Fanit, kannattajat ja katsomokulttuuri

  • 12 371
  • 87

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Korppi kirjoitti:
Grand Star Cafe on valitettavasti "urheilubaari" vain mainoslauseissa.

Itse olen Tampereen GSC:ssä vieraillut ja eihän se mikään urheilubaari ole, mutta hyvin tuntuu jälkipelit siellä sujuvan.

Ja asiasta kolmanteen, näytti Piispasen(?) paidassa olevan GSC:n mainos, joten siinä vinkkiä fanclubin johtohemmoille...
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Itse olen Tampereen GSC:ssä vieraillut ja eihän se mikään urheilubaari ole, mutta hyvin tuntuu jälkipelit siellä sujuvan.
Jeps. Totesin vaan. Minulle se on ihan sama kunhan jonkinlainen jälkipeli-kulttuuri saataisiin aikaiseksi.
 
Tulipa sitten tänään nähtyä Hippos kaudella 2005-2006. Sambaryhmähän siellä paukutteli ja yksi kiintiöjuoppo lajifanaatikko katsomonosassa käyttäytyi kuin tikittävä aikapommi, joka ei sitten kuitenkaan lauennut. Vaikka olenkin sambaryhmästä todennut aiemmin, että se on jollain lailla ihanan kahdeksankymmentälukulainen niin kuitenkin on todettava että eipä Hippoksella muuten paljon elämää tai kannustusta olisi. Ei siis ainakaan tämän päivän perusteella. Katsomokulttuurille on avattu oikein oma ketjukin, mutta jos luetaan pois JYP-teinit ja pelipaitaan sonnustautuneet keuruulaiset taksikuskit, niin valtaosa ihmisistä näyttää ja käyttäytyy kuin missä tahansa yleisötilaisuudessa. Mitään vikaa tässä ei mielestäni tosin ole, yksinkertaisesti SM-Liiga, JYP tai Hippos eivät ole tapahtumia jotka saavat ihmisen käyttäytymään yhdistelmänä mitenkään poikkeuksellisen tunneperäisesti. Ainakaan siis selvinpäin.

Mutta ilahduin kuin kävin "herrasväen" puolelle kurkkimassa, eli klubitiloihin. Siellähän oli oikein ison maailman meininkiä: oli pukumiehiä viiniä ja olutta särpimässä ja kolme ihmistä ovella takaamassa, ettei rahvas pääse klubitiloihin seisomalipulla häiriköimään. Oli baaritiskiä ja pelipaitaa seinällä- näin sitä pitää! Muutenkin DDR-tyylisen betonihallin viihtyvyys oli hinattu niin korkealle kuin mahdollista, ainoa miinus siitä, että itse klubikatsomo ammotti tyhjyyttään: käytännönläheiseen järkeeni ei mahdu, että klubikatsomo on tyhjillään ja seisomakatsomoissa ihmiset ovat kuin sardiinit purkissa. Se näyttää vähän huvittavalta.

Toinen asia (mikä nyt ei suoranaisesti liity katsomokulttuuriin, mutta kannattamiseen kyllä) on edelleen ne Hippoksen cheerleaderit. Voi helvetti sentään: joko tehdään asiat kunnolla tai ei tehdä lainkaan. Kun taas kerran Hippokselle oli roudattu 16-kesäisiä naisenalkuja viuhkat kourassa heilumaan, tunsin itseni petetyksi. Kun vielä kaiken päälle osa näistä cheerleadereista oli samaa tuumakokoa kuin mitä itse olen, ajattelin että monimuotoisuus ja "kaikki-on-kauniita" ajattelutapa on mennyt liian pitkälle. Kysymys on hieman samasta asiasta kuin että meikäläinen ängettäsiin Black Horsen pikkumustiin ja myytäisiin polttarijoukolle Chippendales-stipparina. Kyllä siinä naisasianaiset ja kuluttajavirasto älähtäisivät epäkorrektista markkinoinnista ja äkäinen polttariporukka vaatisi rahojaan takaisin. Eikö Jyväskylässä 1) ole 20-vuotiaita naisia tai 2) eivätkö nämä ole kiinostuneita esiitymään JYP:n cheerleaderina? Missä vika, häh? Jo Jyväskylän mieskatsojien hiljaisen enemmistön puolesta vaadin Hippokselle kunnon cheerleadereita, nykymeno vain johtaa kaikenlaisiin henkisiin vinoumiin joista voi lukea lisää vaikkapa Vladimir Nabokovin teoksesta "Lolita".
 
Viimeksi muokattu:

Hack

Jäsen
Vaikkakin fanikulttuuri ei ole kovin pitkällä Jyväskylässä, on silti sen verran sanottava iiron_troikalle, että tunnelmahan nyt tänään johtui täysin Pelicansista. Olisit ollut lauantaina HPK-pelissä ja tietäisit sen tunnelman. HPK-ottelu oli loppuunmyyty ja siellä klubikatsomokaan ei ollut tyhjänä. Kaikki on niin suhteellista, Pelsuja vastaan ei vaan kiinnosta.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
iiron_troikka kirjoitti:
Toinen asia (mikä nyt ei suoranaisesti liity katsomokulttuuriin, mutta kannattamiseen kyllä) on edelleen ne Hippoksen cheerleaderit. Voi helvetti sentään: joko tehdään asiat kunnolla tai ei tehdä lainkaan. Kun taas kerran Hippokselle oli roudattu 16-kesäisiä naisenalkuja viuhkat kourassa heilumaan, tunsin itseni petetyksi. Kun vielä kaiken päälle osa näistä cheerleadereista oli samaa tuumakokoa kuin mitä itse olen, ajattelin että monimuotoisuus ja "kaikki-on-kauniita" ajattelutapa on mennyt liian pitkälle.
Itse asiassa (piti käydä tarkistamassa) Jypin cheerleadereista suurin osa on lähempänä 20 vee kuin 18 vee. Kaksi taisi olla omien laskujeni mukaan alle täysi-ikäisiä, tosin myönnetään että vuosimalli -89 alkaa olla autona vanha, mutta cheerleaderina aika nuori. Ja mitä tulee tuohon tuumakokoon, jonkin verran olen samaa mieltä, kyllä cheerleadereita pitäisi pystyä katsomaankin, ja ainakin vaatekokoa pitäisi löysentää jos tätä monimuotoisuutta halutaan jatkaa. Saman ilmiön voi nimittäin todeta kun meikäläinen kaivaisi jostain rippipuvun esiin ja siihen sulloutuisin...ei kaunis näky, ei ollenkaan kaunis...
Alkaa tosiaan olla offtopic, joten lopetan sanoihin: Cheerleadereihinkin voisi satsata vähän enemmän, vaikka ammattilaisille varmaan joutuu jo maksamaankin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
iiron_troikka kirjoitti:
Tulipa sitten tänään nähtyä Hippos kaudella 2005-2006. Sambaryhmähän siellä paukutteli ja yksi kiintiöjuoppo lajifanaatikko katsomonosassa käyttäytyi kuin tikittävä aikapommi, joka ei sitten kuitenkaan lauennut. Vaikka olenkin sambaryhmästä todennut aiemmin, että se on jollain lailla ihanan kahdeksankymmentälukulainen niin kuitenkin on todettava että eipä Hippoksella muuten paljon elämää tai kannustusta olisi. Ei siis ainakaan tämän päivän perusteella. Katsomokulttuurille on avattu oikein oma ketjukin, mutta jos luetaan pois JYP-teinit ja pelipaitaan sonnustautuneet keuruulaiset taksikuskit, niin valtaosa ihmisistä näyttää ja käyttäytyy kuin missä tahansa yleisötilaisuudessa. Mitään vikaa tässä ei mielestäni tosin ole, yksinkertaisesti SM-Liiga, JYP tai Hippos eivät ole tapahtumia jotka saavat ihmisen käyttäytymään yhdistelmänä mitenkään poikkeuksellisen tunneperäisesti. Ainakaan siis selvinpäin.

Tätä ongelmaa on tässä ketjussa yritetty ruotia ja erilaisia ehdotuksia asian parantamiseksi on tehty. Ongelmana tuntuu olevan JYPin kannattajakunnan hajanaisuus ja kuppikuntaisuus.

Myös Fan Clubin johdon toiminta vaikuttaa siltä, että ollaan tyytyväisiä nykyiseen menoon. He eivät vaivaudu kommentoimaan parannusehdotuksia ja yrittävät selitellä miksi asioille ei tehdä mitään, sen sijaan että asoille oikeasti tehtäisiin jotain. Ainoa mihin he puuttuvat ovat selvät provot, joita v***uuntuneet kannattajat heittävät. JYPin fanitoiminta on lähestulkoon surkeinta koko liigassa ja minä todella häpeän tätä jatkuvaa muniin puhaltelemista
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Näkisin, ettei kannata vetää kummoisia johtopäätöksiä JYPin ottelutapahtumien tunnelmasta tiistaisen Pelicans-pelin perusteella, joka kaiken lisäksi vielä tulee televisiosta. Esmes lauantain HPK-pelissä oli vallan mainio tunnelma eikä mistään kuppikuntaisuudesta tietoakaan.

Ja onhan tässäkin ketjussa FC:n edustajat kommentoineet näitä parannusehdotuksia. Ei tarvitse kuin edelliselle sivulle mennä. Fanitoiminnan surkeudestakin on pakko olla eri mieltä näitä fanimatkoja ja muita tapahtumia kiertäneenä.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Myös Fan Clubin johdon toiminta vaikuttaa siltä, että ollaan tyytyväisiä nykyiseen menoon. He eivät vaivaudu kommentoimaan parannusehdotuksia ja yrittävät selitellä miksi asioille ei tehdä mitään, sen sijaan että asoille oikeasti tehtäisiin jotain. Ainoa mihin he puuttuvat ovat selvät provot, joita v***uuntuneet kannattajat heittävät. JYPin fanitoiminta on lähestulkoon surkeinta koko liigassa ja minä todella häpeän tätä jatkuvaa muniin puhaltelemista

Jos noin paljon vituttaa, niin miksi et itse tee mitään?
Ei kai sitä tarvitse olla fan-clubin jäsen saadakseen jotain aikaan?
Ja jos tarvitseekin, liity ja vaikuta asioihin!
Lisäksi en usko, että olet tutustunut kaikkien joukkueiden fanitoimintaan niin tarkasti, että voit sysätä Jypin vastaavan "lähestulkoon" pohjalle...
Jos fan-clubin porukka on tyytyväinen nykyiseen menoon, niin eihän heillä ole mitään syytä sitä muuttaa...

Cheerleadereista sen verran, että minulle on sama, ketä siellä heiluu, kunhan ovat siedettävän näköisiä... Ja Tällä hetkellä taso on mielestäni ihan riittävä...
Kiekkoa sinne mennään katsomaan, eikä naisia ja kyllä noita kestää vilkaista pelikatkon aikana... Isommista tisseistäkö täällä puhutaan?
 
Suosikkijoukkue
JYP
Kun nyt joku noita cheerleadereita innostui mollaamaan, niin kyllä sieltä minun mielestäni löytyy aivan riittävästi naiskauneutta. Eivät cheerleaderit tosin varmaan kenellekään mikään kovin ratkaiseva tekijä ole, kun pohdiskelee, että lähteekö peliä katsomaan vai ei, mutta kyllä ne asiansa ihan riittävän hyvin ajavat.

Itse faniaiheeseen sanoisin, että satunnaisemmalla kannattajalla, jollainen myös itse olen, on varmasti melko korkea kynnys lähteä fan clubin toimintaan mukaan. Aikaa on muutenkin rajallinen määrä, enkä ehdi käymään usein edes peleissä. Siitä huolimatta olisi mukava hallille tullessaan tuntea kuuluvansa isompaan perheeseen. Esimerkiksi tuollaiset yhtenäiset jutut, kuten viuhkat ja yhteinen jatkopaikka pelin jälkeen toisivat jo kummasti yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Tälläkin palstalla esiintyy mielestäni liikaa Jypin kannattajien välistä keskinäistä vittuilua, eikä puhe todellakaan ole mistään lämminhenkisestä naljailusta. En tarkoita etteikö asioista saisi väitellä ja joskus jopa riidelläkin, mutta aina kannattaisi muistaa, että porukka on kuitenkin yhteisellä asialla. Kaikista ei tarvitse tulla sydänystäviä, mutta Jypin kannattamisen tulisi olla meitä yhdistävä asia.

Jos joku kummitus toivoo, että Nikkilä saa enemmän peliaikaa, niin siinähän toivoo. Olen kyllä asiasta eri mieltä, mutta aidosti tuntuu jätkä Jypin puolella olevan ja muulla ei juuri ole tällä palstalla merkitystä.

Edit: tarkennus
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikael Pelzfuss kirjoitti:
Jos joku kummitus toivoo, että Nikkilä saa enemmän peliaikaa, niin siinähän toivoo. Olen kyllä asiasta eri mieltä, mutta aidosti tuntuu jätkä Jypin puolella olevan ja muulla ei juuri ole tällä palstalla merkitystä.
Kiitos.
Wallinheimo on ollut liekeissä, kuten koko joukkueen puolustuspelaaminen. Kyllä minä tässä tilanteessa (Nikkilän pitkä loukkaantuminen ja Sinuhen viime kautta selvästi paremmat ja varmemmat otteet (no on hänellä vielä ne heikkoutensakin, joita - kumma kyllä - vasta nyt on huomattu ja tunnustettu, kun mies on iskussa)) paljon viimekautista varovaisemmin lähtisin Nikkilää peluuttamaan hänen toivuttuaan.
Ilman Sinuhen lieskojen hyytymistä tai loukkaantumista, tuskin antaisin Tommille pelejä juurikaan keväällä. Sen verran kuitenkin, että hän saisi pari kertaa tilaisuuden esittää osaamistaan ja yrittää vallata lisää peliaikaa Sinuhelta.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Antaa typyköiden heilutella huiskujaan, kun kerran viitsivät.
Eiköhän se ole heille jonkinlaista harrastetta. Omalta osaltaan tuovat monimuotoisuutta ottelutapahtumaan. Sitä on pakko arvostaa, vaikken itse katso cheerleaderien kuuluvan jääkiekko-otteluihin.
On aika kohtuutonta ja törkeää arvostella tyttöjen ulkonäköä. He pistävät hommassa kuitenkin itsensä peliin.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Korppi kirjoitti:
Antaa typyköiden heilutella huiskujaan, kun kerran viitsivät.
Eiköhän se ole heille jonkinlaista harrastetta. Omalta osaltaan tuovat monimuotoisuutta ottelutapahtumaan. Sitä on pakko arvostaa, vaikken itse katso cheerleaderien kuuluvan jääkiekko-otteluihin.
On aika kohtuutonta ja törkeää arvostella tyttöjen ulkonäköä. He pistävät hommassa kuitenkin itsensä peliin.
Oma pointtini oli (ainakin yritti olla) vertaus johonkin TPS:n mustiin kobriin (jotka kai muuttivat nimensä tms, muistan kuulleeni...) jotka käsittääkseni olivat/ovat ihan ammattitanssijoita tms. Eipä tuonne Hipposhalliin taitaisi hirveän paljon suurempaa cheerleader spektaakkelia saadakaan, jos niillä portailla alkaisi esim. Turun malliin jorailemaan, niin alkaisi tulemaan loukkaantumisia :)
Ja tosiaan jääkiekkohan siellä on pääasia, cheerleaderit on mukava pieni lisä siihen showhin.

Tuolla SM-liigan yleisen keskustelun puolella oli puhetta "virkamieskatsojista" jossa oli ihan mielenkiintoisia pointteja. Ja lähinnä että tämä katsomokäyttäytymisen "ongelma" on muilla paikkakunnillakin olemassa ja tiedostettu.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
laalki kirjoitti:
Jos noin paljon vituttaa, niin miksi et itse tee mitään?
Ei kai sitä tarvitse olla fan-clubin jäsen saadakseen jotain aikaan?
Ja jos tarvitseekin, liity ja vaikuta asioihin!
Lisäksi en usko, että olet tutustunut kaikkien joukkueiden fanitoimintaan niin tarkasti, että voit sysätä Jypin vastaavan "lähestulkoon" pohjalle...
Jos fan-clubin porukka on tyytyväinen nykyiseen menoon, niin eihän heillä ole mitään syytä sitä muuttaa...

Kuten olen jo monta kertaa maininnut, satun asumaan Helsingissä, joka hieman rajoittaa minun tekemisiäni. Olen fan clubin jäsen ihan kannatuspohjalta, mutta vaikka mistään fan club "eduista" ei minulle ole mitään hyötyä, haluaisin silti että myös JYPin fan club tekisi jotain asooiden parantamiseksi. Hippoksen huonoa tunnelmaa on useasti haukuttu, joten haluaisin asiaan parannusta...

Olen tosiaan tutustunut muiden fan-clubien toimintaan ja vain Lahdessa kannattajat ovat hajonneet Jyväskylän tapaan useampaan ryhmään. Mielestäni näin pienillä seuroilla ei ole varaa kannattajakunnan hajoamiseen ja kuppikuntaisuuteen.

Olen tässäkin ketjussa tehnyt muutamia ehdotuksia, joilla JYPin fanitoiminta ja yhteistyö joukkueen kanssa saataisiin sille tasolle, mitä se monilla muilla paikkakunnilla on, mutta ilmeisesti fan club haluaa vain pelata sählyä ja käydä muutamalla reissulla vuodessa. Paras vitsi mielestäni oli, kun kysyttiin miksi fan club ei ole neuvotellut mitään kunnon etuja jäsenilleen. Vpj:n vastaus oli, että odotettiin niitä valtakunnallisia "huippuetuja"... Menkääpä vaikka aluksi katsomaan muiden fan clubien nettisivuilta, miten asiat muualla ovat ja verratkaa JYPin tilanteeseen.

Ihmettelen todella, miten joku voi olla tyytyväinen nykyiseen menoon, mutta kaipa se on mahdollista.

Lähdenkin tästä nyt Sports Academyn kautta HIFK-JYP matsiin. Toivottavasti rumpuryhmä pysyy poissa, jotta voi taas kerran nauttia hyvin organisoidusta kannustuksesta ja loistavasta tunnelmasta.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Köpi kirjoitti:
Itse olen Tampereen GSC:ssä vieraillut ja eihän se mikään urheilubaari ole, mutta hyvin tuntuu jälkipelit siellä sujuvan.

Ja asiasta kolmanteen, näytti Piispasen(?) paidassa olevan GSC:n mainos, joten siinä vinkkiä fanclubin johtohemmoille...


Tampereen GSC lienee enemmän urheilupainoitteinen kun Jyväskylässä. Tampereellahan GSC on siis Tapparan virallinen jälkipelipaikka, jossa näytetään illan ottelu aina uusintana. Lisäksi GSC:ssä voi seurata Tapparan otteita isolta valkokankaalta sekä isommista ja vähemmäb isommista telkuista, aina kun ottelu TV:stä tulee.

Toimii mainiosti minun mielestäni, suosittelen sinnekin päin.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kuten olen jo monta kertaa maininnut, satun asumaan Helsingissä, joka hieman rajoittaa minun tekemisiäni. Olen fan clubin jäsen ihan kannatuspohjalta, mutta vaikka mistään fan club "eduista" ei minulle ole mitään hyötyä, haluaisin silti että myös JYPin fan club tekisi jotain asooiden parantamiseksi. Hippoksen huonoa tunnelmaa on useasti haukuttu, joten haluaisin asiaan parannusta...

Olen tosiaan tutustunut muiden fan-clubien toimintaan ja vain Lahdessa kannattajat ovat hajonneet Jyväskylän tapaan useampaan ryhmään. Mielestäni näin pienillä seuroilla ei ole varaa kannattajakunnan hajoamiseen ja kuppikuntaisuuteen.

Olen tässäkin ketjussa tehnyt muutamia ehdotuksia, joilla JYPin fanitoiminta ja yhteistyö joukkueen kanssa saataisiin sille tasolle, mitä se monilla muilla paikkakunnilla on, mutta ilmeisesti fan club haluaa vain pelata sählyä ja käydä muutamalla reissulla vuodessa. Paras vitsi mielestäni oli, kun kysyttiin miksi fan club ei ole neuvotellut mitään kunnon etuja jäsenilleen. Vpj:n vastaus oli, että odotettiin niitä valtakunnallisia "huippuetuja"... Menkääpä vaikka aluksi katsomaan muiden fan clubien nettisivuilta, miten asiat muualla ovat ja verratkaa JYPin tilanteeseen.

Ihmettelen todella, miten joku voi olla tyytyväinen nykyiseen menoon, mutta kaipa se on mahdollista.

Okei, hyvin perusteltu!

En ole muilla paikkakunnilla käynyt liigaa katsomassa vuosiin, joten on vaikea verrata Jyväskylää mihinkään...
On liigakiekon paikanpäällä-katsominen muutenkin harvinaista herkkua minulle, kun asun Joensuussa... Viime vuonna kävin muistaakseni 5 ottelua katsomassa ja kyllä hallilla ainakin minun huomioni vie lähes täysin kenttätapahtumat, aikä niinkään "hurraaFührerit" (Cheerleder saksaksi! :P)...
Kannustuskin on kokonaan sidoksissa joukkueen esityksiin, että melun puutetta voi myös etsiä sieltä... Kuulemani mukaan tunnelma oli katossa Hpk-ottelussa, enkä usko, että synttärin- vaan hurjan kenttätaistelun takia... Se on kyllä jäänyt mieleen, että rumpuryhmä kyllä tuo eloa katsomoon...

Siitä olen samaa mieltä, että eri kuppikuntiin jakautuminen ei ole kenenkään etujen mukaista, kun samaa asiaa ajetaan...
Olisiko tähän ilmiöön syynä se, että kaikki haluavat järjestää toimintansa omilla ehdoillaan?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
moby kirjoitti:
Paras vitsi mielestäni oli, kun kysyttiin miksi fan club ei ole neuvotellut mitään kunnon etuja jäsenilleen. Vpj:n vastaus oli, että odotettiin niitä valtakunnallisia "huippuetuja"...
En tiedä mikä siinä yhtälössä on niin vaikeata ymmärtää. Isompi kattojärjestö, joka merkitsee enemmän jäseniä ja siten yritykset ovat kiinnostuneempia tarjoamaan parempia etuja. Kun puhutaan useammasta tuhannesta Suomen lätkäjoukkueiden FC:ien jäsenestä, niin on paljon helpompaa markkinoida omaa asiaansa yrityksille tuollaisella jäsenmäärällä. Toinen syy: valtakunnallisuus. Isommat yritykset, ja edut olisivat tällöin valtakunnallisia. Kuten itsekin asut Helsingissä, niin olisi mukavaa jos voisimme tarjota myös ulkopaikkakuntalaisille joitain etuja valtakunnallisten yritysten kautta. Esimerkiksi jokin huoltoasema- tai ravintolaketju ympäri Suomen. Tämä on mahdollista JYP FC:lle vain tällaisen yhteisen järjestön neuvotteluvoiman kautta. Yksin me emme ole riittävän iso toimija, ja tällä olisi kompensoitu RY:mme pienuutta ja saatu siten lisää jäseniä. Mutta - tämä suunnitelma meni mönkään, kuten mainitsin, ja tämän kuvion toteutumiseen luottaminen on meidän virheemme. Mutta niitähän ilmeisesti ei ihminen saa tehdä...

Minua ihmetyttää sinun kirjoituksissasi oletus, että meidän resurssimme olisivat jotenkin rajattomat ja eniten harmittaa se, että väheksyt jo nyt olemassa olevaa toimintaa. Pelimatkojen järjestäminen ja sählyt vievät - usko tai älä - ihan oikeata aikaa. Tämä aika on poissa muulta elämältä, ja siksi tuntuukin ilkeältä, kun juuri "omat koirat" kalvavat kintusta paloja irti. Itsestään selviä asioita ei siis ole olemassa, ja nostan siksi hattua Pakkiparille, joka on käynnistänyt tämän toiminnan.

Yhdistelet JYPin faniporukoita, kuin ne olisivat joitakin objekteja, joita voi noin vain leikata ja liimata toisiinsa. Ne kuitenkin koostuvat ihmisistä. Oli puuhastelua tai ei, niin toimintaan käytetään omaa aikaa ja siinä ollaan mukana vapaaehtoisesti. Siksi minun on huono mennä sanomaan, että lopeta se-ja-se, koska se ei ole jonkin mallin mukaan oikein tai ole samalla tavalla kuin muualla.
moby kirjoitti:
Lähdenkin tästä nyt Sports Academyn kautta HIFK-JYP matsiin. Toivottavasti rumpuryhmä pysyy poissa, jotta voi taas kerran nauttia hyvin organisoidusta kannustuksesta ja loistavasta tunnelmasta.
Toivottavasti viihdyt pelissä oikein hyvin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Huerzo kirjoitti:
Minua ihmetyttää sinun kirjoituksissasi oletus, että meidän resurssimme olisivat jotenkin rajattomat ja eniten harmittaa se, että väheksyt jo nyt olemassa olevaa toimintaa. Pelimatkojen järjestäminen ja sählyt vievät - usko tai älä - ihan oikeata aikaa. Tämä aika on poissa muulta elämältä, ja siksi tuntuukin ilkeältä, kun juuri "omat koirat" kalvavat kintusta paloja irti. Itsestään selviä asioita ei siis ole olemassa, ja nostan siksi hattua Pakkiparille, joka on käynnistänyt tämän toiminnan.

Yhdistelet JYPin faniporukoita, kuin ne olisivat joitakin objekteja, joita voi noin vain leikata ja liimata toisiinsa. Ne kuitenkin koostuvat ihmisistä. Oli puuhastelua tai ei, niin toimintaan käytetään omaa aikaa ja siinä ollaan mukana vapaaehtoisesti. Siksi minun on huono mennä sanomaan, että lopeta se-ja-se, koska se ei ole jonkin mallin mukaan oikein tai ole samalla tavalla kuin muualla.

Yhdistystoiminta ei todellakaan ole minulle vierasta ja tiedän tarkkaan mitä se vaatii. Monet täälläkin ovat kysyneet miten fan club kehittää fanitoimintaa/kulttuuria. Clubin jäsenmäärä junnaa paikallaan, eikä kovin merkittäviä parannuksia/uudistuksia ole tullut. Onko tosiaan niin, ettei kellään fan clubilaisella ole mitään kontakteja paikalliseen yritysmaailmaan? Onko jäseniltä kysytty, kuka heistä mahdollisesti haluaisi olla suuremmalla panoksella fan clubin toiminnassa?

Noista eduista sen verran, että omat kokemukseni osoittavat, että nimen omaan paikallisia etuja on helpompi neuvotella ja paikalliset yrittäjät ovat kiinnostuneempia antamaan etuja ja vieläpä monin verroin parempia etuja. Ongelmana tuntuu olevan fan clubin pieni jäsenmäärä, eli jäsenmäärää pitäisi ensin kasvattaa. Tässä asiassa näkisin tuon fanikausarin kaikein potentiaalisimpana vaihtoehtona. Lähes kaikilla muilla seuroilla on käytössä tuo fanikausari.

Ässät ja JYP pvat ainoita seuroja, jotka eivät huomioi fan clubilaisia millään tavalla lippujen/kausarin hinnassa. Tämä ei liene kovin hyvää mainosta seuralle. Uskoisin tuon fanikausarin lisäävän näiden yksittäisten kannatusryhmien kiinnostusta fan clubin jäsenyyttä kohtaan. Tätä olen ajanut takaa näillä kirjoituksilla. En ole missään nimessä sanomassa, että lopettakaa sejase toiminta, vaan yritän saada kaikki kannattajat saman lipun alle samaan katsomoon luomaan parhaan mahdollisen tunnelman ja lopettamaan lapselliset laatikkoleikit.

Tämä on minulta viimeinen kirjoitus tätä asiaa koskien. Jään odottamaan fan clubin toimenpiteitä ainakin tätä kausariasiaa koskien. Tässä aasiassa on minusta turha vedota rajallisiin resursseihin, koska ei varmasti vaadi ihmeitä käydä keskustelemassa JYPin vastuuhenkilöiden kanssa asiasta ja kertoa mihin tällä pyritään ja mitä hyötyä tästä olisi myös joukkueelle. Komentoikaa tai olkaa kommentoimatta. Tästä lähtien teot puhuvat.

P.S. Nähdään Jokerit ja Blues matseissa, mikäli sinne tehdään nuo matkat.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Hienoa, loistavaa toimintaa Fan Clubilta! Grand Star Cafe on juurikin sopiva paikka jatkoille. Ja hienoa on, että alennuksia on luvassa juuri kuten itse ajattelinkin :)

Loistavaa!

Tämä onkin jo sellainen porkkana että ainakin GrooveA liittyy Fan Clubiin heti seuraavasta tilistä. Toivottavasti JYPin pelien jälkeen, varsinkin lauantaisin, porukka tosiaan hallilta sitten siirtyisi tuonne GSC:hen jatkopeleihin.

Kyseessähän on mielestäni erittäin tunnelmallinen ja todellakin viihtyisä ja siisti urheilubaari. Eli kaikki tutustumaan! Itsellä kun duunista on matkaa tuonne noin 25 metriä, niin voipi olla että joutuu "joskus" töiden jälkeen koukkaamaan ko paikan kautta kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP
Hellurei!

Nyt on sinulla on mahdollisuus ennakkotilata Hurrikaanisydämen uusi fanipipo ja fanihuivi. Tuotteiden yhteishinta on jäsenelle 25€ ja ei-jäsenelle 30€. Kumpikin tuote erikseen ostettuna maksaa 15€/kpl. Ennakkotilausaikaa on Perjantaihin 17.12. asti. Tuotteet eivät ehdi pukinkonttiin, arvioitu toimitusaika on Tammikuun lopulla. Toivottavasti tuotteet miellyttävät ja niitä nähdään mahdollisimman monen JYP-kannattajan yllä keväällä!

Varmista tuotteen saaminen ennakkotilaamalla! Tuotteita tilataan ennakkotilauksen lisäksi muutamia, joten varmin tapa saada tuotteet on ennakkotilaus.

Ennakkotilaajana saat pienen yllätyslahjan tuotteiden luovutuksen yhteydessä.

Tilaa omasi laittamalla meille viestiä tai WhatsAppia numeroon 046-521 6701, tai sähköpostilla osoitteeseen hurrikaanisydanry@gmail.com. Saat maksutiedot vastausviestillä. Myös hallilla voi tulla vetämään hihasta!


 

J.S:P

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HS -Älkää pilatko sitä kaikkea Hyvää mitä olette ja olette saaneet aikaan takananne seisovista muista katsojista täysin piittaamattomalla lipunheilutus käytännöillä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
HS -Älkää pilatko sitä kaikkea Hyvää mitä olette ja olette saaneet aikaan takananne seisovista muista katsojista täysin piittaamattomalla lipunheilutus käytännöillä.
Yritin ajatuksen kanssa tätä lukea, moneenkin otteeseen, mutta nyt ei kyllä auennut ihan tämä kommentti ja sen pointti. Saisiko saman vähän selvempänä?
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Löytyykö tifosta vielä kuvia? Twitterin ja muun somen selailulla ei sattunut vastaan. Meinasi muuten tifoilussa käydä "klassiset", mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös