Ei Pekkaa pahempaa – eli otteet kaukalossa 2013–2014

  • 425 505
  • 2 094
Suosikkijoukkue
Ässät
Kekkonen peräänkuuluttamassa asiallisempaa keskustelua, heh. Mustakin voitais taas vaihtaa puoli joukkuetta ja pari valmentajaa samalla kun ei kulje. Koitetaan uusilla miehillä jouluun saakka ja vaihdetaan taas jos/kun näyttää siltä ettei kulje vieläkään. Ollaan hävitty kolme peliä putkeen, jonkun täytyy saada potkut. Voitais vaikka vähän AHL:stä kalastella apuja tai jotain.

Eiliseen sen verran, että vaikka peli jäkin näkemättä, niin todellista idiotismia Karppiselta haukkua pelaajiaan julkisesti. Kuka tuosta hyötyy ja miten?
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse pidän Karppisen purkausta todella huolestuttavana. Minä en ole epäillyt Pekka Virran valmentajan taitoja missään vaiheessa, mutta ihmisten käsittelyyn ja henkilöstöjohtamiseen liittyvistä taidoista en ole vakuuttunut. Siksi toivoinkin, että apuvalmentajat täydentäisivät tältä osin Virtaa, mutta ilmeisesti nyt on käynyt vähän päin vastoin.

Eilisellä pelillä oltaisiin voitettu varmasti 10/14 joukkuetta tässä liigassa ja peli olisi ollut 3. erän puolessa välissä Ässille parin maalin johto, jos vastassa olisi ollut joku muu kuin Kärpät. Se, että lopussa Ässät nitkahti kertoo ainoastaan ongelmista henkisellä puolella. Ja onko nykyvalmennuksella työkaluja ratkaista niitä ongelmia? Karppisella ei taida ainakaan olla.
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
.., mutta ihmisten käsittelyyn ja henkilöstöjohtamiseen liittyvistä taidoista en ole vakuuttunut

Samat ajatukset. Tietysti perustuu täyteen mutuun, kuulopuheisiin ja Virran sanomisten tulkintoihin, mutta jotenkin pikkasen junttimainen tapa kommentoida, kun tappi otsassa. Umi ja miksei myös muut ulkkarit eivät lähtökohtaisesti osaa tulkita suomalaista v..tutuksesta lähtevää suorasukaisuutta ja eivät ymmärrä sen sisältämää syvällistä pedagogista viestiä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuka sinulta on mitään kysynyt? Tämä ei ole sinun henkilökohtainen "kysy Ekiltä" palstasi, jossa sinä päätät, kuka saa keskustella ja mistä aiheesta. Pysyisit säälittävä kurahousu kerrankin poissa, niin palstalla olisi edes vähän asiallisempaa keskustelua..

Trolli veti itkupotkut, aika täysin priceless.

Ei ole kukaan kysynyt mutta ei ole kyllä sinultakaan. Tämä on keskustelupalsta jossa saa kommentoida toisten kirjoituksia sääntöjen sallimissa puitteissa. Karppisen purkaus oli asiaton mutta täytyy muistaa, että valmentajat elävät peleissä ihan yhtä tunteella kuin pelaajatkin. Joskus menee yli, kommentoithan sinäkin vain muutama viesti aiemmin Ässien pelaajia sanoilla "hyi vittu".

Ei ole Hectorillakaan helppoa eikä Sami Karppisella, toivottavasti tuo asia saadaan käsiteltyä joukkueen sisällä järkevästi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kuka muuten yllättyi siitä, että Ässät ehti hävitä pelin siinä viimeisillä minuuteilla? En minä ainakaan.

Korostan: en todellakaan halua negailla, mutta ainakaan meikäläisen kotisohvalla ei ilmekään värähtänyt Junttilan tehdessä naurettavan helpon maalin kaikkien pakitellessa omiin.

Ässien peli näytti hajoavan niihin kahteen omaan ylivoimatilanteeseen kolmannen erä lopussa. Jotenkin vähän sellaista hengetöntä meininkiä. Taas kerran (vieraspelissä) yrittiin enemmän vältellä tappiota, kuin tavoitella voittoa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät luisteli tauon ensimmäisen viikon, mikä selittää joukkueen jalattomuuden Kalpa-pelissä. Jos Groulx on laitettu saman myllyn läpi, ei ole ihme ettei liike ollut kevyttä.

Ässillä voi olla edessä pitkä tappioputki, nyt testaan Virran osaamista.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jostain syystä en ole huolissani, vaikka ollaan pienessä tappioputkessa. Syy saattaa johtua siitä, että uskon Uusitalon ja muiden viime keväällä kannua nostaneiden jätkien osaavan tuoda hyvän flow:n joukkueeseen. Jätkät kyllä muistaa, miten se pitää tehdä uudestaan.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jostain syystä en ole huolissani, vaikka ollaan pienessä tappioputkessa. Syy saattaa johtua siitä, että uskon Uusitalon ja muiden viime keväällä kannua nostaneiden jätkien osaavan tuoda hyvän flow:n joukkueeseen. Jätkät kyllä muistaa, miten se pitää tehdä uudestaan.

Toisaalta, noista kannua nostaneista jätkistä puolet vaihtoi maisemaa ja jäljelle jääneistä tärkeistä lliidereistä Sammaltapsa on ollut koko alkukauden telakalla, eikä varmasti ole tällä hetkellä joukkueessa henkinen johtaja. Ehkä paluunsa jälkeen keväällä voi sitä olla, mutta nyt saattaa Udella olla liian iso reki vedettävänä. Eikä myöskään sovi unohtaa Karri Kiven kykyä toimia ihmisten kanssa ja saada heistä enemmän irti kuin kukaan uskoikaan (esim. Mika Niemi).
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jostain syystä en ole huolissani, vaikka ollaan pienessä tappioputkessa.

Vaikka taukoa edeltänyt hyvä ote onkin kadoksissa, niin minäkään en ole vielä huolissani. Tosin minulla se johtuu siitä, että eilisellä esityksellä olisi kuitenkin kaatunut 75% liigajoukkueista, nyt oli vain vastassa "väärä" jengi huippuvireisen Kärppien muodossa

Tämäkään ei silti toki anna lainkaan anteeksi loppuvaiheen täydellistä perseilyä, vaikkakin toimii lieventävänä asianhaarana..
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Jätkät kyllä muistaa, miten se pitää tehdä uudestaan.

Pieni korjaus: juuri se tökkii, että jätkillä ei ole kokemusta menneen euforian uusimisesta. Lisäksi joukkueenjohto on nyt antanut selkeitä signaaleja, että menneiden muistelu alkaa riittää hiljalleen.

Tästä tulee vielä hyvä kausi.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tässä huolissaan oltaisi, jos KalPa olisi kaatunut.

Oulusta nyt ei ollut odotettavissakaan pisteitä.

Tällä viikolla on tultava voittoja. Virran kasetti ei kestä pitkää tappioputkea.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tässä huolissaan oltaisi, jos KalPa olisi kaatunut.

Oulusta nyt ei ollut odotettavissakaan pisteitä.

Aivan ja kuten tuossa Maanataijäässä muistutetaan, ennen taukoa Ässät voitti neljä peliä putkeen, ennen tappiota Lukolle. Silti Kekkonen mesoaa palstalla. Joku tässä ei nyt täsmää.

Minä en nähnyt kumpaakaan viime viikon peliä, mutta muistaako joku semmoista aikaa, että Ässät EI olisi tullut tauon jälkeiseen matsiin heikosti valmistautuneena? Se tuntuu olevan saman sortin perinne kuin "Aijaijain" huutaminen Isomäessä.

Ja jos tosiaan Kärpille häviäminen Oulussa on tässä tilanteessa kriisin aihe, niin sttenhän se on; minulle ei kyllä ole.

Taas tarvitaan voitto tai pari ja tilanne on aivan toinen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Taas tarvitaan voitto tai pari ja tilanne on aivan toinen.

Totta kai voittoja tarvitaan, mutta kuten Vellihousu kirjoitti ja Maanantaijäässäkin todettiin: kriisiä ei sentään ole vielä.

Apuvalmentajaa voisi kyllä muistuttaa mediaosaamisesta ja kärsivällisyydestä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä olin jo ennen Oulun matsia ihan varma, ettei yhtään pistettä tuolta lähde mukaan, enkä varmasti ollut mielipiteitteni kanssa yksin.

Siihen nähden Ässät pelasi ihan hyvä matsin Oulussa. Pelin virtausta jos miettii, niin mielestäni Ässät hallitsi ottelua pitkät pätkät. Erikoistilannepelaaminen sen sijaan ei ollut sillä tasolla, millä olisi pitänyt, tämä maksoi voiton.

Minä luulen ja julistan, että Ässät ottaa kolmen pisteen voiton Helsingistä keskiviikkona ja näin ollen tappioputki ainakin katkeaa.

Edelleen ihmetten sitä, miksi Porin Ässien valmennuksen hermokontrolli on niin lyhyellä sytytyksellä??? Omasta mielestäni faneilta riittää vielä luottoa joukkueeseen, joukkueen pelitapaan ja valmennukseen(kin): sen sijaan tuntuu, että Pekka Virta on oma pahin vihollisensa.

Liian vakavasti nyt otetaan, hokia tämä vaan on ja ainakin omalta kannaltani voin todeta, että viime kevään mestaruus kantaa tooooodella pitkälle, aivan sama vaikkei mitaleja vähään aikaan tulisikaan. Sen sijaan toiminta olisi suotavaa pitää uskottavalla tasolla.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä en ymmärrä miksi toimiva YV piti rikkoa? Krepsin paikka ei ole noilla otteilla 1. YV:ssa vaan paremminkin poppariosastolla. Ei täytä ulkomaalaisvahvistuksen kriteerejä missään muodossa mielestäni tällä hetkellä. Valmennus sotkee kaikkea pelaamista minun mielestäni pelkästään siksi että Krepsiä koitetaan saada hereille, tältä ainakin minusta tuntuu. Jos hänelle pinnoja halutaan voisi siirto laitaan joka voisi tuoda piristystä ja antaisi vaikka Sillanpäälle hyökkäävämpää roolia. ja kyllä Eero Elollekin jotain pitää tehdä. Onko se sitten alkukauden Hagman-Niemi-Elo ketjun kasaaminen vai popparien syöntiä pari peliä (tuskin tämä toimisi Elon kohdalla).
Peli kuitenkin kokonaisuudessaan näyttää ihan hyvältä, poislukien karmea Kalpa peli joka vaikutti ainakin minun silmääni klassiselta takki auki peliltä.
Kärpät peli oli 56 min Ässien näpeissä ja olisi pitänyt voittaa ja olisikin voitettu terävämällä YV pelillä. Elikkä luottavaisin mielin eteenpäin. Pää tietysti kylmänä ja fokus keväässä, harvoin nämä syksyn joukkueet juhlivat keväällä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä en ymmärrä miksi toimiva YV piti rikkoa? Krepsin paikka ei ole noilla otteilla 1. YV:ssa vaan paremminkin poppariosastolla...

Antaisin aikaa ainakin vielä Hifk-ottelun, josta itse kyllä odottelen täysiä pisteitä muutenkin.

Pitää muistaa, että tuossa yv:ssä ei viimeksi toiminut oikein mikään, ei ollut yhtä ainutta onnistujaa. Kreps pystyy kuitenkin kaivamaan hyvin aloituksia, asia mitä Ässien yv-pelissä olen ainakin itse kaivannut jo vuosia. Toki olen samaa mieltä, että vähän enemmän Kamil Pir.. siis Kamil Krepsistä on pakko saada irti.
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitää muistaa, että tuossa yv:ssä ei viimeksi toiminut oikein mikään, ei ollut yhtä ainutta onnistujaa.

Pitää myös muistaa, että jääkiekko ei ole rakettitiedettä. Vastustajilla on ollut paljon aikaa tutustua Padan ykkösyyvee-kuvioon ja suunnitella pelitapa sitä vastaan. Variaatioita vaan lisää ja kiekkoa nopeammin liikkeelle niin taas on verkot tötteröllä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pitää myös muistaa, että jääkiekko ei ole rakettitiedettä. Vastustajilla on ollut paljon aikaa tutustua Padan ykkösyyvee-kuvioon ja suunnitella pelitapa sitä vastaan. Variaatioita vaan lisää ja kiekkoa nopeammin liikkeelle niin taas on verkot tötteröllä.

Niin, mutta paino nimenomaan sanoilla "kiekkoa nopeammin liikkeelle". Tuo ykkösylivoiman kuvio, jossa Dragan on playmakerina, mutta Niemi/Kreps samaan aikaan samalla puolella kenttää maalin kulmalla (+Hagman siellä painottomalla puolella kaaren päällä):

sitä on ihan helvetin vaikea puolustaa, eikä sen "lukeminen" ole ollenkaan niin helppoa, sillä oikein pelatessaan Umi ja Niemi/Kreps voivat keskenään sahata neliötä rikki lyhyillä syötöillä. Tämän lisäksi Draganin syöttötaito niin kämmen- kuin lusikkapuoleltakin on ihan poikkeuksellinen, tilaa ei tarvitse jättää kuin millisekunnin verran liikaa, niin häkki heiluu.

Summa summarum: en muuttaisi itse kuviossa oikeastaan mitään, mutta pelin saaminen rauhoitettua alueelle, siihen pitäisi panostaa.. ja sitten sitä kiekkoa liikkeelle. Ja okei, tietysti viivapelote pitäisi saada realistisemmaksi, eli odotellaan yhä jos se Groulx onnistuisi sittenkin roolissaan.
 

PataKoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Blackhawks, Penguins
Rage

Pekan pelityyli on selkeästi Liigan paskin. Se on fakta.
Sen näkee tilastoista ja siitä kun katsoo Ässien pelaamista.
Ei niitä maaleja tule, kun kaikki 3 hyökkääjää pyörii kulmissa.
Puolustus on aivan surkeaa katselemista... Sen näkee viimeistään siinä, kun Ude alkaa palloilemaan miten sattuu. Viimeisissä peleissä on tullut aivan liikaa 2v1 hyökkäyksiä omiin. Sitten Pekka menee Kärppä pelin jälkeen haukkumaan Ässien tähtipelaajia, jotka ovat pystyneet tuomaan Ässille nuo 30 pistettä. Tuomas Huhtanen ja Niklas Hagman ovat ainoat pelaajat, jotka pääsevät maalipaikoille, koska he tekevät usein niitä maalille nousuja. Sieltä ne maalit tehdään, eikä sillä että mennään kulmaan hinkkaaman itseään laitaa vasten. Nyt jonkun täytyy herätä! Virta on aika kusessa tällä hetkellä. Enkä usko että hänen asema parantuu sillä, että haukkuu Ässä pelaajia.
Jos Ässät ei nappaa seuraavasta 3 pelistä vähintään 6 pistettä, niin mun puolesta Virta voi suksia sinne minne aurinko ei paista.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sitten Pekka menee Kärppä pelin jälkeen haukkumaan Ässien tähtipelaajia, jotka ovat pystyneet tuomaan Ässille nuo 30 pistettä...

Ymmärtääkseni haukut antoi kylläkin apuvalmentaja Karppinen, ei suinkaan Pekka Virta.

Pelityylistä sen verran, että kyllähän Ässät oli Oulussa oikein ryhdikkäällä esityksellä ja liikkeellä ekat 55min, muistetaan myös vastustajan "kohtuullisen" kova taso.

Mun puolesta Ässät saisi pelata aina vieraissa 5vs5-peliä siten, miten Oulussa ekat 55min (eli pl. huono ylivoima). Takaan, että pisteitä tulisi ihan helvetisti.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pekan pelityyli on selkeästi Liigan paskin. Se on fakta.

Tässä mielipiteessä ei ole järjen hiventä ja se on muuten myös ihan fakta.

Aina sama juttu kun Ässät häviää pari peliä, aina on pelitapa väärä, muka pyöritään vain kulmissa kun pitäisi porilaiseen tapaan ajaa suoraan maalille. Sitten kun pari voittoa taas tulee, on peli niin porilaista, niin porilaista että; eikä pelitavassa mitään vikaa.

Jos pelitavan toteutus ei onnistu, se ei vielä tarkoita että pelitapa olisi väärä.

Ässät on tälläkin kaudella voittanut jo monta ottelua ja pelannut monessa tappiopelissäkin hyvin ja tämä ei onnistuisi jos pelitapa olisi liigan paskin.

Se on sitten toinen juttu saako valmennus materiaalista kaikkea irti ja ovatko kaikki yksilöt muutenkaan sillä tasolla kuuluisi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toki olen samaa mieltä, että vähän enemmän Kamil Pir.. siis Kamil Krepsistä on pakko saada irti.

Kreps on muuten tilastojen perusteella Ässien tehottomin sentteri. Joo, on pelannut vähemmän kuin muut, mutta vähän tuo nyt huolestuttaa; onko satsattu väärään hevoseen? Hyvä pelaaja kyllä pohjimmiltaan, mutta oliko tehojen odottaminen alkuaankaan realistista?
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Nyt kun on runkosarjasta kolmannes ja ylikin katseltu, nousee yksi asia selkeänä mieleen. Viime kauden joukkueeseen nähden yksi suuri ero on luisteluvoiman väheneminen. Viime kauden joukkueessa oli kuitenkin Savinainen, Armia, Ryan ja Brodin, jotka kaikki saivat luisteltua kiekon alueelle sen vauhtiin saadessaan.

Nykyjoukkueesta samaan pystyvät lähinnä Hagman, Huhtanen ja Mutanen (jonka taitotaso aiheuttaa omat rajoitteensa). Ja kas kummaa nämä kolme mainitaan melkein viestissä kuin viestissä syksyn onnistujiksi.

Hyökkäyksen hidastuminen jalalla vaikeuttaa myös puolustuksen avauspeliä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nykyjoukkueesta samaan pystyvät lähinnä Hagman, Huhtanen ja Mutanen (jonka taitotaso aiheuttaa omat rajoitteensa). Ja kas kummaa nämä kolme mainitaan melkein viestissä kuin viestissä syksyn onnistujiksi.

Ja Lähteenmäki.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Pieni korjaus: juuri se tökkii, että jätkillä ei ole kokemusta menneen euforian uusimisesta. Lisäksi joukkueenjohto on nyt antanut selkeitä signaaleja, että menneiden muistelu alkaa riittää hiljalleen.

Tästä tulee vielä hyvä kausi.
Voittamisen kulttuuri on sellaista, että sen tekemisen asenteen voi "tartuttaa" kanssa pelaajiin. Eli siis yksinkertaisesti kova työ palkitaan. Siitähän tässä on kyse. Ei ole olemassa sellaisia asioita kuin onni tai epäonni. Kaikki on kiinni siitä, kuinka paljon laitat energiaa oikeaan asiaan. Kärpät on hyvä esimerkki. Jätkillä on työkintaat kädessä alkulämmittelyssä. Juuri siksi, että haluavat tällä korostaa kovan työn merkitystä.

Ei tässä tarvita mitään euforian uusimisen oppitunteja. Laitetaan vaan haalarit päälle ja työkintaat käteen. Ja apinan raivoa perkele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös