Espoo Blues kaudella 2015–2016

  • 394 118
  • 1 907

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Se oli siinä sitten. Uskottavuuden rippeet on huuhdeltu viemäriin. Hyvää yötä, viimeinen sammuttaa valot.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Pakko huudella hieman vieraisiin pöytiin. Eli itsekkin olen kuullur vahvaa huhua siitä että Siimin ja Blegin tulevan valmentajan välit ovat melko tulehtuneet. Luulen siirron rentouttavan Siimiä, sillä eihän (nyt puhun karrikoidusti) Micke-Max Åstenistakaan saa pistelinkoa vaikka sitä peluuttais 16min per peli 2. kentässä ja YV:ssä.

Toivottavasti en sohaise ampiaspesää kun sanon tämän, mutta sanon kuitenkin: melkoista lapsenuskoa OSALLA Blues-kannattajista. Malmivaara, Kantola ja Liivik laitettu lihoiksi kesken kauden ja syyt ovat pelkästään pelillisiä/pelaajalähtöisiä? C'moon! Tämähän on yhtä selkeä tyhjennysmyynti kuin aikanaan Turussa nähtiin (Pare, Sexton & Co). Kyllä Blueskin kaupittelisi ykköshevosiaan jos niitä Hirson lisäksi olisi.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
No en tiedä, joku on huhuillut että Lehterä, Ahola ja Koskinen kuuluvat samaan saunakaveri-/puuhasteluporukkaan.
Siihen en ota kantaa mutta ihmettelen ellei Liivik ole jatkosopimusta tehdessään tiennyt miten tuo valmennus on ajateltu menevän tulevina kausina joten en häntä päästä tästä "syyttömänä". Muutenkin pelillisesti ei mikään menetys kuten jo aiemmin kirjoitin mutta toki tämä kertoo surullisella tavalla siitä että aika pohjilla tässä taidetaan seurana olla.
Toivottavasti en sohaise ampiaspesää kun sanon tämän, mutta sanon kuitenkin: melkoista lapsenuskoa OSALLA Blues-kannattajista. Malmivaara, Kantola ja Liivik laitettu lihoiksi kesken kauden ja syyt ovat pelkästään pelillisiä/pelaajalähtöisiä? C'moon! Tämähän on yhtä selkeä tyhjennysmyynti kuin aikanaan Turussa nähtiin (Pare, Sexton & Co).

Ei kai kukaan näin ole uskonut? Kyllähän se on kaikille tällä palstallakin ollut mielestäni selvää että Malmivaara ja Kantola laitettiin pois nimenomaan taloudellisten syiden takia eli hinta-/laatusuhde ei kohdannut. Liivik nyt on ensimmäinen joka lähtee niin että aloite tulee pelaajalta. Sekaisinhan tämä seura on kuin seinäkello mutta pisteet nyt kuitenkin siitä että nyt tehdään radikaalejakin toimenpiteitä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
- sopimus vuoteen 2018 Blegin kanssa, jota ei noin vain pureta. Blues on oikeutettu korvaukseen sopimuksen purkamisesta..

Jos IS:n tiedot palkanmaksun tökkimisestä pitävät paikkaansa, niin silloin Liivikillä voi hyvinkin olla juridinen oikeus purkaa sopimus yksipuolisesti, ilman minkäänlaista korvausvelvollisuutta.
 

Van_Salin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Mä näin pahaa unta että Hirso oltaisiin myyty. Onneksi se olikin vain Liivik, joka tällä erää pakkaa laukkunsa. Harmillista sikäli kun junnut tuntuvat fanittavan Märkä-Simoa Jiiveegeinen.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Maailman vanhin teini lähti naapuriin. Heippa. Kuka vetäisi niljaketta turpaan seuraavassa matsissa? Mikä on meidän uusi voittobiisi? Jos semmoista enää tarvitaan.
Toisessa suosikkijengissäni QPR:ssä vaikutti pitkään Joey Barton. Twitter & some sankari, kentällä pelkkä nilkoille potkija ja räksyttäjä. Siim on samanlainen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
- sopimus vuoteen 2018 Blegin kanssa, jota ei noin vain pureta. Blues on oikeutettu korvaukseen sopimuksen purkamisesta.

Varmasti on oikeutettu, mutta aika useinhan nämä pitkienkin sopimusten purut tapahtuvat yhteisymmärryksessä ja ilman korvauksia, tulee aloite sitten joukkueen tai pelaajan suunnalta. Jos pelaaja haluaa lähteä, ei joukkueen ole mitään järkeä häntä yrittää väkisin pitää, tai sanoa, että "siinähän lähdet, mutta jotain korvauksia sit". Tämä johtaa pahimmillaan siihen, että joukkueella istuu koirankopissa kallis pelaaja, jota ei jäälle kannata ottaa, koska on selvää ettei hän halua edustamalleen joukkueelle pelata. Noinhan se on suurin piirtein aina mennyt ja noin se tullee menemään jatkossakin.

---

Yo. ei ole kirjoitettu juuri Liivikin tapaukseen viitaten, vaan yleisesti. Mitä Bluesin meneillään olevaan "tyhjennysmyyntiin" tulee, niin uskotteko kotona kun sanon, että tunnen tuskanne.
 
Viimeksi muokattu:

bftw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thiem
Pelicans matsin jälkeen simo ei todennäköisesti edes kehdannut astua liigajäille enää Bluesin paidassa, kun tajusi nolanneensa itsensä täysin "kovanaamana". Sopii siis varsin hyvin IFK:n isoon pahaan brändiin. Olisin arvostanut, mikäli Simo olisi vaihtanut johonkin toiseen liigaseuraan, kuin IFK:hon, mutta tämän jälkeen arvostus pelaajaa kohtaan on täysi nolla.
 

Twentyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mun mielestä tämä toteutettu strategia on tehty juuri niin kuin kuuluu eli annettu ensimmäisenä kenkää niille jotka tekevät huonoiten tulosta palkkapussiinsa nähden. Tuskin täällä kukaan naiivisti uskoo, että syyt olisivat vain pelillisiä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun mielestä tämä toteutettu strategia on tehty juuri niin kuin kuuluu eli annettu ensimmäisenä kenkää niille jotka tekevät huonoiten tulosta palkkapussiinsa nähden. Tuskin täällä kukaan naiivisti uskoo, että syyt olisivat vain pelillisiä.

Ei Siimiä ole kengitty mihinkään, hän halusi itse lähteä.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Tajuaakohan Liivik mitä paskaa on tällä aiheuttanut Bluesin joukkueelle ja kannattajille?
Ei se Liivikin itsensä vika ole jos seuralla ei ole varaa maksaa kenellekään mitään. Kaikki lähtee ainoastaan siitä ettei toimistolla viitsitä satsata sponsoreihin ja markkinointiin jotta saataisiin sitä saatanan nappulaa kassaan! Ja lisäksi kuten jo totesin niin Liivikillä ja Lehterällä on kuulemma keskinäistä skismaa. Olkoonkin että Liivik on ollut tällä kaudella vaisu niin on yksi Blues-fanien pidetyimmistä pelaajista.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miten Mechalo itse satsaisit sponsorointiin ja markkinointiin? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Noin muuten, aikalailla alkaa olla mitta täys. Jos ei olisi kausaria, olisi tämä kausi tässä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mikä mahtaa olla Rooban kohtalo? Mies on kadonnut yhtä mystisesti kuin laulaja Kristian aikanaan. Onko Simpanssin varustekassissa matkalla Nordesjöötille?
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Miten Mechalo itse satsaisit sponsorointiin ja markkinointiin? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Ainakin itse olen kokenut sen että jos edes viitsii kysyä sponsoreita, onnistuu takuulla saamaan niitä taloustilanteesta huolimatta. Olen itse toiminut erään telemarkkinointifirman B to C- ja B to B-myyjänä joten tiedän miten hommat pitäisi hoitaa.
 

Enslaved

Jäsen
Tajuaakohan Liivik mitä paskaa on tällä aiheuttanut Bluesin joukkueelle ja kannattajille?
Eiköhän se tajua mitä siirrosta seuraa, mutta on vain iloinen, kun pääsi takaisin kotiin. Itse en ole Liivikistä juurikaan perustanut, mutta valitettavasti moni muu on ja tämä iso imagotappio jälleen kerran mun silmissä.

Nyt on siis pakkipulan lisäksi entistä vajaampi keskushyökkääjätilanne. Kotipelejä ei ole kuin yksi loppukuun aikana ja rahat on loppu. Itse en ainakaan odota yhtään vahvistusta pitkään aikaan. Toimisto ei selvästi saa haalittua kassaan rahaa uusista sponsseista ja kuka tähän uppoavaan laivaan rahaa haluaisi edes laittaa? Aika harva selvästi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ainakin itse olen kokenut sen että jos edes viitsii kysyä sponsoreita, onnistuu takuulla saamaan niitä taloustilanteesta huolimatta. Olen itse toiminut erään telemarkkinointifirman B to C- ja B to B-myyjänä joten tiedän miten hommat pitäisi hoitaa.

Yhtään ammattitaitoasi väheksymättä, veikkaan liigaseurojen sponsoridiilien olevan suuruusluokaltaan sellaisia, ettei niitä ihan puhelinmyynnillä solmita.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mikä mahtaa olla Rooban kohtalo? Mies on kadonnut yhtä mystisesti kuin laulaja Kristian aikanaan. Onko Simpanssin varustekassissa matkalla Nordesjöötille?
Aho sanoi eilen Youtube-ennakossa että Rooba on Viron maajoukkueen käytössä tällä hetkellä. Toki ei ole mahtunut alkukaudesta kokoonpanoon, mitä olen itsekkin ihmetellyt. Toisaalta Kangasniemi, Puhakka, Suomela jne. on sähissyt tosi hyvin, niin alempien kenttien pelaajilla on hyvä kilpailutilanne päällä.

Mitä case Märkä-Simoon tulee niin kuten sen maikkarin jutun linkkasin toiseen ketjuun niin Koskinen sanoi että kauden ykköstavoite on nollatulos ja kaikki muu urheilullinen menestys on tällä kaudella toissijaista. Tässä nähdään nyt tulos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös