Facebook

  • 994 453
  • 3 109

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Kunnes toisin todistetaan, olen vakuuttunut siitä, että kyse on vain tumpeloista käyttäjistä. Kuka sitä nyt haluaisi myöntää, että oli täysi tunari fb:n kanssa vuonna 2008 tai 2009, kun ei osannut sitä vielä käyttää. Helpompi vierittää kaikki fb:n/muiden syyksi.

Taysin samaa mielta. Selasin aikajanani lapi ja ymmarran taysin miten jotkut voivat luulla tiettyja seinakirjoituksia yksityisiksi. En usko etta mitaan bugia on FB:n osalta tapahtunut, ja jos on, mitaan oikeita todisteita tapahtumasta ei ole esitetty.

Itselläni ei myöskään ole mitään muistikuvaa esimerkiksi edes siitä, että oliko FB:ssä mitään inboxia vuonna 2007, kun siihen liityin.

Kayttajilla on ollut Facebookin perustamisesta lahtien mahdollisuus lahettaa toisilleen yksityisviesteja. Chat-ominaisuus tuli kaikille kayttoon 2008 toukokuussa.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
En ihan ymmärrä miksi tilinumeroa pitäisi varjella kuin naisen kunniaa. Pelkäätkö, että joku käy livauttamassa tilillesi salaa rahaa, jota et halua tai koe ansainneesi?
Pelkällä tilinumerollakin voi tehdä hallaa, tämänhän demonstroi mm. se Top Gearin jamppa julkaisemalla oman tilinumeronsa. Pian alkoi tililtä mennä liuta erinäisiä suoraveloituksia (mm. hyväntekeväisyyslahjoituksia), ja kaveri tulikin aika nopsaan katumapäälle. Ehkäpä se isompi riski on kuitenkin siinä, että tilinumeron lisäksi myös sotu päätyy väärille teille, ja sitten voikin pankkitilillä tapahtua jo monennäköistä jännää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kunnes toisin todistetaan, olen vakuuttunut siitä, että kyse on vain tumpeloista käyttäjistä. Kuka sitä nyt haluaisi myöntää, että oli täysi tunari fb:n kanssa vuonna 2008 tai 2009, kun ei osannut sitä vielä käyttää. Helpompi vierittää kaikki fb:n/muiden syyksi.
Kyllä se nyt vaan on niin, että FB on sössinyt. Minua vitutti alusta asti se, jos joku tumpelo halusi käydä keskustelua sen seinän kautta ja ihmettelin syytä sille. Poistin ne aina jos joku sitä kautta yritti minulle porista ja kerroin inboxin kautta, että jatketaanpa täällä. Toki sellaiset FB-päivitykset ovat eri asia ja niitähän on vieläkin.

Erään kaverini kanssa olemme tasan yhden kerran keskustelleet seinän kautta mutta aiemmin chatin kautta hyvinkin paljon. Näyttivät joidenkin chat-viestien ensimmäiset viestimme nyt olevan kumpaisenkin seinillä.

Niin että Facebook nyt kyllä jauhaa paskaa aivan 100 %:sti. Säälittävää toimintaa vierittää syy käyttäjien niskaan. Melko hilkulla, että häivyn koko Facebookista vaan katsotaan nyt vielä, ettei tule hätiköityä. Odotan Facebookilta julkista anteeksipyyntöä, jos ei ala viimeistään tammikuussa tulla niin... no, nii-i!
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Pelkällä tilinumerollakin voi tehdä hallaa, tämänhän demonstroi mm. se Top Gearin jamppa julkaisemalla oman tilinumeronsa. Pian alkoi tililtä mennä liuta erinäisiä suoraveloituksia (mm. hyväntekeväisyyslahjoituksia), ja kaveri tulikin aika nopsaan katumapäälle. Ehkäpä se isompi riski on kuitenkin siinä, että tilinumeron lisäksi myös sotu päätyy väärille teille, ja sitten voikin pankkitilillä tapahtua jo monennäköistä jännää.

Foliohattuhommia! Tilinumerolla tekee suurinpiirtein yhtä paljon kuin postiosoitteella. Pitää olla muutakin hämärähommaa mukana, että toisten tileiltä rahoja alkaa katoamaan. Onhan jokaisessa laskussakin, mikä kotiin kopsahtaa saajan tilinumero. Tai kun myyt netissä vaikka kasan tiiliskiviä ja haluat rahat ennen kuin lähetät tavarat ostajalle, joudut antamaan tilinumerosi tuikituntemattomalle. Olen myös siirtänyt kaverini tilille rahaa konttorissa sanomalla vain hänen nimensä ja synt.aikansa. Saamassani kuitissa luki sitten myös tilinumero minne rahat lopulta meni.

No se OT:sta. Siivoilin myös muutamat viikonloppuöiden tarinat aikajanalta pois ja piilottelin sukulaisten syntymäpäivät omalta janalta näkymättömiin. Mutta mutta, kännykällä kun tänään tarkastin omaa profiilia niin nuo piilotukset näkyikin edelleen normaalisti tuolla janalla. Muutenkin hieman juosten kustu päivitys tuo jana, mutta tulipahan helpommaksi siivota tuota omaa seinää.

Voiko toisten kirjoittamat onnittelu yms viestit seinälläni piilottaa tietyltä kaveriryhmältä? Nyt nuo näyttää näkyvät kaikille kavereilleni.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Facebook on ampunut itseään jalkaan aika hyvin tämä Timelinen kanssa. Yllättävän moni tuttuni on poistanut tai poistamassa itseään Facebookista. Itse en toki ole poistamassa itseäni Facebookista eikä Timelinesta löytynyt kuin yksi arveluttava viesti. Tämäkin oli kai mitä todennäköisemmin kaverini minun seinälle kirjoittama viesti.

-Tinke-80
 
Facebook ei todellakaan tällä uudistuksella ammu itseään jalkaan, vaikka muutama seinäkirjoitukset ja yksityisviestit toisiinsa sekoittanut suomalainen muodikkaasti uhkaisikin pistää pillit pussiin.

Periaatteessahan timeline ei muuta mitään muuta kuin jo olemassaolevan tiedon esitystapaa, mutta periaatteessa se muuttaa Facebookin sellaiseksi niin kuin sen alunperinkin olisi pitänyt olla. Virtuaalinen konstruktio kavereiden elämästä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Facebook ei todellakaan tällä uudistuksella ammu itseään jalkaan, vaikka muutama seinäkirjoitukset ja yksityisviestit toisiinsa sekoittanut suomalainen muodikkaasti uhkaisikin pistää pillit pussiin.

Ei ammu tällä uudistuksella jalkaan, mutta siinä olet väärässä, ettäkö seinäkirjoitukset ja yksityisviestit olisivat menneet sekaisin, kun näin ei todellakaan ole. En ole ikinä keskustellut seinän kautta, mutta silti noita keskusteluja näytti vuotaneen seinälle jossain vaiheessa. Timeline on ehkä se väline, jolla tämä on tullut laajemmilti esiin, koska sen kautta pääsee katsomaan vanhoja päivityksiä parilla klikkauksella. Nyt ilman timelineä piti skrollailla varmaan varttitunnin verran, että pääsi oman profiilinsa alkupäähän.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Foliohattuhommia! Tilinumerolla tekee suurinpiirtein yhtä paljon kuin postiosoitteella. Pitää olla muutakin hämärähommaa mukana, että toisten tileiltä rahoja alkaa katoamaan. Onhan jokaisessa laskussakin, mikä kotiin kopsahtaa saajan tilinumero. Tai kun myyt netissä vaikka kasan tiiliskiviä ja haluat rahat ennen kuin lähetät tavarat ostajalle, joudut antamaan tilinumerosi tuikituntemattomalle. Olen myös siirtänyt kaverini tilille rahaa konttorissa sanomalla vain hänen nimensä ja synt.aikansa. Saamassani kuitissa luki sitten myös tilinumero minne rahat lopulta meni.
Tässä uutinen Top Gear -jampan rahanmenetyksestä, josta mainitsin edellä. Suomessa voitaisiin kokeilla vaikkapa SPR:n kautta, esim. tällaisella valtakirjalla. Tässä ei tarvittaisi ilmeisesti edes sotua, vaan nimen saaminen paperiin oikein riittäisi rahanlähtöön. Jos haluat, voidaan kokeilla sinun tilinumerollasi, että ottaako pankki vielä erikseen yhteyttä veloituksesta?

Enkä nyt väitä, ettei pitäisi ikinä kenellekään antaa tilinumeroa, pakkohan sitä on välillä jakaa eteenpäin. Kyse onkin nyt siitä, että jos tilinumeroa jaellaan täysin julkisesti, päästetään väärinkäyttäjät yksi askel lähemmäs voittopottia, ja jos jokin muukin tieto on myös päässyt vuotamaan, voi paska osua tuulettimeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin että mitenkähän sen vitun Timelinen saikaan kokeiluun? Mulla ei mitään hajua, miten tää muutos onnistuu.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Vaan eikös tuo tule kaikille tänään muutenkin? Vai olikohan se huomenna...

Mulle ei oo ainakaan vielä tullut ja toivottavasti ei tulekkaan, sen verran hirveen näköistä kuraa on, kun oon muutaman kaverin sivuilla sen nähnyt etten haluaisi koskea kyseiseen timelinjaan pitkällä tikullakaan.

Jos tiimalinja tulee niin miten siitä pääsee eroon vai pääseekö mitenkään, en todellakaan halua sitä, on se vaan niin järkyttävän näköinen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos tiimalinja tulee niin miten siitä pääsee eroon vai pääseekö mitenkään, en todellakaan halua sitä, on se vaan niin järkyttävän näköinen.

Ei pääse eroon eli sitten pitää häipyä facesta. En kyllä ymmärrä mikä siinä nyt niin järkyttävää on mutta makuasioitahan nämäkin.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Tuota noin. Minulla on tuo timeline nyt käytössä. Olen ilmeisesti painanut jotain nappulaa, ettei koskaan näy mihinkään ns. friend activity. Eli ei tule minun seinälle mitään lukemaan, jos hyväksyn jonkun kaveripyynnön. Pystyykö tuota jotenkin perumaan? Osaisin kyllä sillä vanhalla seinällä sen perua, mutta tässä ei mitään hajua mistä noihin pääsee edes käsiksi.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuota noin. Minulla on tuo timeline nyt käytössä. Olen ilmeisesti painanut jotain nappulaa, ettei koskaan näy mihinkään ns. friend activity. Eli ei tule minun seinälle mitään lukemaan, jos hyväksyn jonkun kaveripyynnön. Pystyykö tuota jotenkin perumaan? Osaisin kyllä sillä vanhalla seinällä sen perua, mutta tässä ei mitään hajua mistä noihin pääsee edes käsiksi.

Siis haluat perua sen timelinen käytön vai estä, ettei kaveripyynnön hyväksyminen näy timelinella?

Jos haluat tuon kaverin lisäyksen näkymättömäksi, niin mene activity logiin ja siellä tuo pitäisi näkyä listassa. Sieltä sivussa olevasta pallosta voit päättää, että näkyykö tuo timelinella vai ei.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Siis haluat perua sen timelinen käytön vai estä, ettei kaveripyynnön hyväksyminen näy timelinella?

Jos haluat tuon kaverin lisäyksen näkymättömäksi, niin mene activity logiin ja siellä tuo pitäisi näkyä listassa. Sieltä sivussa olevasta pallosta voit päättää, että näkyykö tuo timelinella vai ei.

Siis haluaisin laittaa niin, että nuo kaveripyynön hyväksymiset näkyisivät siinä timelinella. Mutta ei ne näy, vaikka siitä pallosta käyn valitsemassa että näkyy...jotenkin erikoinen systeemi.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs nyt on viimeisin tieto tästä timelinen aktivoitumisesta, muuttuuko kaikkien seinät automaattisesti jossain vaiheessa vanhasta mallista uuteen vai voiko tuon aikajanan jättää aktivoimatta kokonaan?
Milloinkohan tämä mahdollinen pakkomuutos tapahtuu, jos tapahtuu...

Ihmetyttää myös se kun tuolla timelinen esittelysivulla on lopussa tuo "40 kaveriasi on ottanut aikajanan käyttöön." ja siinä näiden kavereiden nimiä perässä. Onhan noilla useimmilla aikajana käytössä, mutta ainakin yksi nimi tuolla on jolla ei sitä ole.
Voiko tuon siis jotenkin aktivoida vain joillekin näkyväksi tai voiko sen poistaa käytöstä halutessaan aktivoimisen jälkeen?

Olen aivan pihalla pitäisikö tässä nyt ruveta muokkaamaan itselleen tuota aikajanaa sopivaksi (ja tarkistaa samalla mitä kaiken maailman chat-viestejä sinne on eksynyt "vahingossa")... Pelkään kuitenkin, että kerran kun tuota on alkanut itselleen muokkaamaan niin se on sitten seitsemän päivän päästä väkisin aktivoitu ja kaikkien nähtävillä eikä sitä voi enää perua.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Voiko tuon siis jotenkin aktivoida vain joillekin näkyväksi tai voiko sen poistaa käytöstä halutessaan aktivoimisen jälkeen?

Nämä kaverit joilla lukee aikajana olevan, mutta heidän seinänsä on kuitenkin vanhan mallinen, eivät ole vielä julkaisseet sitä. Siinä kun tosiaan tulee 7 päivää aikaa jolloin aikajana näkyy vain itselleen ja tällöin sitä sisältöä voi tarkistella. Eli kun klikkaa aikajanan itselleen, niin sitten menee 7 päivää kunnes se tulee julkaistuksi automaattisesti ja julkaisun voi suorittaa myös aiemmin.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ei pääse eroon eli sitten pitää häipyä facesta. En kyllä ymmärrä mikä siinä nyt niin järkyttävää on mutta makuasioitahan nämäkin.

Ei ole onneksi vielä tullut mulle ja vapaaehtoisesti en aio sitä ottaa käyttöön, nykyinen on selvästi selkeämpi ja muutenkin ainakin omaan silmääni paljon paremman näköinenkin, aikajana on mielestäni täysin turha uudistus, aivan samat asiat näkyy nykyiselläkin seinällä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole onneksi vielä tullut mulle ja vapaaehtoisesti en aio sitä ottaa käyttöön, nykyinen on selvästi selkeämpi ja muutenkin ainakin omaan silmääni paljon paremman näköinenkin, aikajana on mielestäni täysin turha uudistus, aivan samat asiat näkyy nykyiselläkin seinällä.

Eiks uudistukset muutenkin noin lähtökohtaisesti ole pääosin aivan hanurista. Kaikkihan on kuitenkin ennen ollut paremmin.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiks uudistukset muutenkin noin lähtökohtaisesti ole pääosin aivan hanurista. Kaikkihan on kuitenkin ennen ollut paremmin.

Cokiksen kavereilla olisi varmaan paljon kerrottavaa tuohon.

Kun fillari ei ole rikki, ei kannata lähteä korjaamaan. Tosin Facen fillari on hieman rikki. Mutta rikkoutuneen takapyörän sijaan lähtevät korjaamaan toimivaa etuvaloa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tuossa timelinessa ainakin itselläni on sellainen ongelma, että kun niitä vanhoja päivityksiä yrittää katsoa, niin hirveän helposti tuo pompauttaa sivun takaisin sinne ylös ja taas joutuu hakemaan sitä kohtaa uudestaan.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikäs nyt on kun toivotin hyvät uudet vuodet siihen ensimmäiseen ruutuun mihin voi kirjoittaa. Muut on nähneet sen, mutta oma seinä on vielä joulussa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös