Euroviisut 2024 ja UMK 2024

  • 307 430
  • 3 919

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Dotter on mun suosikkeja myös. Ei pelkästään kiemurtelun ja hiusten takia, mutta bulletproof ja little tot oli pitkään mun playlistilläkin. Toivottavasti menestyis finaalissa mutta vähän tuntuu ettei tänäkään vuonna riitä tuo biisi.. Mainitsemasi Maria Sur on tänä vuonna paremmalla biisillä liikkeellä. Jännä finaali tulossa
Mä pistin Dotterilta soittolistalle tuon Bulletproofin ja No Room For Love biisit ja kyllä tuo Mellu biisi kanssa menee listalle kun vaan se Spotifyn tiensä löytää.
 

BaronFIN

Jäsen
Itse taidan vetää itseni nyt täyteen viisublokkiin ja säästää yllätykset itse kisoihin. Viisujen hienous tulee siitä ettei ole mitään käsitystä mitä sieltä seuraavaksi tulee.

Palaillaan toukokuun liveseurannassa.
 

444

Jäsen
Itse taidan vetää itseni nyt täyteen viisublokkiin ja säästää yllätykset itse kisoihin. Viisujen hienous tulee siitä ettei ole mitään käsitystä mitä sieltä seuraavaksi tulee.

Palaillaan toukokuun liveseurannassa.
Samaa olen toteuttanut aina. Ennen kisoja en ole oikeastaan koskaan kuunnellut (ainakaan tietoisesti) muita kuin Suomen biisin. Monesti jää jopa semit väliin, kun ne muutama raukkaparka, jotka putoavat ennen finaalia, ovat todennäköisesti niin paskoja muutenkin, ettei jaksaisi kuunnella. Mutta sitten finaalissa kaikki on uutta ja ihmeellistä. Hauskaa, kun sitten tulee joku, jonka tietää yhdeksi ennakkosuosikeista, niin sitä havahtuu kuuntelemaan ihan eri asenteella.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
En mä nyt Kroatiaa inhoa mutta jotenkin tulisi se vuoden takainen vitutus takaisin mikäli se voittaisi. Ei ole mikään Käärijän kopio mutta kuitenkin samantyylinen biisi mutta paljon heikompi sellainen. No en kuitenkaan usko, että pelkoa tämän voitosta on. Tällä hetkellä uskon Ukrainan tai Italian voittoon, voi myös olla että Alankomailta tai Itävallalta tulee voittobiisi.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Samaa olen toteuttanut aina. Ennen kisoja en ole oikeastaan koskaan kuunnellut (ainakaan tietoisesti) muita kuin Suomen biisin. Monesti jää jopa semit väliin, kun ne muutama raukkaparka, jotka putoavat ennen finaalia, ovat todennäköisesti niin paskoja muutenkin, ettei jaksaisi kuunnella. Mutta sitten finaalissa kaikki on uutta ja ihmeellistä. Hauskaa, kun sitten tulee joku, jonka tietää yhdeksi ennakkosuosikeista, niin sitä havahtuu kuuntelemaan ihan eri asenteella.
Itse olen yleensä toukokuun alussa alkanut tehosoittamaan noita, pikkuhiljaa sieltä nousee ne muutamat vuosittaiset viisusuosikit, joita sitten viisuviikolla luukuttaa kahta kauheammin.

Toisaalta en ole tältä vuodelta kuunnellut muita kuin Suomen, Kroatian ja Italian (joka taitaa olla tämän vuoden suosikkini) biisit sekä kertaalleen Norjan sen jälkeen kun selvisi ettei KeiiNo edustakaan Norjaa, tästä biisistä en tosin muista enää yhtään mitään. Ja juuri äsken kuuntelin toisella korvalla Islannin karsinnan pari ennakkosuosikkia, enkä ymmärrä mitä ne tekevät tällä hetkellä vedonlyönneissä noin korkealla.

Nyt täytyy parin kuukauden verran yrittää hillitä ja palata asiaan aikaisintaan huhtikuun lopussa :)

Muuta uutta musiikkia en juurikaan ainakaan mitenkään "systemaattisesti" kuuntele, lukuun ottamassa joitain ihan satunnaisia biisejä, jotka sattuu ohimennen kuulemaan jossain ja sittemmin lisää jollekin soittolistalle. Vanhoja viisuvuosien soittolistoja tulee kuunneltua silloin tällöin, hauska huomata kuinka jostain vanhempien vuosien viisubiiseistä tulee jokseenkin nostalginen fiilis ja aina tunnelmat palaavat sinne orastavaan alkukesään, ihan sama minkä viisubiisin sitä kuuleekaan :). Jälkikäteen tulee myös kuunneltua paljon sellaisia viisubiisejä, joista ei itse viisujen aikaan juurikaan perustanut, kuten 2021 vuodelta melko yhdentekevät Kyproksen El Diablo ja Azerbaijanin Mata Hari.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Huomenna pitäisi ilmestyä Alankomaiden, Kyproksen ja Sveitsin kappaleet, ylihuomenna puolestaan Itävallan ja Yhdistyneen kuningaskunnan sekä 2.3 Islannin ja Serbian.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Oma suosikkini tämän vuoden julkaistuista biiseistä on aika selvällä erolla Italia, vaikka La Noia ei pärjää lähellekään Sanremossa kolmanneksi jääneelle Annalisan Sinceramentelle.

Annalisan itkua pidättelevät kasvot tulosten selvittyä eivät hevillä unohdu.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
USKOTTEKO KOTIKATSOMOISSA: KROATIA ON NOUSSUT VEDONLYÖNNIN KÄRKEEN!

Enpä olisi uskonut siinä vaiheessa, kun tuli pari viikkoa sitten lyötyä vetoa Kroatian voiton puolesta heti sen jälkeen kun Baby Lasagnan biisin kuulin ja olivat vedonlyönnissä jossain sijan 10. huonommalla puolella.

Islantia en kyllä ymmärrä, miksi ovat noinkin korkealla, sijoilla 3-4. En ole kuulevinani kummassakaan karsintojensa ennakkosuosikkibiisissä mitään menestyspotentiaalia. Sveitsi voi kaiken osuessa kiilata jopa voittokamppailuun. Italia taas omaan korvaani ja silmääni paras niistä vähistä mitä olen kuunnellut, jos saavat lavashown vähän samalle mallille kuin vaikka Espanja SloMollaan pari vuotta sitten, veikkaan tässä vaiheessa voittoa heille, mutta pidätän oikeudet mielipiteen muutoksiin. Ukrainaan en kyllä usko, vaikkakin top5 sijoituksen voinee heille kiveenhakata lähivuosille biisistä riippumatta.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Islantia en kyllä ymmärrä, miksi ovat noinkin korkealla, sijoilla 3-4. En ole kuulevinani kummassakaan karsintojensa ennakkosuosikkibiisissä mitään menestyspotentiaalia.
Islannilla taisi olla joku palestiinalaistaustainen artisti tyrkyllä viisuihin? Siinä varmaan osasyy pienille kertoimille.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Keskiyöllä Suomen aikaan pitäisi ilmestyä Itävallan edustajan Kaleenin "We Will Rave" ja sitten kello 02:00 Iso-Britannian Olly Alexanderin "Dizzy".
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Aivan hirveen ärsyttävä tuo Alankomaiden biisi. Kyproksen taas on sellainen haiseva tuhnu, joka saattaa parantua livellä tai sitten ei.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös