Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 307 135
  • 3 919

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikael Gabrielin poliittinen menneisyys ei näytä nousseen Virossa otsikoihin. Aika pahalta alkaa näyttämään, että tässäkö Suomen edustaja on.
Sä vedät kyllä hirveillä ylikierroksilla tän asian kanssa. Eikö ihminen saa tehdä nuoruudessaan virheitä? Etenkin, kun ei tämä kyseinen virhe ole johtanut oikeastaan mihinkään, sekä kyseinen henkilö on myöhemmin myöntänyt ja korjannut virheensä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sä vedät kyllä hirveillä ylikierroksilla tän asian kanssa. Eikö ihminen saa tehdä nuoruudessaan virheitä? Etenkin, kun ei tämä kyseinen virhe ole johtanut oikeastaan mihinkään, sekä kyseinen henkilö on myöhemmin myöntänyt ja korjannut virheensä.
Kaikki teemme virheitä elämässä, mutta ainakin allekirjoittaneelle tuo Putinin fanittaminen on sellainen asia, mitä on edelleenkään vaikea ymmärtää. Varmasti pragmaattisesti Putiniin suhtautuneita on ollut Suomessa paljon, mutta tatuoinniksi asti päätyminen kertoo jostain isommasta.

Tuskin MG toimillaan mitään isompaa vahinkoa sai aikaan, mutta maamme eturivin artistina hänet voi nähdä mielipidevaikuttajana ja täten hänen poliittisilla näkemyksillä on merkitystä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikki teemme virheitä elämässä, mutta ainakin allekirjoittaneelle tuo Putinin fanittaminen on sellainen asia, mitä on edelleenkään vaikea ymmärtää. Varmasti pragmaattisesti Putiniin suhtautuneita on ollut Suomessa paljon, mutta tatuoinniksi asti päätyminen kertoo jostain isommasta.

Tuskin MG toimillaan mitään isompaa vahinkoa sai aikaan, mutta maamme eturivin artistina hänet voi nähdä mielipidevaikuttajana ja täten hänen poliittisilla näkemyksillä on merkitystä.
Noissa piireissä tuollainen tatuointi ei todellakaan lähtökohtaisesti kerro mistään isommasta. Todennäköisesti ollut lähinnä joku kaveriporukan läppä, eikä silloin maailmalla yleisestikään ajateltu Putinista ihan nykyiseen tapaan.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Tuskin MG toimillaan mitään isompaa vahinkoa sai aikaan, mutta maamme eturivin artistina hänet voi nähdä mielipidevaikuttajana ja täten hänen poliittisilla näkemyksillä on merkitystä.
Niin eikös se käden nostaminen pystyyn virheen merkiksi tässä tapauksessa ole ihan positiivista mielipidevaikuttamista?
Näin Mikael on käsittääkseni toiminut.

Ja joo en ole mikään MG-fani koska en osaa nimetä häneltä muita kappaleita kuin tämän uuden biisin mutta jotenkin tuntuu että tämä tatska-juttu on pelkkää myrskyä vesilasissa.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
No ei tuo Mikael Gabrielkaan oikein säväyttännyt. Tästä taitaa tulla Suomelle jääkiekkotermein välivuosi. ;) Jos noista jokin pitää lähettää, niin Cyan Kicks voittakoon, vaikka sekin oli The Rasmus kopio. En minä siitäkään mitään kicksejä saanut.

Parempi, ettei lähetetä ketään ja säästetään nekin rahat. Äänestystulot voisi lahjoitttaa. Ei sillä, että tietäisin mitä niillä tehdään.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Vai, että Putin-tatuointi? Siinä vaiheessa häntä ei olisi pitänyt valita edes karsintaan. Oli läppä tai tms.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Putin-tatuointiaan Mikael Gabriel on taannoin perustellut näin:

RÄPPÄRI kävi vuonna 2016 selittämässä tatuointiaan muun muassa MTV3-kanavan Enbuske, Veitola, Salminen -keskusteluohjelmassa.

– En ottanut tatuointia poliittisten ratkaisujen takia. Vaan sen takia, että hän johtaa noin isoa maata. Suuren osan mielestä mies on paha, mutta siellä voi olla erilainen tarina takana, räppäri sanoi.
– Mä oon tutkinu Putinia, lukenu sen haastatteluja, sen elämänkerran ja katsonut monen monta dokumenttia, joten mulla on hyvä käsitys siitä millainen mies on kyseessä, ja siksi katson miestä ylöspäin koska se saa aikaa enemmän ku kukaan muu, Mikael Gabriel perusteli tatuointiaan Facebookissa.
Vaikka Putin suuren maan diktaattorina toden totta "aikaansaava mies" on, en ainakaan itse edes läpällä laittaisi mitään Putin-lippistä päähän, saati ottaisi tatuointia. En edes 2016.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Cyan Kicks on joka vuosi mitäänsanomattomuuden maailmanmestari. Ja bändin nimen taustalla kuulemma väännös Neon 2 -> Cyan Kicks.

Kuulematta paskaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Cyan Kicks on joka vuosi mitäänsanomattomuuden maailmanmestari. Ja bändin nimen taustalla kuulemma väännös Neon 2 -> Cyan Kicks.

Kuulematta paskaa.
Ketjun paskin mielipide.

Tämä mitäänsanomattomuus tuli edellisellä kerralla UMK:ssa toiseksi ja olisi ansainnut edustaa meitä viisuissa. Ihan pätevällä biisillä mukana tälläkin kertaa.
 

Tuamas

Jäsen
Putin-tatuointiaan Mikael Gabriel on taannoin perustellut näin:

Vaikka Putin suuren maan diktaattorina toden totta "aikaansaava mies" on, en ainakaan itse edes läpällä laittaisi mitään Putin-lippistä päähän, saati ottaisi tatuointia. En edes 2016.

Niin, nuorena osa porukasta on idiootteja ja toisilla aikuistuminen kestää pidempään.

Otetaan vielä jatkokommentit:
– Ajattelen, että se on ollut nuoren vähän ehkä hölmösti ajattelevan tekosia. Kaikki me teemme joskus nuorempana tyhmiä ratkaisuja. Se on mun yksi top 3 tyhmimpiä ratkaisuja, artisti totesi MTV:n Uutisaamu-ohjelmassa.

Kaikille teille ketä mun mielipide Putinista kiinnostaa, koska mulla oli joskus sen naama polvessa: Olin aikoinaan siinä uskossa, et se ajais rauhanomaisia ratkasuja seuratessani hänen toimiaan. Oon pahoillani et menin siihen lankaan. Mitä enemmän vuosia on tullut lisää, sitä enemmän oon huomannut, et asia ei ole läheskään näin.

– Putin on jo pitkään näyttänyt mun silmissä diktaattorilta, jota kansa ei uskalla vastustaa ja joka tekee ihan mitä lystää, Mikael Gabriel kirjoittaa Instagramissa.

RÄPPÄRI kertoo kasvaneensa vuosien aikana ja myöntää, ettei ole ylpeä kaikista aiemmista sanomisistaan ja tekemisistään. Putin-tatuoinnin hän peitti leijonatatuoinnilla Suomen voitettua Venäjän miesten jääkiekon välierissä vuonna 2019.

– Mä kannan vastuuni aina, mutta Putinia mä en kannata ja siksi toivon, ettette mua häneen enempää yhdistä. Se tuntuu suorastaan paskalta ja antaa täysin väärän kuvan siitä kuka olen tänään.

– Kaikki ajatukset ja tuki Ukrainalle, sekä kaikille joita tämä tilanne koskettaa, räppäri päättää kirjoituksensa.

Jannu vaikuttaa hiukan yksinkertaiselta ja kärjekkäältä, jolloin varsinkin tuolla taustalla noita idioottivetoja usein helposti tulee.

Itse antaisin tämän osalta menneiden olla menneitä, koska on irtisanoutunut selväsanaisesti tästä ja vienyt asian eteenkinpäin kun on 2019 peittänyt ko. tatuoinnin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tämänpäiväiset UMK 2024-biisien sijoitukset Suomen TOP-50 Spotify-listalla:

Mikael Gabriel feat. Nublu - Vox Populi: 2. sija 135314 kuuntelukertaa (debyytti)
Sara Siipola - Paskana: 3. sija 123294 kuuntelukertaa
Sini Sabotage - Kuori mua: 5. sija 90720 kuuntelukertaa
Sexmane - Mania: 6. sija 87745 kuuntelukertaa
Windowsman feat. Henri Piispanen - No Rules!: 10. sija 72949 kuuntelukertaa
Jesse Markin - Glow: 15. sija 61697 kuuntelukertaa
Cyan Kicks - Dancing With Demons: 19. sija 54863 kuuntelukertaa
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Omat arviot:

Cyan kicks: muistuttaa jotenkin kovin Rasmuksen biisiä. On kuitenkin rokkia ja ihan ok musiikkia. Ei aiheuta suurempia väristyksiä. Uskoisin, että jo genren avulla kipuaisi itse viisuissa Rasmusmaiseen n. Top 15 sijoitukseen.

Sexmane: promillen ylimenevässä mielentilassa voi toimiakin ja voisin kuvitella lähteväni yökerhossa joraamaan tanssilattialle. Ei kuitenkaan jatkoon.

Sara Siipola: On niin vitun nariseva ääni, että riipii sisuskaluja. En tykkää vähänkään. Ei pystyisi millään kuuntelemaan loppuun.

Jesse Markin: miten hitossa tällä on edes päästy finaaliin! Pitäisi olla hyvän mielen musiikkia, aiheuttaa enemminkin pahan mielen.

Windows95man: 90disco musiikin ystävänä tästä tykkään jollain tapaa. Captain Jack tuotu ilman irstaita sanoituksia ja tissejä 2020 luvulle. Kyllä tanssilattialle löytäisi tieni tämän tahtiin. Ei tällä kuuhun mennä, mutta ehkä finaaliin.

Sini Sabotage: oliko tämä se jota ylen vihjeet kuvaili ikoniseksi. Voi vittu mitä paskaa! Itse ihmettelen, miten tämä on finaalissa ja miten paskoja ne kappaleet ovat olleet, jotka tämä on syrjäyttänyt finaalista!

Mikael Gabriel x Nublu: itse tykkään hitokseen viron kielestä... Jalka alkaa vipattaa väkisinkin. Vähän yksinkertainen kappale, eikä sinällään iske kummemmin. Kuitenkin joraisin!


Oma listaus lähetettävästä kappaleesta ruotsiin: 1.




Ohhoh hups!

1.Cyan kicks
2.Mikael Gabriel, Nublu
3. Windows95man
4.Sexmane
5.Sara Siipola
6. Jesse Markin
7. Sini Sabotage
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Tämän vuoden UMK-raati on epäonnistunut työssään ja UMKta pitäisi laajentaa. Nyt kun tämän on huomattu olevan huomattavan näkyvä mediaalusta artisteille, hakee mukaan suomen huippunimet. Raati on mennytkin nimet edellä, koska kattaus on 6 keskinkertaista pop- tai rock-biisiä, eikä mukana ole yhtään yllätävää biisiä tai tuntematonta artistia w95 miestä lukuunottamatta, joka on taas vanhentunut vitsi jo syntyessään.

UMK-finaaliin pitäisi järjestää kolme karsintaa joihin kaikkiin valitaan vaikkapa 6-8 artistia. Näistä finaaliin voisi mennä yleisöäänillä kuusi, jolloin sitten myös raadit tulisi mukaan. Tämä toisi näkyvyyttä artisteille entistä enemmän ja mahdollistaisi myös yllättävämpien nimien mahdollisuuden päästä Euroviisuihin ja koko kansan tietoisuuteen.


Täytyy myös muistaa että UMK:llakin alkaa olla kansainvälistä näkyvyyttä joka tuo Suomalaista musiikkia hienosti myös muun maailman tietoisuuteen. Tämänkin vuoksi entistä useamman nousevankin tai uuden artistin soisi päästä näyttämään osaamistaan laajalle yleisölle. Vain suurien levy-yhtiöiden ja artistien leikkikentäksi tätä formaattia ei saa päästää.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mitäs helvettiä, ihan kuin eri bändi :D Minkä takia tuo UMK biisi on tuollasta teknokikkailua jos osaavat tehdä rehellisiäkin metallibiisejä?
Mitä vikaa teknokikkailussa?

Genrerajojen yli hyppiminen sytyttää aina.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Kyllä on SURKEA taso viisuissa ja sen lisäksi karsinnoista löytyy vaan muutama hyvä biisi…
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Täytyy myös muistaa että UMK:llakin alkaa olla kansainvälistä näkyvyyttä joka tuo Suomalaista musiikkia hienosti myös muun maailman tietoisuuteen. Tämänkin vuoksi entistä useamman nousevankin tai uuden artistin soisi päästä näyttämään osaamistaan laajalle yleisölle. Vain suurien levy-yhtiöiden ja artistien leikkikentäksi tätä formaattia ei saa päästää.

Hiukan ihmettelen Cyan Kicksin mukanaoloa toiseen kertaan. Ei siis mitään bändiä vastaan, mutta onko tuo nyt puhtaasti musiikillisesti muka niin hyvä, että valinta on perusteltu.

Ja kun miettii, että Käärijä tuli vähän tutkan ulkopuolelta, niin tämän esimerkin olisi voinut kuvitella rohkaisevan raatia entistä rohkeampiin valintoihin.
 

Arkkitehti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Lisätäänpä tähän nyt omakin listani

1. Sara Siipola
2. Cyan Kicks
3. Mikael Gabriel x nublu
4. Sexmane
5. Sini Sabotage
6. Jesse Markin
7. Windows95man

Ja loppuun vielä liitteenä vähän tilastoa Jatkoajan käyttäjien mieltymyksistä niiden osalta, jotka ovat niitä tänne listanneet. Pisteet tulevat siten, että ensimmäiseksi sijoitettu saa 7 pistettä toiseksi sijoitettu 6, jne.
Eli kisassa on siis selkeä kolmen kärki, josta Siipolalla on tällä hetkellä eniten 1. sijoja (ilmaisäänet?).
 

Liitteet

  • Jatkoaika UMK24.png
    Jatkoaika UMK24.png
    18,1 KB · kertaa luettu: 76
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän vuoden UMK-raati on epäonnistunut työssään ja UMKta pitäisi laajentaa. Nyt kun tämän on huomattu olevan huomattavan näkyvä mediaalusta artisteille, hakee mukaan suomen huippunimet. Raati on mennytkin nimet edellä, koska kattaus on 6 keskinkertaista pop- tai rock-biisiä, eikä mukana ole yhtään yllätävää biisiä tai tuntematonta artistia w95 miestä lukuunottamatta, joka on taas vanhentunut vitsi jo syntyessään.

UMK-finaaliin pitäisi järjestää kolme karsintaa joihin kaikkiin valitaan vaikkapa 6-8 artistia. Näistä finaaliin voisi mennä yleisöäänillä kuusi, jolloin sitten myös raadit tulisi mukaan. Tämä toisi näkyvyyttä artisteille entistä enemmän ja mahdollistaisi myös yllättävämpien nimien mahdollisuuden päästä Euroviisuihin ja koko kansan tietoisuuteen.


Täytyy myös muistaa että UMK:llakin alkaa olla kansainvälistä näkyvyyttä joka tuo Suomalaista musiikkia hienosti myös muun maailman tietoisuuteen. Tämänkin vuoksi entistä useamman nousevankin tai uuden artistin soisi päästä näyttämään osaamistaan laajalle yleisölle. Vain suurien levy-yhtiöiden ja artistien leikkikentäksi tätä formaattia ei saa päästää.
Olen 100% samaa mieltä siitä, että UMK:ta pitäisi laajentaa. Vähintään 20 vaihtoehtoa pitäisi olla alkuvaiheessa, joista sitten yleisö hiljalleen äänestää suosikkinsa.

Mutta samalla on todettava, että tämänkin vuoden osalta UMK:ta pidetään pitkälti koko Euroopan laadukkaimpana viisukarsintana. Toistuvasti näkee kommentteja, että UMK on jopa "epäreilun laadukas".

Eli vaikka tämän vuoden UMK-kattaus ei henkilökohtaisesti miellyttäisi, niin se ei taida olla kovinkaan yleinen mielipide ja UMK on siitä huolimatta erittäin laadukas karsintakilpailu, jossa on laadukkaita esiintyjiä hyvien biisien kanssa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Muistakaa, että nublu kirjoitetaan tyylitellysti pienellä kirjaimella. Moni media käyttää virheellisesti isoa myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös