Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 307 778
  • 3 919

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Keiino vahvasti menossa jälleen Norjan edustaksi. Toki puhelinäänet voi keikauttaa tuon tuloksen mut uskoisin Keiinon olevan vahvoilla niissäkin. Omaan korvaan mielummin se kuin tuo Gåte joka ei itselläni kyllä lähde ollenkaan.
Keiinon kertsi jäi hetkeksi päähän soimaan, mutta Gåtesta ei jäänyt mieleen juuri mitään, mutta omasta mielestäni molemmat kuitenkin olisivat olleet tasoa pitäkää huulirasvanne.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Itseäni vähän häiritsee tuo paska-sanan käyttö biisin nimessä. Ulosteen mainitseminen kappaleessa syö vähän uskottavuutta ja sehän on käännetty I'm fucking wreck. Voiko tällainen vähentää sitten pisteitä kansainvälisessä raadissa? Ei nuoriso ja nykyihminen tuollaisesta välitä, mutta olenkin vähän konservatiivinen. En tosiaan ole mikään siveyden sipuli, mutta eikö tuota sanaa olisi voinut vaihtaa johonkin toiseen? Aika ohueksi jää kappale, jos sen tärkein juttu on laulaa Oon paskana!
Turha sitä on nyt minun mielestä lähteä muuttamaan, ellei sitten EBU:lta tule noottia siitä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Espanjan edustaja on päättänyt säväyttää ja päästä irti patriarkaatin kahleista. Pistetään nainen lyömäsoittimiin ja puuma laulamaan keskelle, kun kaksi miestä tanssii ja paljastelee. Ehkä tehoaa joihinkin, mutta edes espanjan kieli ei auta. Omaan korvaan mitäänsanomaton renkutus. Kuin takavuosien iskelmä, jonka joku suomalainen levyttäisi aikanaan suomeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Minusta oli hauskempaa jos tuon biisin nimi olisi Paskalla.

Odottakaa, vielä ei saa
Pyöriä maa aurinkokin
Sammuttakaa ja tsemppibiisinne
Nyt ne verhot kii
Perukaa häät, ristiäiset
Linnut, junat ja internet
Pysäyttäkää
Ettekste nää?
Mä oon paskalla
(Mä oon paskalla)


Koko maailma saa pysähtyä ja odottaa kun Sara on ns. pyhällä toimituksella.
Sitten jos tuosta tehtäisiin englanninkielinen versio niin biisin nimi voisi olla Kimi-tyyliiin "I was having a shit".


 

Tuamas

Jäsen
Itse näen Siipolan kappaleen sanoituksen vahvasti itseironisena ja tarkoituksella överi-pateettiseksi vedettynä, pätee niin kappaleen nimeen yhtä lailla kuin kertsin vuodatukseen.

Josta syystä tykkään tuosta ihan radiobiisinäkin, nyt kun perkeleet lopettivat Yle Puheen ja on ollut pakko kuunnella autossa myös musiikkia radiosta.

Asetelma ei ole sinänsä muuttunut mihinkään, Siipola on vahvin ennakkosuosikki, muttei yhtä selkeä kuin Käärijä viiime vuonna.

Jolloin ensi viikonlopun live ja livevetojen taso tulee ratkaisemaan kisan.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse näen Siipolan kappaleen sanoituksen vahvasti itseironisena ja tarkoituksella överiksi vedettynä.
Itse haluan toki näin myös uskoa, mutta epäilen tätä suuresti. Siipola on nyt varsin monessa haastattelussa toitottanut tuon biisin tekstityksen tulleen siitä, kun hän seurasi sivusta juuri isänsä menettäneen tuttavansa illanviettoa.

Toki onhan se mahdollista, että Sara teki toisen ihmisen tuskasta itseironisen kappaleen tai on jopa keksinyt koko tapauksen tätä ironiaa tukemaan. En tosin usko käytännössä lainkaan Siipolan olevan joko noin karu tai ovela.

Kyllä tuo kappale on siis valitettavasti kaikessa korniudessaan totisinta itkuntuhertamista sekä jopa ylitsevuotavaa draamaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tuo kappale on siis valitettavasti kaikessa korniudessaan totisinta itkuntuhertamista sekä jopa ylitsevuotavaa draamaa.
Mä en kyllä ymmärrä näitä näkemyksiä Siipolan biisistä - tai en ainakaan pysty samaistumaan.

Onko sitten niin, että Siipolan biisiä on vaikea ymmärtää, jos ei ole itse kokenut elämässään sellaista tilannetta, minkä kautta pystyy samaistumaan biisin sanoihin?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
KEiiNO ryöstettiin nyt jo toisen kerran. Farssien farssi... Gåten kappale ihan ok tasoa jos otetaan huomioon kertsit, muuten ei omaan makuun oikein ole. Alexandraa voisin lohduttaa kyllä tämän oikeusmurhan takia ja toki muutenkin.
Ei kai voi sanoa et ryöstettiin, Keiino oli johdossa jyry äänten jälkeen mut Gåte vei Norjan yleisöäänillä niin eiköhän Norja saanut mieleisensä esiintyjän vaikka olisin itse kyllä nähnyt mielelläni Keiinon viisuissa toistamiseen.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä en kyllä ymmärrä näitä näkemyksiä Siipolan biisistä - tai en ainakaan pysty samaistumaan.

Onko sitten niin, että Siipolan biisiä on vaikea ymmärtää, jos ei ole itse kokenut elämässään sellaista tilannetta, minkä kautta pystyy samaistumaan biisin sanoihin?

Ehkä elämän voi elää noinkin.

Pelle Miljoonaa lainaten:

”Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa”
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Ei kai voi sanoa et ryöstettiin, Keiino oli johdossa jyry äänten jälkeen mut Gåte vei Norjan yleisöäänillä niin eiköhän Norja saanut mieleisensä esiintyjän vaikka olisin itse kyllä nähnyt mielelläni Keiinon viisuissa toistamiseen.

Se nyt on kuitenkin hyvä asia että juryäänillä ei voiteta näitä. UMK:n tulee voittaan joka vetää livenä parhaiten. Siipola lähtee etumatkalta mutta mutta kelle tahansa (esim Pandora) voi tulla huono päivä.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Onko sitten niin, että Siipolan biisiä on vaikea ymmärtää, jos ei ole itse kokenut elämässään sellaista tilannetta, minkä kautta pystyy samaistumaan biisin sanoihin?
Tuota "ette vaan ymmärrä"-korttia ei pysty kyllä tämän biisin kohdalla heiluttelemaan, ei tämä niin uniikki tai erikoinen millään muotoa ole. Olisikohan vaan kyse siitä että kappaleen patetia ja melodramaattisuus huitelee sellaisissa lukemissa että sen kuuleminen ihan neutraalissa mielentilassa saattaa aiheuttaa vastareaktiota ja sokerihumalan. Ehkä jopa vähän yököttelyä. Ihan mallikelpoinen ja kiva voimaballadi, mutta ei ehkä jokaiseen päivään ja hetkeen tuon nätisti sanoen ylitsepursuavan tunteilun takia. Onneksi sieltä on havaittavissa ripaus sitä itseironiaakin.

Jännä finaali kyllä tulossa. Siipola johtanee noita joitain listoja, mutta en ole kyllä itse ainakaan törmännyt mihinkään ylitsepursuavaan hehkutukseen tämän biisin kohdalla. Enemmän kommentointi tuntuu olevan sellaista "no jos joku pitää laittaa niin kai se tämä sitten on"-tyyliä, eli mitään tosi selkeää ennakkosuosikkia ei kyllä ole. Live-esitykset tulevat toivon mukaan pistämään pakkaa sopivasti sekaisin ja eiköhän ne jyvät erotu tänäkin vuonna akanoista noiden myötä.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Jännä finaali kyllä tulossa. Siipola johtanee noita joitain listoja, mutta en ole kyllä itse ainakaan törmännyt mihinkään ylitsepursuavaan hehkutukseen tämän biisin kohdalla. Enemmän kommentointi tuntuu olevan sellaista "no jos joku pitää laittaa niin kai se tämä sitten on"-tyyliä, eli mitään tosi selkeää ennakkosuosikkia ei kyllä ole. Live-esitykset tulevat toivon mukaan pistämään pakkaa sopivasti sekaisin ja eiköhän ne jyvät erotu tänäkin vuonna akanoista noiden myötä.
Kyllä tässä jännitys säilyy ihan finaalin loppuun asti. Siipola osaa oikeasti laulaa niin näkisin sen nostavan odotuksia livessä. Eikä passaa aliarvioida noita muita kokeneita ja suosittuja artisteja. Heilläkin on oma vetovoimansa ja karismaa. Mutta musta tuntuu että lopulta Cyan Kicks erottuu tuolta poppi menosta ihan perinteisellä reseptillä eli vaan olemalla hevibändi biisikisassa. He eivät myöskään tule pettämään mitä tulee laulun puhtauteen ja lavashow
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ei kai voi sanoa et ryöstettiin, Keiino oli johdossa jyry äänten jälkeen mut Gåte vei Norjan yleisöäänillä niin eiköhän Norja saanut mieleisensä esiintyjän vaikka olisin itse kyllä nähnyt mielelläni Keiinon viisuissa toistamiseen.
Jos yhtään voin kääntää veistä haavassa, niin tuossa Norjan Melodi Grand Prixissa lisättiin tänä vuonna yleisöäänten painoarvoa 50 prosentista 60:iin (UMK:ssa 75%). Viime vuoden systeemillä Keiino olisi voittanut kolmella pisteellä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jos yhtään voin kääntää veistä haavassa, niin tuossa Norjan Melodi Grand Prixissa lisättiin tänä vuonna yleisöäänten painoarvoa 50 prosentista 60:iin (UMK:ssa 75%). Viime vuoden systeemillä Keiino olisi voittanut kolmella pisteellä.
Ehkä kolmas KeiiNOn uusintayrittäminen sitten toden sanoo?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

TAPPI32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ukrainahan on tällä hetkellä vedonlyönnissä ylivoimainen ykkönen. Niin oli tosin vielä viime vuonnakin ennen kuin Loreen ilmestyi apajille. Joka tapauksessa eiköhän Ukrainan voitto ole tänä vuonna lähempänä kuin viimeksi, tuo on kelpo kappale.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Ukraina meni kirkkaasti kärkeen top listalla. Saas nähdä pysyykö siellä loppuun asti, on muuten aivan mahdollista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuota "ette vaan ymmärrä"-korttia ei pysty kyllä tämän biisin kohdalla heiluttelemaan, ei tämä niin uniikki tai erikoinen millään muotoa ole. Olisikohan vaan kyse siitä että kappaleen patetia ja melodramaattisuus huitelee sellaisissa lukemissa että sen kuuleminen ihan neutraalissa mielentilassa saattaa aiheuttaa vastareaktiota ja sokerihumalan. Ehkä jopa vähän yököttelyä. Ihan mallikelpoinen ja kiva voimaballadi, mutta ei ehkä jokaiseen päivään ja hetkeen tuon nätisti sanoen ylitsepursuavan tunteilun takia. Onneksi sieltä on havaittavissa ripaus sitä itseironiaakin.
Sen verran tunteellisista ja isoista asioista tuossa biisissä periaatteessa lauletaan, että en vain ymmärrä tämän kaltaista suhtautumista. Ja kyllä, silloin täytyy ottaa tuo "ette vaan ymmärrä" -kortti esiin. Eikä siinä ole mitään väärää, jos biisi ei aukea kaikille samalla tavalla, koska jokainen ihminen on yksilö ja jokainen on kokenut elämässään hyvin erilaisia asioita ja eri tavoin.

Mitä mieltä olet niistä ihmisistä, jotka lähtevät kuuntelemaan biisiä normaalissa mielentilassa ja alkavat itkemään sen aikana, kun biisi tuo mieleen muistoja omasta elämästä? Itse en suhtaudu tuohon niin vakavasti, mutta olen törmännyt moniin jotka suhtautuvat - enkä ihmettele.

Vaikka biisin sanoitus ei itselle täysin aukeaisi, niin se ei tee biisistä melodramaattista. Ainakaan negatiivisessa mielessä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ensi viikon lauantaina 10.2. UMK-finaali. Äkkiä se aika meni, vaikka kaukaiselta tuntui. Toki pitkä vielä viisuihin asti.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Lippujen saamisen jälkeen aattelin et voi jumalauta kun UMK: hon on pitkä aika mut menihän se aika kuitenkin aika nopeesti :D
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Sen verran tunteellisista ja isoista asioista tuossa biisissä periaatteessa lauletaan, että en vain ymmärrä tämän kaltaista suhtautumista. Ja kyllä, silloin täytyy ottaa tuo "ette vaan ymmärrä" -kortti esiin. Eikä siinä ole mitään väärää, jos biisi ei aukea kaikille samalla tavalla, koska jokainen ihminen on yksilö ja jokainen on kokenut elämässään hyvin erilaisia asioita ja eri tavoin.

Mitä mieltä olet niistä ihmisistä, jotka lähtevät kuuntelemaan biisiä normaalissa mielentilassa ja alkavat itkemään sen aikana, kun biisi tuo mieleen muistoja omasta elämästä? Itse en suhtaudu tuohon niin vakavasti, mutta olen törmännyt moniin jotka suhtautuvat - enkä ihmettele.

Vaikka biisin sanoitus ei itselle täysin aukeaisi, niin se ei tee biisistä melodramaattista. Ainakaan negatiivisessa mielessä.
Eikai siinä ole sen kummempaa kuin että kukin kokee musiikin omalla subjektiivisella tavallaan. Eri asiat resonoivat ihmisissä eri tavalla.

Toisille Siipolan biisi voi olla kunnon voimaantumis-anthem jonka äärellä muistellaan kyynelsilmin että niin, minäkin olen ollut joskus paskana ja tunnistan tuon tunteen, kun taas toisille se on liiankin juustoista ja paatoksellista uikutusta. Kumpikaan ei ole väärin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikai siinä ole sen kummempaa kuin että kukin kokee musiikin omalla subjektiivisella tavallaan. Eri asiat resonoivat ihmisissä eri tavalla.

Toisille Siipolan biisi voi olla kunnon voimaantumis-anthem jonka äärellä muistellaan kyynelsilmin että niin, minäkin olen ollut joskus paskana ja tunnistan tuon tunteen, kun taas toisille se on liiankin juustoista ja paatoksellista uikutusta. Kumpikaan ei ole väärin.
Lähinnä ihmettelen, että miksi siitä täytyy puhua noin alentavaan sävyyn, vaikka ei itselle kolahdakaan? Etenkin, jos kuitenkin kykenee ymmärtämään, että isolle osalle ihmisistä se toimii.

Eli mitä tuosta saa irti, kun alkaa alentavaan sävyyn haukkumaan biisiä, joka on mielestäni itse artistillekin varsin tunteellinen?

Joskus vain ihmettelen, että miten tahdittomia ihmiset osaavat olla - ja yleensä ilman mitään erityistä syytä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös