Pidetään vaan vaikka turpa kiinni sen maamme-laulun ajan, sitten keuhkot täyteen ja mölyt ulos.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kukaan vielä vailla lippua? Nyt olisi yksi istumalippu myynnissä, A1 katsomo. Pistä yvtä ennen peliä. Koitan päivystellä tässä automatkan aikana....
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Pidetään vaan vaikka turpa kiinni sen maamme-laulun ajan, sitten keuhkot täyteen ja mölyt ulos.
Juuri näin. Tuon parempaa terapiaa ei olekkaan kun pääset huutamaan kaiken angstisi tuomareille ja vihulaisille. Omille ei saa huutaa kamaluuksia, paitti jos ne on ihan perseestä. Muutaman tunnin päästä taas lähtö hallille mynthon-aski taskussa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joku kyseli Ässät-JYP- otteluketjun puolella sarkastisesti, että oliko Etulinja ottelussa paikalla.

Ilmeisesti siis oli, kun kysymys selkeästi oli sarkastinen.

Olen kuitenkin tätä ihmetellyt ja on ollut tarkoitus kysyäkin, että miksi Etulinja on kokonaan tuntunut hävinneen kartalta poffien aikana? Eikö porukkaa ole saatu aktivoitua, onko ryhmän koko pienentynyt, vai mistä oikein on kyse?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen kuitenkin tätä ihmetellyt ja on ollut tarkoitus kysyäkin, että miksi Etulinja on kokonaan tuntunut hävinneen kartalta poffien aikana? Eikö porukkaa ole saatu aktivoitua, onko ryhmän koko pienentynyt, vai mistä oikein on kyse?

Sanotaanko nyt vaikka näin että joukkueen kokemattomuus kevään kovissa otteluissa on realisoitunut tappioina selvästi kokeneempaa vastusta vastaan.

Enempää en halua tässä aihetta puida, se ei ole välttämättä korrektia kaikkia asianosaisia kohtaan. Pienellä porukalla kyllä tsänttäsimme eilenkin ja se kuului sen verran kuin kuului.
 

Tuamas

Jäsen
Todettakoon että jos Etulinja haluaa joskus kasvaa vaikkapa nyt Rauman Boikien mittoihin, niin se vaatisi muutaman karismaattisen johtohahmon pyörittämään hommaa.

Porissa ei ole kovin suurta tilausta laulu- & hyppykannatukselle, vaan peleihin mennään vetämään pienet siivut ja elämään mukana.

Jos kuitenkin halutaan luoda tätä lutuuria, vaatisi se muutaman rohkeasti "Etulinjalaisen" karismaattisen jannun näyttämään esimerkkiä.
Tämä jotta Heikki Hitsarikin haluaisi "kuulua porukkaan".

Ja nyt ette ota tätä vittuiluna, vaan ihan toiminnan kehittämiseen liittyvänä juttuna.
Väitän että ilman tuota Etulinja ei koskaan kasva vaikkapa Siniverisiä suuremmaksi, vaan jää pienen porukan puuhasteluksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Todettakoon että jos Etulinja haluaa joskus kasvaa vaikkapa nyt Rauman Boikien mittoihin, niin se vaatisi muutaman karismaattisen johtohahmon pyörittämään hommaa.

Karismasta tai sen puutteesta en osaa juuta enkä jaata kun olen itsekin asianosainen. Varmasti tämmöisetkin tekijät vaikuttavat silloin kun porukkaa on vähän. Kenen jengiin halutaan kuulua ja niin edelleen.

Mutta olisiko se niin paha asia jos Etulinja pysyisikin pienenä? Itse olen jo kauan sitten väsynyt tähän ryhmän koosta jankuttamiseen, kun iso ryhmä on muka kaiken a ja o. Hienoa se toki olisi, en minä sillä. Itseäni henk.koht. ei kuitenkaan haittaisi marginaalissakaan toimiminen, olenhan entinen runk... ei kun punkkari.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Todettakoon että jos Etulinja haluaa joskus kasvaa vaikkapa nyt Rauman Boikien mittoihin, niin se vaatisi muutaman karismaattisen johtohahmon pyörittämään hommaa.

Jos kuitenkin halutaan luoda tätä lutuuria, vaatisi se muutaman rohkeasti "Etulinjalaisen" karismaattisen jannun näyttämään esimerkkiä.
Tämä jotta Heikki Hitsarikin haluaisi "kuulua porukkaan".

Rakentavaa palautetta on vaikea ottaa vittuiluna. Ja olet asian ytimessä tämän seikan kanssa.

EDIT: Enkä tiedä kuinka paljon siinä auttaa 1-2 henkilön olemus, vaan enemmänkin 10-20 hengen uskottava ydin, jonka ympärille asioita rakennetaan.

Vaan mikä ratkaisuksi? Olen ehdottanut tätä rivien kokoamista kulissienkin puolella, jos niin olisi helpompi saada asiasta kiinnostuneet kasaan ja nimenomaan nyt tätä profiilia nostavaa kohderyhmää. Nyt kenties kynnys on ollut sitten suurempi tipoittain saapua mukaan, jos kerran rakenne ei muutenkaan miellytä. Ja minulle on edelleen tämänkin kauden aikana kerrottu monesta suunnasta, että "Jos koostumus olisi kuin RB:llä, niin heti mukana". Kun nämä sanojat lyötäisiin nippuun, niin olisi varmaan jo sellainen 200 kannattajan gruppo kasassa. Toisaalta se on niin monta kertaa Porissa nähty, että näitä sanojia piisaa ja kauniista lupauksista on vielä pitkä matka tekoihin.

Tällä hetkellä ei olla voitu muuta kuin viedä toimintaa eteenpäin niillä pelimerkeillä mitä on, mitä muutakaan? Ensimmäisiltä tulijoilta vaatisi varmasti itsensä ylittämistä, mutta tilanne helpottuu jatkuvasti, mitä suuremmaksi ryhmä muodostuu. Tämä on joka tapauksessa se kinkkisin vaihe. Helppo se on ryhmän kaulahuivia vetää sadantena jäsenenä hartioilleen. Kieltämättä sitä ensimmäisien istumakatsomovisiittien jälkeen ajatteli, että meitä olisi keväällä kasassa jo yli 50, mutta kasvu ei ollut ihan niin jyrkkää, mitä se parhaimpina hetkinä antoi ymmärtää. Pahaan väliin sinällään jouduimme sitten takaisin seisomakatsomoon lähtemään.

Periksi ei kuitenkaan saa antaa. Espoon Blues Brothers tästä hyvä esimerkki kun vuosikausia jauhoivat muutaman kymmenen hengen porukalla ja nyt taitaa vahvuutta olla jo yli 100 henkeä ja homma löi tosissaan läpi viimeistään tällä kaudella uuden kannattajakatsomon myötä. Jokainen paikkakunta on omanlaisensa ja toisissa homma lähtee paremmin käyntiin kuin toisissa. Varmaan paljon riippuu nimenomaan tästä, että miten se porukka lähtee muodostumaan niistä ensimmäisistä kannattajista ja miten houkuttelevaksi toiminta saadaan luotua.

Mutta katsotaan miten homma saadaan vielä tämän kauden aikana rullaamaan ja miten saataisiin otettua se seuraava askelma sitten taas ensi kaudeksi/kautena.
 
Viimeksi muokattu:

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta olisiko se niin paha asia jos Etulinja pysyisikin pienenä?

Tämä varmasti tulee muokkautumaan omalla painollaan. Jos se on kasvaakseen esim. 500 kannattajan ryhmäksi tulevina kultaisina vuosina, niin siitä vaan. Toisaalta voimme huomata, että 5 vuodenkin päästä meitä on edelleen alle 100 henkeä. Toisaalta tuntuisi vähän oudolta sekin, jos tässä nyt lähdettäisiin tarkoitushakuisesti jarruttamaan kasvua.

EDIT: Ja kuten alla totesitkin, niin ei se määrä vaan koostumus. Jos motiivina mukaan tulemiselle on kaverin vieressä seisominen eikä niinkään kannatukselliset asiat kiinnosta, niin se ei toimintaa vielä paljoa edistä.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja tällöin porukka koostuukin jannuista ja jannuttarista jotka tekevät hommaa kannattamislutuuri edellä, eikä koska Etulinjaan kuuluminen on käheetä.

Tämä olisi se toivetila. Kyllä meidän riveihin kauden aikana on suoraan sanoen kaiken näköistä hiippariakin tullut lähinnä siksi että kun kaveritkin. Näistä on tullut meille kriittistä palautetta ja täysin aiheesta.
 

Burns Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Los Angeles Kings, HIFK, ManC
Ilmasen vinkin annan: Laittakaa koko virsikirja uusiksi. Tuohan on kohtalaisen naurettava kokonaisuus. Ja kuitenkin koko Etulinjan toiminta perustuu ja tukeutuu nimenomaan moderniin kannatukseen, jossa chanttaily menee mun kirjoissa jopa visuaalisuuden edelle. Ehkä tuossa yksi syy siihen, ettei porukkaa tule lisää kyseiseen ryhmään. Itse en ainakaan noita hoilaisi ihmisten kuullen. Ottakaa vaikka mallia Eteläpäädyn lyhyistä ja ytimekkäistä chanteista niin lähtee ajan myötä muutkin mukaan. Itselle ainakin nimenomaan tuo, että pidän chantteja typerinä, on huomattavasti suurempi(ja ainoa) kynnys liittyä ryhmään, kuin sen pieni koko. Tästä keskustellessa kaveripiirissä, oli muillakin vastaavia näkemyksiä, varsinkin kun siihen kuuluu myös narrifaneja, joilla tunnetusti virret sieltä parhaasta päästä ja siksi niitä myös 1000 fania yhteen ääneen peleissa hoilailee.

En ota itteeni, jos joku tämän ottaa vittuiluna, vaikka ihan vaan mielipiteeni annoin kuulua. Todettakoon tähän vielä, että en usko ryhmän koskaan kasvavan suuremmaksi, ellei chantteihin tule muutosta. Omassa tuttavapiirissä tuo Etulinjan kotisivujen "Laulut"-osio lähinnä suuri vitsi. Olen puhunut.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ilmasen vinkin annan: Laittakaa koko virsikirja uusiksi.

Jos saisin euron kolikon joka kerta kun joku neuvoo mitä Etulinjan pitäisi tehdä, minä olisin jo miljonääri.

Aina tsäntit voi toki parempia olla, ei siinä mitään. Eli kyllä nämä kommentit reksiteröidään, mutta ei kannata ihmetellä jos virsikirja ei olekaan mennyt heti seuraavaan peliin uusiksi.
 

Burns Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Los Angeles Kings, HIFK, ManC
Jos saisin euron kolikon joka kerta kun joku neuvoo mitä Etulinjan pitäisi tehdä, minä olisin jo miljonääri.

Aina tsäntit voi toki parempia olla, ei siinä mitään. Eli kyllä nämä kommentit reksiteröidään, mutta ei kannata ihmetellä jos virsikirja ei olekaan mennyt heti seuraavaan peliin uusiksi.

En todellakaan sitä tarkoittanutkaan. Tehän kuitenkin toimitte pitkällä tähtäimellä, tai näin olen ainakin ymmärtänyt ja niin sen pitääkin olla.

Sitten seuraa seuraava vinkki/toive/ajatus. Teillä on kuitenkin toimistolle päin yhteyksiä, ainakin tuosta B-katsomotouhusta päätellen. Seuraavaks mulla nimittäin olis toiveissa tulevaisuudessa laulella sanoilla varustetun kuution avustuksella "Oi Ässät on..." seuraavalla "hitaammalla" hymnillä. Tai toki suurin osa Ässä-faneista tuon osaa ilman sanojakin. Olis upeeta jos jotain tällästä sais pelin alkuun aikaseksi seuran avustuksella;

http://www.youtube.com/watch?v=PwHqmQJZWeE

Tuossa videolla noin 0:59 kohdilla lähtee. Olis aika messevää aina pelin alkaessa, kun halli hoilais tuota yhteen ääneen. Aiai!
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilmasen vinkin annan: Laittakaa koko virsikirja uusiksi. Tuohan on kohtalaisen naurettava kokonaisuus. Ja kuitenkin koko Etulinjan toiminta perustuu ja tukeutuu nimenomaan moderniin kannatukseen, jossa chanttaily menee mun kirjoissa jopa visuaalisuuden edelle. Ehkä tuossa yksi syy siihen, ettei porukkaa tule lisää kyseiseen ryhmään. Itse en ainakaan noita hoilaisi ihmisten kuullen. Ottakaa vaikka mallia Eteläpäädyn lyhyistä ja ytimekkäistä chanteista niin lähtee ajan myötä muutkin mukaan. Itselle ainakin nimenomaan tuo, että pidän chantteja typerinä, on huomattavasti suurempi(ja ainoa) kynnys liittyä ryhmään, kuin sen pieni koko. Tästä keskustellessa kaveripiirissä, oli muillakin vastaavia näkemyksiä, varsinkin kun siihen kuuluu myös narrifaneja, joilla tunnetusti virret sieltä parhaasta päästä ja siksi niitä myös 1000 fania yhteen ääneen peleissa hoilailee.

Chänttien taustabiiseissä ei luulisi olevan vikaa, sillä suurin osa niistä on sellaisia, joita on todistetusti nähty tuhansia ihmisiä käsittävien kannattajakatsomoiden vetävän. Makuja on toki näiden osalta monia ja senpä takia on hyvä, että näitä parhaimmillaan löytyisi valikoimista kymmenittäin, niin löytyisi väkisinkin sitten niitä miellyttävämpiäkin vedoksia.

Sitten tullaankin tähän lyriikkapuoleen. Parhaat chänttiehdotukset tietysti olkoot käytössä, eli niitä parempia versioita odotellen. Huonompia chänttejä lyödään sitä mukaa sivuun kun saadaan parempaa materiaalia lisää käyttöön jne. Ja toki nykyisiäkin vedoksia pystytään lennosta viilaamaan, jos nyt jotain kauhean raflaavaa päivitystä olisi tarjolla.

En nyt sitten tiedä tästä Eteläpäädyn lyhyestä ja ytimekkyydestä. Yhtälailla siellä on pidempiä ja lyhyempiä ralleja käytössä niin kuin millä tahansa muullakin ryhmällä. Välillä voidaan käyttää lyhyitä iskeviä huutoja, jotka kattavat joitakin kymmeniä sekunteja. Vaihteluna voidaan sitten laulaa taas pidempään useita minuutteja putkeen samaa chänttiä. Molempia tarvitaan, jotta hommassa on riittävästi vaihtelevuutta.

En ota itteeni, jos joku tämän ottaa vittuiluna, vaikka ihan vaan mielipiteeni annoin kuulua. Todettakoon tähän vielä, että en usko ryhmän koskaan kasvavan suuremmaksi, ellei chantteihin tule muutosta. Omassa tuttavapiirissä tuo Etulinjan kotisivujen "Laulut"-osio lähinnä suuri vitsi. Olen puhunut.

Ehdotelmia saa meille pistää tulemaan, jos sellaisia on mielessä. Ja varmaan kesän aikana materiaalia hiotaan ja otetaan taas uuttakin matskua mukaan. Ensimmäisen kerran tosin kuulen, että mukaan tulemattomuus johtuu paskoista chänteistä. Noh, nämä ovat joka tapauksessa sellaisia juttuja, joiden on tapana hioontua omalla painollaan ajan kanssa. Faktaa on kuitenkin, että materiaalia tarvitaan vielä huomattavasti lisää, jos ajatellaan että ihannetilanne saattaa joillakin ryhmillä olla sellainen, että samaa chänttiä tarvitsee vetää kerran/ottelu. Siinä sitä rupeaa olemaan jo mukavasti vaihtelua ja luulisi tuolla tahdilla olevan väkisin niin, että sieltä osuu niitä suosikkejakin eteen, vaikka välillä joutuisikin vetämään sellaisia chänttejä, mistä ei itse niin välittäisikään.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sitten seuraa seuraava vinkki/toive/ajatus. Teillä on kuitenkin toimistolle päin yhteyksiä, ainakin tuosta B-katsomotouhusta päätellen.

Ei meillä sinne loppujen lopuksi niin ihmeellisiä yhteyksiä ole. Tai ei ainakaan sellaisia millä organisoitaisiin noin isoja juttuja. Melkein väitän että Pataljoonan kautta tuollainen menisi todennäköisemmin läpi, ne ovat kuitenkin virallinen faniyhdistys, Etulinja on pieni, epävirallinen ryhmä.

Kannatusbiisihän pyörii kuutiolla, ei muuta kuin hoilaamaan ;)
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitten seuraa seuraava vinkki/toive/ajatus.

Isomäen Legendasta
nyt yritetään tehdä sellaista biisiä, jota yleisö alkaisi ajan saatossa otteluiden alussa vetelemään tähän tyyliin. Ja siellähän se biisi jo pyörii kuutiolla lyriikoiden kera.

Siihen se seuran panos kuutioinnin osalta sitten riittää ja loppu onkin sitten kannattajien heiniä. Mikään ei edelleenkään estä esim. ehdotelmaasi vetämästä koko hallin voimin, mutta kuinka pian luulet sen olevan tätä päivää kun ei meinaa irrota Maamme-laulukaan. Saatais nyt edes se 50-100 henkeä jollain aikavälillä nippuun tota monipuolisuutta kannatukseen viljelemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös