Fanimatkat Suomesta Nhl-otteluihin?

  • 5 337
  • 18
Sattuisiko palstalla olemaan paljonkin sellaista porukkaa, joka olisi tehnyt matkoja Suomesta Nhl-otteluihin. Ainakin Event-Travel näyttäisi olevan yksi matkanjärjestäjä mutta muuten reissuja ei juuri mainosteta, liekö hirveätä kysyntää. Aikojen saatossa on kuitenkin mieleen painunut, että mukava olisi paikan päällä joskus olla. Voisiko joku kertoa millaisia reissuja on tullut tehtyä, mikä on helpoin/edullisin tapa tehdä nhl-reissu, millaisia budjetteja tai hintoja matka on tullut maksamaan ja onko kokemuksia näistä matkatoimistojen räätälöimistä nhl-matkoista ?
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Helpointa varmaan katsoa tarjouslennot johonkin sopivaan kohteeseen. Esimerkiksi Finnairilla on välillä 299€ meno-paluu lentoja New Yorkiin, jonka lähistöltä löytyykin sitten muutamia joukkueita mitä voi mennä katsomaan.

Ottelulippujen hintoja näkee jengien kotisivuilta. Halvimmillaan ne ovat alkaen 15-20$. Rangersillä hinnat alkaen 27$ jne.

Majoitus on (riippuen kaupungista) alkaen 50-80$/yö. Samoin riippuu kaupungista, kannattaako julkisilla liikkua vai olla vuokra-autolla menossa.

Melkein kannattaa ajatella tällaista NHL-matkaa osana normaalia lomaa, niin ei tunnu niin pahalta noi hinnat. Voihan sitä mennä vaikka Miamiin tai Hollywoodiin viikoksi lomalle ja siinä Disneymaailmojen ohessa käy katsomassa pari kiekkopeliä. ;)

---

Käsittääkseni noissa pakettimatkoissa se alennus yleensä muodostuu ostettaessa isossa ryhmässä monta eri tuotetta (lennot,majoitus,liput) samalta jakelijalta. NHL-matkoja kun ei taideta hirveästi järjestää, ei alennuksiakaan kannata hirveästi toivoa. :/
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Kuten tuossa aiemmin sanottiin, nhl-matsit kannattaa sijoittaa osaksi muutakin lomaa. Olen kerran jenkeissä käynyt (floridassa), kaksi tampan matsia tuli katsottua. Liput olivat melko edulliset (alle 20 taalaa). Paikka oli yläkatsomossa, mutta näkyvyys oli hyvä. Alakatsomoiden paikat maksavatkin sitten enemmän. Sama juttu myös korispeleissä.
Liput kannattaa varata etukäteen netistä. Ne lunastetaan sitten vasta hallilta.
Vuokra-auto on ehdoton, jenkkilän julkiset eivät toimi. Vuokraus on halpaa eikä bensat maksa juuri mitään.
Saksaan saa helposti halpalentoja, josta kannattaa jatkaa jenkkilään (paikasta riippuen siellä vielä mahdollisesti yksi välilasku).
Majoituksessa on suuriakin hintaeroja ja niitäkin kannattaa katsella. Jos (ja kun) on auto, niin majapaikan ei tarvitse keskustassa olla.
Omatoimiloma on halvin vaihtoehto, paketit ovat aina huonoja...
 

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Itse olen tässä kohtapuoliin Kanadaan tutustuun ja samalla käyn katsomassa muutaman NHL-pelin ja yhden NBA-pelin. Liput sai helposti ticketmasterin tai vastaavan kautta. Liput tulivat sähköpostiin, josta ne sitten tulostetaan. Ainoastaan Ottawalla liput tuli ihan perinteisellä postilla, koska se oli jostain syystä halvempaa.

Hinnat tosiaan pyörivät siinä 15-20€ paikkeilla piippuhylly paikoista puhuttaessa. Montreal-NYR peliin ostin yläparven alaosaan lipun ja se maksoi n. 30€. Tosiaan en mene Kanadaan NHL:n takia, mutta siinä sivussahan se menee mukavasti, kun ei ne liputkaan ollut niin kauheen kalliita.
 

kucharcik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Haka & Suomi & Tottenham
Fanimatka NHL-otteluihin

Itse olen lähdössä 8.helmikuuta 2006 juuri Event Travelin järjestämälle "matkapaketti"-matkalle. Hinta on kieltämättä kova, varatessani joulukuussa 1600 €, nyt näköjään jo 1720 €. Onhan siinä hinnassa mukana lounaita ja kaikenlaista kaupunkikierrosta, Madison Square Garden- kierros ja kuljetukset tietysti halleille + opas. Kerronpa sit matkan jälkeen miten meni.
 

jaheka

Jäsen
Lennot Miamiin Floridaan maksaa 500-600 euron välillä, riippuen lentoyhtiöstä ja matka-ajankohdasta. Asuminen Floridassa esim. Lake Worthissä reilun puolen tunnin ajomatkan päässä Panthersin kotihallilta maksaa n. 20€/yö(joskus jopa halvemmallakin pääsee) jos ottaa motellin ja jakaa asumiskustannukset neljän ihmisen kesken. Maaliskuussa sattuu olemaan Panthersilla 8-10 kotipeliä että sikäli olisi mahtava ajankohta reissulle ja samalla saisi nauttia Floridan mukavan lämpöisestä ilmastosta. Ja jos koripallo kiinnostaa niin Miami Heatillä on maaliskuun aikana useita kotipelejä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
CorporalSyd kirjoitti:
Majoitus on (riippuen kaupungista) alkaen 50-80$/yö. Samoin riippuu kaupungista, kannattaako julkisilla liikkua vai olla vuokra-autolla menossa.
Nykissä (ja miksei muuallakin) voi nukkua jopa 20-25 taalalla yön jos hostelli kelpaa.

Muuten olen samaa mieltä että ei hommaan mitään valmismatkaa tarvita, lennot, liput ja majoitus onnistuu netistä helposti muutenkin ja varmasti pääsee halvemmalla. Viiteen sataan homman saa hoidettua jos oikein puristaa.
Muutamia kertoja on tullut käytyä ja ties vaikka keväällä tulisi taas lähdettyä.
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
dana77 kirjoitti:
Nykissä (ja miksei muuallakin) voi nukkua jopa 20-25 taalalla yön jos hostelli kelpaa.

Totta. Itse on jo niin mukavuudenhaluinen että pitää vähintään Days Innin tasoisessa luukussa majoittua. ;)
 

kucharcik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Haka & Suomi & Tottenham
Event Travelin NHL-matka

Palattu ollaan reissusta! Olin siis tällä Event Travelin järjestämällä matkalla. Ne tekee yhteistyötä ruotsalaisen Björk & Boströmin kanssa ja niinpä meitä ei ollut kuin 2 suomalaista ja loput 14 ruotsista. Opas(ruotsi/englanninkielinen) oli vastassa Newarkissa. Ekana iltana, keskiviikkona, NYR-OTT peli. Madison Square Garden kävelymatkan päässä hotellilta,jota ennen matkan hintaan kuulunut illallisbuffee MSG:n klubiravintolassa(juomat kuuluivat myös, jesss!).Istumapaikat olivat päädystä aika ylhäältä, hinta näytti lipussa lukevan 40,50 $.Tupa oli täys, 18 200 katsojaa kuten myös se NYR-TOR pelissä perjantaina. Myös ennen sitä peliä illallisbuffee. Tunnelma hallissa ei ollut mikään riehakas, etenkin ruotsalaiset ihmettelivät katsojien vaisuutta,vähän kuin Hartwall Areenalla olis ollut. Torstain välipäivänä oli 4 h kaupunkikiertoajelu ja 1 h opastettu tutustumiskierros MSG:iin, ihan mielenkiintoinen. Lauantaina sit jo kello 13 peli New Jerseyn puolella, NJD-NYI, johon oli bussikuljetus. Nyt päästiin jo pitkälle sivulle istumaan, lipussa hinta 52,00 $. Myös täällä tunnelma vaisuhko, pelin alkamisajankohta varmaan vaikutti myös asiaan. Tässä pelissä nähtiin vähän "nyrkkeilyäkin" kun Islandersin Asham ja Devilsin Janssen matsasivat. Sitten sunnuntaina olikin jo kotimatkan aika ja eikös la-su yönä ollut se lumimyrsky jolloin tuli 60 cm lunta kertaheitolla eli lentokentät suljettu ja liikenne seis. Parin tunnin ylimääräisen hotellilla odottelun jälkeen opas sai järjestettyä kuljetuksen lentokentälle jossa taas pari tuntia odottelua että kone pääsi lähteen. Tietysti sit myöhästyttiin jatkolennolta Tukholma-Helsinki ja se aiheutti pieniä ongelmia. Meille oli Newarkissa vakuutettu että meidät automaattisesti siirretään seuraavaan mahdolliseen lentoon mutta Arlandassa virkailijat väittivät että meidän pitäis ostaa kokonaan uudet liput! 15 min vänkäämisen jälkeen he suostuivat laittamaan meidät 5 h päästä lähtevään Helsingin lentoon. Tämä oli ainoa kerta reissulla kun meni herne nenään ja suomeksi sanottuna "v-tti" Kokonaisuudessa kuitenkin mahtava reissu näin ekakertalaiseksi New Yorkissa ja NHL-peleissä. Kyselkää jos haluutte vielä yksityiskohtasemmin tietää reissusta
 

Mogo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
jaheka kirjoitti:
Lennot Miamiin Floridaan maksaa 500-600 euron välillä, riippuen lentoyhtiöstä ja matka-ajankohdasta. Asuminen Floridassa esim. Lake Worthissä reilun puolen tunnin ajomatkan päässä Panthersin kotihallilta maksaa n. 20€/yö(joskus jopa halvemmallakin pääsee) jos ottaa motellin ja jakaa asumiskustannukset neljän ihmisen kesken. Maaliskuussa sattuu olemaan Panthersilla 8-10 kotipeliä että sikäli olisi mahtava ajankohta reissulle ja samalla saisi nauttia Floridan mukavan lämpöisestä ilmastosta. Ja jos koripallo kiinnostaa niin Miami Heatillä on maaliskuun aikana useita kotipelejä.

Itse asuneena Lake Worthissä tonne hallille kestää lähemmäs tunti ajaa jopa turn pikee pitkin. Lake Worthissä ei ole niinkää hotelleja mutta monta suomalaisten omistuksessa olevaa motellia.
 

scholl

Jäsen
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Saksaan saa helposti halpalentoja, josta kannattaa jatkaa jenkkilään (paikasta riippuen siellä vielä mahdollisesti yksi välilasku).

Itse ostan aina jenkkeihin lentoliput, jossa on helsinki - (kohde) johtuen siitä, että jos on ensin lippu jonnekin Saksaan niin tulee ongelmaa matkatavaroiden kanssa. Jenkkeihin lentäessä nimittäin ei ole mitään 20kg rajoitusta, vaan 2 x 32kg. Näin ollen tullessa on aina yhden ison matkalaukun (27-29kg) lisäksi toinen putkikassihenkinen laukku mukana. Ei pelkästään siksi, että jenkkeihin tulee otettua paljon kamaa messiin, jos siellä on yli viikon (mukaan lukien lenkkikamat), mutta myöskin siksi, että shoppailu on Amerikassa harrastus.

Jos mahdollista niin pyrin lentämään niin, että välilasku olisi Münchenissä. Pidän siitä uudesta terminaalista ja vaihtoaika on yleensä aika maltillinen.

Panthersin halli Sunrisessa on sen verran sisämaassa, että kun yleensä silloin tulee asuttua Ft. Lauderdalessa niin pitää silti varata ajoaikaa hallille. Jos ei ole ihan full suosittu matsi niin Floridassa pelit eivät ole loppuunmyytyjä. Ei siis haittaa, jos ei ole tajunnut tarpeeksi aikaisin Ticketmasterilta (muistaakseni eurooppalaisten pitää tilata 10 pvää ennen), vaan voi ajaa vaikka pari pvää ennen peliä hallille ja ostaa siitä seinästä olevasta luukusta liput. Itse olen ostanut sellaisia 70 usd lippuja. Keskellä puolivälissä. Halvemmistakin varmasti näkisi ihan hyvin, mutta kun ollaan sen verran harvinaista herkkua nauttimassa niin ei oo viitsinyt ostaa halvimpia.

En pidä ongelmana sitä, että Panthersin matsiin tulisi liian aikaisin. Auton saa ainakin lähemmäksi ja siellä hallilla on food court etc., joten ei se aika mene hukkaan.

Atlantaan taas jos menette niin CNN Centerin Omni Hotel on kätevä. Pääsee kävelemään maan alta suoraan Philips Arenaan, vaikka on kadun toisella puolella.
 

scholl

Jäsen
kucharcik kirjoitti:
kuulunut illallisbuffee MSG:n klubiravintolassa(juomat kuuluivat myös, jesss!).

Onks klubiravintola se, missä on baari keskellä ja hyvin sporttibaarihenkinen tunnelma? Siellähän voi heittää vapaaheittoja koriksessakin. En nyt tosiaan muista oliko se klubiravintola, mutta se on mainio lounaspaikka. Hyviä burgereita ja bisseä koneeseen. Harmi, että se on auki päivisin vain parisen tuntia.
 

kucharcik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Haka & Suomi & Tottenham
scholl kirjoitti:
Onks klubiravintola se, missä on baari keskellä ja hyvin sporttibaarihenkinen tunnelma? Siellähän voi heittää vapaaheittoja koriksessakin. En nyt tosiaan muista oliko se klubiravintola, mutta se on mainio lounaspaikka. Hyviä burgereita ja bisseä koneeseen. Harmi, että se on auki päivisin vain parisen tuntia.

Tää sun kuvaus kuulostaa Play By Play Sports Bar:lta joka on myös siellä. Se missä me tankattiiin oli The Club Bar & Grill, MSG:n pääsisäänkäynnistä sisään, oikealta liukuportaat ylös(lipun tarkistus) ja siinä aulassa sisäänkäynti. Ilman pöytävarauksia ei pääse sisään,seisovapöytä ja ruoka todella erinomaista. Tarkoitettu ilmeisesti aitiovieraille ja kutsuvieraille yms.ryhmille. Liam Neeson siinä lounasti meidän viereisessä pöydässä ennen Ottawa-peliä ja mm. Mike Myerskin bongattiin baaritiskillä. Toronto-peliä ennen klubilla oli vanhojen Rangers pelaajien tapaaminen samaan aikaan kun me olimme siellä eli legendoja vilisi silmissä (ois vaan tunnistanu,heh). MSG:n kotisivuilla myös paikan esittely.
 

jaheka

Jäsen
Mogo kirjoitti:
Lake Worthissä ei ole niinkää hotelleja mutta monta suomalaisten omistuksessa olevaa motellia.
Eipä ole enää ainuttakaan Suomalaisomistuksessa olevaa motellia Lake Worthissa, tieto usasuomeksi.com sivulta
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
scholl kirjoitti:
Itse ostan aina jenkkeihin lentoliput, jossa on helsinki - (kohde) johtuen siitä, että jos on ensin lippu jonnekin Saksaan niin tulee ongelmaa matkatavaroiden kanssa. Jenkkeihin lentäessä nimittäin ei ole mitään 20kg rajoitusta, vaan 2 x 32kg. Näin ollen tullessa on aina yhden ison matkalaukun (27-29kg) lisäksi toinen putkikassihenkinen laukku mukana.

Ei kannata huolestua. Jos lopullinen kohde on jenkeissä, saat tuon 2x32kg kiintiön mukaasi vaikka olisi välilaskuja Euroopassa. Mutta tosiaan kuten varmaan tarkoititkin, on laukut pakko checkata suoraan amerikkaan tai muuten tuo ei toimi. Halpalentoyhtiöiden kautta se ei taida niin helposti onnistua...?

Itse lentelen useimmiten juuri Saksan, Hollannin tai Tanskan kautta Amerikkaan. Tuli kerran jopa tehtyä menomatkalla Helsinki - Kööpenhamina - Washington D.C. - St. Louis - Seattle ja takaisin Seattle - St. Louis - Washington D.C. - Kööpenhamina - Tukholma - Helsinki.

Ja matkatavarat oli luonnollisesti merkitty loppuun asti meneväksi, ainoastaan jenkeissä joutui kerran itse niitä käsittelemään (maahantulotullaus). Ongelma noissa on lähinnä se, että mitä enemmän pysähdyksiä matkalla, sitä suurempi todennäköisyys että jää laukut matkan varrelle.
 

Mogo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
jaheka kirjoitti:
Eipä ole enää ainuttakaan Suomalaisomistuksessa olevaa motellia Lake Worthissa, tieto usasuomeksi.com sivulta

Ovatko sitten muutamassa vuodessa myyneet kaikki? Tiedä häntä. Ainaki ennen oli midnight sun suomalais omistukses mutta onpa tonki omistajat vaihtuneet monesti vuosien mittaan. Mutta siitä olen varma että siellä on motelleja joita suomalaiset pyörittää
 

jaheka

Jäsen
Mä olin 11/04 Lake Worthissa, asuttiin reilu viikko Aruba Arms-motellissa. Se oli vielä samaisena syksynä suomalaisomistuksessa mutta hieman ennen meidän reissua se myytiin paikallisille. Tämä suomalaispariskunta muutti uusien haasteiden perässä Pohjois-Carolinaan. Toki sitä pyöritti ainakin silloin kun me oltiin sielä, suomalainen henkilö, nykyistä tilannetta en tiedä.

Usasuomeksi.com uutisoi jokunen aika sitten että "viimeinen suomalaisomistuksessa oleva motelli myydään paikallisille." Toi vaan jäi jotenkin mieleen..
 

Mogo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
jaheka kirjoitti:
Mä olin 11/04 Lake Worthissa, asuttiin reilu viikko Aruba Arms-motellissa. Se oli vielä samaisena syksynä suomalaisomistuksessa mutta hieman ennen meidän reissua se myytiin paikallisille. Tämä suomalaispariskunta muutti uusien haasteiden perässä Pohjois-Carolinaan. Toki sitä pyöritti ainakin silloin kun me oltiin sielä, suomalainen henkilö, nykyistä tilannetta en tiedä.

Usasuomeksi.com uutisoi jokunen aika sitten että "viimeinen suomalaisomistuksessa oleva motelli myydään paikallisille." Toi vaan jäi jotenkin mieleen..

Jooh... Muistaakseni Nikuset omisti sen. Asuin muuten 2 katua tosta motellista sisämaahan päin. Tosin 80 luvun lopulla. Nykyäänhä se on aika huonoa aluetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös