Elden Ring

  • 7 073
  • 45

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisiko teillä hetki aikaa puhua Elden ringistä? Tuosta tämän hetken puhutuimmasta pelistä, joka on myynyt jo 12 miljoonaa kopiota.

Itse pohdin aluksi pitkään edes ostanko koko peliä, mutta eilen sorruin ja pelissä menikin samantien lähes 6 tuntia. Souls-pelit on itselläni jäänyt pelaamatta, mutta tämä vei kyllä ainakin samantien mukanaan. Netistä pientä vinkkiä hahmon valintaan ja täten päädyin Vagabond-sankariin ja ainakin tällä hetkellä tuo miekka ja kilpi on ollut ihan toimiva ratkaisu. Kuollut olen jo kymmeniä kertoja ja pariin otteeseen olen jo ainakin pelin alkuun ison määrän runeja menettänyt osittain oman ahneuden ja osittain näppäinten sekoittamisen vuoksi.

Pelissä tuntuu jokaisen kulman takana väijyvän jos jonkinlainen hirmu odottamassa tappamistasi ja juurikin vihollisten visuaalinen ilme on tehnyt suuren vaikutuksen, kun selvästi on päästetty mielikuvitus laukkaamaan.
 

Lösönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arizona Coyotes
On kyllä loistava peli. Yli 20 tuntia peliä takana ja vain kaksi ns. päätarinan bossia tappanut, muuten aika on mennyt exploraamiseen ympäri karttaa. Maailma on todella laaja, tunnelmallinen sekä yksityiskohtainen ja siksi tuohon exploraamiseen jaksaa käyttää varmasti kymmeniä tunteja. Itse pelaan prisonerilla jolla toimii hyvin yhteen melee ja sorcery ja tuo tuntuu toimivan ihan hyvin tässä pelissä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Lvl. 110 ja reilu 70 tuntia takana. Yhdestäkään soulsborne-pelistä en ole ennen ollut innostunut, tämä sitten iski kunnolla. Tosin nyt jumissa yhdessä vittumaisessa pomotaistelussa. Ja jumalauta se maailma on suuri, luulin että suurin osa nähty noin pelin puolenvälin paikkeilla ja seuraavaksi paljastui alueita jotka yhtä isoja kuin ”ensimmäiset” kolme aluetta eli Limgrave, Liurnia ja Caelid yhteensä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos lataan tämän pelin storesta PS4:lle, niin saako tuossa jonkin koodin mukana. Että voisi ladata sen PS5:lle, kun sen aika tulee. Vai pitääkö maksaa jälleen ns uudesta pelistä?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Jos lataan tämän pelin storesta PS4:lle, niin saako tuossa jonkin koodin mukana. Että voisi ladata sen PS5:lle, kun sen aika tulee. Vai pitääkö maksaa jälleen ns uudesta pelistä?
Vinkki.

Elden Ring maksaa PS Storessa 69,95e about.

Elden Ring PS4 (sis. PS5 päivityksen) maksaa levyversiona esim. Gigantissa tai Powerissa 49,95e.

Kaveri suositteli heti pelin julkaisun jälkeen pelaamaan PS4-versiota PS5:llä, koska nelosen versio toimi pätkimättä miltään osin. Viitosella viitosen versio saattoi hidastua joissain ratkaisevissa kohtaa. Nyt viimeisin päivitys saattoi korjata tuota harvinaista ongelmaa molemmilla konsoileilla
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vinkki.

Elden Ring maksaa PS Storessa 69,95e about.

Elden Ring PS4 (sis. PS5 päivitys) maksaa levyversiona Gigantissa 49,95e.
Kiitos erittäin paljon tästä vinkistä. Pitääkin lähteä Giganttiin samoin tein.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
@Mazaa nyt on peli plakkarissa ja sovelluksen kopiointi menossa. Vagabondilla lähdetään liikkeelle. Oon aina pitänyt warrior tyylisestä pelaamisesta tankkityylillä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Lvl. 110 ja reilu 70 tuntia takana. Yhdestäkään soulsborne-pelistä en ole ennen ollut innostunut, tämä sitten iski kunnolla. Tosin nyt jumissa yhdessä vittumaisessa pomotaistelussa. Ja jumalauta se maailma on suuri, luulin että suurin osa nähty noin pelin puolenvälin paikkeilla ja seuraavaksi paljastui alueita jotka yhtä isoja kuin ”ensimmäiset” kolme aluetta eli Limgrave, Liurnia ja Caelid yhteensä.

Aika samat tuntimäärät takana eikä ole edes koko caelid vielä koluttu.

Radahn meni eilen kumoon ekalla yrittämällä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Aika samat tuntimäärät takana eikä ole edes koko caelid vielä koluttu.

Radahn meni eilen kumoon ekalla yrittämällä.
Mä olin pitkään jumissa Rennalassa kun maagilla pelaan ja ei jotenkin vaan onnistunut. Kaverin kanssa sitten onneksi meni. Nyt jo Liurian jälkeisen alueen seuraavalla alueella ja noh, onpahan haastavaa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Mä olin pitkään jumissa Rennalassa kun maagilla pelaan ja ei jotenkin vaan onnistunut. Kaverin kanssa sitten onneksi meni. Nyt jo Liurian jälkeisen alueen seuraavalla alueella ja noh, onpahan haastavaa.

Ite pelailen kans Astrologilla. Meni jotenkin todella helposti kun summonit otti kaiken aggron. Rocksling ftw!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ite pelailen kans Astrologilla. Meni jotenkin todella helposti kun summonit otti kaiken aggron. Rocksling ftw!
No samaa mä yritin mutta tuolloin vigor niin pieni että järjestään kuolin yhdestä. Nyt mietin että respeccaan ja dex/arc -buildi ja bleediä paljon.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tämä peli kyllä vie mennessään. Eilen tuli hakattua lähes koko päivä tätä ja ilo oli huomata miten sitä pienin askelin oppii pelin mekaniikkoja ja vihollisetkin alkaa kaatumaan helpommin. Muutamat pienet bossit on jo kaatunut, kuten joku gladiaattori ja olisikohan jonkinlainen assasiini. Molemmat pienissä luolistoissa. Tietenkin sitä eilen viimeiseksi piti vielä mennä Margitin luokse ja en tiedä kuinka monennen kerran jälkeen sain NPC summonin avustuksella sen kaadettua.

Alkaa olemaan aseistustakin, mutta vielä en semmoista itselle optimaalista miekkaa ole löytänyt ja näyttää, että monella miekallakin vaaditaan joko arcanea ja faithia. Onko niihin kannattavaa laittaa pisteitä, jos kuitenkin pääpiirteisesti menee sen miekan ja kilven kanssa.

Tällä hetkellä pakokauhua aiheuttaa nuo perkeleen jättiläiskarhut. Aina kohdatessa mahdollisimman nopeasti hevonen alle ja nappulat vinkuen pakoon. Ärsyttävimmät taas on ihan helposti sudenkorennot ja muut pienet öttiäiset kuten rotat ja koirat, kun pääsevät kilven sivulta hyökkäämään ja niitä on yleensä aina useampikin kerrallaan.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Alkaa olemaan aseistustakin, mutta vielä en semmoista itselle optimaalista miekkaa ole löytänyt ja näyttää, että monella miekallakin vaaditaan joko arcanea ja faithia. Onko niihin kannattavaa laittaa pisteitä, jos kuitenkin pääpiirteisesti menee sen miekan ja kilven kanssa.

Sanoisin, että ei. Kyllä niitä melee buildin miekkoja löytyy.

Mutta kyllähän niitä voi laittaa ja sitten respec tarvittaessa. Pitäisi itekin respeccaa, että saa Darkoom Greatswordin käyttöön. Oli muuten todella hieno questline!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nyt on sitten lvl. 126 ja karvan verran alle 90h pelattuna. Enää jäljellä lopputaistelu ja sitä kokeilin pari kertaa eilen ja… huhhei.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ajatellut ettei tämä ole minun peli mutta kun lukee teidän juttuja ja olen nyt vähän enemmän perehtynyt peliin, niin kyllä tämä taitaa mennä seuraavaksi ostoon.

Sellainen kysymys että tekeekö tässä pelissä jouskareilla (tai muilla pitkän kantaman aseilla) mitään ja pärjääkö jouskarilla bosseja vastaan? Jos näin, niin onko jotain hahmoluokkaa joka kannattaisi valita jos tuollainen lähestymistapa kiinnostaa?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Olen ajatellut ettei tämä ole minun peli mutta kun lukee teidän juttuja ja olen nyt vähän enemmän perehtynyt peliin, niin kyllä tämä taitaa mennä seuraavaksi ostoon.

Sellainen kysymys että tekeekö tässä pelissä jouskareilla (tai muilla pitkän kantaman aseilla) mitään ja pärjääkö jouskarilla bosseja vastaan? Jos näin, niin onko jotain hahmoluokkaa joka kannattaisi valita jos tuollainen lähestymistapa kiinnostaa?
Mä unohtaisin jouset ja lähtisin maagilla (astrologilla). Painottuu kaukaa taistelemiseen myös. Noita jousiaseita ei hirveästi ole mukavampi on pelata maagilla kun vaihtoehtoja on enemmän.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuolta voi tehdä minkälaisen buildin vain haluaa, mutta järkevyys on sitten toinen asia. Nopealla googletuksella näyttää noita jonkinasteista archerbuildejakin olevan, mutta aina niissä on myös jokin dagger tai vastaava sitten lähitaisteluun.

Tuli kaikki mahdollinen vapaa aika käytettyä viikonloppuna tähän peliin ja nyt mennään jossain levelillä ~45 ja ukostani on vahvasti tulossa STR/dex build. Pääaseena toimii tällä hetkellä twinblade +6 johon laitettuna vielä Blood Slash, joka buildaa bloodia 75. "Tavalliset" vihut kuolevat tällä hetkellä 2-3 lyönnillä ja jopa osa pienistä bosseista lakoaa nopeasti, kun saa staggeroitua ja critical hittiä perään. Pelin alue jaksaa yhä uudestaan ja uudestaan yllättää ja niiltä vanhoilta "varmasti kaluttu läpi" alueilta löytyy yhä uudestaan paikkoja missä ei ole oltua ja pienempiä luolia ja sitä myötä bosseja. Isommista bosseista on nyt kaatunut jo aikaisemmin Margit ja tänä aamulla kävin Mornen linnan tyhjentämässä. Sielläkin piti aluksi yksi kerrallaan houkutella kimppuun, kun 3-4 vihollista vastaan alkaa olemaan tiukat paikat.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä vasta muutama tunti pelattuna kiireisten viikkojen takia, niin touhu vasta alussa. Mutta hyvin sama tarina, kuin muilla: en ole aiemmin Soulsborneista järin innostunut ollut, mutta tähän luomukseen jotenkin riittää sinnikkyys ja mielenkiinto. Valitsin Vagabondin hahmokseni ja ainakin sillä olen tuntunut pärjäävän joten kuten. Alkuun oman haasteensa tuottaa muistaa käyttää kilpeä tarpeeksi aktiiviseen, kun normaalisti tuppaa tekemään rogue-tyylisen hahmon roolipeleihin.

Myös somessa on alkanut tulvimaan pelistä erilaista materiaalia vastaan ja täytyy todeta, että joillain on ollut jo aivan liikaa aikaa vääntää tätä teosta (sisältää spoilereita vastuksista, linkki YouTubeen):



 
Suosikkijoukkue
HPK
Myös somessa on alkanut tulvimaan pelistä erilaista materiaalia vastaan ja täytyy todeta, että joillain on ollut jo aivan liikaa aikaa vääntää tätä teosta (sisältää spoilereita vastuksista, linkki YouTubeen):

Eipä tuohon leveliin kauaa menee aikaa jos jaksaa runeja farmata. En tiedä onko noita patchattu, mutta parhaimmillaan saa jotain 40k muutamassa minuutissa.

Eilen näin ekaa kertaa pääkaupungin. Vahingossa olin aiemmin teleportannut sen kellareihin.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on tullut pelailtua hivenen enemmän tätä ja päästyä kunnolla pelin makuun. Pääosin olen pyörinyt ympäriinsä vailla sen suurempaa kiirettä tai päämäärää ja omaan Soulsborne osaamiseen verraten ylittänyt itseni moninkertaisesti aiempiin kokemuksiin verrattuna. Hahmo on lvl48 ja olen jo useamman isomman vastuksen saanut päihitettyä. Ironisesti, näistä vain pari on ilmeisesti ollut päätarinaan liittyviä, muut valinnaisia. Margitin ja Godrickin olen siis piessyt. Listan jatko on Endtree Avatar, Tree Sentinel, Tibia Mariner, Leonine Misbegotten ja tuoreinpana Glintstone Dragon Smarag. Paljon on tekemistä ja matkaa jäljellä, vaan nyt on tämän kaltaisesta pelistä ensimmäistä kertaa tunne ettei kesken jää.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Nyt on sitten lvl. 126 ja karvan verran alle 90h pelattuna. Enää jäljellä lopputaistelu ja sitä kokeilin pari kertaa eilen ja… huhhei.
Läpi meni viikonlopun aikana ja ihan kyllä 10/10 kokemus kaikkineen. Aloitin tuosta sitten perään New Game plussan ja onhan tuo hauska painella menemään ”hiukan” vahvempana. Lvl. 155 ja Stormveilissä meni pomoineen varmaan vartti, siitä suoraan Academyyn ja sama juttu. Kai tämä pitää sitten myös platinoida aikanaan.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Läpi meni viikonlopun aikana ja ihan kyllä 10/10 kokemus kaikkineen. Aloitin tuosta sitten perään New Game plussan ja onhan tuo hauska painella menemään ”hiukan” vahvempana. Lvl. 155 ja Stormveilissä meni pomoineen varmaan vartti, siitä suoraan Academyyn ja sama juttu. Kai tämä pitää sitten myös platinoida aikanaan.

Aika sama määrä pelitunteja. Pääkaupunki clearattu ja eilen meni Volcano manor läpi. Taitaapi olla enää viimeiset alueet jäljellä, mutta niissäkin riittää tutkittavaa. Ei pakollisia pomoja on vedetty nurin jo aika paljon, mutta kyllä niitä taitaa olla myös jäljellä.

Loresta olen totaalisen pihalla tällä hetkellä, mutta se on ihan normaali kokemus näissä peleissä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei saakeli, tällä on jengi vetänyt pelin läpi jo ja itse farmaan runeja ja nostan levuja. En ole tarinaa mennyt juurikaan läpi, kun ajattelin, että pitää olla vahva maagi. Leveli nyt 148, hah. Pitääpä siis koittaa edetä, mutta kun on vaan niin paska pelaaja.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itselle tuli tuossa melkein viikon tauko pelistä mutta eilen pääsin jälleen pelaamaan ja kyllä tuo pelimaailma jaksaa vaan yllättää, kun semmoisilta alueilta mitkä olet omasta mielestäsi kolunut täysin löytyy edelleen jotain uutta ja hienoa. Pelitunteja on alla joku 55h ja 65lvl.

Limgrave on nyt omasta mielestä suht hyvin koulutti ja Liurniassa sekä Caelidissa käyty seikkailemassa. Ei tuonne Caelidiin toivoisi edes pahimman vihamiehen joutuvan, kun sen verran inhottavaa vastustajaa sieltä marssii vastaan. Linnoista olen nuohonnut omasta mielestäni Academyn suht hyvin ja Stormveilissä on käynyt Godrickin tappamassa sekä siellä etelässä Moirnen tjv linnassa käynyt. Hauskinta oli, että kävin juurikin Academyn ketun ja Rennalan tappamassa ennen Godrickkia, joka noiden jälkeen tuntuikin lasten leikiltä.

Hieman tietyissä bosseissa on ärsyttänyt, kun vaikuttaa heidän lukevan painallukset. Bossi saattaa suojata kilvensä kanssa pidemmän aikaa, mutta sillä samalla hetkellä kun lähet juomaan flaskia on se miekan kanssa iholla. Rotat ja koirat ovat edelleen inhokkiviholliset. Sieltä kun tulee 3-4 tuollaista niin kusessa ollaan ja täytyy houkutella niitä yksitellen kimppuun.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Level 159 ja peli läpi 110 tunnin jälkeen. Huhhuh, on tää kyllä melkonen tekele. Aikalailla paras peli jota olen pelannut, vaikka ei mitään kokemusta souls sarjasta olekaan. Samurailla ja bleed buildilla mentiin melkein koko aika, tosin jouduin respeccaamaan vikaan bossiin uusiksi kun alkoi mennä pata jumiin. Nyt sitten hetki vielä fiilistelyä ja missattujen side bossien etsimistä ja sitten new game +.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös