Fanien tavoitteet keväällä 2010

  • 9 990
  • 42

phakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
RISTO DUFVA ja JYP + JYP-Akatemia
Mihin olet tyytyväinen? Riittääkö puolivälierissä voitto vai pitääkö mennä pidempään? Pronssi, hopea, kulta?

Viime kaudelta päätyyn saakka, odotuksethan ei voi koventua kuten sanotaan mutta itse olen eri mieltä. Harva joukkue on pystynyt nin sanottuun tuplaan ja Jypillähän on sihen mahdollisuus mutta tyydytkö muuhunkin?

Itse olen kyllä tyytyväinen että puolikkaista päästään eteenpäin. Tosin nyt tämä asia on joukkue kohtainen. Ei bluesia täällä voiteta. Mutta ihan perus kyssäriin vastaus että 4 parhaan joukkoon pitää päästä, kaikki muu on kyllä katastroofia.
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Finaalipaikka tyydyttää. Vitutuksen määrä riippuu sitten peleistä ja vähän vastustajistakin.
 

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mihin olet tyytyväinen? Riittääkö puolivälierissä voitto vai pitääkö mennä pidempään? Pronssi, hopea, kulta?

Tää on kyllä tavallaan ihan hyvä galluppi. Ei pelkästään sen takia, että "oma porukka" näkee missä mennään. Vaan tällä mitataan myös ulkopuolisiin silmiin nyt se, kuinka pahasti Valtra keulii, jos keulii? Gallupin ajankohta on vaan väärä. Lauantai-iltana n.22.30..? Tosin kysymys kuuluukin, miksi minä olen kotona? :D

Noh, asiaan.

Sarja on äärimmäisen tasainen. Ei niin tasainen kuin viime vuonna, mutta kuitenkin. Muutama perättäinen tappio voi pudottaa joukkueen sijaa jo useita pykäliä. Mitään ei siis ole vielä ratkaistu. Tässä valossa katsoen JYPin uudet vahvistukset ovat äärimmäisen tervetulleita. Makkosen otteista (verraten tämän kauden muihin esityksiin) olin hieman varautunut. Pihlströmin tulon myötä ei "ilopissa" ollut kaukana. Vahvistuksista tulee olemaan apua vielä useaan otteeseen. Pistepussissa on vielä tilaa..

Itse yritän tätä hommaa katsoa aika objektiivisesti. Ennen kautta runkosarja-arvioissa asetin JYPin sijalle 6. Tämän "tavoitteen" toteutuessa olen tyytyväinen runkosarjan tulokseen. Olen enemmän kuin tyytyväinen, mikäli JYP nappaa kotiedun ensimmäiselle pudotuspelikierrokselle.

Pudotuspelien osalta en halua vielä sanoa mitään. Sillä nehän ovat täysin oma maailmansa. Kellään ei ole vielä tietoa siitä, kuka saa vastaansa kenetkin. Katsotaan sitten tarkemmin kun saadaan vähän varmempia arvioita siitä, kuka sieltä voisi tulla vastaan. Jos Playoff-kiekkoa edes (JYPin osalta) pelataan. Mahdollisuus siihenkin on olemassa, vaikka aika pieni todennäköisyys sille on. Mutta Jokerit ja HPK on ne, joita en haluaisi JYPin kohtaavan ensimmäiselle kierroksella.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tavoite on tietysti runkosarjan voitossa ja mestaruudessa, mutta olen tyytyväinen, jos päästään ao. tuloksiin.

Runkosarjassa neljän joukkoon ja kotietu.

Playoffeissa eteneminen välieriin, eli mitalipeleihin.

Jos em. asiat täyttyvät, pidän mestaruuden jälkeistä kautta onnistuneena, koska on "vakiinnutettu" paikkaa kärkikahinoissa.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Mitalipelit on ihan ok. Mestaruuden puolustaminen ei ole helppoa jo tilastojenkaan valossa, tuplamestareita on todella vähän.

Ei tässä olla mitään 80-luvun tappara, 90-luvun jokerit tai TPS, eikä 2000-luvun kärpät.

Runkosarjassa kotietu on minimi paljon ylmmäksi 3 sijaa ei voi nousta vaikka pelejä on paljon, tappioita tulee kumminkin tärkeintä tässä on saada peli kuntoon ja uudet miehet istumaan joukkueeseen, mikä ei tuo hirveitä vaikeuksia.

Tänä vuonna on paljon haastajia, edelleen jaetaan kolme mitallia ja niitä ja neljää mitalipelipaikkaa on minun mielestä jakamassa
Lukko, KalPa, JYP, Kärpät, HIFK, Jokerit eikä Tapparaakaan voi pois sulkea vaikka sitä en ihan mestari suosikiksi luekaan.
Paljon vaikuttaa se kuka tulee missäkin vaiheessa vastaan, ja tässä vaiheessa näyttää siltä ettei JYPlle pahin vastus menneiltä vuosilta Blues ainakaan tule ihan ensimmäisenä vastaan. Mutta eipä taida tän vuoden pudotuspeleissä tulevan yhtään selvää pariakaan josta voisi sanoa että toi menee varmasti jatkoon.
Haastajana on hyvä lähteä loppurutistukseen.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olisin tyytyväinen mitaliin, oli se minkä värinen tahansa - sekin olisi JYP-fanille omasta mielestä todella nannaa. Runkkarissa neljän sakkiin (kotietu) on tietysti tärkeää, mutta toisaalta ihan sama, tärkeintä on kuitenkin se että mennään välieriin ja mieluusti päätyyn saakka. Kyllähän tällä joukkueella kuitenkin tavoitteena täytyy pitää mestaruuden uusimista.

Kotietu toki voi osoittautua ratkaisevaksikin tekijäksi, tosin esim. JYP:llä on viime aikoina kulkenut vieraissa mallikkaasti.

Huomaa tosiaan että lauantai-iltana laitettu ketju pystyyn kun ketjun nimikin alkaa "Fanuen". :)
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Runkosarjasta kotietu pleijareihin ja siellä saavutettu mitali ovat vähimmäistavoitteet. Mielestäni on aivan realistista tuolla rosterilla odottaa kyseistä tulosta. Toki se mestaruus nyt siintää silmissä luonnollisesti tavoiteltavana maalina. Olisihan se julmaa kidnapata poika kodistaan pois.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mestaruutta odotetaan mutta mitaliin ollaan tyytyväinen. Värillä ei ole niin väliä mutta jos tappio tulee ratkaisevasta pelissä niin tottakai se vituttaa, mutta eiköhän hopeakin muutu päivien myötä voitetuksi. Eikä sitä mestaruutta rahallisesti kannata edes voittaa :D
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Minun tavoitteeni, tai paremminkin odotukseni:

Runkosarjassa 4 parhaan joukossa,
Playoffien jälkeen mitalit kaulassa.

Viimeaikaiset otteet ovat kyllä antaneet uskoa jopa mestaruuden uusimiseen, ja sitä TIETYSTI toivotaan!!

Jos vetoa pitää lyödä, niin sitten veikkaan JYPin nappaavan hopeiset killuttimet. Ennen kautta veikkasin pronssia, mutta Jokerit ei vaan näytä saavan peliään finaalikuntoon, joten nostetaan JYP finaaliin. :)
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Kotietu on nyt selkein mitä tuolta toivois ja aina välieriin asti, eli KalPa olisi ohitettava. Realistista tuo toki on, koska on yksi keskinäinenkin Hippoksella, mutta ero on silti 6 pistettä eli vaikeata tulee olemaan. Toki jos sääleistä jatkoon porskuttaa vaikka narrit ja Kärpät, niin eipä ole mahdotonta, että toinen laittaisi toisen kaksikosta Lukko tai KalPa lauluun. Suosikki puolivälierävastus on sitten TPS.

Mitali on myös minimi tavoite tuolla orkesterilla ja kultakaan ei mahdoton ole.

Loppukautta ajatellen siis kaksi toivomusta yli kaiken:

+ Kotietu välieriin asti.
+ Mitali.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lyhyesti ketjun otsikkoon vastaten, minun oma tavoitteeni on käydä niin monessa pelissä paikanpäällä kuin kykenen.

Ja mukahassuttelujen jälkeen, ranskalaisin viivoin millaista peliä ja sijoitusta odotan joukkueelta ja mihin olen itse tyytyväinen, siispä olkaa hyvät!

- Hyvää asennetta ja taistelua joukkueelta, sitähän on tällä kaudella ainakin omiin silmiini riittäny joten pidetään tämä.
- Kalle Kaijomaan piristymistä kevättä kohti. Parin viime pelin perusteella heräilemistä on jo ilmassa.
- Makkoselle toimivat ketjukaverit.
- Tuokkolaa maaliin aina, mikäli on vain pelikunnossa.
- Virtasen Antille ne muutamat pisteet jotta olisi kaikkien aikojen pistelinko JYP paidassa
- Ja siitä sijoituksesta, 4 joukkoon, niin olen itse tyytyväinen!

Saas nähdä kuinka nuo odotukset/toiveet toteutuvat, kevät sen näyttäköön..
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
Välieräpaikka on jo hyvä suoritus, finaali tottakai toiveissa. Mutta kyllä mää kaffet keittelen ja Pommac-pullon poksautan pronssista tai hopeastakin. Runkosarjassa tässä vaiheessa toiveena min. 3 sija, mikä vaatii tasaisen hyvää peliä runkkarin loppuun, pitäisi olla saavutettavissa.

Toiseen mestaruuteen en oikein jaksa uskoa, mutta olisihan se silti ihan kiva.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri tuossa eräänä päivänä hallille mennessäni tuumailin koko matkan, että ihan oikeasti meikäläistä vituttaa, jos ei mestaruutta voiteta. Eli mestaruus on tavoite, mutta varsinaisesti pettynyt en ole, kunhan jokin mitali kaulassa kausi lopetetaan. Välierät ovat minimi, sillä jos puolivälierissä tiputaan, niin se on jo todella raskas pettymys.

Näin sitä näkökanta muuttuu. Muutama vuosi sitten mestaruudesta hädin tuskin uskalsi uneksia ja playoff-paikka oli hieno saavutus.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä melkein Lukko pelin jälkeen itsellä ollut mielessä että ainoa oikea tavoite myös tänne se mestaruus . Viimeaikoina peli on sujunut melko hyvin joukkueella vaikka kentälliset on sekaisin ollut ja viellä jos ne saadaan kuntoon niin taivas on rajana, varsinkin jos saadaan viellä Välivaara ja jopa Pihlman kuntoon ennen pudotuspelien loppua eikä lisää tule pahempia loukkantumisia niin vähimmäistavoitteeksi minusta voi asettaa mitaalin, jos finaalissa tulee hyvällä pelillä tappio se hyväksytään, mutta muuten mestaruus kyllä pitäisi ottaa.
 

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
JYPillä on kaikkien aikojen rosteri varmaan kasassa, joten voiko olla muuta tavoitetta kuin mestaruus. Viime kaudella otettiin mestaruus lukemin 12-3. Nyt on kuitenkin joukkue astetta kovempi, kun Mäntymaa,Immonen->Kariay,Makkonen,Pihlström ja Vatanen. Meillä on paras veskaripari, valmennus, top kolme hyökkäys, puolustus ja mielestäni liigan paras nelosketju. Pettynyt olen jos mestaruus ei tällä paketilla irtoa. Organisaatio on joka tapauksessa tehnyt loistavaa työtä kävi miten kävi.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täysin samaa mieltä edellisen kirjoituksen kanssa. En edes käsitä tällaisen pohdiskelun tarkoitusta, tyhjänpäiväinen ketju (minulle).
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
JYPillä on kaikkien aikojen rosteri varmaan kasassa, joten voiko olla muuta tavoitetta kuin mestaruus. Viime kaudella otettiin mestaruus lukemin 12-3. Nyt on kuitenkin joukkue astetta kovempi, kun Mäntymaa,Immonen->Kariay,Makkonen,Pihlström ja Vatanen. Meillä on paras veskaripari, valmennus, top kolme hyökkäys, puolustus ja mielestäni liigan paras nelosketju. Pettynyt olen jos mestaruus ei tällä paketilla irtoa. Organisaatio on joka tapauksessa tehnyt loistavaa työtä kävi miten kävi.

Asiaa sanasta sanaan. Tuolla rosterilla ei pitäisi muusta puhuakaan kuin mestaruudesta, olkoonkin etten varmaan kämppää polta hopean tai pronssisenkaan mitalin jälkeen. Riippuu siitä, millaisella ilmeellä pleijarit pelataan.
Joku voi olla sitä mieltä, että JYP ja sen fanit odottavat nyt mestaruutta joka vuodelta, mutta niinhän se pitääkin odottaa ja siihen täysillä pyrkiä. Tuskin on kovin hyvät mahdollisuudet kultaan jos joukkue on tyytyväinen jo välieräpaikkaan, oli roster millainen tahansa.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
JYPillä on kaikkien aikojen rosteri varmaan kasassa, joten voiko olla muuta tavoitetta kuin mestaruus. Viime kaudella otettiin mestaruus lukemin 12-3. Nyt on kuitenkin joukkue astetta kovempi, kun Mäntymaa,Immonen->Kariay,Makkonen,Pihlström ja Vatanen. Meillä on paras veskaripari, valmennus, top kolme hyökkäys, puolustus ja mielestäni liigan paras nelosketju. Pettynyt olen jos mestaruus ei tällä paketilla irtoa. Organisaatio on joka tapauksessa tehnyt loistavaa työtä kävi miten kävi.
Itse odottelen vähintään finaalipaikkaa, ja pettymys on jos se ei irtoa. Hopeaan olisi silti vaikea olla pettynyt, tietyn alkupettymyksen jälkeen.

En takerru tuohon kaikkien aikojen rosteriin, paperilla ehkä näin, mutta takerrun kuitenkin tuohon Nyt on kuitenkin joukkue astetta kovempi, kun Mäntymaa,Immonen->Kariay,Makkonen,Pihlström ja Vatanen. pätkään.

Eli paperilla kovemmat pelaajat eivät välttämättä tee kovempaa joukkuetta. Edelleen on pitkä matka siihen dominoivaan ykköskenttään mikä viime kaudella oli. Eli kyllähän Immosen puuttuminen edelleen näkyy. Näkisinkin joukkueen sentteripelin pienoisena ongelmana edelleen, niin kauan kunnes Makkonen pääsee tasolleen ja Vänttinen saa viime kauden virran takaisin...ja kun Hakkarainen saadaan viimein omalle paikalleen, eli pelaajakatsomoon. Ja muistetaan kuitenkin, että Pihlman on edelleen lasaretissa ja mikäli mies ehtii välieriin mennessä tervehtymään, on miehen pelikunto vielä täysin arvoitus.

Henkilökohtaisesti näkisin, että viisikkopelissä on otettu hieman takapakkia kauden keskivaiheilta (jossa huima nousu alkoi), esim. edellinen JYP-Lukko peli oli JYPiltä mielestäni pelillisesti parempi kuin tämä viimeisin, vaikka tuloksellisesti ei ollutkaan. Eli vielä on matkaa siihen "turvalliseen tunteeseen" mikä oli viime kauden playoffien käynnistyessä.
 

Baldrick

Jäsen
JYPin kultajuhlat Are-aukiolla 2010. Siinä on se mihin tyydyn. Kaipa sitä vuoden päästä hopeallakin selviää, mutta alkupettymys voi olla raju, jos finaalit lässähtävät kuin tuulihatut uunissa.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Mestaruus. Ja todellakin uskon että se saavutetaan. Rosteri on niin leveä ja pelitapa on tällä hetkellä niin timanttia että ei ole muista vastusta. HIFK voi olla kova, samoin Blues jos niitä vastaan joudutaan pelaamaan, mutta jopa Lukko on voitettavissa, KalPasta nyt puhumattakaan.

Upea kevät tulossa :)
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Omalla toivomuslistalla

- avainmiehet pysyis terveinä, ettei jäis sen puolesta jossiteltavaa
- finaalipaikka ja vähän rohkeempaa hyökkäyspeliä kun viime kevään finaalissa
- Tuokkolasta selkee ykkönen ratkasupeleissä jos/kun kiekot tarttuu
- toimivat kaks kenttää pimppi-jp-ossi ja neloskentän lisäks
- Virtasen ja Kariyan herääminen kevättä kohti mennessä

Muttei sitä pettyny voi olla vaikkei noista kaikki toteutuiskaan, jos päästään taas mestaruutta juhlimaan. Mieluiten vielä kotiareenalla tehdyn jatkoaikamaalin jälkeen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös