Fanilauluja -ääntä ja älämölöä

  • 8 509
  • 25

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Fanilaulut, jotka raikuvat halleissa, areenoissa, stadioneilla ym. paikoissa, missä urheilun tiimoilta ihmisiä on katsomoissa, kuuluvat olennaisena osana fanitukseen. Suomessa ne ovat ainakin vielä suht vähäisiä, sillä suomalaiseen mentaliteettiin istuu kovin huonosti innostavaksi tarkoitettu lauleskelu (ainakin selvinpäin).

Tarkoituksena olisi kerätä tähän viestiketjuun linkkejä ääni- ja kuvanäytteistä, sillä YouTubesta ja vastaavista löytynee pilvin pimein eri näköistä ja kuuloista esitystä. Pitää vaan osata löytää ne. Mikään urheilulaji ei ole kielletty, vaan kaikki käy.

Aloitan itse tällä...

Yksi hienoimman kuuloisista fanilauluista, jonka olen kuullut, löytyy Kreikasta. Se on Panathinaikosin fanien Horto Magiko. Sanojen sisällöstä tai itse ottelun seuraamisesta voi tietenkin olla montaakin mieltä, mutta ainakin laulu kuulostaa hyvältä.
 

TML

Jäsen
Linkkiä en nyt jaksanut käydä etsimässä, mutta Oilers-Ducks, playoffeissa pari vuotta sitten. Niin huikea video että alta pois. Oilers fanit vetää Oh Canadan upeasti!
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Eintracht Frankfurt Kööpenhaminassa laulelemassa Peppi Pitkätossua. Klik.

Stadion irtoilee liitoksistaan.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vanha Lausannen video teki aikoinaan vaikutuksen, ja toimiihan tuo vieläkin.
Alku vähän puuroa mutta meno paranee. Vaikka itse en ole suurimpia ultria/huutajia vaan istua jäkitän taputtaen ja joskus jopa suutani aukoen, saa nuo videot kylmiä väreitä aikaan. Mahtavaa menoa.
 

d2uce

Jäsen
ManU Anderson chant

Ei löytynyt ihan parasta mahdollista videota YouTubesta, koska äänenlaatu oli turhan heikko.

Vaikka ManU aiheuttaakin suuria kuvotuksen tunteita, on tämä mielestäni hieno ralli.

Anderson son son son
He's better than Kleberson,
Anderson son son
Our midfield magician.
To the left, to the right,
To the samba beat tonight,
With the brass he is class,
And he shits on Fabregas!!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Musta on hauska yhteensattuma, että turkulaiset laittavat lätkäaiheiselle forumille (joo, tiedetään että tämä on vapaan keskustelun puoli ja käsittelee noita fanilauluja noin yleensä) videota Fc Tps:n kieltämättä hyvästä fanituksesta. Olisit voinut laittaa loppukevennykseksi jonkun pätkän HC TPS:n kannustuksesta, vaikka tämän tai viime vuoden sääleistä.
 

d2uce

Jäsen
Musta on hauska yhteensattuma, että turkulaiset laittavat lätkäaiheiselle forumille (joo, tiedetään että tämä on vapaan keskustelun puoli ja käsittelee noita fanilauluja noin yleensä) videota Fc Tps:n kieltämättä hyvästä fanituksesta. Olisit voinut laittaa loppukevennykseksi jonkun pätkän HC TPS:n kannustuksesta, vaikka tämän tai viime vuoden sääleistä.

Aika hyvä meininki on näyttänyt olevan ainakin reilu vuosi sitten TPS-HPK -matsissa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musta on hauska yhteensattuma, että turkulaiset laittavat lätkäaiheiselle forumille (joo, tiedetään että tämä on vapaan keskustelun puoli ja käsittelee noita fanilauluja noin yleensä) videota Fc Tps:n kieltämättä hyvästä fanituksesta.

Jos sama olisi tapahtunut toisinpäin, eli joku olisi laittanut eräälle suomalaiselle futisaiheiselle forumille (johon olen valitettavasti joskus eksynyt) lätkävideon, olisi vastaus tasoa:

"Kendo janari homo vittuun!!!! Entisen pää kaupungin jää kiekko touhuille :center:

Vittu, LOL!!!

Homo, tää on potku pallo palsta, mjötööh!!! :center: Kaikille forumisteille :tuoppi:"
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

On se vaan nolon näköistä kun suomipoika laulaa ja hyppii. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos joku taputtamisesta poikkeava kannattamistyyli vastustajan ja tuomarin haukkumisen lisäksi on lanseerattava, tulee sen olla Fenerbachen kannattajien tässä ketjussa esittelemä ölinä. Suomalaisen ihmisen on huomattavasti helpompi ölistä kuin laulaa. Ja nimenomaan ilman mitään säveltä, eikä ainakaan Amarilloa.
Miettikää, Saija Palin ölisee täysillä Turkuhallin kaiuttimista, "Ja nyt kaikki, ööööömmöööööhööööörööörröööööhhhöööhhhöö."
Alla vielä näyte, miten Saija sen tekisi, Turkuhalli villiintyy välittömästi.
http://boomp3.com/m/fdfddf61e701/saijaolisee
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
http://youtu.be/PCXHbCYvzjI FC United of Manchesterin kannattajien biisi josta on myös versio missä hats on vaihdettu sanaksi dogs.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös