F1 2010 PS3/Xbox/PC

  • 8 739
  • 42

Sinkel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Mikälaiselta tuo F1 2010 on vaikuttanut. Itse olen ostamassa GT5 ja mietin tuleeko, sitten F1 pelattua kovin paljoa, mutta taas toisaalta Formula peliin kiinnostus on suuri. Onko pelissä miten paljon yksinpelattavaa ja alustana ps3.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikälaiselta tuo F1 2010 on vaikuttanut. Itse olen ostamassa GT5 ja mietin tuleeko, sitten F1 pelattua kovin paljoa, mutta taas toisaalta Formula peliin kiinnostus on suuri. Onko pelissä miten paljon yksinpelattavaa ja alustana ps3.

Uramoodi on ainakin aika pitkä ja koukuttava. Saat valita alussa uran pituuden (3v, 5v vai 7v) ja mitä pidempi ura niin sitä huonommasta tallista aloitat. Itsellä 7v ura menossa ja alussa pystyit valitsemaan HRT:n, Lotuksen ja Virginin väliltä. Sitten mitä paremmin ajat niin sitä parempiin talleihin pääset. Myös mukavaa lisää tuo haastattelut kisojen jälkeen ja taitaa se lehdistötilaisuuskin olla kisan jälkeen (en ole vielä kolmen parhaan joukkoon päässyt niin en sano varmaksi). Tosin kysymykset haastatteluissa ovat todella typeriä välillä.. Mutta jos F1-peli kiinnostaa niin suosittelen, päivitystä bugeihin tulee (vai onko jo tullut?) jolloin peli muuttuu taas paljon mielenkiintoisemmaksi.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Eilen ensimmäinen kausi pakettiin Lotuksella ja sieltä siirryin Schumin tallikaveriksi Mercedekselle. Valitsin pahimmaksi kilpakumppaniksi Schumin ja päihitinkin hänet joten pääsin mersulle ajamaan. Olisipa pitänyt sittenkin valita Massa, koska päihitin niukasti hänetkin joten voisin nyt olla ajamassa Ferrarin väreissä.

Kyllähän tuo Mercedes tuntuu aivan erilaiselta autolta verrattuna Lotukseen. Selkeästi parempi ajaa kaikinpuolin ja onhan se mukavaa ajaa, kun pystyy taistelemaan kärjen joukossa. Ensimmäinen kausi oli todella viihdyttävä, vaikka muutama kisa olikin melko tuskainen, kun renkaat puhkeilivat vähän väliä. Onneksi tuleva päivitys korjaa suuren osan vioista, niin pääsee nauttimaan pelistä vieläkin enemmän.
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Koskas tähän se patch on tulossa? Voisin hommata pelin sen jälkeen jos peli saataisiin suhtkoht fixatuksi!
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin siis ainoastaan PS3:lle on julkaistu tuo päivitys.

Joo ja se johtuu siitä, koska Sony oli testannut patchin toimivuuden nopeammin kuin Microsoft. Tässä lähipäivinä ilmestynee 360:llekin samanlainen patch. Ja itse patchista sen verran, että useita asioita korjattu, mutta esimerkiksi varikolla edelleen saa odotella jos autoja tulee pitkä letka samaan aikaan varikolle.. Harmi homma.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo ja se johtuu siitä, koska Sony oli testannut patchin toimivuuden nopeammin kuin Microsoft. Tässä lähipäivinä ilmestynee 360:llekin samanlainen patch. Ja itse patchista sen verran, että useita asioita korjattu, mutta esimerkiksi varikolla edelleen saa odotella jos autoja tulee pitkä letka samaan aikaan varikolle.. Harmi homma.

Näinpä, Microsoftilla vaan kestää ja kestää. Ja nyt on muuten PC:llekin julkaistu se päivitys. On kyllä uskomatonta jos edelleen tuo varikko-bugi on mukana. Jostakin luin, että osittain olisivat saaneet sen korjattua. Noh, katsellaan kun se boksiversion päivitys joskus tulee.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näinpä, Microsoftilla vaan kestää ja kestää. Ja nyt on muuten PC:llekin julkaistu se päivitys. On kyllä uskomatonta jos edelleen tuo varikko-bugi on mukana. Jostakin luin, että osittain olisivat saaneet sen korjattua. Noh, katsellaan kun se boksiversion päivitys joskus tulee.

Joo niin siitä puhetta oli Codemastersin puolelta, että sitä oltaisiin jotenkin parannettu, mutta en oikein ymmärrä miten. Tikkarimies päästää vähän pienempäänkin väliin? Mutta itse en ainakaan mitään muutosta huomannut kun pelailin kaksi kisaa. Tosin sama hommahan se on jokaisella kuskilla (myös tietokonekuskeilla), mutta omalla kohdalla se tietysti ärsyttää eniten. :D
 

-RVL-

Jäsen
Nyt saatiin sitten päivitys XO:llekin, joten mahdollisista bugeista kärsineille luvassa hermojen lievennystä, mikäli fixi on hyvin tehty ja testattu.

Itselläni viides ja viimeinen kausi menossa uratilassa. Jotenkin olen onnistunut välttymään aika hyvinkin noilta bugeilta. Muutaman kerran rengas puhjennut ja varikolla saanut odotella joitakin kertoja tikkari naaman edessä, mutta hyvin ollaan pärjätty. Tuon buginhan nyt voi välttää katsomalla vähän missä raossa menee stopille ja huomattavasti vähemmän saanut kärsiä tuosta ollessani varikon kauemmassa päädyssä vrt. alkupään huipputallien paikat. Tallennuksetkin ovat vielä kunnossa.

Joka vuoden olen viettänyt eri tallissa ja viimeiseksi vuodeksi palasin aloitustalliin, Lotukselle, halusin Kovalaisen tallikaveriksi. =)

Tosi hyvin menneen ekan kauden jälkeen pääsin siis Red Bullille, en kuitenkaan tykännyt jostain syystä siitä autosta, vaikka nopea olikin. Seuraavalle kaudelle tie vei Ferrarille ja edellinen kausi vietettiin McLarenilla, joka oli ylivoimaisesti paras vuoteni ja auto mielestäni pelin paras. Nyt siis Lotuksella ja sarjakärjessä. Saavutuksia kerättynä vajaat 700, itseasiassa tulleet kaikki yllätyksenä, yhtäkään varsinaisesti tavoittelematta.

Oikeastaan olen vähän tarkoituksellisesti ajanut kohtalaisen helpoilla asetuksilla, eli muistaakseni AI-kuskien osalta professional ja mm. ajolinja käytössä, sekä automaattivaihteet ja speedlimiter jne. Omalla kohdalla maku ei mennyt peliin, vaikka Lotuksella nyt kärjessä seilaankin. Intoa riittää vielä seuraavaankin uraan ja siinä vaiheessa hakemaan enemmän haastetta vaikeimmalla asteella, eli oliko se Legend -taso ja avut pois. Voi tulla menneitä kausia ikävä.

Täytyy sanoa, että ainakin itse olen todella surkea kunnon sadekelissä, turva-auton perässä pitäisi pelissäkin ajella, kun vettä tulee. Välikelin renkailla ajaessa pito vielä sen verran hyvä, että pystyy ajamaan aikalailla "täysillä", kun taas tietokoneen ohjastamat kuskit jäävät aika paljon jälkeen. Täydessä sadekelissä olen minä joka saa katsella muiden perävaloja.

Tuosta vertailusta tulikin vielä mieleen, että pari kertaa sade yllättänyt aivan kisan lopussa, taikka sitten muuttunut kevyestä sateesta rankkasateeksi. Kaikki muut kurvaavat jonossa varikolle hakemaan olosuhteisiin sopivia renkaita automaattisesti, kun itse jäät radalle ja saat näin kärkipaikan. Pari voittoa irronnut mm. tuolla tavalla. Lisäksi muutaman kerran kun joku tietokoneen ohjaama kuski on menettänyt etusiipensä niin tämä käy noutamassa varikolta pelkän siiven, eikä ymmärrä suorittaa samalla renkaitten vaihtoa, vaan tulee myöhemmin tekemään toisen stopin renkaiden vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Onko tossa Ura-pelimuodos valmiina joku ohjaustehostin vai opinko mä muka noin nopeesti menemään mutkiin ;o
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Nyt tuli peli hommattua kauppareissulta ilman minkäänlaista ennakkotietoa. Joten mitä pelissä kannattaa tehä, ja miten kannattaa aloittaa niin että mielenkiinto pysyy pitempään kun sen yhen monacon kisan ajan.

Eli ura moodi varmaankin mutta mitkä asetukset?, en ole mikään maailman kovin ratinveivaaja mutta en nyt ihan ensikertalainenkaan. Valitettavasti ratti ei ole tällähetkellä kotona joten joudun ajamaan ohjaimella.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt tuli peli hommattua kauppareissulta ilman minkäänlaista ennakkotietoa. Joten mitä pelissä kannattaa tehä, ja miten kannattaa aloittaa niin että mielenkiinto pysyy pitempään kun sen yhen monacon kisan ajan.

Eli ura moodi varmaankin mutta mitkä asetukset?, en ole mikään maailman kovin ratinveivaaja mutta en nyt ihan ensikertalainenkaan. Valitettavasti ratti ei ole tällähetkellä kotona joten joudun ajamaan ohjaimella.

Varmaan kannattaa kokeilla ihan kisoja ajamalla, mitkä asetukset tuntuvat hyviltä, ja että peli pysyy silti mielenkiintoisena. Itsellä Legend ja kaikki off kun ratilla pelailen. Ohjaimella kannattaa pistää vähän apuja, kun kaasu ja jarru on vähän on/off, kun ratilla voi helpommin pitää puolikaasulla jne.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Mitäs rattia ja polkimia porukka suosittelee tohon peliin?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs rattia ja polkimia porukka suosittelee tohon peliin?

Logitechin Driving Force GT on hinta/laatusuhteeltaan paras. Jos rahaa on mällättäväksi asti niin sitten G27. :) Myös tästä vanhempi malli eli G25 voi olla saatavissa suhteelliseen hintaan jo nykyään.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Logitechin Driving Force GT on hinta/laatusuhteeltaan paras. Jos rahaa on mällättäväksi asti niin sitten G27. :) Myös tästä vanhempi malli eli G25 voi olla saatavissa suhteelliseen hintaan jo nykyään.

Mitä eroa on tällä ja tällä?

Hinta vpd:ssä 120e, ja verkkokauppa.com:ssa 83e
linkit vievät Verkkokauppa.comin ja VPD:n rattiin ja polkimiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös