Ehdotus: Jokereista sateenkaariseura

  • 19 190
  • 120

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onneksi Blues sentään teki rohkean vedon ja väritteli logonsa pinkiksi hyvän asian puolesta. Tempaukset mahdolliset PR-riskit otettiin kyllä huomioon mutta päätettiin, että tärkeän asian puolesta kannataa pistää itsensä likoon vaikka kaikki eivät siitä pitäisikään. Täytyy vissiin raahautua joku ilta Baronalle ihan vain tämän suoraselkäisen idean kannattamiseksi.

E: Ai taisin erehtyä, tarkistin Bluesin logouutiset, eikä se ollutkaan rohkea seksuaalivähemmistöpinkki vaan nössö rintasyöpäpinkki. En tulekaan Espooseen.

Musta olisi maailman hienointa jos Blues tai mikä tahansa liigaseura ottaisi kantaa homojen oikeuksiin sateenkaarivärein. Ostaisin supporttikausarin ihan sen takia. Mutta tässä ketjussa ketjun aloittaja puhui nimenomaan Jokereista ja mielestäni olisi yhtä hienoa jos Jokerit vetäisi sateenkaariaatteen puolesta. Jonkun täytyy olla ensimmäinen ja se vaatii aina eniten rohkeutta.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Minusta pyllynreikä on ainoastaan kakkaamista varten.

Eli ketjun otsikkoon vastaus EI, vaikka Venäjän lait sen sallisivatkin. Joukkue tekisi melkoisen karhunpalveluksen itselleen jos tuollaiseen hömpötykseen lähtisivät.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Minusta pyllynreikä on ainoastaan kakkaamista varten.
Ja silti siellä pelataan jääkiekkoa sun kannattaman seuran toimesta. No ei kai siinä, terveisiä vaan sinne kivikaudelle. Tsemppiä kakkaamiseen siellä Nakki-hallissa.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Miksi asia pitäisi kohdistaa Venäjää kohtaan? Jokerit on kuitenkin kotimainen seura ja yleisö kotimaista. Asiasta voisi julkaista jonkun syrjinnän vastaisen lausunnon ja that's it. Jos joku kysyy seuralta asiasta niin voi todeta vain suoraselkäisesti, että Jokerit suvaitsee homot. Senhän ei tosin edes pitäisi olla mikään uutinen, mutta valitettavasti vielä vuonna 2014 se on.

Turha mitään sateenkaarilippuja on alkaa väsäämään. Menee vähän överiksi siinä vaiheessa.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerithan on jo yli vuosikymmenen ollut sateenkaarijoukkue. Aina on saamari rämmitty suurin odotuksin sinne sateenkaaren päähän mutta ei sieltä mitään kultaa ole löytynyt.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Sinällään hauskaa, että jotkut ovat olleet erittäin huolestuneita suomettumisesta ja kuitenkin ovat sitä mieltä, että mistään hinttiasioista ei käy huomauttaminen Venäjälle. Toisaalta olen itsekin samaa mieltä (joskin varmasti eri syistä), että Jokereiden ei tässä vaiheessa ole mitään järkeä uhmaamaan Venäjän homopropagandalakeja. Kotiotteluissa voi Jokerit halutessaan laittaa vaikka sen sateenkarilipun olkapäähän, mutta merkitys on lähinnä symbolinen.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska Harri Tikkanen on tullut kaapista ulos?

My bad. Oli pahanlaatuinen muistivirhe ja väärinymmärrys multa. Oli vain semmonen muistikuva takaraivossa, että olisi tullut kaapista julkisesti, mutta tarkastin asian ja sehän oli vain muutamia haastatteluita liittyen seksuaalivähemmistöihin. Eli toisinsanoen en siis tiedä mikä on Tikkasen oma suuntautuminen ja onko koskaan kaapissa ollutkaan. Eikä sillä nyt mulle sinänsä edes mitään väliä ole. Siitä kuitenkin pisteet, että julkisuudessakin puhunut ja ottanut kantaa asian puolesta.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Valmennuksellla oli eilisessä matsissa vaaleanpunaiset nauhat rintapielessä. Siinä on sateenkaarta ihan riittävästi.
Eli rintasyöpätutkimuksen tukeminen kattaa myös seksuaalisen tasa-arvon tukemisen? Meneekö samalla myös kehitysmaiden tyttöjen koulutus ja sademetsien alkuperäisasukkaiden omistusoikeus maihinsa?

edit. tutkiminen tukemiseksi
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastaus on EI, jokainen voi olla sitä mitä on, vaikka homo mutta se ei nyt kuulu mitenkään jääkiekkoon, Tami se vain tyhmyyttään/ajattelemattomuuttaan laukoo ääliömäisiä kommentteja, on päivänselvää että jääkiekossa on (kaikissa miesmäisissä macholajeissa on) homoja, yhtälailla joku on nopea ja joku toinen pitkä.
Homoudella ja jääkiekolla ei ole mitään tekemistä keskenään.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Sinällään hauskaa, että jotkut ovat olleet erittäin huolestuneita suomettumisesta ja kuitenkin ovat sitä mieltä, että mistään hinttiasioista ei käy huomauttaminen Venäjälle. Toisaalta olen itsekin samaa mieltä (joskin varmasti eri syistä), että Jokereiden ei tässä vaiheessa ole mitään järkeä uhmaamaan Venäjän homopropagandalakeja. Kotiotteluissa voi Jokerit halutessaan laittaa vaikka sen sateenkarilipun olkapäähän, mutta merkitys on lähinnä symbolinen.

Suomen kansasta iso osa on suomettuneempaa kuin nyt parjatut poliitikot koskaan, joten en ihmettele yhtään. Sinällään ymmärrän, että keskustelu sateenkaariseuroista johti Jokereihin, sillä Venäjällä julkihomous taitaa olla tänä päivänä sula mahdottomuus. Sateenkaariseurana Jokerit voisi nyt todella tuoda tätä asiaa keskusteluun Venäjällä ja ehkä tuolla olisi jopa jotain vaikutusta johonkin. Mutta joo, en todellakaan katso, että Jokereiden pitäisi tähän lähteä jonkun ulkopuolisen paineen takia. En oikein muutenkaan ymmärrä, mistä tämä homokeskustelu taas lähti ylipäänsä. Tuntuu, että jääkiekon osalta puhutaan nykyään vain yleisökadosta ja homoista.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Mä en ymmärrä, miksi seuran, jonka peliasujen värivalikoimaan on pelkästään parilta viime vuosikymmeneltä kuulunut turkoosi-violetti, tummansininen, mattasininen, punakeltainen sekä valkoinen pitäisi vielä erikseen tyrkätä jotain homologoja paitoihin. Eikö noissa kuoseissa ole sateenkaari-spirittiä tarpeeksi..?
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vaikka itse elän "live and let live" -tyyliin niin ei tämmöinen johonkin poliittiseen tms liittyvää julkinen kantaanotto kuulu jääkiekkojoukkueelle. Seuraavaksi musta peliasu supporttina tummien ihmisten puolesta? Oli joukkueessa värillisiä, homoja tms muihin vähemmistöryhmiin kuuluvia niin se on joukkueen sisäinen asia hoitaa homma keskenään ettei siellä "kiusata" ketään. Mulle ihan sama kuka tai minkälainen ihminen maaleja tekee kunhan rinnassa on jokeri-logo.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
vaikka itse elän "live and let live" -tyyliin niin ei tämmöinen johonkin poliittiseen tms liittyvää julkinen kantaanotto kuulu jääkiekkojoukkueelle.

Onhan ihan yleistä, että urheiluseurat kampanjoivat milloin minkäkin "hyvän" asian puolesta. Pointti tässä koko keskustelussa taisi olla, että Jokerit ei voisi edes halutessaan näin tehdä, koska toimii nyt venäläisen eetoksen mukaisesti. Koska #KHLishere, olisi enemmän kuin sopivaa näyttää heille, että nyt olette länsimaassa, joten tämmöinen toiminta on heressä business as usual.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Otan kantaa asiaan vain sen verran, että mielestäni meidän jengin ei pidä ryhtyä sateenkaarijoukkueeksi nimenomaan provoiluksi/vastineeksi Venäjän homovastaisuudelle. Olisi järjetön peruste, eihän meillä Liiga-aikanakaan ollut mitään "Lappeenrannan atomit on liian rasvaista paskaa" tai "Kalakukko haisee katiskalle"- tyylisiä provoiluja. Tiedän että vertaus on erittäin löyhä, mutta mielestäni motivaation on oltava jotain muuta kuin provokatiivinen. Yleensäkin asioiden puolesta kampanjointi on tehtävä niin, että se perustuu asian puolustamiselle, ei ko. asian vastustajia kohtaan hyökäten.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
vaikka itse elän "live and let live" -tyyliin niin ei tämmöinen johonkin poliittiseen tms liittyvää julkinen kantaanotto kuulu jääkiekkojoukkueelle..

Näin. Mä en vaan mitenkään voi ymmärtää, että mikä vittu tässä ajassa on vikana kun tämmöisistä edes keskustellaan. Ihmisillä tuntuu olevan kauhea tarve koko ajan vakuutella omaa suvaitsevaisuuttaan joka puolelle. Tekeekö se ihmisestä paremman ihmisen tai vaikka nyt Jokereista paremman seuran, että todistelee maailmalle kovaan ääneen, että mulla/meillä ei muuten ole homoja vastaan mitään. Ei sillä, että kukaan olisi siťä ikinä epäillytkään tai että se juuri ketään kiinnostaisikaan. Mä väitän, että yksi vitun suuri syy vaikka homovastaisuuden tai rasismin elossaoloon on nää saatanan omaa erinomaisuuttaan framille nostavat ns. "suvaitsevaiset", joiden itsensä mainostaminen jo sinällään vituttaa osaa ihmisistä niin paljon, että ei haluaisi olla kyseisen ihmisryhmän kanssa samaa mieltä edes säästä.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Näin. Mä en vaan mitenkään voi ymmärtää, että mikä vittu tässä ajassa on vikana kun tämmöisistä edes keskustellaan. Ihmisillä tuntuu olevan kauhea tarve koko ajan vakuutella omaa suvaitsevaisuuttaan joka puolelle. Tekeekö se ihmisestä paremman ihmisen tai vaikka nyt Jokereista paremman seuran, että todistelee maailmalle kovaan ääneen, että mulla/meillä ei muuten ole homoja vastaan mitään.

Tuossa boldatussa se syy tulikin. Kyse on muodikkaasta trendi-ilmiöstä, mikä ohjaa etenkin konformistista/konfliktipelkoista väestöä, mitä edustaa voimakkaammin naiset ja feminiiniset ihmiset sukupuolesta riippumatta. Heille muodikkuus, trenditietoisuus ja yleinen hyväksymisen tarve nousee keskeiseksi käytöstä ohjaavaksi tekijäksi. Useimmille ihmisille ns. homohypetys onkin vain aikaan kuuluva ilmiö, eikä mikään itsestään lähtevä ideologinen vakaumus
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa boldatussa se syy tulikin. Kyse on muodikkaasta trendi-ilmiöstä, mikä ohjaa etenkin konformistista/konfliktipelkoista väestöä, mitä edustaa voimakkaammin naiset ja feminiiniset ihmiset sukupuolesta riippumatta. Heille muodikkuus, trenditietoisuus ja yleinen hyväksymisen tarve nousee keskeiseksi käytöstä ohjaavaksi tekijäksi. Useimmille ihmisille ns. homohypetys onkin vain aikaan kuuluva ilmiö, eikä mikään itsestään lähtevä ideologinen vakaumus

No huhhuh mitä tekstiä. Jaa että tasa-arvo olisi joku trendi-ilmiö? Toivottavasti ei ikinä mene pois muodista. Sillä siitähän tässä on kyse. Että jokainen saisi olla juuri sellainen kuin haluaa. Lätkäjengissä tai eduskunnassa tai missävaan, ilman pelkoa leimaamisesta. Tällähän hetkellä näin ei ole. Esimerkkinä nyt vaikka avioliittolaki. Ja ihan mielenkiinnosta saisikos ihan faktaa tuosta naisten ja feminiinisten ihmisten "muodikkuuden, trenditietoisuuden ja yleisen hyväksymisen tarpeen korostumisesta"? Aikamoista stereotypiointia ja yleistystä. Toivottavasti nyt et sentään ajattele että nuo naisille tuuppaamasi piirteet ovat heikkouksia ja sitäkautta kuvaavat sitä miten kyseessä on "heikompi sukupuoli".
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
No huhhuh mitä tekstiä. Jaa että tasa-arvo olisi joku trendi-ilmiö? Toivottavasti ei ikinä mene pois muodista. Sillä siitähän tässä on kyse.
Veikkaanpa, että ymmärsit Swarengenin viestin väärin. Trendikästä on nimenomaan itsensä mainostaminen suvaitsevana ja sitä myöten muita parempana ihmisenä. Tasa-arvo ei itsessään ole se pointti, vaan se että minä olen sen puolesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös