Esitykset ja suoritukset kaudella 2021–2022

  • 308 532
  • 3 932

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Vaikka onkin tullut heitettyä rapaa esityksistä, niin on kyllä todella poikkeuksellinen kausi kun ei 90 pistettäkään näytä millään varmistavan pudotuspelipaikkaa. Aikaisempina kausina on tarvittu 80 noin pistettä, vähän alle tai päälle.

Kaksi peliä jäljellä ja vain voitot pitää haaveen elossa. Ei ole ainakaan tylsä runkosarjan loppuhuipennus Lahdessa.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jännitettävää tosiaan riittää ja ihan näille välipäivillekin. Jos JYP onnistuu Lukon niistämään kolmen pisteen arvoisesti, niin meillähän sijoitus kohenee entisestään. JYP on meidän iloksemme äitynyt mukavaan loppukiriin ja saattavat olla isossakin roolissa meidän kannalta, kun pelaavat vielä KalPaa vastaan viimeisellä kierroksella.

Tosin kuten todettua, kaikki on omissa käsissä, mutta mieluusti kymppisijaa korkeammalle sijoitus, jolloin on teoreettinen mahdollisuus välttää Tappara puolivälierissä. Seitsemäntenä se vältettäisiin varmuudella. Juuri nyt kaikki muut joukkueet vaikuttaisi ihan voitettavilta.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Nämä tamperelaisia vastaan olleet pelit. Olin pari päivää täältä pois, ihan vaan rauhoittaakseni itseäni, etten lähde mukaan siihen negatiivisuuteen kun tiesin että täällä on haukuttu ylivoima, Brädi, Kivenmäki ja nämä muut klassiset sylkikupit ja joo, sitähän tää viestiketju oli :D

Kuten täällä, taisi olla Wenzel, sanoi että Tappara oli julman kliininen, perus-Tappara joka jauhaa ja tekee sen mitä pelissä tarvitaan. Siellä on suunnilleen jokainen pakki EHT-tasoa, kenttäpelaajissa on älyttömästi sitä klassista voittamisenkulttuuria ja kokemusta. Tappara ja Jyp [tätä ja edellistä kautta lukuunottamatta] on siinä ärsyttäviä että ne jauhaa sitä omaa peliään ja sitä ei saa sekoitettua tai rikottua, se on niin syvällä siellä jossain ja siihen saadaan mukaan uusia jätkiä jotka oppivat sen saman pelin siinä. Jyp mokasi tän, ei alkanut uudistamaan silloin kun runkopelaajat oli vielä parhaassa iskussaan vaan aina mentiin vuosi vähän pyhällä uskolla eteenpäin samoilla ukoilla.

Ilves-matsi.
Ensinnäkin, mä liikutuin tästä Teemun päivästä, siinä iso karvainen mies kyynelehti sohvalla [joo, oon herkkis], mutta juuri nämä tapaukset mun mielestä yhdistää koko Pelicans -yhteisöä. Hienoa että tuollainen järjestettiin, suuri kunnioitus sen mahdollistajille. Tällainen ei ole sinänsä iso homma järjestää, mutta kertoo faneille että heitä arvostetaan ja että heidät huomioidaan. Ja samalla tulee mieleen että kaikkien lähtökohdat eivät pakosti ole edes niin hyvät kuin monella saattaa olla, mutta me kaikki ollaan silti osa samaa yhteisöä.
Sitten peliin. Itse pelistä tuli se kolme pistettä kovalla taistelulla. Mä taputin sohvalla kun Kangasniemi heittäytyi pitkän vaihdon jälkeen viimeisillä voimillaan holtittomasti kiekon eteen tilanteessa jossa kiekko näytti menevän jo takakulmaa kohti, se vaan halusi estää vastustajan maalin. Siinä tuli sitä johtajuutta teolla, mitä varmaan taikurilta ei sanallisesti kauheasti tule.

Palatakseni tähän Teemuun.
Mä haluaisin ostaa Teemulle ensi kaudelle kausikortin, jotta hän pääsisi peleihin aina halutessaan eikä se ainakaan jää lipusta kiinni ja aion tästä olla toimistoon yhteydessä, tai jos täällä on joku joka näitä hoitaa, voi pistää mulle yksityisviestiä.
Hän käy varmaan saattajan kanssa peleissä? Löytäisikö täältä halukasta tai halukkaita ostamaan toisen kausikortin myös hänen saattajalleen?
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Palatakseni tähän Teemuun.
Mä haluaisin ostaa Teemulle ensi kaudelle kausikortin, jotta hän pääsisi peleihin aina halutessaan eikä se ainakaan jää lipusta kiinni ja aion tästä olla toimistoon yhteydessä, tai jos täällä on joku joka näitä hoitaa, voi pistää mulle yksityisviestiä.
Hän käy varmaan saattajan kanssa peleissä? Löytäisikö täältä halukasta tai halukkaita ostamaan toisen kausikortin myös hänen saattajalleen?
Mä olen vähän huonosti kannattanut rakastamani seuran toimintaa. En ole tainnut käydä Hölön aikana kertaakaan hallilla etäisyydestä ja muista mukamas voittamattomista syistä johtuen. Pelit tullut kuunneltua radiosta tai katsottua telkkarista.

Nyt olisi erinomainen tilaisuus korjata tilanne. Minä mieluusti kustantaisin sen toisen kausarin, jos sellainen mahdollisuus tulee.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mä olen vähän huonosti kannattanut rakastamani seuran toimintaa. En ole tainnut käydä Hölön aikana kertaakaan hallilla etäisyydestä ja muista mukamas voittamattomista syistä johtuen. Pelit tullut kuunneltua radiosta tai katsottua telkkarista.

Nyt olisi erinomainen tilaisuus korjata tilanne. Minä mieluusti kustantaisin sen toisen kausarin, jos sellainen mahdollisuus tulee.
Hienoa!
Pistän tästä viestiä toimistolle että miten tämä tulisi hoitaa.
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laitahan yksityisviestiä myös tänne suunnalle, mikäli pystyn olla jollain tavalla avuksi - vaikka korottaaksemme kausikorttiluokkaa tms.
Mä olen vähän huonosti kannattanut rakastamani seuran toimintaa. En ole tainnut käydä Hölön aikana kertaakaan hallilla etäisyydestä ja muista mukamas voittamattomista syistä johtuen. Pelit tullut kuunneltua radiosta tai katsottua telkkarista.

Nyt olisi erinomainen tilaisuus korjata tilanne. Minä mieluusti kustantaisin sen toisen kausarin, jos sellainen mahdollisuus tulee.

Hienoa!
Pistän tästä viestiä toimistolle että miten tämä tulisi hoitaa.

Nyt täällä herkistellään, että miten hieno yhteistö tän jengin ympärillä pyöriikään.

Ansaitsette jokanen ison käden puristuksen.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt täällä herkistellään, että miten hieno yhteistö tän jengin ympärillä pyöriikään.
Tänään on pelipäivä, mut jos hieman vielä tätä offtopic jatkaisi. Hieno on tosiaan yhteisö ja monta kertaa jo näyttänyt voimansa. Tuota ideaa kausikortista voisi vielä jopa jalostaa, että kerättäisiin joka kesä palstalaisten kesken kolehti ja ostettaisiin jollekin vähempiosaiselle kausikortti. Kolehtiin voisi osallistua valitsemallaan summalla, jokainen viisi euroakin veisi hanketta eteenpäin. Seuraa voisi konsultoida kohteen suhteen, ellei hyviä ehdokkaita keskenämme keksitä. Toki joitain haasteita käytännön toteutuksen kanssa voi tulla. Voisiko toimia niin, että esim @egar toimii kolehdin kerääjänä ja suorittaa oston? Me muut sitten olemme yhteydessä hämeenlinnalaiseen autokauppaan, että ilmoittavat meille jos sinne joka syksy tulee Pelicans lippiksellä varustettu henkilö ostamaan uutta Mersua.

Ja jos sitten itse pelipäivän asiaa niin onhan hieno päivä tiedossa! Voitolla tosiaan voidaan vähän huokaista ja häviämällä puolestaan saadaan jännitettävää vielä entistäkin enemmän. Tosin jos KalPakin häviää oman pelinsä, niin ei meiltäkään urotekoja silloin vaadita.
 

Jägen_pelsut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tänään on pelipäivä, mut jos hieman vielä tätä offtopic jatkaisi. Hieno on tosiaan yhteisö ja monta kertaa jo näyttänyt voimansa. Tuota ideaa kausikortista voisi vielä jopa jalostaa, että kerättäisiin joka kesä palstalaisten kesken kolehti ja ostettaisiin jollekin vähempiosaiselle kausikortti. Kolehtiin voisi osallistua valitsemallaan summalla, jokainen viisi euroakin veisi hanketta eteenpäin. Seuraa voisi konsultoida kohteen suhteen, ellei hyviä ehdokkaita keskenämme keksitä. Toki joitain haasteita käytännön toteutuksen kanssa voi tulla. Voisiko toimia niin, että esim @egar toimii kolehdin kerääjänä ja suorittaa oston? Me muut sitten olemme yhteydessä hämeenlinnalaiseen autokauppaan, että ilmoittavat meille jos sinne joka syksy tulee Pelicans lippiksellä varustettu henkilö ostamaan uutta Mersua.
itse mietin ihan samaa, että mielelläni osallistuisin tuollaiseen kolehtiin jotta joku esim. Teemu kaltainen pääsee matseihin joka tuottaa niin suurta iloa hänelle. Tuonhan voisi järjestää jotenkin, samalla tapaa kuin tuo Hanun keräys, eli myytäisiin eri summaisia lipukkeita. Sitten en tiedä, mitä rakas verottaja tästä tykkää? Mutta ideana kannatan koko sydämestä tällaista keräystä, sillä kiekko kuuluu kaikille!
 

nipsu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
itse mietin ihan samaa, että mielelläni osallistuisin tuollaiseen kolehtiin jotta joku esim. Teemu kaltainen pääsee matseihin joka tuottaa niin suurta iloa hänelle. Tuonhan voisi järjestää jotenkin, samalla tapaa kuin tuo Hanun keräys, eli myytäisiin eri summaisia lipukkeita. Sitten en tiedä, mitä rakas verottaja tästä tykkää? Mutta ideana kannatan koko sydämestä tällaista keräystä, sillä kiekko kuuluu kaikille!

Yleishyödylliseen tarkoitukseen (tämä tarkoitus hyväksyttäneen) saa kerätä max. 10 000€ vastikkeetonta rahaa pienkeräysilmoituksella.

Keräyksen järjestäjän pitää olla yhdistys/säätiö/tms. tai kolmen yksityishenkilön yhteenliittymä. Osakeyhtiö ei käy.

Sama taho saa järjestää keräyksen max. kaks kertaa vuodessa.

Verottaja ei aiheuta ongelmia pienkeräyksessä.

Lisätietoa täällä:

Jos joku hoitaa lahjoituskohteiden etsimisen ja tarkentamisen (kuinka monta kausaria hommataan, kenelle hommataan ja mikä on kokonaiskustannus), niin mä oon kiinnostunut olemaan yks kolmesta pienkeräyksen järjestävästä henkilöstä tai hoitamaan soveltuvan yhdistyksen toteuttamaan pienkeräyksen. Lisäks voin hoitaa keräyksen vaatimien lupien hakemiset ja keräyksen muun byrokratian.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tänään on pelipäivä, mut jos hieman vielä tätä offtopic jatkaisi. Hieno on tosiaan yhteisö ja monta kertaa jo näyttänyt voimansa. Tuota ideaa kausikortista voisi vielä jopa jalostaa, että kerättäisiin joka kesä palstalaisten kesken kolehti ja ostettaisiin jollekin vähempiosaiselle kausikortti. Kolehtiin voisi osallistua valitsemallaan summalla, jokainen viisi euroakin veisi hanketta eteenpäin. Seuraa voisi konsultoida kohteen suhteen, ellei hyviä ehdokkaita keskenämme keksitä. Toki joitain haasteita käytännön toteutuksen kanssa voi tulla. Voisiko toimia niin, että esim @egar toimii kolehdin kerääjänä ja suorittaa oston? Me muut sitten olemme yhteydessä hämeenlinnalaiseen autokauppaan, että ilmoittavat meille jos sinne joka syksy tulee Pelicans lippiksellä varustettu henkilö ostamaan uutta Mersua.
Naurahdin kyllä tätä autokauppamielikuvaa, kiitos tästä.
Oon kyllä luvannut itselleni pyhästi etten enää sotkeennut mersuihin, kun pääsen näistä nykyisistä eroon..

Mutta niin, vakavammin ottaen. En tiedä olenko paras keräämään rahoja, mun mielestä tästä voisi konsultoida joukkuetta, jos sieltä löytyisi joku yhteyshenkilö jonka kautta asiaa voisi hoitaa, tai sitten perustetaan tili jolle voi pistää rahaa, virallisesti tai epävirallisesti, mutta tarvitsisimme silti mielestäni jonkun yhteistyökumppanin joka kohdentaa rahat oikeille ihmisille, siihen tarvittaisi mielestäni joukkueen toimistoa, jollei tosiaan tule mieleen jotain tarkkaa kohdetta. Laitoin sinne jo eilen sähköpostia tuosta Teemun lippuasiasta, sekä toimiston sähköpostiin että Iitu Nurmiselle lipunmyyntiin. Katsotaan jos tästä saisi aikaan jonkinlaisen kauniin tarinan, jossa yhteisön sisältä tulisi voima joka tukisi tarvitsijoita.
Meillä on erään porukan kanssa tili, ihan vaan normi tili, yhden kaverin nimissä, josta jaetaan tilin sisältö kohteelle, kun sellainen tulee vastaan. Mutta mieluiten tämän hoitaisi jotenkin virallisesti, ettei tule hyvästä asiasta mitään jälkipuheita tms, kuten nykyään tuntuu olevan tapana.

Itsekeskeisenä ihmisenä siteeraan itseäni eilisestä viestistä toimistoon:
"Kaikki me olemme osa samaa yhteisöä, tasavertaisina ja toisemme hyväksyen, toisiamme tukien, turkoosin värin ja meille niin rakkaan joukkueen meitä yhdistäen."
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin se lumipallo sitten lähti vierimään, mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tämä tuokaan tullessaan.

Ja ehdottomasti mukana myös rahallisesti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Iggy

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Loistavaa blokkaamista Kokkoselta!
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
S**tana mitä neppailua taas toi ylivoima.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös