Family Guy

  • 11 027
  • 31

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Itse olen "löytänyt" tämän sarjan vasta kuluneen vuoden aikana ja on kyllä loistava. Alkuun vähän hämäsi se puhuva koira ja vauva/pieni lapsi, mutta siitä yli päästyäni olen kyllä nauttinut aivan täysillä. Tulee nykyään FOX-kanavalta ja esim. tänään klo 18 kyseisellä kanavalla. Tämä tiedoksi niille ketkä eivät tätä tiedä ja haluavat tutustua kyseiseen sarjaan. Tosikot älkää vaivautuko turhaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Itse olen "löytänyt" tämän sarjan vasta kuluneen vuoden aikana ja on kyllä loistava.
Sama homma. Netflixistä tuli eräs krapulasunnuntai viime vuoden puolilla sarjaa tiirailtua, ja koukkuun jäin. Sitä ennen oli näkemättä paskaa, vaikka pikkupätkiä sieltä sun täältä olinkin nähnyt. Mielestäni hyvä sarja, jossa on ihan hyvää huumoria. Erityisesti Brianin ja Stewien välillä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nostetaan nyt tämänkin loistavan sarjan ketjua ylös. Keväällä siis päättyi 15. tuotantokausi ja omassa mielessäni tämä on ajanut jo ohi South Parkista parhaan animaatiosarjan saralla. Ei tosin siksi että olisi nostanut merkittävästi tasoaan vaan koska mielestäni SP:n taso on laskenut melkoisesti sen jälkeen kun muuttui jatkuva juoniseksi. Omasta mielestäni Family Guyn taso on ollut koko lailla samalla tasolla koko 15 kautta, aina välillä tietysti totaalisia huteja yksittäisissä jaksoissa mutta sehän nyt on ihan ymmärrettävää. Eniten on välillä kyrsinyt nuo suurinpiirtein 1/4 jaksoa kestävät yksittäiset kohtaukset kuten esim. tappelut jättiläiskanan kanssa yms. Onko muuten tietoa kellään koska 16.kausi alkaa vai alkaako ollenkaan? Viime kauden katsojaluvuthan olivat valitettavasti sarjan historian huonoimmat ja eikös tääläkin joku joskus maininnut että Foxilta pistetään aika surutta peli poikki jos ei numerot miellytä?

Onko kukaan muuten katsonut tuota sarjan toiselle kiintiöneekerille omistettua spin-offia? Ainakin muutamassa FG jaksossa tekijäthän ovat "vittuilleet itselleen" Clevelandin ja muun Drunken Clamin poppoon kautta että hänen sarjansa oli ihan paska eikä sitä katsonut kukaan :-)
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Animaatiosarjojen pyhästä kolmiosta Family Guy on kieltämäti pitänyt parhaiten tasonsa. Simpsonit lähti laukalle pahemman kerran jo toistakymmentä vuotta sitten ja South Parkin viimeiset tuotantokaudet ovat olleet aivan täyttä paskaa. Jälkimmäinen tosin huhujen mukaan olisi taas palaamassa takaisin alkuperäiseen muottiinsa jatkuvista juonista, joten täysin en ole sen kohdalla kirvestä kaivoon heittänyt. Näiden isojen kanssa on omissa kirjoissa kilpaillut vuoroillaan Futurama ja American Dad, mutta näistä ensimmäinen ei oikein koskaan kolahtanut muiden tavoin ja jälkimmäinen muuttui aivan täydeksi ripulioksennukseksi pari vuotta sitten tekijätiimin vaihduttua (?).

Aika ajoin olen kuullut myös juttua siitä, että Family Guyn taso olisi vuosien saatossa laskenut, mutta itse en kyllä tätä ole havainnut. Aika samat mietteet löytyy kaikkinensa kuin @Johnny B. Goode:lta. Nuo kanatappelut ovat myös kyrsineet aina. Kipeä polvi-vitsi oli hauska ensimmäisen kerran (plus Loisin kipeä tissi) ja kaikkeista vähiten löytyy ymmärrystä niille country-hiteille. Mutta siis em. negailusta huolimatta toimii Griffinien toilailut edelleen erittäin hyvin täällä.

Cleveland Showta tuli aikoinaan pari jaksoa vilkuiltua, eikä kyllä iskenyt sitten alkuunkaan. Koko hahmo on mielestäni muutenkin yksi tylsimmistä Family Guyssa, joten koko päätös rakentaa sen ympärille spin off oli mielestäni hieman outo.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Nythän Quahogissa ei ole pormestaria kun Adam West poistui keskuudestamme. Mitenkähän aikovat tämän asian Family Guyssa huomioida? Joku Adam West tribuuttijakso ei olisi pahitteeksi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo kyllähän Family Guyn heikoimmat jaksot osuu Brianin kuoleman aikaan.. tai itseasiassa ei ne jaksot muistaakseni edes niin heikkoja ollut, samanlaista särmää ja Stewien kanssa synkkaamista ei "Vinnystä" ollut ja tottakai alusta asti ollut hahmon kuolema tuo jo pelkkää nostalgian kaipuuta. Brianin "herättäminen henkiin" ei muistaakseni edes johtunut fanien palautteesta, vaan MacFarlane oli suunnitellut tuon paluun aikapäiviä sitten.

Oli miten oli, täällä myös Family Guy -diggari, tuota uusinta tuotantokautta en ole valitettavasti päässyt vielä katsomaan, pitää pyöräyttää se joku darrapäivä. Netflixiin on monta kertaa tuota toivottu (ja muutenkin lisää tuotantokausia), mutta nuo palautteet menee perinteisesti kuin kuuroille korville.

Onko muutkin muuten kohdannut lauseita "nehän vaan matkii Simpsoneita?" -naurattaa joka kerta.

Hieno sarja ja onneksi FOX näyttää taas vanhempia jaksoja, eihän noita täydellisesti muista vaikka jaksot on nähty monta kertaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
South Park -uskovaisena olen katsonut Familyäijää aina vähän mulkoillen. Tosiaan maailman laiskinta käsikirjoittamista kun jaksoissa on 10minuutin juoni ja loput on täysin random-vitsejä+ noita kanatappeluita yms jaksontäyttettä.
Katson sarjaa kuitenkin edelleen kun ääneen naurahduksia saa nykyään liian harvoin ja melkein jokainen family guy jakso edes sellaisen pienen tarjoaa.

Nykyanimaatioden kärki nykyään on mielestäni:
1. Rick and Morty
2. Archer
3. South Park
4. Family Guy
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös