Fanikatsomo Kisapuistoon?

  • 6 462
  • 39

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Nyt on sellaista kutinaa ilmassa, että ensi kaudeksi Kisapuistossa tapahtuu jotain pientä. Ei todellakaan mitään sellaista, mitä moni haluaa mutta jotain kuitenkin.

Istumakatsomot nimittäin saattavat laajentua hieman seisomakatsomon puolelle kaarteisiin. Katsomokapasiteetti tämän myötä pienenisi hieman mutta näillä katsojamäärillä tuolla ei ole kovinkaan suurta harmia.

Mikäli muutokset tapahtuvat, olisi toiseen kaarteeseen mahdollisuus järjestää sellainen "oikea" fanikatsomo. Tällä tarkoitan sitä, että 50-70 paikkaa olisi hankittavissa ihmisille, jotka ovat valmiita kannustamaan SaiPaa "niin myötä- kuin vastamäessäkin". Tämä tarkoittaa, että koko porukalla on fanipaidat päällä, kannustetaan läpi ottelun ja jätetää rivouksien ja törkeyksien huutelu (niin omille kuin vastustajillekin) pois.

Kausikortti fanikatsomoon olisi halvempi kuin paikoille muuten ja hinta sisältäisi myös fanipaidan. Tämän lisäksi käytössä fanikatsomossa olisi tietysti se hieno iso SaiPan lippu ja keltamustaa paperisilppua (kyllä, hyviä ideoita pitää kopioida) maaleja varten. Kaikki muutkin ideat ovat tervetulleita.

Onko JA:n SaiPan kannattajissa kiinnostusta siirtyä ensi kaudeksi tällaiseen katsomoon ja tehdä Kisapuistosta keltainen helvetti?
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän se passaa ja joukossa tunnelma tiivistyy, toivottavasti ei kuitenkaan tyhmyys, mikä on se yleisempi sanonta.
Kausikorttiin minulle ei kuitenkaan varaa ole, jos tuo fanikatsomo sitä merkitsee että sellainen pitäisi olla? Muuten voisin kyllä siihen porukkaan sulautuakin. Toinen juttu on sitten se etten ole varma siitä asustelenko enää täälläpäin ensikauden pyörähtäessä käyntiin, mutta se on sitten sen ajan murhe...

Muuten kuulostaa erittäin hyvältä suunnitelmalta ja pyrkimykseltä luoda lisää tunnelmaa latoon. Pointsit siitä ja toivottavasti jutusta tosiaan tulee jotain, eikä jää meinaamisen asteelle.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Keltainen helvetti? Kyllä!

Ainut, mikä omalla kohdallani saattaisi nousta esteeksi, on se, kuinka paljon ko. kausikortti tulisi maksamaan. Itse kun pääsen peleihin jo valmiiksi halvemmilla lipuilla (5€), ja opiskelijabudjettini ei välttämättä kestä mitään ihan mielettömän kallista kausikorttia. Mutta jos kortin hinta tulee vain olemaan sellainen, että sen ostamisen jälkeen kykenen vielä maksamaan puhelinlaskuni, olen mukana hommassa. :)

Fanikatsomo on mielestäni aivan loistoidea, jos sen avulla ei saada nostettua Kisapuiston tunnelmaa, niin sitten ei saada millään.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Niin, kertokaapa vielä millaista hintaa pystyisitte maksamaan / pitäisitte kohtuullisena, jotta voisitte osallistua.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Kyllä, minä olisin ainakin kiinnostunut olemaan yksi jäsen heistä, jotka fanikatsomoon liittyisivät. Ja luultavasti pari kaveriani seisomakatsomosta saattaisivat olla halukkaita liittymään kyseiseen katsomonosaan, mikäli kausikortin hinta on kohtuullinen.

Mutta katsellaan ja kuunnellaan..
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Murmeli
Niin, kertokaapa vielä millaista hintaa pystyisitte maksamaan / pitäisitte kohtuullisena, jotta voisitte osallistua.

Paha kysymys. Kysymyshän olisi kuitenkin istumapaikasta, joten kaiketi siitä olisi sitten vähän enemmän maksettavakin. Katselin äsken noita kausikorttien hintoja tälle kaudelle, ja siellä kortin hinta D-katsomoon oli 300€. Kun ajatellaan, että tuo fanikatsomo tulisi ilmeisesti myös ainakin melkein päätyyn, on tuo 300€ ainakin minulle aika lähelle se summa, minkä mahdollisesti pystyisin maksamaan. En sitten tiedä, olisiko tuosta halvemmalla enää mahdollisuutta päässä, mutta toki toivoisin esim. opiskelija-alennuksia jne. Joku 250€ olisi suht siedettävä hinta ainakin minun budjetilleni, mutta liekö sitten jo liian halpa SaiPan kannalta.

Aika iso porukasta tuohon fanikatsomoon siirtyisi varmasti seisomakatsomosta, jonne liput ovat halvempia kuin istumaan. En sitten tiedä, onko kuinka monella juuri se tilanne, että tulee seisomakatsomoon nimenomaan halvemman hinnan takia, ja aiheuttaisiko mahd. fanikausikortin osto istumapaikoille korkeammalla hinnalla miten suuria pulmia ko. henkilöille.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Hinnoista ei siis tässä vaiheessa vielä voi sanoa juuri muuta, kuin että vahvasti uskon, että esim. Poisonin budjetti kestää fanikatsomon kausikortin.. :)
 

Pioneer

Jäsen
Keltaisen helvetin linnoittautumisella istumapaikoille ollaan monesti spekuloitu, mutta aina keskustelun edetessä joku on pysäyttänyt sen sanomalla että 'eihän nyt sentään Lappeenrannassa...'.

Itse olisin satavarmasti moisessa toiminnassa mukana, sillä monesti olen saanut nykyisessä seisomakatsomossa todeta nykyisen Fan Club toiminnan varsin vaisuksi ja siinä sivussa miettinyt niitä mahdollisuuksia mitä moisella toiminnalla Lappeenrannassa olisi. Halli on erittäin pieni ja juuri tuollaisella Murmelin mainitsemalla 50-70 hengellä saataisiin hyvin kunnon Fan Club toiminta Lappeenrannassakin alkuun.

Idea on mielestäni loistava ja edellytykset moiselle tulee tutkia tarkoin. Olen mukana.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Loistava idea. Kyllä kiinnostusta löytyy, jos hinnat ovat kohdillaan. Kyllä kelpaisi muiden fanien tulla "kilpalaulantaan".
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tällä kaudella olen seurannut SaiPan kotiotteluita sekä seisomakatsomosta että työnantajani kausikorteilla ns."miljoonan markan" paikoilta. Hyvä idea jos toteutuu, niin kausikorttini ostan siihen katsomoon.
 

Pioneer

Jäsen
Juolahtipa vaan mieleeni, että eikös 5000 katsojaa ole jokin SM-liigan asettama minimi liigahallin koolle? Kisapuiston nykykapasiteettihan on juuri tuo 5000 ja jos istumapaikat vielä tuosta laajenevat kaarteisiin, laskee kapasiteetti alle tuon minun muistamani minimirajan. Valaiskaa asiaa paremmin tietävät, sillä muistikuvani tuosta katsojamäärärajasta on varsin häilyvä.
 

Aksu

Jäsen
Olen kiinnostunut kuulumaan tuohon porukkaan jaloimpaan mikäli sellainen tilaisuus tulee!

Ja mitä tulee kisapuiston kapasiteettiin niin odotan mielenkiinnolla liigan toimintaa lähivuosina. Tietyt olosuhdevaatimukset ovat olemassa, mutta käsitykseni mukaan Lappeenrannassa nämä eivät täyty. Ei liiga tiputtamaan ala, mutta tuleeko ns. painostusta tapahtumaan? Saas nähdä.
 
Viestin lähetti Pioneer
Juolahtipa vaan mieleeni, että eikös 5000 katsojaa ole jokin SM-liigan asettama minimi liigahallin koolle? Kisapuiston nykykapasiteettihan on juuri tuo 5000 ja jos istumapaikat vielä tuosta laajenevat kaarteisiin, laskee kapasiteetti alle tuon minun muistamani minimirajan. Valaiskaa asiaa paremmin tietävät, sillä muistikuvani tuosta katsojamäärärajasta on varsin häilyvä.

Vierailen nyt täällä sen verran, että komentoin tähän. Eihän jyväskylässäkään ole kuin 4800:n katsojan halli, eikä liiga ole tuohon vielä reagoinut. Jyväskylän hallissa en ole käynyt tosin ikinä, joten en tiedä millainen se muuten on. Ei meillä täällä Raumallakaan mikään järin hyvä halli ole, mutta remonttia on kuulema tulossa, tosin vasta vuoden tai parin päästä. Myös Hämeenlinnassa ja Lahdessa on n. 5000 katsojan halli.

Sanotaan nyt tähän loppuun vielä sen verran, että itse Kisapuistossa peliä seuranneena voin todeta, että vähintään yhtä hyvä siellä on peliä katsoa kuin täällä Raumallakin.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin !

No nyt se on sitten totta !

SaiPan sivuilta luin Koskisen infon jossa luki että fanikatsomo tulee varmuudella ensi kaudelle !

No niin..kaikki vaan joukolla mukaan keltamustia kannustamaan !
Fanikatsomopaikan hinnaks tulee 240 € !
 

Aksu

Jäsen
Kuten tuossa mainittiinkin Lappeenrannan kaupunki teki päätöksen rakentaa Kisapuistoon 264 uutta istumapaikkaa. Nämä tulevat nykyisen seisomakatsomon junaradan puoleiseen kaarteeseen. Kokonaiskapasiteetti on sitten jatkossa 4825.
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Ooh, täällähän saa fanikatsomo aivan erilaisen vastaanoton kuin oma ehdotukseni Ässäfaneille! Mutta eikös teillä ole jo se punaviivan kerho, vai mikä olikaan...:)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Vähän myöhässä on kommentointini, mutta parempi kai myöhään kuin milloinkaan. Fanikatsomo kisapuistoon on aivan loistava uudistus. Pisteet Koskiselle homman toteuttamisesta! Toivottavasti nyt nähdään (ja varsinkin kuullaan) rumpujen paluu katsomoon. Harmillista vaan, että itse asun jo toisessa kaupungissa, enkä pääse nauttimaan Kisapuiston uusiutuneesta tunnelmasta kuin 4-5 kertaa kauden aikana.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Laitan tämän tänne, kun enemmänkin tänne kuuluu.

Viestin lähetti Aviator
Kauppa ei taida olla niin hyvin käynyt kuin odotettiin. Harmi :(

Itse käyttäisin sanaa toivottiin.

Homman nimihän on nyt juuri tämän asian tuoreus. Kun meitä nyt istuu siellä 6-10 ihmistä, ei se paljoa fanikatsomolta näytä eikä varsinkaan kuulu.

Olen ottanut sen asenteen, että tämän kanssa en saatana soikoon luovuta. Tiesin jo etukäteen, että monilla on ennakko-odotuksena se, että JYP ottelussa fanikatsomossa istuu sata fanaattisesti SaiPaa huutavaa keltaisiin pukeutunutta kannattajaa. Ja kun ei istu ja kun ei kannusteta.. sitten ollaan säälittäviä. Josko sitten ensi kaudeksi saataisiin houkuteltua näitä kannustamiseen pystyviä ihmisiä seisomakatsomosta fanikatsomoon.

Fanikatsomosta ei välttämättä näe yhtä hyvin, kuin seisomakatsomon keskeltä. Tämä siksi, että katsomo on juuri kaarteessa.

Voihan toki olla niinkin, että koska homma ei nyt toimi ja koska ei ehkä toimi koko kautena niin kuin haluttaisiin, iskee SaiPa ensi kaudeksi B1:nkin täysihintaiseksi istumakatsomoksi ja homma palaa entiselleen katsomossa. Seisomakatsomossa kannustaa kymmenkunta ihmistä pelin seitsemän ensimmäistä minuuttia ja sen jälkeen kannustaminen on käsien yhteen hakkaamista musiikin tahtiin ennen b-pistealoitusta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Murmeli

Seisomakatsomossa kannustaa kymmenkunta ihmistä pelin seitsemän ensimmäistä minuuttia ja sen jälkeen kannustaminen on käsien yhteen hakkaamista musiikin tahtiin ennen b-pistealoitusta.
Ja muuallako hallia sitten yleisö elämöi ja hurraa SaiPan puolesta ne täydet 60 minuuttia? Kokemuksieni mukaan seisomokatsomo on ainoa alue koko hemmetin ladossa josta voi sanoa kuuluvan edes jotain kannustukseen viittaavaa...
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Ted Raikas
Ja muuallako hallia sitten yleisö elämöi ja hurraa SaiPan puolesta ne täydet 60 minuuttia? Kokemuksieni mukaan seisomokatsomo on ainoa alue koko hemmetin ladossa josta voi sanoa kuuluvan edes jotain kannustukseen viittaavaa...

Tarkoitin, että ainoastaan seisomakatsomossa. Älkää hyvät ihmiset nyt ajatelko, että hyökkäsin jotenkin seisomakatsomossa peliä seuraavia vastaan. Ei toki. Mielessäni on nimenomaan se, että mikäli jostain löytyisi riittävästi tuohon istumakatsomoon kannustajia, olisi siinä vieressä pari tuhatta potentiaalista lisää fanikatsomoon, joka olisi tuolloin koko pääty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös