Eero Elo – jälleen yksi Rauman-lahja porilaiselle kiekkoilulle

  • 241 570
  • 898

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Sikaranne on ollut kiekottomana helvetin hyvä. Nyt tuli palkinto kovasta työstä. Yllättävän aktiivinen, taklannut paljon ja myös avittanut pakkeja hyvin. Sanoo sitten raumalaiset stallarit mitä tykkää.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Roolinsa nähden Elo on ollut hyvä puolustussuuntaan. Tehnyt kokonaisvaltaisesti hyvin hommia.

Lukossa Eelo oli kyllä ihan helvetin flegu ja tähän näköjään tullut parannusta. Tärkeää olisi saada kunnolla itseluottamusta ja uskallusta lyödä itsensä tilanteisiin täysillä. Vähän sellainen bittersweet fiilis kyllä on, oikein oli päästää pois Raumalta kun trendi oli pahasti alaspäin kaikinpuolin, mutta katkeraa tärkeässä matsissa nähdä Elon hattutemppu.

Toivottavasti pysyisi edes suht nöyränä ja kehittyisi Ässissä ainakin pari tulevaa kautta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elolla tällä kaudella patapaidassa kasassa siis jo 8 maalia mikä on miehen uusi ennätys Sm-Liigassa, siihen kun vielä lisätään yksi Lukossa tehty maali niin kasassa on 9 maalia.

8 maaliin patapaidassa kului aikaa 25 ottelua. Kaudella 2013/2013 Eero Elo tekee 15 maalia tai enemmän sanon ma.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Se jäähyyn johtanut tyrmäysniitin hakukin osoitti, että Eero haluaa nimenomaan taklata. Ensimmäisissä Ässäpeleissään ei todellakaan hakenut tuollaisia taklauksia vaan lähinnä yritti pysyä pelissä mukana.

Tämähän on Elon kannalta todella positiivista. Sattuneista syistä on näitä Eeron pelejä tullut viime viikkoina seurattua hiukan vähemmän, mutta hyvä kun pikku hiljaa pojalle itsellekin selviää, kuinka hyvä hänestä voi tulla.

Kaukana näyttää jo olevan ne kiukuttelevat ajat ja on voinut keskittyä itsensä kehittämiseen pelaajana.

Siltikin täytyy sanoa, että harmitti noi 3 maalia, vaikka siinä saunaan mennessäni ajattelin, ettei kahta ilman kolmatta ;)

Tulisiko Eerosta vihdoinkin se hiottu timantti, jota lähes jokainen koitti hioa, mutta kukaan ei siinä Raumalla onnistunut.

¨
Mitään lopullista tuomiota ei voida vielä tehdä, mutta vielä saavat lainaamani nimimerkit vaihtaa mielipidettään. Elo teki kuitenkin tuloskaskaudellaan liigassa erittäin lupaavat pisteet ja kylvi aikoinaan tuhoja junnuissa. Potentiaalia on ollut aina, mutta jotkut menivät jo dumaamaan mestispelaajaksi noin nuoren kaverin. Ei tuossa iässä varsinkaan suomalaiset ole yleensä valmiita pelimiehiä. Katsotaan, mihin Elon kehitys vie. Hyväksi liigapelaajaksi on ainekset ainakin.

Toki esim. Dishier ja Lakaisija eivät olleet näin jyrkkiä, eikä Roku. Siis Lukko-faneista puhuttaessa.

Blackie, Blackie ja Blackie... Toi 1963 lainaaminen on ihan vaan hänen ikiomaa saagaansa, jota ei kukaan ymmärrä edes Lukko-osiossa. :D

Voihan siinä tietenkin olla, että Elolle kävi samalla tavalla kuin vaikkapa Jyrkkiölle Ässissä.

No minun tietääkseni yöjuoksut ja biletys ei ollut kyllä E.Elon ongelmakategoriassa. Voin kyllä olla väärässäkin.

Edelleenkin, toivon sydämeni pohjasta Eeron ymmärtävän työnteon merkityksen viimeistään tämän viikonlopun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

bläkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Saintly City & Länsirannikko
No Eloltakin hyvä peli eilen. Päällimmäisenä tietysti jäi mieleen loistosyöttö Ryanille 2-1 maaliin. Elo tyrmistytti syötöllään osan Lukkofaneista, on kuulemma löytänyt Porista sen pelisilmänsä. Näinhän se varmasti onkin, maisemanvahdos etc.

Peliaika Elolla eilen 16min, vaihdon verran vähemmän kuin Ryanilla(16.29min)... Takaiskujen aikana Eero ei kentällä ollut, kun yv:llä traktorimiehet maalinsa tekivät.

Minusta Elon luistelunopeus on kulkemassa oikeaan suuntaan, näytti muutamassa kohtaa jopa nopealta. On selvää, että Elo on tärkeä lenkki ajateltuna Ässien kevättä. Kaveri saattaa tehdä jossakin pelissä isonkin maalin..

Ässien kotisivuilla: Elo toteaa haastattelussa JYP -pelin jälkeen lauantaina Isomäkeen vieraaksi saapuvilla Kärpillä on "suht taitavia" hyökkääjiä. (hymiö).
 
Viimeksi muokattu:

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Peliaika Elolla eilen 16min, vaihdon verran vähemmän kuin Ryanilla(26.29min)...

Kamalia vaihtoja vetää Ryan!

Uskoin Juuselan läpimurtoon tällä kaudella, se meni vähän vituiksi, mutta ensi kaudella (ja tietysti nyt keväällä) nähdään taas raumalainen läpimurto Elon muodossa!
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elolla oli tänään ihmeellinen peli. Pelasi ihan hyvin, teki hienon maalin. Kuitenkin sen jälkeen kolme huippupaikkaa eikä saanut yhdestäkään sisään ja vielä lopussa tuo älytön kiekko katsomoon!

Kuitenkin kokoajan vaan oma fiilis kasvaa siitä että Elo tekee ensi kaudella jo vähintään 15 maalia. Laukaus on kunnossa, nyt löytyy röyhkeyttäkin ja käyttää jo hieman kokoaan hyödyksi.

Elo on tullut ja ottanut paikkansa kakkosketjussa, hienoa.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä Elo hyvin pelaa ja pääsi tänäänkin hyville tekopaikoille, joista sitten yhden tärkeän tasioituksen tekikin.

Toivottavasti Eero on valmis tekemään töitä fysiikkansa ja etenkin luistelunsa parantamiseksi. Jos luistelu saataisiin ensi kaudeksi edes kohtalaiselle tasolle, olisi erittäin kova luu ja varma 15 maalin mies.

Onhan Elo silti nyt jo näytöillään ansainnut paikkansa 2. ketjuun ja parantanut koko ajan peliään, mutta luistelu on heikkoa, joka oli kyllä tiedossakin.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Toivottavasti Eero on valmis tekemään töitä fysiikkansa ja etenkin luistelunsa parantamiseksi. Jos luistelu saataisiin ensi kaudeksi edes kohtalaiselle tasolle, olisi erittäin kova luu ja varma 15 maalin mies.

Onhan Elo silti nyt jo näytöillään ansainnut paikkansa 2. ketjuun ja parantanut koko ajan peliään, mutta luistelu on heikkoa, joka oli kyllä tiedossakin.

Mina mielenkiinnolla seuraan Elon otteita vaikka Assissa pelaakin. Elon luistelua valiteltiin jo ainankin kolme vuotta sitten Lukon ketjuissa. Toinen valittelunaihe oli puolustuspelaaminen.

Eerosta voi tulla viela jotain suurta ja nythan teilla kausi jatkuu pitkalle, niin peliaikaa tulee. Ihan loistavaa, jos Eerosta Assissa kehkeytyy oikein kunnon pelimies, kuten Antti Raannasta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Seuraava piste on sitten Eero Elon uusi henkilökohtainen ennätys. Toivottavasti Turussa näin myös tapahtuu tiistaina.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos luistelu saataisiin ensi kaudeksi edes kohtalaiselle tasolle, olisi erittäin kova luu ja varma 15 maalin mies.

Onhan Elo silti nyt jo näytöillään ansainnut paikkansa 2. ketjuun ja parantanut koko ajan peliään, mutta luistelu on heikkoa, joka oli kyllä tiedossakin.

Elo on potentiaalinen 15 maalin mies jo tuollakin luistelulla, ja yhdessä kesässä voi sen asian parantamiseksi tehdä yllättävän paljonkin. Ja lähtökohtaisesti ollaan kyllä ensi kautta ajatellen tilanteessa, että se neljäs (kun hankitaan ne kaksi uutta kärkilaituria, plus Savinainen) kärkiketjujen laiturinpaikka on korvamerkitty Elolle

Savinainen-Niemi-Elo on täysin valmis ketju ensi kaudeksi..
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
No sanonpahan vain, vaikka monessa varmastikin aiheutta erilaisia reaktioita. Mitalia havittelevan joukkueen kakkoskentän laiturina ei voi pelata Eero Elo. Ei voi tai sitten sen ensimmäisen kentän tulee olla takuuvarma pelien voittaja tai kuten tällä hetkellä joukkueen pitää olla todella kova suorittaja omaan päähän ja pelit voitetaan tehdyillä 2-3 maalilla. Elo on vielä ensi kaudellakin kolmoskentän mies. Ehkä sitten seuraavalla kaudella.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Elo on vielä ensi kaudellakin kolmoskentän mies. Ehkä sitten seuraavalla kaudella.

Kyllä mä olen vähän sitä mieltä, että jos Elo saa vähän lisää vauhtia jalkoihin kesän aikana niin siinä on 2. ketjun toinen laita. Elon laukaus riittää vallan mainiosti yläketjuihin ja luistelukin tällä hetkellä aika ajoin. Siihen pientä parannusta niin...

Lisäksi eilenkin Elo taklasi ja mikä parasta niin hakee myös niitä taklauksia aktiivisesti.

Mitalia havittelevan joukkueen kakkoskentän laiturina ei voi pelata Eero Elo.

Meinaatko että Ässät ei tällä kaudella havittele mitalia kun Elo pelaa kakkosketjussa???
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Elosta tuskin koskaan tulee mitään kolmosketjun miestä. Kyllä tuollainen maalintekijä maailmanluokan laukauksella on kahden ensimmäisen ketjun kamaa tai sitten kannattaa etsiä sopivampi sarja.

Elo on aivan selvästi kehittynyt aikaisempiin kausiin nähden ja alkaa nopeudessa pärjäämään jo ihan ok. Pelaaminen puolustussuuntaankin on kehittynyt selvästi. Nuo parannukset pistivät itse asiassa silmään jo tämän kauden alussa, mutta jostain syystä ei Dufvalle kelvannut...

Jos jossain on tullut takapakkia, niin viimeistelyssä Eero ei ole ollut ihan samaa tasoa, kuin ensimmäisellä liigakaudellaan. Kyse lienee aivan puhtaasti itseluottamuksesta.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kyllä mä olen vähän sitä mieltä, että jos Elo saa vähän lisää vauhtia jalkoihin kesän aikana niin siinä on 2. ketjun toinen laita. Elon laukaus riittää vallan mainiosti yläketjuihin ja luistelukin tällä hetkellä aika ajoin. Siihen pientä parannusta niin...

Lisäksi eilenkin Elo taklasi ja mikä parasta niin hakee myös niitä taklauksia aktiivisesti.



Meinaatko että Ässät ei tällä kaudella havittele mitalia kun Elo pelaa kakkosketjussa???

Koitas tavata se teksti uudelleen ja sitten.... Luetun ymmärtäminen helpottaa kovasti.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Koitas tavata se teksti uudelleen ja sitten.... Luetun ymmärtäminen helpottaa kovasti.

Luettu ja tarkistettu.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että jos Eero saa hyvät kesäreenit ehjänä alle niin pystyy ensi kaudella olemaan Ässien kärkiketjuissa mitaleita tavoittelemassa. 15-20 maalia on hyvin mahdollisesti haarukassa ja tämä riittää kyllä kärkiketjujen miehelle.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Luettu ja tarkistettu.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että jos Eero saa hyvät kesäreenit ehjänä alle niin pystyy ensi kaudella olemaan Ässien kärkiketjuissa mitaleita tavoittelemassa. 15-20 maalia on hyvin mahdollisesti haarukassa ja tämä riittää kyllä kärkiketjujen miehelle.

Kaikki tietysti on eräällä lailla mahdollista, mutta yhden kesän aikana kaiken kuntoon laittaminen ei ole minun mielestäni realistista, varsinkin kun puhutaan luistelun puolella teknisistä ongelmista. Yksi kesä ei vain riitä, mutta kuten totesin tämä on vain minun mielipiteeni.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kaikki tietysti on eräällä lailla mahdollista, mutta yhden kesän aikana kaiken kuntoon laittaminen ei ole minun mielestäni realistista,

Aika vahvasti ilmaistu tuo boldattu. Ei Eeron tarvitse olla mikään raketti pystyäkseen tekemään 15-20 maalia SM-liigassa. Pientä terävyyttä potkuun kesän aikana lisää niin hyvä tulee.

Ja jos täällä kaikki olisivat aina samaa mieltä niin kovin tylsää "keskustelua" syntyisi...
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
No sanonpahan vain, vaikka monessa varmastikin aiheutta erilaisia reaktioita. Mitalia havittelevan joukkueen kakkoskentän laiturina ei voi pelata Eero Elo. Ei voi tai sitten sen ensimmäisen kentän tulee olla takuuvarma pelien voittaja tai kuten tällä hetkellä joukkueen pitää olla todella kova suorittaja omaan päähän ja pelit voitetaan tehdyillä 2-3 maalilla. Elo on vielä ensi kaudellakin kolmoskentän mies. Ehkä sitten seuraavalla kaudella.

Elo on ensi kaudellakin kahden kärkiketjun mies ja mitalia havitellaan silloin aivan niin kuin tälläkin kaudella.
 

Kuusumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelitilanteesta johtuvat käden kohotukset
Elo on ensi kaudellakin kahden kärkiketjun mies ja mitalia havitellaan silloin aivan niin kuin tälläkin kaudella.

Juurikin näin, jos nyt vaikkapa tarkastellaan lauantain kierroksen "mestaruuskandidaattien" kakkosketjun laitureita niin:

JYP: Max Wärn ja Ossi Louhivaara
Jokerit: Jarkko Ruutu ja Jani Rita (Lämsän peluutus on todella tasaista, mutta arvoin nämä kakkoslaitureiksi)
Tappara: Olli Palola ja Ville Nieminen
Ässät: Michael Ryan ja Eero Elo
KalPa: Janne Kolehmainen ja Kasperi Kapanen

Näistä Jokereilla on vahvimmat pelaajat, mutta toisaalta Rita on viimeksi tehnyt playoff-maalin viisi vuotta sitten. Muilta Ville Nieminen ja Ossi Louhivaara ovat vielä Eloa parempia pelaajia.
 

Putkinotko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Liverpool, NHL:n suomalaiset
Aika vahvasti ilmaistu tuo boldattu. Ei Eeron tarvitse olla mikään raketti pystyäkseen tekemään 15-20 maalia SM-liigassa. Pientä terävyyttä potkuun kesän aikana lisää niin hyvä tulee.

Itse asiassa Eero olisi hyvinkin 15-20 maalin tahdissa jo tämän kauden otteillaan patapaidassa. 30 peliä 9 maalia tähän asti. Tasaisen vauhdin taulukolla 60 pelissä 18 maalin vauhdissa...Jos vielä saa terävyyttä otteisiin, niin voipi yli 20 maalia olla selviö. Ei niitä 20 maalin miehiä nyt kuitenkaan joka oksalla kasva. Kaiken kaikkiaan mainio haku Toivolalta jälleen kerran.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mä olen vähän sitä mieltä, että jos Elo saa vähän lisää vauhtia jalkoihin kesän aikana niin siinä on 2. ketjun toinen laita. Elon laukaus riittää vallan mainiosti yläketjuihin ja luistelukin tällä hetkellä aika ajoin. Siihen pientä parannusta niin...

Lisäksi eilenkin Elo taklasi ja mikä parasta niin hakee myös niitä taklauksia aktiivisesti.



Meinaatko että Ässät ei tällä kaudella havittele mitalia kun Elo pelaa kakkosketjussa???

Mä olen sitä mieltä että jos jalat saadaan kesän aikana hyvään kuntoon, eli liike parantuu huomattavasti, on Elo ykköskentän ja ykkösyv:n kamaa.
Kuitenkin lähtökohtaisesti kakkoseen ensi kaudella ja sen jälkeen vain luoja tietää missä pelaa.
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä olen sitä mieltä että jos jalat saadaan kesän aikana hyvään kuntoon, eli liike parantuu huomattavasti, on Elo ykköskentän ja ykkösyv:n kamaa.
Kuitenkin lähtökohtaisesti kakkoseen ensi kaudella ja sen jälkeen vain luoja tietää missä pelaa.

Tuota samaahan on Raumalla toisteltu useana keväänä, jos ja jos. Hyvin Elo on pelannut ja itsekin näkisin Eeron lähtökohtaisesti kakkosketjussa. Mutta en nyt hirveästi laskisi sen varaan, että Eeron liikkeessä kesän aikana ihmeitä tapahtuu. Ei ole tapahtunut tähänkään asti, vaikka se on ollut suurin heikkous. Toivotaan kuitenkin, että maisemanvaihdos auttaa tässäkin suhteessa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse ainakin kyseenalaisten sen, että ensi kaudella yksi neljästä kärkiketjun laiturin paikasta olisi muka yksi varattu Elolle. Meillä on myös Lähteenmäki jossa ainakin allekirjoittanut näkee paljonkin potentiaalia joten sanoisin, että yksi noista kahden ekan ketjun laiturin paikasta on varattu osastolle Elo/Lähteenmäki(/Pihlman).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös