Fanit!

  • 1 473
  • 9

viikinkikissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit IFK
Tuolla Sm-liiga puolella on paljon puhuttu faneista, joten ajattelin aukaista Mestis puolelle oman ketjun. Mikkelissä on ollut viime aikoina yleisönosastolla kirjoituksia jukurifaneista. Mun mielestä jukurifanit osoitti hienoa käytöstä finaaleiden ratkettua huutamalla rytmikkäästi kookoo, kookoo!

Hyvä fani mun mielestä kannustaa omaa joukkuetta ja etenkin silloin kun juokkue on häviöllä. Vastustajaa sai hieman pilkata, mut hyvän maun rajoissa. Mua ainakin huvittaa päätykatsomon huudot Mikkelissä vastustajan maalivahdille. Esim. OHO Ari(vastustajan maalivahdin etunimi) OHO, OHO Ari OHO... Taisipa viimekaudellakin mennä pari laukausta puolestakentästä maaliin...

Kuuluuko alkoholi sitten katsomoon? No, yleensä fanien ylilyönnit tapahtuu juuri olotilassa, josta ei seuraavana aamuna muista mitään. Itse ainakin haluan muistaa seuraavana päivänä matsin ja ehkäpä tuo sixpack on hyvä määrä tuomaan lisä fiiliksen, mutta ilman sitäkin uskallan aukaista suuni katsomossa ja kannustaa joukkuetta.

Niin hyvää kevättä ja kesää kaikille faneille ympäri Suomen! :)
 

amorphous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mighty Hawks of Monte Carlo. HIFK.
Voisin kyllä väittää, että KJT:n pieni mutta sitäkin äänekkäämpi faniryhmä kuuluu koko mestiksen eliittiin. Raivoisa kannustus koti- ja joskus myös vieraspeleissä on saanut kiitosta niin muulta yleisöltä kuin KJT:n pelaajilta.
Kuten sanottua, ryhmä ei ole suuri, mutta ääntä riittää.
Jos ette usko, tulkaahan itse Järvenpäähän toteamaan...
Tuosta alkomaholin käytöstä sen verran, että kyllähän se lisää fiilistä ja sitä kautta myös kannustusta. KOHTUUDELLA käytettynä kuuluu mielestäni urheilun seuraamiseen. Mutta tosifani pystyy kannustamaan joukkuettaan vesiselvänäkin. Tällasta.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
On tainnut jokainen sanoa että "meillä on parhaat fanit". KooKoon Reijo Mansikka sanoi Vaasassa käytyjen matsien jälkeen että Sportilla on mestiksen ehdottomasti parhaat fanit. He pystyvät todella vaikuttamaan pelin kulkuun ja voivat horjuttaa maalivahdin itseluottamusta. Tästähän tuli elävä todiste kun Carl Grahn "imi" kaksi todella helppoa kutia sisään. Tällä kaudella katsomoon on tullut muutama keskari ja pari muuta "kansainvälistä käsimerkkiä" Voisin väittää että Red Army on Mestiksen yksi parhaista kannattajajoukoista ellei se paras.
 

Rocco

Jäsen
Näinhän se on. Vaasassa fanikulttuuria kuitenkin piisaa silä vanhan jääladon aikana Red Army oli todella voimissaan.

Missään muualla en ole kuullut että faniryhäm laulaa, tosin brittien futiskentältä kopioituja lauluja, mutta laulavat kuitenkin. Harvemmin Vaasassa kuulee "Sportti *klap* *klap* *klap*" kannatusta kun vertaa muihin halleihin. Kyllä Vaasassa on parhaat fanit ja olen sentään nähnyt otteluita 10:ssä 12:sta Mestispaikkakunnasta.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Heyyy heyyy baby! UHH! AHH! i wanna knooowww, if you be my girl! one two three four! heyy heyy baby! UHH! AHH!


Harvemmin Vaasassa kuulee "Sportti *klap* *klap* *klap*" kannatusta kun vertaa muihin halleihin.
mitäs tämä tarkoitti? kyllähän sitä mun mielestä kuuluu aika usein. Mutta enemmän tulee kyllä Sporttii sport, sporttii sport. Tai Kaatuu Kaatuu Kaatuu Kaatuu
 

Luiro

Jäsen
Mielipiteeni jälleen vankistui, että liiga tarvitsee Sportia ja muita kyliä, joiden katsomot pitävät hirvittävää meteliä. Me olemme meidän hallimme kanssa niin yksin...

Olisi niin mukava päästä heiluttelemaan kaikille vaasalaisille, kun HPK on heittänyt jo viidennen maalinsa ensimmäisessä erässä ja laulaa sitä kasakkapartiota.

Forssan hallin jutuista päätellen olen alkanut epäillä kantahämäläistä juomavesisabotaasia.
 

Afan

Jäsen
Viestin lähetti Rocco
Missään muualla en ole kuullut että faniryhäm laulaa

Hyvinkäällä on laulettu :eek:. Nimittäin ratkaisevassa karsintaottelussa toisen mestiskauden (97-98) päätteeksi. KooKoo kaatui tuolloin 3-0 ja sarjapaikka varmistui.

Valitettavasti samanlaista tunnelmaa ei ole sen jälkeen Ahmojen peleissä koettu, ja siitä on sentään jo monta vuotta aikaa. Rumpaleita on ollut parikin kappaletta, mutta ovat nykyään toisaalla tai muissa tehtävissä, joten valitettavan hiljaista oli viime talvena. Sikäli ikävää, kun kirkkokatsomoiden kuningas Järvenpääkin onnistui luomaan kannustusta peleihinsä.
 

Rocco

Jäsen
[
mitäs tämä tarkoitti? kyllähän sitä mun mielestä kuuluu aika usein. Mutta enemmän tulee kyllä Sporttii sport, sporttii sport. Tai Kaatuu Kaatuu Kaatuu Kaatuu [/B]

Niin, siis kyllä sitä kuuluu mutta muissa halleissa ei oikein meinaa kuulua mitään muuta kuin juuri tuota xxxxx*klap* *klap* *klap* -kannatusta. Vaasassa kuulee niin monen erilaisia kannatusjuttuja että tuon kannustuksen osuus on todella pieni.
 

Afan

Jäsen
Re: forssan fanikatsomo...

Viestin lähetti metsänpeikko
Kuulin vähän juttua että Forssassa ois ens kaudella sellanen fanikatsomo ettei oo toista...:p
On meinaan sellasta rummutusta ja laulua/huutoa tulossa että Kerhon sikakatsomokin hiljenee rinnalla...

Ei ainakaan vaatimattomuus kaunista, kun sikakatsomokin hiljenee...

Toivottavasti toiminta myös pysyy rummutuksessa, laulussa ja huutelussa. Oman joukkueen kannustaminen on aina hieno asia. Forssassa aiemmin nähtyjä sylkemisiä, tönimisiä, tappelemisia ja varkauden yrityksiä ei tosisesti suomalaisessa kiekkokatsomossa tarvita.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: forssan fanikatsomo...

Viestin lähetti metsänpeikko
Kuulin vähän juttua että Forssassa ois ens kaudella sellanen fanikatsomo ettei oo toista...:p

Ööö... Mistäspäin oot kuullu, meinnanku itekin oon Tammelasta ja Fopsi-junnu eli pääsen ilmaiseksi peleihin. Eli Lähtisin mielelläni mukaan.


Onkos muuten muilla Mestis-seuroilla samanlailla että omat junnut pääse kausikortillansa ilmaseks peleihin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös