Ei hyvä

  • 1 931
  • 16

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Jokerit-Kärpät
Repo Juha, Päätuomari
Savolainen Rami, Päätuomari


Olen jo muutamaan kertaan tuota kaksikko parjannut viime perjantaisesta IFK-Ilves -ottelusta ja nyt on kaveruksille lyöty vielä kovempi paikka eteen. Täytyy toivoa että ei pojilla mene taas puurot ja vellit sekasin, kuten 121 minuutin pelin jälkeen perjantaina.

Nooh, toivotaan että raitapaidat eivät pääse kovinkaan pahasti esiin illan ottelussa, vaan parempi voittaa, oli se sitten kumpi tahansa joukkueista.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuttu juttu

Tämän kaksikon valinta ei liene kenellekään yllätys. Niin monta kertaa on kyseinen kaksikko tuominnut Jokereiden pelin vuosien varrella, varsinkin Hartwall Areenalla. Ja yhden päätuomarin systeemin aikana Savolainen kohtalaisen usein vihelteli ainakin Jokerit-Tappara pelejä.
 
Viimeksi muokattu:

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Ketkäs olivat tiistaina Oulussa tuomareina? Eikös Savolainen ollut ainakin vai onko muistini taas tehnyt tepposet niin kuin monesti aikaisemminkin?
 

theref

Jäsen
Mitä väliä niillä tuomareilla on?

Niin, minä vaan kysyn. Vaikuttavatko he ottelun lopputulokseen? Laittakaa pitkään vetoon kolmonen, voitto tuomareille...

Teidän mielestänne kaikki tuomarit ovat huonoja, onko sillä sitten väliä on onko se huono vai vähän vähemmän huono?

Päättäkää jo!
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Jälleen kiitos

Thereff:ille, vei pillin suustani, kiitos.
 

Juze

Jäsen
Eikö Oulussa ollut pari Haajanen - Favorin? Mummielest oli.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tiistaina

Haajanen-Favorin


the refille: eihän kukaan ole kaikkien väittänyt olevan huonoja, vai onko?

Tämä kaksikko(Repo-Savolainen) kyllä ainakin sen perjantaisen esityksen jälkeen aiheuttaa pikkasen puistatusta...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Repo on huono

No minä kyllä voin hyvällä omatunnolla sanoa että tämä Repo on tuomarina varsinainen susi. Ei mitään asiaa liigakentille, jos jääkiekko-otteluihin ylipäänsä. Kannattaisi kokeilla vaikka kaukalopallodumarointia !
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hienoa, että sentään palstan tuomarit puolustavat tuomareita (itseään?).

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että tuomarit ratkaisevat harvoin otteluita päätöksillään tai päättämättä jättämisillään. Päinvastaisiakin esimerkkejä kuitenkin löytyy. HIFK-Ilves -maratonottelussa tuomarit, vaikkeivat toki päättäneet ottelun voittajaa, vaikuttivat ainakin hyvin voimakkaasti siihen, milloin ottelu päättyi. Kolmessa jatkoerässä ei annettu lainkaan jäähyjä, vaikka mielestäni olisi aihetta ollutkin. Sitten yhtäkkiä neljännen jatkoerän alussa alkoi tulla jäähyjä (2 kpl, ja sittenhän peli jo loppuikin) tilanteista, joita vastaavista rikkeistä ei kolmeen erään puhallettu.

Silti, tuomarikin on ihminen, ja hän tekee virheitä. Tämä annettakoon hänelle anteeksi.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Minullakin on - yllätys, yllätys - takanani yli 15 vuotta jääkiekkoerotuomaritoimintaa. Aika huvittavaa on tämä spekulatsiooni tuomareista. Kyllähän se on varmasti niin, että parhaat miehet viheltävät näitä kovimpia pelejä. Siitä pitää tarkka tuomariseurantasysteemi huolen.

Tuomareita saa toki arvostella. Teen niin itsekin tämän tästä, aivan kuten arvostelen yksittäisten pelaajienkin edesottamuksia.

Arvostelkaa, mutta vasta pelin jälkeen, jos on aihetta. Älkää helvetissä ennen peliä, pösilöt!
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Vielä kerran

Eisenhoverille: on itsellänikin kokemusta pillin varressa olemisesta tasan puolet elämästäni, eli 11 vuotta.

Ja nyt arvostelinkin enne peliä näitä kavereita sen takia että näillä Jampoilla alkaa jalat tutista kun panokset kasvaa. Linja ei pidä. Olen jo monesti aiemmin kailottanut samaa, eli tuomareilla pitää olla koko ottelun selkeä linja, oli se sitten joko kaiken salliva tai sitten runkosarjan hippatyylin salliva linja. Joka tapauksessa näillä kavereilla ainakin itse olen havainnut eniten tätä vuoristorataa, josta ehdottomasti ikävimpänä esimerkkinä viime perjantain maratonottelu.

Voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa että tiedän mitä toumarointi on. Tiedän myös mitä se on kun on ihmisiä katsomossa. Linja on pystyttävä pitämään. Toivottavasti ymmärrät nyt mitä olen koko ajan hakenut.



Ja vielä tämän illan ottelusta: tänään meni suhtkoht hyvin putkeen. Ei heilahdellut linja juuri lainkaan. Sen korkean mailan olisi voinut kyllä tarkistaa videolta... Vaikka jo jossain mainitsin sen olleen selkeä korkea maila, ei siinä kuitenkaan kovin montaa senttiä liikaa ollut. En tiedä, mitä tuomari tässä halusi todistella sillä että jättää käyttämättä videotuomarin tuollaisessa tilanteessa. No kaiketi yritti sanoa että on pokkaa tehdä koviakin ratkaisuja. Sillä videotuomarin avulla hän olisi voinut "pelastaa" itsensä, jos vaikkapa joku jostain kulmasta nähdystä videosta joskus jälkeenpäin jotain muuta keksisikin...

Tosin linja on taas muutaman vuoden tauon jälkeen pudotuspeleissä melkoisen salliva. Vai näyttääkö se siltä, koska taklauksia ei juurikaan enää peleissä näy.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Videotuomaria käytetään vain tarkistamaan, onko kiekko maalissa vai ei.
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Videotuomarin käytöstä

Tuomareilla saa olla vain kolme kysymystä videotuomrilta.
1. Ylittikö kiekko kokonaan maaliviivan?
2. Oliko kiekko kokonaan maalissa ennenkuin maali siirtyi paikaltaan.
3. Tehtiinkö maali potkaisemalla.
Muut kysymykset ei ole tuomarille sallittuja, kuten korkeat mailat, loppuiko aika ennenkuin kiekko maalissa, lyötiinkö kiekko kädellä maaliin tai oliko hyökkäävä pelaaja maalialueella.
Kuulemma jos nämäkin kysymykset olisi käytössä, videotuomaria voitaisiin käyttää liikaa, entäs sitten, pääasiahan on oikea tuomio.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tuomarit

olivat aivan erinomaisia ja se korkea mailakin oli ihan selvä.

Itse jäin ihastelemaan linjatuomareiden tarkkuutta. Kummallekin joukkueelle tuli kerran jäähy siitä, että oli liian monta miestä jäällä. Molemmilla kerroilla homma oli tosiaan aivan kiistaton kun pilliin puhallettiin. Minä en ollut huomannut itse mitään ihmeellistä kummallakaan kerralla.

Miten pirussa ne tuomarit ehtivät tuollaistakin pelin tiimellyksessä seuraamaan. Loistavaa toimintaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
No joo...

Kummallakin kerralla pelaajia oli ollut kuusi kentällä usean sekunnin ajan pelissä mukana, joten siinä kyllä linjurit ehtivät laskea päässäänkin kahteen kertaan, varmistaa sormin laskemalla, kilauttaa kaverille ja melkeinpä kysyä katsomoltakin...
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Gags

Se ei ollut pointtini. Kyllä minäkin juuri ja juuri osaan kuuteen laskea. Mutta ehtivätkö siis linjamiehet koko ajan laskea pelaajien lukumäärää, kun lentäviä vaihtoja on solkenaan. Onhan niillä siellä paljon muutakin tehtävää, kuten paitsioiden, pitkien jne. seuraaminen.

Okei, jos se on noin helppoa, niin hyvä on. Luulen, että minulta ei onnistuisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös