Espoo Blues kaudella 2015–2016

  • 393 608
  • 1 907

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niinno, toiset haluaa katsella prosenttikiekkoa, jossa tunteet ei läisky ja pelit päättyvät 1-0 tai 0-1. Toiset haluavat tunteenpaloa ja arvostavat jollain tasolla - yhtään keihästyksiä puolustelematta - että kentällä näkyy edes vähän tunne. Bluesin "taisteluilmehän" on ollut viime pelit aivan uskomatonta paskaa: kulmissa pyörimistä ja täysin alistunutta mukapelaamista. Se mitä toi jengi tarvitsisi olisi jonkun Märkä-Simon suorittama herättely: kunnon mylly, jolla viestitään että tällainen peli ei vetele, se loppuu nyt, laittakaa itsenne likoon.

Herrasmiespelille on tilaa sitten kun johdetaan liigaa ja pelitapa itsessään tekee vastustajista selvää jälkeä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tunnetta pelissä = epäurheilumaisuus?! Ei v sentään. Noh, selvisipä sinun väkivaltainen ajattelutapa. Eipä muuta.
Jääkiekko on fyysinen kamppailulaji, jossa välillä läikkyy yli. Jos sitä ei kestä katsoa, kannattaa siirtyä seuraamaan jotain niistä sadoista joukkuelajeista, missä ei taklata tai tapella. Mun alkaa olla jo ikävä kunnon myllyä, en edes muista koska on Espoossa viimeksi tapeltu kunnolla. Olis jo aika.
 
Kertoo paljon kun rinnastetaan sallittu taklaaminen ja hyvin selvästi kielletty tappeleminen. Väkivaltaa ihannoivat macho-juntit. On kyllä säälittävää ihmislajin "sivistyneisyys".
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Tunnetta pelissä = epäurheilumaisuus?! Ei v sentään. Noh, selvisipä sinun väkivaltainen ajattelutapa. Eipä muuta.

Ennemminkin siitä selvisi, että varmaan äänestäisit kieltolain puolesta. No, toiveesi on toteutunut ja Mahbod on penkitetty.

Jooh. Mun blegiin kuuluu niin hienot maalit kuin fyysinen peli. Kovaa mutta oikein. Jos veskaa lyödään näpeille niin musta on ihan ok hieroa hanskaa naamaan.

Edit. Oliko Tomi Sallinen yököttävä kun otti nyrkkitappelun tossa pari vuotta sitten?
 
Viimeksi muokattu:
Ennemminkin siitä selvisi, että varmaan äänestäisit kieltolain puolesta. No, toiveesi on toteutunut ja Mahbod on penkitetty.
Ei juma näitä comebackkejä. XD Kertoo kyllä paljon teistä jos pitää tuollaiselle linjalle lähteä; aiheeseen kuulumatonta vihjailua henkilöstä. Alkoholipolitiikkahan kuuluu tähän keskusteluun, jepjep.

Arvostukseni Ahoa kohtaan nousi pykälällä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvä, että on hauskaa. Itseäni huvittaa samalla lailla ihmiset, jotka nostavat itsensä moraaliseen norsunluutorniin ja samaistavat kaukalon tapahtumat ns. oikeaan elämään.
 
XD Hauskaksi menee. Kiva kun saa iloita jostain kun tuo joukkue ei tuo kuin vitutusta.
Hauska tätä sun antia on ollut seurata täältä ulkopuoleltakin. Onneksi olet mielipiteinesi muiden yläpuolella.

Mielipiteesi on huono ja väärä.
 
Ei v sentään, absurdimmaksi vain menee. Te hyväksytte väkivallan. Ihan sama missä se tapahtuu, se on väkivaltaa. Sellaisen henkilön joka tuon hyväksyy on turha ruveta suuta louskuttamaan. "Ns. oikea elämä".. voi vittu.. onko ne pelaajat ja kaikki siihen liittyvä jotain virtuaalimaailmaa!? Käsittämätöntä paskaa päässä jollain ihmisillä.

Mielipiteesi on huono ja väärä.
XD Hyvä sarkastinen veto. Arvostan.

Onneksi olet mielipiteinesi muiden yläpuolella.
Se on jännä, että väkivallan ihannoiminen on hyväksyttävä mielipide. Olen mielipiteeni kanssa TOISELLA puolella, en yläpuolella kuten yrität väittää.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vanha totuushan on, että väkivalta lopettaa vittuilun. Se pitää paikkansa myös kaukalossa, jopa siten, että sillä joskus alistetaan vastustaja henkisesti siten, että oma joukkue voi voittaa. Ja kilpaurheilussa voittaminen on tärkeintä.

Nämä väkivallattomuusihanteet ovat kivoja, mutta kuuluvat sinne samaan utopiaan kuin reilu tulojenjako, onnistunut kehitysapu kehittyville maille tai vaikkapa kiinnostava SM-liiga.
 
VÄKIVALTA! Siinä ratkaisu kaikkeen. Siltä se vähän näyttää, että näin ajatellaan kun maailmaa on tullut katseltua.

Lopettaa vittuilun. Alistetaan henkisesti toinen. Miettikää nyt vittu vähän mitä paskaa suollatte. Uskomatonta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
VÄKIVALTA! Siinä ratkaisu kaikkeen. Siltä se vähän näyttää, että näin ajatellaan kun maailmaa on tullut katseltua.

Lopettaa vittuilun. Alistetaan henkisesti toinen. Miettikää nyt vittu vähän mitä paskaa suollatte. Uskomatonta.

Sellaista elämä on. Ikävä puhkaista sun pumpulikupla.
 
Se on teidän valinta! Helppo ja säälittävä valinta. Kyse ei ole siitä, että eläisin jossain kuplassa ja en tajuaisi maailmasta mitään, vaan kyse on valinnasta. Valitsetko barbarian vai yritätkö olla sivistynyt ja omalla hyvin pienellä panoksella vaikuttaa ihmislajin tulevaisuuteen.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Se on teidän valinta! Helppo ja säälittävä valinta. Kyse ei ole siitä, että eläisin jossain kuplassa ja en tajuaisi maailmasta mitään, vaan kyse on valinnasta. Valitsetko barbarian vai yritätkö olla sivistynyt ja omalla hyvin pienellä panoksella vaikuttaa ihmislajin tulevaisuuteen.

Koitas nyt laittaa Kane vähän edes jäitä hattuun. Aivopieru Mahbodilta ilman muuta, mutta ei kuitenkaan mikään väkivallanteko. Tollanen tuuppaus olisi todennäköisesti mennyt läpi kaljaliigassa, josta kaveri tuli mutta ei täällä.
Aivan naurettavaa edes puhua mistään väkivallasta tässä yhteydessä. Sääntöjen vastainen mailan päällä työntäminen, siinä kaikki.
 
Taklaaminenkin on väkivaltaa, sillähän yritetään satuttaa vastustajaa mahdollisimman paljon. Pitäisikö taklaaminenkin kieltää?

Pitäisikö tappelut saada pois jääkiekosta? | Jatkoajan keskustelupalsta

E: Jääkiekko on nopea peli, jossa pelaajien tunneskaala pelinkin sisällä vaihtelee äärilaidasta toiseen. Turhautuminen voi johtaa ylilyöntiin, jotka ovat rangaistavia (pelikiellot) ja tuomittavia (teon paheksunta), mutta yksittäisinä tapauksina kuitenkin muilta osin hyväksyttäviä (ihmiset eivät ole täydellisiä, virheen mahdollisuus).

Paras keino liiallisen negatiivisen energian purkamiseen on tappelu, sillä huomattavasti vaarallisempaa on kostaminen esimerkiksi taklaamalla (tunteiden vallassa ihminen ei pysty tekemään yhtä järkeviä valintoja kuin muuten = riski väärin tehdylle taklaukselle kasvaa).

Oletko ikinä harrastanut urheilua (mielellään korkealla tasolla, jossa menestyksellä on väliä)?
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kamppailulajia ei voi pelata ilman "väkivaltaa". Lätkä on kaikesta huolimatta kamppailulaji, jossa fyysinen paremmuus on merkittävässä roolissa menestyksessä. Fyysinen paremmuus on nimenomaan heikomman voittamista fyysisesti. Ehkä sä SalskeaKane seuraat väärää lajia?
 
Koitas nyt laittaa Kane vähän edes jäitä hattuun. Aivopieru Mahbodilta ilman muuta, mutta ei kuitenkaan mikään väkivallanteko.
Kyllähän minä tiesin, että mikä paskamyrsky seuraa kun humaaneja arvoja mainostaa macho-lätkäjätkien keskellä. Ei kannattaisi, ei sitä kieroutunutta ajattelutapaa pysty muuttamaan kuin jokainen itse. Silti, sen verran tähän lainaukseen vielä, että minä kommentoin Mahtibodyn osalta epäurheilumaisuutta ja ei-joukkueelle pelaamista. Väkivaltakeskustelu lähti sitten omalle raiteelleen. Juhaht on kyllä todella pihalla, kamppailulaji ei tarkoita väkivaltaa (ei vaikka laittaisi lainausmerkkeihin).

Onko täällä ketään kuka saattaisi olla edes vähän väkivaltaa vastaan?
 
Ei kannattaisi, ei sitä kieroutunutta ajattelutapaa pysty muuttamaan kuin jokainen itse.
Etkös juuri sanonut, että et ole meidän muiden mielipiteiden yläpuolella, eli miksi meidän pitäisi muuttaa ajattelutapaamme? Onko sinun ajattelutapasi tässä tilanteessa jollakin perusteella se absoluuttisesti oikea?

Onko täällä ketään kuka saattaisi olla edes vähän väkivaltaa vastaan?
Eiköhän meistä jokainen oli väkivaltaa vastaan, mutta suurin osa meistä kokee, että tietty väkivalta on osa jääkiekkoa.
 

Fordél

Jäsen
Eiköhän meistä jokainen oli väkivaltaa vastaan, mutta suurin osa meistä kokee, että tietty väkivalta on osa jääkiekkoa.

Väkivalta ei ole sallittua jääkiekossa. Siitä rangaistaan, pahimmillaan jopa siviilioikeuden toimesta.

Mitä tulee tapaus Mahbodiin, kyse oli typerästä teosta. Ei sen takia, että sillä olisi yritetty vahingoittaa toista vaan koska se tiesi Bluesille viiden minuutin jäähyä. Tuomarille ei pidä yksinkertaisesti antaa mahdollisuutta päästä viheltämään tollasta. Pään pitää pysyä kylmänä ja pitää pelata joukkueelle. En tiedä sitten oliko sekin yksi osoitus siitä, että joukkue ei ole täysin Ahon näpeissä vaan joukkuetta vaivaa kurittomuus.
 
Etkös juuri sanonut, että et ole meidän muiden mielipiteiden yläpuolella, eli miksi meidän pitäisi muuttaa ajattelutapaamme? Onko sinun ajattelutapasi tässä tilanteessa jollakin perusteella se absoluuttisesti oikea?
Voi pyhä yksinkertaisuus. Toisella, minun puolella _mielipiteeni_ on, että toisella puolella ajattelutapa on tietyltä osin hyvin kieroutunutta ja toivoisin heidän näkevän asian kuten minun puolella. Miksi _TE_ haluatte "nostaa" minun mielipiteeni yläpuolelle? Ihan samalla tavalla voisin väittää, että teidän ajattelutapa on minun ajattelutapaa yläpuolella, norsunluutornissa, mutta en väitä. Ettekö pysty tämän vertaa näkemään asiaa tasapuolisesti? Minä olen minun mielestä oikeassa, ja te olette sitä mieltä, että te olette oikeassa, eikös siinä olla tasavertaisesti toisilla puolilla? Minäkö nyt olenkin jotenkin "yläpuolella"?!

suurin osa meistä kokee, että tietty väkivalta on osa jääkiekkoa.
Ja se on minun mielestä hyvin sairasta ja tulen aina ottamaan kantaa siihen.


EDIT: Kiitos Fordél. Ajattelin jo tuossa, että kannattaako minun jäädä tänne foorumille ollenkaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos on niin herkkä, että keskustelu väkivallasta ahdistaa, kannattaa varmaan pysytellä poissa sekä jääkiekko-otteluista että jääkiekkoaiheisilta palstoilta.

Wikipedia määrittelee väkivallan näin: "Väkivalta on ruumiillista koskemattomuutta, oikeuksia tai etuja loukkaavaa tai vahingoittavaa voimakeinojen käyttöä. Useimmiten sanalla ”väkivalta” viitataan nimenomaan ruumiilliseen voimankäyttöön.."

Jääkiekko on väkivaltainen laji, katsoo sitä miltä kantilta tahansa. Muun väittäminen on naiivia faktojen kieltämistä. Se ei toki liity Mahbodin tapaukseen, joka oli puhdas tötöily, mutta ei millään tavalla poikkeuksellinen.
 
Väkivalta ei ole sallittua jääkiekossa. Siitä rangaistaan, pahimmillaan jopa siviilioikeuden toimesta
Aika pienestä osasta jääkiekon väkivaltaa rangaistaan edes siellä pelissä.

Tuomarille ei pidä yksinkertaisesti antaa mahdollisuutta päästä viheltämään tollasta. Pään pitää pysyä kylmänä ja pitää pelata joukkueelle.
Tästä todennäköisesti kaikki on samaa mieltä, eli kyseessä oli virhe Mahbodilta. Kysehän on siitä, että täällä on innokkain potkimassa kyseistä pelaajaa tuon takia (vieläpä väkivallan, ei kurittomuuden takia).

Ei tästä aiheesta sen enempää. Jokaisella olkoon mielipiteensä, mutta mulle henkilökohtasesti tuntuu todella kaukaiselta, että joku vaatisi pelaajan ulostamista tuommoisen väkivallan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös