Espoo Blues kaudella 2015–2016

  • 392 692
  • 1 907

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo on ihan totta ja toki täytyy ottaa huomioon, että Blegissä toimitaan nyt kuten nykytilanteessa on pakko. Ei heitä siitä voi syyttää, mutta tietysti kesällä olisi ollut kiva tietää kausikorttia ostaessa, että seuran pohja on läpimätä ja rahat eivät tule riittämään silloin jalkeilla olleeseen porukkaan.

Mä syyttäisin kyllä enemmän liigaa tässätilanteessa, ei ole mitään taloudellista seilaa jolla liigapaikan saa seuraavalle kaudelle ja lisäksi ei ole mitään karsintoja olemassa. Jos nyt olisi keväällä pelit edessä niin ehkä tuossa vielä jotain yritystä olisi kauden läpiviemiseksi jonkintasoisella joukkueella jolla pystyisi taistelemaan karsinnat läpi. Nyt tehty oikeastaan se pahin tyhjennysmyynti mitä voi tehdä. Toki tää nyt oli ihan ääritapaus jokatapauksessa ettei esimerkiksi karsinnat varmaan olisi pelastanut tyhjennysmyyntiä/pelaajakatoa, mutta lähinnä mietityttää mitä liiga tuolla voittaa että joka kausi 1-3 joukkueen fanit polttaa kausikortit ja hermonsa noihin tyhjennysmyynteihin ja uskon valmennukseen ja joukkueen johtoon. Sen sijaan jos pelattaisiin karsintoja niin jopa fanien tuen saisi joukkue. Varsinkin jos pelaajia ei myydä. Toki varmaan silloinkin yksittäisiä lähtöjä voisi olla, mutta ei kentällistä tai paria.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taas kerran yksi ulkopuolinen tulee tänne näyttämään kuinka pihalla asioista on. Tyhjennysmyyntiä ei ole todellakaan ollut.

Mulle sana tyhjennysmyynti on että puretaan sopimus, myydään, vuokrataan, päästetään pois. Kaikkissa muodossa. Jos tuossa olisi jotain panosta Bluesilla loppukauden aikana niin kyllä niilä varmaan olisi joku yritys pitää vanhat pelaajat tai hankkia uusia tilalle, mutta nythän ne ei edes yritä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Mulle sana tyhjennysmyynti on että puretaan sopimus, myydään, vuokrataan, päästetään pois. Kaikkissa muodossa. Jos tuossa olisi jotain panosta Bluesilla loppukauden aikana niin kyllä niilä varmaan olisi joku yritys pitää vanhat pelaajat tai hankkia uusia tilalle, mutta nythän ne ei edes yritä.

Entä jos pelaaja lähtee? Blues nyt ei vaan voi asialle (enää) mitään jos pelaaja lähtee. Ainut hyöty Bluesille on säästetyt palkat. Kyllä tämä pelaajien lähtö on yksipuolista pelkästään ja täysin ymmärrettävää. Epävarmuus on niin suurta. Jokainen kuitenkin haluaa palkkansa ja eläkkeensä. Blues ei voi tehdä muuta, kun ottaa vastaan ilmoituksen pelaajan lähtemisestä.

Oli käsityksesi tyhjennysmyynnistä mikä tahansa niin tähän se ei sovellu. Hpk-osio sen sijaan...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oli käsityksesi tyhjennysmyynnistä mikä tahansa niin tähän se ei sovellu. Hpk-osio sen sijaan...
Kyllä munkin käsitys tyhjennysmyyinistä on se että toinen osapuoli saa jotain rahaa vastineeksi. Tälle Bluesin touhulle ei taida oikein löytyä suomen kielestä sanaa, joten voidaan ihan aiheesta sanoa että sanattomaksi tää toiminta on vetänyt. Pelaajien joukkopako olisi kai paras termi kuvamaan tätä syksyn-talven pelaajaliikenettä.

Tekisi mieli vaatia rahoja takaisin kausikorteista, mutta persaukista ei viitsi kiusata.
Kuten tonne 2016-17 ketjuun kirjotin, niin ensi keväänä-kesänä Bluesin toimisto sitten joutuu kohtamaan nää pettyneet kausikorttilaiset. Eikä tule varmasti olemaan helppoa kaupata niitä ensi kauden kausikortteja. Vaikka tossa nyt saatas rahoitus jollain tavalla kuntoon niin uskon että siitä huolimatta aika kova luottamuspula on fanien ja Rautio&Ahola&kump välillä aika suuri.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
aika kova luottamuspula on fanien ja Rautio&Ahola&kump välillä aika suuri.
Tämän takia kyseiset henkilöt eivät voi olla enää avainasemassa ensi kaudella. Olen ymmärtänyt, että näin olisi myös käymässä, ja tämän takia olen itse avoimin mielin ensi kauden suhteen.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
No lähtihän se Tiivolakin lopulta. Kähkösen lähtöä vielä odotellaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Sori että täältä vieraasta KHL-pöydästä huutelen, mutta onhan tämä häpeällistä. Ei pelkästään Bluesille, vaan ennen kaikkea Liigalle.

Liigan ja muutaman ylimielisen Blues-fanaatikon kohdalla tunnen pientä vahingoniloa, mutta oikeille Blues-kannattajille tämä on varmasti hirveä tilanne. Voimia sinne ja hatunnosto niille, jotka vetävät homman loppuun asti.

En tiedä kumpi vahingoittaa liigan imagoa enemmän; se että olisi annettu Bluesin mennä konkurssiin kesken kauden, vai se, että nykyisen tasoinen joukkue oikeasti pelaa Liigassa. Ja se, että joukkuuen on annettu osallistua sarjaan nykytilassaan.

Kovasti olen itsekkin saanut henkilökohtaista vittualua (en ymmärrä miksi) kun joku KHL-seura on ajautunut talousvaikeuksiin, mutta toista se on kun sama käy Suomessa...
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
EIkös tämä "siirtoikkuna" muihin liigaseuroihin auennut about Ranniston lähdön aikoihin? Sen ensimmäisen purkuaallon (palkat maksamatta) jälkeenhän nuo purut/siirrot oli alkuun kaikki muihin sarjoihin. Sattumaa?

Millä ukoilla nää loput pelit mahdetaan vetää...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ja se, että joukkuuen on annettu osallistua sarjaan nykytilassaan.
Ainakin enemmistö liigahallituksesta on tätä puoltanut kun kerran Liigassa pelataan. Olisi hauska tietää onko äänestetty ja jos mikä on ollut tulos koska jos päätös on ollut yksimielinen saavat muut seurat myös katsoa peiliin. En tosin pidätä hengitystäni sen suhteen että tuo tai mikään muu näistä kabinettipäätöksistä tulisi julki.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
EIkös tämä "siirtoikkuna" muihin liigaseuroihin auennut about Ranniston lähdön aikoihin? Sen ensimmäisen purkuaallon (palkat maksamatta) jälkeenhän nuo purut/siirrot oli alkuun kaikki muihin sarjoihin. Sattumaa?

Millä ukoilla nää loput pelit mahdetaan vetää...
Kyllähän vielä pelaajia on tarpeeksi. Huom! Vielä.

Arkiomaa-Suomela-Mahbod
Pitkänen-Niemelä-Kangasniemi
Lahtinen-Puhakka-Nisula
Väyrynen-Siiki-

Vaakanainen-Westermarck
Kukkonen-Seppälä
Moberg-Pulli

(Vainio)

Kähkönen-Engstrand
(Rasilainen)

Tosta sitten pois vielä Suomela, Mahbod, Pitkänen, Kukkonen, Vaakanainen, Kähkönen ja Engstrand niin mennään jollain tämmöisellä.

Arkiomaa-Niemelä-Kangasniemi
Lahtinen-Puhakka-Nisula
Väyrynen-Siiki

Westermarck-Seppälä
Moberg-Pulli

Rasilainen
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tilanne on mikä on, mutta haistakaa paska Jääkiekko Espoo Oy. Tämä kaikki on teidän syytänne ja tämän hedelmiä korjaillaan vielä pitkään - vaikkakaan tuskin liigassa.

Ja tervemenoa vaan Tiivolallekin, jäbälle jota itse vielä viime vuonna sovittelin mielessäni tulevien kausien runkosentterimmeksemme. No mitään tulevia kausia ei tule, joten ihan sama. Toivottavasti Tiivola mahtuu jo tällä kaudella Lukon miehistöön.

Pitäkää tunkkinne. Toivottavasti lopuissa peleissä päästään vihdoin sinne ykkösellä alkavaan yleisömäärään.
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Mä voin tulla tarvittaessa availemaan luukkua!

Tein jo tiedotteenkin valmiiksi:

Espoo Blues on solminut loppukauden mittaisen sopimuksen maalivahti XX:n kanssa. X on pelannut tällä kaudella 8 ottelua 3-divisioonassa torjuntaprosentilla 84,5% ja päästettyjen maalien keskiarvolla 7,45.

Espoo Bluesin GM Peter Ahola kommentoi X:n sopimusta seuraavasti: "X:llä oli jo omasta takaa Blues-verkkarit junnuvuosilta, joten sopimus ei aiheuta meille lisäkustannuksia. X kertoi myös tuovansa 3 kpl kiekkoja aamujäille ja lupautui ottamaan muutaman alaikäisen pelaajan kyytiin."

X nähdään kokoonpanossa jo tiistain SaiPa-pelissä.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tilanne on mikä on, mutta haistakaa paska Jääkiekko Espoo Oy. Tämä kaikki on teidän syytänne ja tämän hedelmiä korjaillaan vielä pitkään - vaikkakaan tuskin liigassa.

Ja tervemenoa vaan Tiivolallekin, jäbälle jota itse vielä viime vuonna sovittelin mielessäni tulevien kausien runkosentterimmeksemme. No mitään tulevia kausia ei tule, joten ihan sama. Toivottavasti Tiivola mahtuu jo tällä kaudella Lukon miehistöön.

Pitäkää tunkkinne. Toivottavasti lopuissa peleissä päästään vihdoin sinne ykkösellä alkavaan yleisömäärään.
Mä uskon yhä, että tästä noustaan. Siihen en ota kantaa miten. Ja juu, tän kauden pelit tais mun osalta kuitenkin olla tässä. Milloin junnut pelaa?
 

melooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Scott Foster
Mä uskon yhä, että tästä noustaan. Siihen en ota kantaa miten. Ja juu, tän kauden pelit tais mun osalta kuitenkin olla tässä. Milloin junnut pelaa?

Junnujen pelien ajankohdat näkee parhaiten jääkiekkoliiton sivuilta. Tulospalvelu -> Otteluiden haku -> kaukalo: Tapiola 2. Tällä tavalla näet kätevästi samalla näkymällä sekä Liiga-organisaation alaiset (Blues Nuoret/A-junnut) ja Blues Juniorsin (B- ja C-junnut + akatemiajoukkueet) pelit. C-junnut tosin pelaavat joskus harvoin esim. Leppävaarassa.

B- ja C-junnujen pelit ovat oikeasti aivan mahtavaa viihdettä, ja kaiken lisäksi maksutonta.
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Junnujen pelien ajankohdat näkee parhaiten jääkiekkoliiton sivuilta. Tulospalvelu -> Otteluiden haku -> kaukalo: Tapiola 2. Tällä tavalla näet kätevästi samalla näkymällä sekä Liiga-organisaation alaiset (Blues Nuoret/A-junnut) ja Blues Juniorsin (B- ja C-junnut + akatemiajoukkueet) pelit. C-junnut tosin pelaavat joskus harvoin esim. Leppävaarassa.

B- ja C-junnujen pelit ovat oikeasti aivan mahtavaa viihdettä, ja kaiken lisäksi maksutonta.
Thanks. Sinne sitten.
 

smallfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolaiset konkurssijoukkueet.
Todellakin toivon että Blues ei saa liigalisenssiä ensi kaudeksi. Jos yleisöä on joku 500 henkilöä niin ne saa jo tungettua Leppävaaran. Jos ei jäähalliin niin uimahalliin harjoittelemaan syväsukellusta. Luuletteko tosiaan että Blues niminen joukkue onnistuu saamaan sellaiset sponsorit ensi kaudeksi että saisi LIIGAKELPOISEN joukkueen kasaan. Moni itseään kunnioittava yritys ei halua sotkeutua Blues nimiseen joukkueeseen. Sen takia ainakin joukkueen nimi pitää vaihtaa. Että uskottavuus palautuu. Taisi mennä väärään osioon mutta ihan sama.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Moni itseään kunnioittava yritys ei halua sotkeutua Blues nimiseen joukkueeseen. Sen takia ainakin joukkueen nimi pitää vaihtaa. Että uskottavuus palautuu. Taisi mennä väärään osioon mutta ihan sama.
Teki kovasti mieli olla ottamatta kiinni tästä taas esille nousevasta seuran nimi-asiasta, mutta en pystynyt.

Huhhahhei... Jaa että uskottavuus palautuu vetämällä Blues pöntöstä alas? Tilalle vaikkapa Espoo Angry Dogs? Vaikka uusi nimi olisi Kiekko-Espoo, vaihtamalla nimeä ei kyllä palauteta mitään uskottavuutta, vaan se vähäinenkin vedetään pöntöstä alas samantien.
 

Dzurilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ottawa Senators
Kukahan se mahtaa olla Tiivolan jälkeen paras pistemies? Saako Pitkänen kultaisen potan (siis jos on vielä huomenna rosterissa mukana)?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös