Espoo Blues kaudella 2015–2016

  • 394 125
  • 1 907

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Somervuorelle en tosiaan itsekään näe mitään käyttöä tällä hetkellä, varsinkaan jos palkkapyyntö on edes lähellä täällä pyöriteltyjä lukuja. Mieluummin nuorille ja/tai paluumuuttajille vastuuta!
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Somervuorelle en tosiaan itsekään näe mitään käyttöä tällä hetkellä, varsinkaan jos palkkapyyntö on edes lähellä täällä pyöriteltyjä lukuja. Mieluummin nuorille ja/tai paluumuuttajille vastuuta!
No siellä se ilmeisesti jo pyörii treeneissä, että eipä siinä hirveästi ole enää tehtävissä asialle?

Rutanen tosiaan otettu pois pelaajalistasta, että ehkä se optio on sittenkin jätetty käyttämättä. Tänäänhän on 2014-2015 sopimusten viimeinen voimassaolopäivä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No siellä se ilmeisesti jo pyörii treeneissä, että eipä siinä hirveästi ole enää tehtävissä asialle?
Jos näin on, niin sitten asialle tuskin on enää mitään tehtävissä. Itse en ole käynyt katsomassa harkkoja, enkä ole kuullut myöskään virallista tietoa, että hän olisi siellä ollut, joten vielä on toivoa :P Onhan Somervuori ihan hyvä pelaaja, ei siinä mitään. Jotenkin vaan ei herätä mitään suurta innostusta kun katsoo miehen ikää ja viime aikaisia saavutuksia kaukalossa. Jos itse saisin valita, pitäisin Giliatin mieluummin, lähinnä hänen korvaajaa Eerosta varmaan kaavaillaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos itse saisin valita, pitäisin Giliatin mieluummin, lähinnä hänen korvaajaa Eerosta varmaan kaavaillaan.
Somervuori on varmaan Aaltosen korvaaja ja Poukkula korvaa Giliatin. Itsekkin olisin ottanut mielummin kulttipelaaja Miettisen kuin Somervuoren taikka Poukkulan, mutta eipä Ahola ole soitellu ja kysyny neuvoja. Mutta veikkaan että Giliati suuntaa jonnekin Keski-Europaan. Sen Spengler cupin jälkeen mies oli muistaakseni liekeissä joten varmaan anteli näyttöjä Sveitsin suuntaan.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aholalle vinkkiä kun tietenkin lukee Jatkoaikaa, niin pellejen ylijäämäjunnut näyttäisivät olevan ihan kohtuullisia hankintoja. Vaikka narritausta onkin iso miinus, niin Lindel, Hännikäinen ja Rantakari olivat viime kaudella ihan kohtuullisia hankintoja..
 
Onhan Somervuori ihan hyvä pelaaja, ei siinä mitään. Jotenkin vaan ei herätä mitään suurta innostusta kun katsoo miehen ikää ja viime aikaisia saavutuksia kaukalossa.

No minä taas otan Somervuoren mielelläni tänne juuri noiden mainitsemiesi seikkojen perusteella. Ei joukkue, ainakaan menestyvä sellainen, voi koostua pelkistä nuorukaisista vaan kyllä sinne kokemustakin tarvitaan. Ja mitä saavutuksiin tulee, niin Raivo Summasen IFK-kautta lukuunottamatta Somervuori on takonut aika tasaisen hyviä tehoja joten pidän tätä suhteellisen varmana korttina.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
pidän tätä suhteellisen varmana korttina.
Aika näyttää, miten tässä käy. Siis jos mies nyt on varma saapuja. Voi tehdä "hirsot", eli löytää itsensä uudelleen vielä ns. vanhoilla vuosillaan, tai sitten tekee perussuorituksen ilman sen suurempaa säkänöintiä, tai sitten sukeltaa täysin. Itse pelkään viimeistä, en osaa selittää miksi. On vain semmoinen viilis tästä miehestä. Olen mielelläni väärässä ja Eero tekee 30 maalia voittaen maalipörssin Hirson vierellä, joka taas voittaa pistepörssin toisena kautena putkeen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mikko Kukkosen soppari julkaistaan tänään. Tai ainakin näin päätelin tosta Mikko Kuukan haastattelusta joka ilmesty Facebookiin.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Mikko Kukkonen. Puolustava puolustaja, joka oli kohtuullinen lähinnä tilastoissa. Toissa kaudella pelasi vielä ihan kelvollisesti, mutta tämän
kauden otteet eivät sykähdyttäneet kuin negatiivisella tavalla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nysse se sit tuli kahden vuoden sopparilla. Huoltajat näköjään pisti Kukkosen valitsemaan uuden pelinumeron kun ei saanut Sallisen numeroa 40 vaan pelaa Bluesissa nyt numerolla 48. Harvemin noi muiden jengin puolustava puolustaja jää mieleen joten kovin hyvää mielikuvaa ei Kukkosesta ole vaikka viime Blues - Ilves matsissa äijä oli suurennuslasin alla. Aika näyttää ja toivottavasti tekee Korhoset. Ennen Blues oli pikku Hifk nyt näköjään pikku Ilves.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ennen Blues oli pikku Hifk nyt näköjään pikku Ilves.
Parempi kai näin kuitenkin? Odottelen jo innolla ensimmäistä palstaveljeä/-siskoa, joka kuuluttaa, että "perkele kun tuo Möttönen olis hyvä vahvistus, mutta Ipa-tausta on kyllä semmonen este, ettei hänestä voi tykätä!"
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Veskarit näyttäis sitten vaihtuvan kokonaan. Ruotsista ois tietojen mukaan tulossa Kaapolle kisakaveria tolppien väliin. Linköpingin entinen kassari Christian Engstrand, jolla viime kausi Allsvenskanissa ja kesken kauden Itävaltaan.
Luotetaan tähän, varmasti on katsottu Laurikaiselle korvaajaa jos Eetu sinne Edmontoniin lähtee kokeilemaan. Jos tämä sopimus julkaistaan, niin se tarkoittanee sitä että Eetu on päättänyt sitten jäädä joka tapauksessa AHL:n puolelle pelaamaan jos paikka ylhäällä ei aukea. Eliteprospects-sivuston mukaan yleensä hyvin rauhallinen kaveri maalilla, kuten Eetukin. Mutta itselle tää Krisse on ihan ennenkuulematon kaveri.

Ja huhuasteellahan tässä vielä ollaan mutta laitetaan linkkejä pöytään:
Eliteprospects: Eliteprospects.com - Christian Engstrand
Ja vielä kyseenalaista kunniaa oman maalin muodossa: Christian Engstrand Own Goal - Sapa Fehervar - YouTube
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Engstrandia olen itsekin seurannut Elitserienin puolella, joukkuekavereina maalivahtiosastolla ovat olleet sellaisetkin suomalaisille tutut nimet kuin Fredrik Norrena ja viimeisimpänä Iiro Tarkki toissakaudella 13-14, ja Elitserieniä olen muutenkin aktiivisesti seuraillut SM-liigan, Mestiksen ja NHL:n ohella joten varsin tuttu kaveri itsellenikin kyseessä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kattelinkin tossa hiljattain Eliteprospectsista noita Allsvenskania pelanneita vapaana-agentteina olevia maalivahteja. Kaikki hyvät sm-liigan kakkosveskat kun on jo kiinnitetty, niin olin aika varma että Bluesin ensi kauden ykkös/kakkoseveska tulee olemaan joku ulkomaalainen.

Täysin nevöheard kaveri mutta onhan toi lupauksia herättävää kun laittaa Youtubeen hakusanaksi "Christian Engstrand" niin heti toisena osumana/videona tulee "Christian Engstrand Is The World's Worst Person In Sports". Mutta Engetsrand on about just sellainen maalivahti jonka oletinkin Bluesiin päätyvän. Just sen verran hyvä/kokenut että voidaan sanoa että tässä on nyt uusi ykkönen, mutta varmaan kuitenkin sen verran halpa että jos/kun Kaapo tosta ykkösen paikan itselleen ottaa niin kakkosveskana ei ole mitenkään kallis jätkä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Alkuviikosta vissiin tulee lisää julkistuksia. Ainahan sitä yllätyksiä toivoo mutta jotenkin oletan ettei niitä hirveästi tule.

Sen verran pikkulinnut lauloivat että Kärppien tarjous Aaltoselle on isompi kuin mihin Blues pystyy. Sekään nyt tosin kenellekään ole yllätys. Jännä nähdä mihin mies päätyy, itse olen yllättynyt ettei näköjään AHL ole korkealla prioriteetissa ensi kautta ajatellen. Jotenkin luontevinta olisi useampivuotinen 2-suuntainen sopimus josta ensi kausi farmissa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jännä nähdä mihin mies päätyy, itse olen yllättynyt ettei näköjään AHL ole korkealla prioriteetissa ensi kautta ajatellen. Jotenkin luontevinta olisi useampivuotinen 2-suuntainen sopimus josta ensi kausi farmissa.
Ymärtääkseni jos Aaltonen ei tee diiliä Anahaimin kanssa niin hänet voidaan varata uudestaan NHL:lään, tai sitten hänestä tulee vapaa-agentti. Tiedä sitten onko tämä se taka-ajatus Aaltosen leirissä kun tota sopparia ei Anahaimin kanssa saada tehtyä. Anahaimilla kun on kova porukka niin ehkä Aaltonen on realisti omien mahdollisuuksien suhteen ja yksinkertaisesti haluua muualle. Toki, jos Aaltonen varataan uudestaan NHL:lään niin sittenhän ne oikeudet voi napata ihan mikä jengi vaan ja silloin Aaltonen saattaa huomata että siirtyi ojasta vielä pahempaan allikoon.

Aika epäreilua laittaa tuo ykköseksi, kun lätkässä (muista lajeista puhumattakaan), on nähty paljon pahempiakin omia maaleja...
Toi näytti sellaiselta ohjelmalta jossa listataan viikon pahimmat urheilu mokat. Siinä kategoriassa toi on varmasti ollu viikon kuuminta hottia.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Toi näytti sellaiselta ohjelmalta jossa listataan viikon pahimmat urheilu mokat. Siinä kategoriassa toi on varmasti ollu viikon kuuminta hottia.
Voipi olla, ainakin todella korkeatasoiselta ohjelmalta vaikutti...

Aaltosesta sellainen kommentti, että tässä nähdään minusta yksi suht iso ongelma nuorien suomalaisten pelaajien osalta nykyään. Itsestään kuvitellaan vähän liikoja ja raha ratkaisee liian paljon. Ei välttämättä koske Aaltosta, koska tästä sopasta on kuitenkin tullut aika vähän tietoa julkisuuteen, mutta vaikuttaa aika samantyyppiseltä tapaukselta kuin muutama muu tässä männävuosina. Kaukana on ajat, jolloin suomalaisjunnut lähtivät nöyrinä rapakon taakse taistelemaan pelipaikoista AHL:n kautta. Nyt tuo vaihtoehto vaikuttaa kovin vastenmieliseltä ja sitä korttia jaksetaan about vuosi, kaksi maksimissaan.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hah, katsoinpa itsekin tuon aiemmin mainitun ohjelman. The worst sports show in the world.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Eetu Laurikaista huhutaan Edmontoniin ja moni Oilersin kannattaja on huolissaan Laurikaisen pudotuspelien tilastoista (89.60% ja 3.32PMK). Itse en Laurikaista pleijareissa nähnyt, joten kertooko nuo em. tilastot koko totuutta miehen esityksistä pudotuspeleissä?
 

BLEGI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, DRW, Man United ja Tommi Huhtala
Eetu Laurikaista huhutaan Edmontoniin ja moni Oilersin kannattaja on huolissaan Laurikaisen pudotuspelien tilastoista (89.60% ja 3.32PMK). Itse en Laurikaista pleijareissa nähnyt, joten kertooko nuo em. tilastot koko totuutta miehen esityksistä pudotuspeleissä?

Ei kerro juuri mitään. Laurikainen oli pudotuspeleissä Bluesin paras pelaaja ja suurimmalle osalle maaleista Eetu ei voinut yhtään mitään. Blues päästi muun muassa neljään peliin 8 maalia pelatessaan alivoimalla, joista moni tuli laukauksesta suoraan poikittaissyötöstä. Eetu on myös pelannut kovilla tilastoilla pudotuspelit WHL:ssä 13-14 kaudella, joten pudotuspelit eivät ole Eetulle mikään ongelma ja tuskin siihen ratkeaa tuo siirtyminen.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Sen verran pikkulinnut lauloivat että Kärppien tarjous Aaltoselle on isompi kuin mihin Blues pystyy. Sekään nyt tosin kenellekään ole yllätys. Jännä nähdä mihin mies päätyy, itse olen yllättynyt ettei näköjään AHL ole korkealla prioriteetissa ensi kautta ajatellen. Jotenkin luontevinta olisi useampivuotinen 2-suuntainen sopimus josta ensi kausi farmissa.

Kärppien tarjous on moninkertainen suhteessa siihen mitä Aaltonen tänä vuonna sai Bluesilta. Ongelmana lienee vaan agenttikuviot siihenkin suuntaan. AHL:äänkin oli tosissaan imua Ankkojen puolelta, mutta ei ilmeisesti koe olevansa vielä valmis. Liekö sitten Ankkojen kova rosteri, joka pitää jarrua, koska ensi vuoden kesänähän Aaltonen saa tehdä sopimuksen mihin vaan. Ankathan ei kovin tyytyväisiä ole, kun Aaltosen oikeudet vapautuvat, koska haluja olisi ilmeisesti tehdä se sopimus. Todella jännä nähdä mihin tämä saaga vielä kääntyy.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pitääkö paikkansa että huhutuista pelaajista lähtö/tuleminen on julkaisematta 1) Christian Engstrand, 2) Laurikainen 3) Miro Aaltosen tilanne 4) se vähemmän junnu Vainio?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös