Espoo Blues kaudella 2013–2014

  • 590 764
  • 1 597
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Parempaan päin

Täällä on huudeltu paljon Luceniuksen perään, mutta hyvä muistaa kovien tehojen tulleen aikoinaan Lehterän ja Enlundin ketjussa.

Annetaan Makkoselle mahdollisuus näyttää mikä miehen taso on. Ei joukkue nyt ainakaan heikentynyt. Lisäksi tää on symbolisesti tärkeä ele seuralta näyttää ettei pyyhettä olla heitetty kehään.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Enpä olisi uskonut Makkosen aiheuttavan kenessäkään näin vahvoja tunteita. Mussa ko. pelaaja ei aiheuta kyllä mitään fiilareita. Aika harvinaisen harmaa pelaaja. On nykyään ihan ok alempien kenttien sentteri, ei sen ihmeempää. Ei kannata vittuuntua siitä, että Makkonen on joskus vetänyt unelmakauden ja sen jälkeen on ollut hiljaisempaa. Pääosin mies on vetänyt suurinpiirtein nykyisellä tasolla. Ja nythän mies tulee ainakin aluksi vain tuurauskeikalle. Ja ihan aiheestakin tulee. Liivik on poissa pari peliä, minkä jälkeen olisi mukava nähdä Aaltonen laidassa ja alemmissa kentissä keskellä Liivik ja Makkonen. Kärkihyökkääjien hankinnat ovat sitten asia erikseen. Sellaiseksi ei Makkosta ole hankittu.

Joukkueesta riippumatta mua vituttaa kaikki nää Makkosen ja Niinimäen kaltaset vetelät ja löysät "taiteilijat", joille vuosi toisensa jälkeen annetaan näitä tilaisuuksia kasvaa oikeeksi huippu-urheilijaksi ja jotka vuosi toisensa jälkeen jättää mahdollisuutensa käyttämättä ja siinä sivussa suorastaan kusee joukkuekavereidensa päälle.

Ja kaiken lisäks näille surffailijoille maksetaan palkkaa jonkun vuoden 2009 maalipörssin voittajan mukaan...
 

Fordél

Jäsen
Joukkueesta riippumatta mua vituttaa kaikki nää Makkosen ja Niinimäen kaltaset vetelät ja löysät "taiteilijat", joille vuosi toisensa jälkeen annetaan näitä tilaisuuksia kasvaa oikeeksi huippu-urheilijaksi ja jotka vuosi toisensa jälkeen jättää mahdollisuutensa käyttämättä ja siinä sivussa suorastaan kusee joukkuekavereidensa päälle.

Sori, mutta tästä kuvailusta en tunnista millään Makkosta. Niinimäestä, joka hänkin on nyt ryhdistäytynyt, vielä ymmärrän näkemyksen, mutta että Jussi Makkosesta? No, ehkä olen ihan pihalla millaisesta pelaajasta on kyse.

Ja kaiken lisäks näille surffailijoille maksetaan palkkaa jonkun vuoden 2009 maalipörssin voittajan mukaan...

Veikkaisin, että Makkosella alkaa palkka tulla koko ajan alaspäin vastaamaan nykyistä tasoa. Tuskin Blueskaan kuukauden pestistä maksaa itseään kipeäksi.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Sori, mutta tästä kuvailusta en tunnista millään Makkosta. Niinimäestä, joka hänkin on nyt ryhdistäytynyt, vielä ymmärrän näkemyksen, mutta että Jussi Makkosesta? No, ehkä olen ihan pihalla millaisesta pelaajasta on kyse.

Voihan se olla, että mä oon ihan pihalla mutta kyllä mulla on hyvin vahva kuva kaverista jolla selkä suoristuu helposti puolustussuuntaan ja joka pelaa hyvin vahvasti itselleen.

Veikkaisin, että Makkosella alkaa palkka tulla koko ajan alaspäin vastaamaan nykyistä tasoa. Tuskin Blueskaan kuukauden pestistä maksaa itseään kipeäksi.

Eikös Makkosesta justiin ollu esim. Jatkiksessa juttua, että suurin este liigasopparille on palkkapyyntö v.m 2009??
 

Fordél

Jäsen
Voihan se olla, että mä oon ihan pihalla mutta kyllä mulla on hyvin vahva kuva kaverista jolla selkä suoristuu helposti puolustussuuntaan ja joka pelaa hyvin vahvasti itselleen.

No meillä ei sitten kyllä kohtaa kuvat. Niinimäen kohdalla selkä kyllä suoristuu, mutta hänkään ei kyllä pelaa itselleen. Makkoseen en puolestaan liittäisi kumpaakaan näkemystä. Ihan ok sentteri molemmissa päissä kenttää ja käyttökelpoinen palanen liigaan, kunhan rooli löytyy alemmista kentistä.

Eikös Makkosesta justiin ollu esim. Jatkiksessa juttua, että suurin este liigasopparille on palkkapyyntö v.m 2009??

Jatkiksessa myös väitettiin aikanaan Huhtalan tienaavan aikanaan Bluesiin tullessaan reilusti yli 200.000 euroa kaudesta. Osa jutuista varmasti pitää paikkansa, osa ei. Tuskin meistä kukaan tietää Makkosen palkkapyyntöä.
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
En tiedä miten asia on edennyt mutta pitää aina muistaa se, että sopimukseen tarvitaan kaksi osapuolta. Tässä tapauksessa Lucenius on neuvotellut jo jonkun aikaa muutaman liigajengin kanssa, joten hänellä voi olla jo sopimus tai se on allekirjoitusta vaille valmis.

Toivottavasti Aho on saanut olla osana pelaajahankinta-prosessia muutenkin kuin sanomalla, että vahvistuksia kiitos.

Luonnollisesti tälläiseen hankintaan Bluesin osalta vaikuttaa nykyinen taloustilanne ja se, että veroraja- ceissi lähestyy pikkuhiljaa. Se jää nähtäväksi pystytäänkö sitä tällä kaudella hyödyntämään.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Vuorisesta saatiin sitten ilmeisesti sen verran rahaa, että se riittää Makkosen palkkaan kuukaudeksi.

Tai Vuorisen ja Makkosen palkat menevät yksyhteen?

Makkonen on kyllä väkisinkin hyvä lisä tähän nippuun. Mike Lephartkin olisi tällä hetkellä ihan jees vahvistus.
 
Voihan se olla, että mä oon ihan pihalla mutta kyllä mulla on hyvin vahva kuva kaverista jolla selkä suoristuu helposti puolustussuuntaan ja joka pelaa hyvin vahvasti itselleen.

...
Viime kaudella Tapparassa Makkonen raatoi nimenomaan jatkuvasti hyvällä asenteella. Hyökkäyspäässä ei liiemmin tapahtunut hänen rajoitteidensa takia, mutta puolustushommat hoiti ansiokkaasti. Ja kuntoa riittää siihen raatamiseen. Eli mielikuvasi on täysin pielessä Makkosen kohdalla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Voihan se olla, että mä oon ihan pihalla mutta kyllä mulla on hyvin vahva kuva kaverista jolla selkä suoristuu helposti puolustussuuntaan ja joka pelaa hyvin vahvasti itselleen.

Nyt sekoitat Makkosen kyllä johonkin muuhun one-season wonderiin. Makkonenhan on nimenomaan hyvällä asenteella pelaava puukäsi, joka ei saa kiekollisena mitään aikaan. Yhden kauden perseellä maalin edestä tehdyt maalit hämäsivät venäläisiä maksamaan Makkosen sopparista maltaita, mutta sehän ei ole miehen itsensä vika.

Hyvin menee tohon jengiin, mutta jos talous vaan antaa periksi, olisi kiva saada joku maalintekijä porukkaan mukaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toki pitää muistaa taloudelliset resurssit, mutta itse kyllä olisin mielummin ottanut esimerkiksi Niclas Luceniuksen.
Voi tietenkin olla että hyviä tehoja mestiksessä mättäneellä Luceniuksella on muita vaihtoehtoja tai ehkä hän ei olisi suostunut kuukauden try-outtiin Makkosen tapaan. Onko nämä Honkasen ja mahdollisesti Makkosen pätkätyösopparit seurausta vain siitä että rahat on loppu vaiko oisko viime kauden Vuorisen kaloista opittu jotain ja eikä enää osteta sikaa säkissä.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Onko nämä Honkasen ja mahdollisesti Makkosen pätkätyösopparit seurausta vain siitä että rahat on loppu vaiko oisko viime kauden Vuorisen kaloista opittu jotain ja eikä enää osteta sikaa säkissä.

Varmaan on opittu.

Samalla iskulla on myös tajuttu asettua kyttäysasemiin heti alkukaudesta. Ei tule sitten talvipimeinä paha mieli siitä, että kärki karkaa. Heti alussa kun kusee sarjataulukon pilalle niin ei voi kun yllättyä positiivisesti.

Eteenpäin on menty. Ja mennään. Tai jotain.
 

Fordél

Jäsen
Samalla iskulla on myös tajuttu asettua kyttäysasemiin heti alkukaudesta. Ei tule sitten talvipimeinä paha mieli siitä, että kärki karkaa. Heti alussa kun kusee sarjataulukon pilalle niin ei voi kun yllättyä positiivisesti.

Ja mikä parasta: tällä strategialla itänaapurissa ei kiinnostuta Bluesin pelaajista tai valmennuksesta. Saadaan pitää jengi kasassa ja sitten loppukaudesta kun uhka on ohi, voidaan aloittaa nousu. Esim. Pelicans sössii kautensa jo heti kättelyssä. Ihan liian kova startti alkuun, minkä takia sieltä lähtee kohta mm. Smolenak ja Myllyniemi vuolemaan ruplia. Amatööreja nuo lahtelaiset.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Kamala vinkuminen tuosta Makkosesta. Ei ole rahaa siihen Kelleriin, uskokaa nyt pois. Toivon, että Makkonen onnistuu yllättämään.

Tervetuloa vapahtaja!
 
Kamala vinkuminen tuosta Makkosesta. Ei ole rahaa siihen Kelleriin, uskokaa nyt pois. Toivon, että Makkonen onnistuu yllättämään.

Kamala vinkuminen yhden nimimerkin mielipiteestä. Kaikki tietävät ettei Bluesilla ole rahaa joten sitä ei tarvitse tulla erikseen kertomaan, usko jo.

Nyt on se hetki kun peli täytyy laittaa oikeasti kondikseen, viikko aikaa treenata ja parannella loukkaantumisia ennen ensi viikon torstain Jokeri-peliä. Jos se pystytään voittamaan tasapainoisella ja ehjällä pelillä niin taas näyttää valoisammalta, jos ei niin Blues näyttää ankkuroituvan vahvasti peränpitäjäksi. Jos näin käy niin silloin pitää tehdä kaikki voitavissa oleva ensi kautta silmällä pitäen ja säästää jokaisessa mahdollisessa paikassa. Katkenneet mailat korjataan ja vierasottelutkin on syytä luovuttaa ettei tartte vuokrata kallista bussia.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Kamala vinkuminen yhden nimimerkin mielipiteestä. Kaikki tietävät ettei Bluesilla ole rahaa joten sitä ei tarvitse tulla erikseen kertomaan, usko jo.

Tuun ja nostan ensimmäisenä lapasen virheen merkiksi, jos Makkonen onkin pelimies. Toivotaan, todella olis kiva olla totaalisen väärässä.

Mulla ei ole mitään Makkosta vastaan sinänsä, vituttaa vaan armottomasti jos tästä tulee samanlainen huti mitä noita oli viimekaudella.
 

Fordél

Jäsen
Tuun ja nostan ensimmäisenä lapasen virheen merkiksi, jos Makkonen onkin pelimies. Toivotaan, todella olis kiva olla totaalisen väärässä.

Mulla ei ole mitään Makkosta vastaan sinänsä, vituttaa vaan armottomasti jos tästä tulee samanlainen huti mitä noita oli viimekaudella.

Niin eihän tässä ole niinkään kantaa Makkosen pelilliseen antiin vaan millainen pelaaja hän on. Itsellä oli ainakin ihan erilainen näkemys, että millainen pelaaja on kyseessä kuin sinulla.

Entä onko sitten "pelimies" ja vahvistus Bluesille? No ei varmastikaan kärkikenttien pelaaja, mutta alempiin kenttiin hyvä kahden suunnan sentteri, joka voi tehdä hyökkäyspäässä n. 20 pistettä. Tällaisia senttereitä Bluesilla ei ole kuin yksi kappale ja hänkin on kaksi seuraavaa peliä poissa. Eli näkisin Makkosen tuovan myös pelillistä lisäarvoa Bluesin joukkueeseen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei ollu try-outtia Makkosen sopparissa vaan suoraan vuoden pesti.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei ollu try-outtia Makkosen sopparissa vaan suoraan vuoden pesti.
Blues.fi:Espoo Blues on perjantaina 4.10.2013 solminut loppukauden kattavan sopimuksen Jussi Makkosen kanssa. Sopimukseen sisältyy kuukauden mittainen try-out.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Blues.fi:Espoo Blues on perjantaina 4.10.2013 solminut loppukauden kattavan sopimuksen Jussi Makkosen kanssa. Sopimukseen sisältyy kuukauden mittainen try-out.
Niinpäs onkin. Luin facebookin uutisesta vain ostsikon. Hyvä hyvä.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Onneksi on kuukauden try-out jonka jälkeen kaveri voi jatkaa uraansa jossain Ranskassa. Miksi näitä paskakasoja jotka ovat pelanneet hyvin kaudella 04-05 ja ovat sen jälkeen pelanneet seitsämän vaisua kautta kuudessa eri seurassa pitää toistuvasti raahata Espooseen pelaamaan se 15 ottelua kakkosen keskellä tehoilla 0+2?

Ei varmaan Makkoselle hirveästi tarvite noilla näytöillä maksaa mutta eihän me oikeasti tulla saamaankaan yhtään mitään. Voi ottaa talteen. Toki sen voi katsoa positiiviseksi, että reagoidaan edes jotenkin, mutta kun tämän nyt näkee taas kilometrin päähän mitä tästä tulee. Noh, "annetaan kaverin näyttää".
 

Fordél

Jäsen
Miksi näitä paskakasoja jotka ovat pelanneet hyvin kaudella 04-05 ja ovat sen jälkeen pelanneet seitsämän vaisua kautta kuudessa eri seurassa pitää toistuvasti raahata Espooseen pelaamaan se 15 ottelua kakkosen keskellä tehoilla 0+2?

Tuskin Makkosta teille tohon rooliin roudataankaan. En ymmärrä miksi jengi dissaa Makkosta ja luulee, että kaveri on roudattu Bluesiin johonkin ratkaisurooliin. Makkonen pelasi viime kaudella Tapparassa runkosarjassa keskimäärin 13:30 peliajalla ja teki niissä 17 pistettä. Vaikea kuvitella, että nytkään sivuuttaisi yhtäkkiä Hirsoa ja Sallista jos vain ovat terveenä. Rooli on todennäköisesti tuoda leveyttä sentteriosastolle alempiin kenttiin. Samalla Aaltonen kenties siirtyy laitaan, kunhan Liivik saadaan takaisin kokoonpanoon.

Eli jos Makkosta mollataan niin kannattaa funtsia, että onko alempiin kenttiin tarjolla laadukkaampaa sentteriä? Mielestäni ei, joten ihan perusteltu haku Bluesilta. Kärkihankinnat ovat sitten vielä asia erikseen.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tuskin Makkosta teille tohon rooliin roudataankaan.

Totta. Mikäli Makkosesta haetaan pelkkää syvyyspelaajaa paikkaamaan loukkaantumisia alempiin kenttiin niin saattaa tuon tontin hoitaa ihan mukiinmenevästi. Jotenkin vain automaattisesti alkaa vituttamaan kun joku tälläinen tasapaksu kehäraakki roudataan jälleen Espooseen. Kai sitä vain aina unohtaa realiteetit ja odottaa jotain vähän parempaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En ymmärrä miksi jengi dissaa Makkosta ja luulee, että kaveri on roudattu Bluesiin johonkin ratkaisurooliin. Makkonen pelasi viime kaudella Tapparassa runkosarjassa keskimäärin 13:30 peliajalla ja teki niissä 17 pistettä.
Tästä täysin samaa mieltä. Makkonen teiki viime kaudella saman verran pisteitä Tapparan kolmos-nelosketujsta kuin mikä on esim. Joni Töykkälän paras pistesaldo sm-liigassa. Ymmärtääkseni Makkonen ei ollut Rautakorven suosiossa joten saavutus on mielestäni ihan ok. Nieminenkin haukuttiin etukäteen sysipaskaksi, mutta ihan hyvinhän toi on pelannut.

Mutta kuten tossa Fordél sanoi niin leveyttä Makkonen tuo Bluesin sentteri osastolle ja näin mahdollistaa mm. sen että Aaltonen voidaan heittää taksin laitaan ja Sallinen nostaa kolmoseta kakkoseen. Eli Bluesin kentät voisi näyttää Liivikin pelikiellon jälkeen esim. tältä:

Huhtala - Hirschovits - Ikonen
Aaltonen - Sallinen - Widing
Rooba - Makkonen - Rinkinen
Pitkänen - Liivik - Tiivola/Nyberg
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Makkonen, Järvinen ja Kaijomaa tänään kokoonpanossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös