Espoo Blues kaudella 2015–2016

  • 392 982
  • 1 907

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mihin perustuu oletus, että Aho tykkää isokokoisista pelaajista? Kaijomaan ja Malmivaaran hankinnat on perusteltavissa enemmän sillä, että ovat Jykälle entuudestaan tuttuja pelaajia. En myöskään näe, että Makkonen tai McRae olisi hankittu nimenomaan kokonsa takia. Muut Ahon aikana tehnyt hankinnat ovat minusta kokoluokaltaan keskipitkiä tai alle..
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Muut Ahon aikana tehnyt hankinnat ovat minusta kokoluokaltaan keskipitkiä tai alle..
Mä lasken Kantolan (188/96) ja Liivkin (187/90) isokokoisiksi pelaajiksi ja hankinnoiksi jotka on tehty Ahon aikana. Mutta jos katsoo viime kauden Bluesia niin yli 185 cm ja lähelle 90 kg pelaajia oli: Kaijomaa, Kuukka, Malmivaara, Westermarck, Kantola, Makkonen, Liivik, Rooba, Tiivola, Lahtinen ja jopa Hirschovits ja Korhonen on lähellä noita speksjä. Jos Lahtisen jättää laskuista veke niin noin puolet alotuskokoonpanon miehistä. Mutta Aho selkeesti ihannoi kamppailuvoimaa ja se kyllä näkyy joukkueessa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei noita omista kasvateista nostettuja voi laskea tuohon mukaan, tai siis itse en laskisi heitä mitenkään Ahon hankkimiksi pelaajiksi. Toisaalta voidaan tehdä lista myös "pienistä pelaajista": Jere Seppälä, Joni Tuominen, Justin DiBenedetto, Ilmari Pitkänen, Ryan O'Connor, Otso Rantakari, Petr Zamorsky, Nico Aaltonen, Stefano Giliati, Antonin Honejsek, Artem Iossafov, Jari Sailio, Roope Talaja..

Joukkueeseen on siis noussut ja hankittu sekä pieniä että suuria pelaajia, eli en näe pelaajan koolla mitään merkitystä Ahon pelityylissä ja -tavassa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toisaalta voidaan tehdä lista myös "pienistä pelaajista
Vaikka jääkiekko on isojen miesten peli niin suomalaisen miehen keskipituus on 179 - 180 cm, ja sen alle viime Ahon Bluesissa on ollu Seppälä, Naaltonen, Sailio, Virkkunen, Tuominen ja Ikonen. (Siis jos Eliteprospectsin tietoihin on luottaminen). Noista ainoastaan Sailio ja Seppälä jatkaa Bluesissa Kangasniemen ohella. Muistan kyllä että vielä 90-luvulla 180 cm pelaaja ois ollu snadi mutta sen verran on lätkä muuttunut että nykyään toi on suht. yleinen pituus lätkänpelaajalle joten siksi itse en miellä 180 cm pelaajaa enää pienikokoiseksi.

Ei se Aho pitkiä miehiä halua sen takia että ne on pitkiä, vaan sen takia että ne tuppaa voittamaan yleensä kaksinkamppailut kun niillä on enemmän massaa. Ja se taas on tossa Ahon "äijäkiekkossa" prioriteettilistalla todella korkealla. Siksi ei ole sattumaa että viimesen kahden kauden aikana Blues on ollut liigan kookain joukkue 184.85 cm keskiarvolla.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tämän kauden JKL:n kultanumerossa Bluesin keskipituudeksi on ilmoitettu 183,7 cm. Yli tuon menee kuusi liigaseuraa ja koko sarjan keskipituus on karvan verran Bluesin keskiarvoa pienempi, 183,3 cm. Joten kyllä, Bluesin rosteri oli tällä kaudella hitusen keskiarvoa pidempi, mutta ei tuosta nyt voi mitenkään vetää johtopäätöstä, että Aho tykkää isokokoisista pelaajista, jos tarjolla on samoilla elementeillä varustettu pienempi pelaaja. Näköjään meillä molemmilla on tänään ylimääräistä aikaa ja kovin tylsää, kun jaksetaan vääntää näin mitättömästä asiasta :D
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämän kauden JKL:n kultanumerossa Bluesin keskipituudeksi on ilmoitettu 183,7 cm.
Eliteprospectsin sivuilta bongasin ton Bluesin 184.85 cm keskiarvon. (vähän pitää scrollata alaspäin). On mielestäni sikäli paljon tarkempi koska näin kauden lopussa ottaa huomioon kaikki pelanneet pelaajat. Mutta joo kyllä tässä toivois jotain soppariuutisia ettei tarviis tehdä tikusta asiaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mistähän se tuon pituuden oikein nappaa, kun jos avaa joukkueen pelaajalistan ja valitsee oikean kauden, keskiarvoksi ilmoitetaan 184.04 cm ja listalla on kaikki tällä kaudella joukkueessa pelanneet pelaajat..
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kukkonen, Kangasniemi, Rutanen, Somervuori ja Poukkula tulossa. Osa tietty omia junnuja palaamassa lainalta. Niin ja Kähkönen, onko sitten Laurikaisen aisapari vai ei, sen aika näyttää. Tuosta porukasta Eero poika ottaa silmään, onko oikeasti hyödyllinen hankinta, ei kuitenkaan tule millään 50k kausipalkalla pelaamaan.

Sitä on tullut itsekin mietittyä, että onko Somervuori oikeasti kuusinumeroisen summan väärti. Toki rightin kätisyys ja vauhdikas luistelija, mutta en tiedä kyllä. Saa toki todistaa minun olevan väärässä. Ei haittaa. Kun Aaltonen nyt vielä saataisiin siihen jatkosopimukseen, niin olisi homma ihan hyvin hanskassa. Myöhemmin sitten täydennyksiä, jos havaitaan tarpeita.

Kuten aiemmin jo kirjoittelin, niin näkisin mielelläni kyllä yhden puolustajan lisää tuossa rosterissa. Ehkä jopa tietyn paluumuuttajan. Vai saataisiinko se paluumuuttaja sittenkin hyökkäykseen?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Somervuorihan on pakko ajatella Aaltosen korvaajana, jolloin Giliatin pisteet jäävät korvaamatta. Eli siinä on nyt sitten paikka Kangasniemelle/Rutaselle ottaa paikkansa liigamiehistöstä.

Vaikka joukkue paperilla tulee heikentymään viime kaudesta, olen itse kyllä ihan luottavainen. Vaihtuvuus on niin pientä, että pelin luulisi loksahtavan paikalleen jo alkukaudesta, jolloin top6-sijoituksesta voidaan taistella ihan uskottavasti.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Vaikka joukkue paperilla tulee heikentymään viime kaudesta, olen itse kyllä ihan luottavainen. Vaihtuvuus on niin pientä, että pelin luulisi loksahtavan paikalleen jo alkukaudesta, jolloin top6-sijoituksesta voidaan taistella ihan uskottavasti.
Juuri näin, kunhan vaan Laurikainen ja Rantakari oikeasti pysyvät rosterissa. Nuorille rohkeasti vastuuta jatkossakin, niin tämä kaksikko on korvattavissa varmasti, mikäli lähtevät rahakkaampiin kaukaloihin.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Eiköhän nuo hyökkääjät olleet tuossa, siellä on kuitenkin vaan muutama poislähtijä. Aaltonen ei ikävä kyllä oo mun tietojen mukaan jatkamassa. Ja pakit kans, eikös siellä ole jo Malmivaara, Kuukka, Seppälä, Kaijomaa, Westermark, Rantakari, Kukkonen ja Vainio. Ei varmaan budjettiin ilman ihmeitä lisää mahdu.

Okei. Minä olin siinä ymmärryksessä, että Miron jatkaminen olisi vielä mahdollista. Saa nähdä mitä tapahtuu. Kahdeksan puolustajaa on toki kohtuullisen kapea rinki. Yksi loukkaantuminen, niin yhtään reserviä ei enää ole, vaan kaikki seitsemän kokoonpanossa olevaa puolustajaa pukevat aina. Ei kovinkaan hyvä tilanne mielestäni.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei meidän budjetilla voi pitää Liigatasonsa jo osoittaneita pelaajia reservissä sen varalta, että joku saattaa loukkaantua jossain vaiheessa. Aiemmin näin on ehkä voitu tehdä ja tulos nähdään turska-osastolla, eli viivan alle on jäänyt aika paljon punaista. Mikäli joku avainpelaaja loukkaantuu kauden aikana, korvaajaa voidaan varmasti etsiä markkinoilla sillä hetkellä olevista ehdokkaista, joita on aina tarjolla jonkin verran. Jos taas joku vähän pienemmässä roolissa ollut kaveri hajoaa, rohkeasti nuorista korvaaja tilalle. Toki tässä on riskinsä, kuten nähtiin tällä päättyneellä kaudella, kun avainpelaaja loukkaantui kauden loppupuolella ja reservi oli olematon. Mutta, jos A-junnuissa olisi ollut ainakin muutama liigakasteensa saanut räkänokka, tilanne ei olisi ollut ihan yhtä heikko. Nyt Vainio ei ehtinyt saada kunnon tuntumaa alle ja hän oli kaikenlisäksi väärän roolin paikkaaja.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sitä on tullut itsekin mietittyä, että onko Somervuori oikeasti kuusinumeroisen summan väärti.
Mä en usko että ikämies-iässä oleva Somervuori mitään kuusinumeroista liksaa tulee Bluesissa vetää. Somervuori kun on ihan samassa asemassa kuin esim. Riksman eli jos haluaa asua pk-seudulla perheensä kanssa ja jatkaa liigauraa niin eipä sillä kovin montaa vaihtoehtoa ole. Kyllähän viiime keväänäkin Somervuorta huhuiltiin Bluesiin mutta todettiin ilmeisesti liian kalliiksi.

Moni joukkue on jo tiedottanut uusista pelaajista. Onko tietoa, koska Blues pitää tiedotustilaisuuden?
Perinteisesti sm-liigan finaalien ja MM-kisojen alkamisen välillä on julkaistu soppareita.
 
2013 Somervuoren verotettavat tulot olivat hiukan alta 100ke (vrt. 2012 lukema oli 180ke) eli mies on aika paljon katsastanut sitä palkkaansa oikeaan suuntaan. Tottakai jos ajatellaan, että 2013 Somervuori olisi rahastoinut maksimisumman, niin kokonaispalkaksi muodostuisi 150ke. Eiköhän mies ole palkkaa jo HPK:ssa korjannut alaspäin ja tuskin Espoossa ainakaan sen enempää saa kuin Hämeenlinnassa eli arvioisin, että miehen palkka on siinä n. 100ke.
 
Aaltosen sopimusasiat sen verta solmussa, että kohta sen on pakko jäädä Espooseen! Suullinen sopimus HPK:n kanssa, josta halusi eroon päästäkseen Kärppiin ja nyt ei enää tiedä mihin on menossa.

E: Huttusen juttu aiheesta:
SM-liigan huippuhyökkääjä joutui rajuun sopimusriitaan
 
Viimeksi muokattu:

Migufutuuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Hernesaaren Näädät, Blackhawks, Lugu
Mistähän Aaltosen mahd. palkka pieraistaan, jos meillä jatkaa? Toivottavasti jostain. #onemoreyear
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ei täs nyt voi mitään tiedotella kun on vielä Getsläffillä ja muilla pelit kesken ihan turha vielä hoppuilla malttia nyt.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mistähän Aaltosen mahd. palkka pieraistaan, jos meillä jatkaa? Toivottavasti jostain. #onemoreyear

Ilmeisesti Bluesilla olisi jonkinlaisia edellytyksiä pitää Aaltonen Bluesissa, jos kerran Miro itse sitä pitää vaihtoehtona. Tosin tiedä sitten näistä "huhuista", vaikka Sasha on kaiketi ollut useammin oikeassa kuin väärässä tämänkaltaisissa asioissa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Olisihan tossa aikaa hakea vaikka korvamerkittyä sponssia. Eiks niillä ole Oulussa jotain sen suuntaista, vai onko ne erilaiset paidat vain muotia pohjoisessa?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ilmeisesti Bluesilla olisi jonkinlaisia edellytyksiä pitää Aaltonen Bluesissa, jos kerran Miro itse sitä pitää vaihtoehtona.
Oiskohan tossa käymässä niin että Kärpät ei tee diiliä M.Aaltosen kanssa kun sillä on sopparikuviot solmussa ja eivät halua siihen soppaan mukaan vaan ottavat sitten jonkun toisen kaverin mielummin. Aaltonen ei taas halua nyt mennä HPK:hon kun on tapellu niiden kanssa ja sukset on ristissä kun heidän takiaan rahakas kärppä diili on menossa sivu suun.

Se on HPK:n kannalta paha kun loppujen lopuksi se sana on sanaa vastaan. Jonne Virtasellahan oli pari kesää sitten sama juttu Hifkin kanssa ja eikä se siellä peliäkään pelannut. Itse olen kyllä sitä mieltä että jos Aaltonen on sinne suullisen sopparin tehnyt niin pitäs olla sanansa mittainen mies ja sinne myös suunnata. Toki, sen verran hyvä pelimies Aaltonen on että mielelläni hänet Bluesissa näkisin.
 

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oiskohan tossa käymässä niin että Kärpät ei tee diiliä M.Aaltosen kanssa kun sillä on sopparikuviot solmussa ja eivät halua siihen soppaan mukaan vaan ottavat sitten jonkun toisen kaverin mielummin. Aaltonen ei taas halua nyt mennä HPK:hon kun on tapellu niiden kanssa ja sukset on ristissä kun heidän takiaan rahakas kärppä diili on menossa sivu suun.

Se on HPK:n kannalta paha kun loppujen lopuksi se sana on sanaa vastaan. Jonne Virtasellahan oli pari kesää sitten sama juttu Hifkin kanssa ja eikä se siellä peliäkään pelannut. Itse olen kyllä sitä mieltä että jos Aaltonen on sinne suullisen sopparin tehnyt niin pitäs olla sanansa mittainen mies ja sinne myös suunnata. Toki, sen verran hyvä pelimies Aaltonen on että mielelläni hänet Bluesissa näkisin.

Toivottavasti jää teille, vaikka pelillisten ansioiden myötä ottaisin edelleen kiljuen kepaan. Faktoja sen kummemmin tietämättä kuullostaa aika munattomalta toiminnalta, niin pelaajan kuin myös agentin puolelta.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Itse en ainakaan Aaltosesta olisi ihan heti luopumassa, olkoonkin että mies ei ole päässyt parhaimpaansa meillä, mutta uskon vakaasti että mies saa vielä itsestään paljon irti kunhan ei loukkaannu.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Näillä toimittajan tiedoilla varustetusta uutisesta ei kannata vetää kovin suuria johtopäätöksiä ainakaan pelaajan munattomuudesta tai munallisuudesta. Toivottavasti asia ratkeaa niin, että Miro on itse tyytyväinen lopputulokseen, pelaa hän sitten missä seurassa tahansa. Käsittääkseni on kuitenkin mahdollista, ettei pelaa ensi kaudella Suomessa lainkaan, mutta se vaatisi isoja tekoja rapakon takana ennen seuraavan kauden alkua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös