Eduskuntavaalit 18.3.2007

  • 195 143
  • 2 261

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Snakster kirjoitti:
Jos hallitus hallitus harjoittaa kokoomuslaista politiikkaa ja tekee sen kaiken lisäksi melko hyvällä menestyksellä, niin miksi kokoomuksen sitten pitäisi olla hallituksessa? Fiksu kokoomuksen kannattaja vetää nyt sen johtopäätöksen, että koska kokoomuksen politiikka on nyt se, jota hallituksessa noudatetaan, annetaan saman porukan jatkaa.
Itse tarkoitin eniten veropolitiikkaa. Se on ollut aika oikeistolaista.
On toki myönnettävä, että demaritkin kannattavat julkisten palveluiden tuottamista yksityisillä, jos tuottaja on sopivan värinen. Kotihoidontuen nostaminenkaan ei ole kovin demaripolitiikkaa ja Vantaallahan leikattiinkin samalla summalla kuntalisää. Vantaa kai lienee pk-kaupungeista ehdottomasti eniten demarmeininkiä. Tukevat vain liikaa yksityisiä päiväkoteja kokoomustyyliin. Minä olen mieltänyt niin, että demareille yksityinen päiväkoti olisi suoraan saatanasta.

Työllisyyden hoidossa ollaan sitten nostettu kädet pystyyn eikä sitä tässä maassa enää paineta viiden prosentin alle ellei sitten daespoo järkkää oikeistodiktatuuria...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
msg kirjoitti:
Vantaa kai lienee pk-kaupungeista ehdottomasti eniten demarmeininkiä. Tukevat vain liikaa yksityisiä päiväkoteja kokoomustyyliin. Minä olen mieltänyt niin, että demareille yksityinen päiväkoti olisi suoraan saatanasta.

Toisaalta Vantaa irtisanoi kaikki ostopalvelusopimuksensa yksityisten päiväkotien kanssan "selkeyttääkseen" päivähoidon kenttää, vaikka ostopalveluna yksityisillä tuotettu päivähoito oli selvästi halvempaa kuin kunnan itse tuottama. Samalla nostettiin yksityisen hoidon tukea, mutta edelleen tilanne on se, että jos tukea ei olisi nostettu ja yksityiseltä päivähoidolta olisi poistettu järkevät toimintaedellytykset kaupungissa, niin Vantaa ei olisi mitenkään pystynyt nykyisessä taloudellisessa tilanteessa tuottamaan itse riittävää määrää hoitopaikkoja.

Yhtä kaikki olen sitä mieltä, että demarivetoinen Vantaa on näissä asioissa tehnyt karkeita virheitä ja olisin mielelläni suonut Vantaankin jatkavan ainakin osittain ostopalvelinjalla, jolloin myös vähävaraisemmilla olisi ollut mahdollisuus laittaa lapsensa vaihtoehtoista pedagogiikkaa tarjoaviin päiväkoteihin. Toisaalta nykyinen tukimeininki, olkoon kuinka kokoomusmeininkiä, kuitenkin osaltaan tasaa tilannetta, eivätkä yksityiset päiväkodit ole joutuneet hinaamaan hintojaan aivan pilviin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
msg kirjoitti:
Työllisyyden hoidossa ollaan sitten nostettu kädet pystyyn eikä sitä tässä maassa enää paineta viiden prosentin alle ellei sitten daespoo järkkää oikeistodiktatuuria...

Tämän estää vain ja ainoastaan demarien/SAK:n kiihkovastustus työttömyysturvan muuttamisesta selvästi vastikkeellisempaan suuntaan.

Jos Suomessa oikeasti haluttaisiin käytännön täystyöllisyyteen niin jotain dramaattista on tehtävä, mikään yhteiskunta ei kestä sitä että 5% väestöstä elää mielummin loisina käyttäen hyväksi avokätistä työttömyysturvaa (ansiosidonnainen+peruspäiväraha) jota saa käytännössä vastikkeetta 1½ vuotta samaan aikaan kun yhteiskunnan huoltosuhde muuttuu raskaammaksi koko ajan.

Eli varsinkin ansiosidonnainen työttömyysturva pitäisi ehdottomasti sitoa työttömän ahkeruuteen uuden duunin hakemisessa, jos ei tee mieli hakea duunia niin sitten menee ansiosidonnainen turva jäähylle ja sossustakaan ei tipu rahaa.

Tähän ei valitettavasti SAK ja demarit taivu.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mukavaa huomata, että palvelujen yksityistäminen alkaa saavuttamaan kannatusta laajemminkin. Kokoomusta myötäilevälle ihmiselle valinnanvapaus on tärkeää ja palveluissa tärkeämpää on se millaista palvelua saa kuin se kuka sen on tuottanut.
Vasemmiston tuki yksityisille päiväkodeille on hyvä alku. Omat lapseni ovat kyllä ihan kunnallisessa päiväkodissa, mutta espoolaisenahan tämänkin voi valita.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
msg kirjoitti:
Mukavaa huomata, että palvelujen yksityistäminen alkaa saavuttamaan kannatusta laajemminkin. Kokoomusta myötäilevälle ihmiselle valinnanvapaus on tärkeää ja palveluissa tärkeämpää on se millaista palvelua saa kuin se kuka sen on tuottanut.
Vasemmiston tuki yksityisille päiväkodeille on hyvä alku. Omat lapseni ovat kyllä ihan kunnallisessa päiväkodissa, mutta espoolaisenahan tämänkin voi valita.

Jos tämä ei edellisestä viestistäni täysin selvinnyt, niin korostettakoon vielä, että kannatan palvelujen tuottamista yksityisillä, mutta päivähoidon kohdalla mielestäni ostopalvelumalli on parempi kuin yksityisen hoidon tuen reilu nostaminen. Saattaisin tosin olla tässä asiassa eri mieltä, ellen olisi touhua niin läheltä seurannut ja huomannut, että yksityinen pystyy tuottamaan saman palvelun halvemmalla ja parempilaatuisena. Päivähoidon kohdalla laadulla tarkoitan erityisesti henkilökunnan pientä vaihtuvuutta ja parempaa motivaatiota.

Nämä vaalit ovat itselleni kyllä siinä mielessä jännittävät, että olen ensimmäistä kertaa elämässäni tilanteessa, jossa olen lähdössä uurnilla puolueen jäsenkirja taskussa. Aikamoista.
 

scholl

Jäsen
Uskon, että menee vähintään yksi sukupolvi vielä ennenkuin tuohon työllisyyshommaan saadaan enemmän järkeä. Ammattiyhdistykset sekä niiden entiset Lada-, nykyään Toyota-kuskit ovat vain osa pahuutta. Suurempi ongelma on koko Länsi-Euroopan laajuinen työvoiman huono liikkuvuus. Seuraavan sukupolven aikana ihmiset tottuvat siihen, että työt tehdään käytännössä useimmissa hommissa vähintäänkin osittain englanniksi monikulttuurisemmassa työyhteisössä. Samoin totutaan ajatukseen siitä, että siellä missä oleillaan työn vuoksi, ei kannata haalia kaikkea maan ja taivaan väliltä, vaan panostaa vapaa-ajan asunnostaan sellaista tukikohtaa, mikä on pysyvää. Se voi olla ns. pääasunto itseasiassa ja kaupunkiasunto työn vuoksi pienempi luukku. Kannattaa pitää mielessä se, mitä Jean Todt on joskus sanonut eli että hänellä on Maranellossa mukanaan vain pari laukullista tavaraa. Jos sanotaan että työt on loppu nyt niin kamat vain autoon ja kotiin.

Itselläni on kyllä vielä uskoa eurooppalaiseen integraatioon ja se on itseasiassa välttämättömyyskin, koska muuten ei ole mitään mahdollisuutta edes yrittää kilpailla taloudellisesti Jenkkejä ja aasialaisia vastaan. Muutama vuosikymmen voi toki mennä vielä ennenkuin ihmiset hahmottavat kokonaisuuden. Mobiliteetti lisääntyy samaa tahtia kuin mitä Siperia opettaa.
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Snakster kirjoitti:
"
Yhtä kaikki olen sitä mieltä, että demarivetoinen Vantaa on näissä asioissa tehnyt karkeita virheitä.

Vantaalla demarit kulkee aika pahasti kokoomuksen narussa.Vantaata vetää kokdem,paino ekalla tavulla.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Daespoo kirjoitti:
Tämän estää vain ja ainoastaan demarien/SAK:n kiihkovastustus työttömyysturvan muuttamisesta selvästi vastikkeellisempaan suuntaan.

Jos Suomessa oikeasti haluttaisiin käytännön täystyöllisyyteen niin jotain dramaattista on tehtävä, mikään yhteiskunta ei kestä sitä että 5% väestöstä elää mielummin loisina käyttäen hyväksi avokätistä työttömyysturvaa (ansiosidonnainen+peruspäiväraha) jota saa käytännössä vastikkeetta 1½ vuotta samaan aikaan kun yhteiskunnan huoltosuhde muuttuu raskaammaksi koko ajan.

Eli varsinkin ansiosidonnainen työttömyysturva pitäisi ehdottomasti sitoa työttömän ahkeruuteen uuden duunin hakemisessa, jos ei tee mieli hakea duunia niin sitten menee ansiosidonnainen turva jäähylle ja sossustakaan ei tipu rahaa.

Tähän ei valitettavasti SAK ja demarit taivu.


Onneksi eivät taivu. Kukin voi selvittää, kuinka paljon ansiosidonnainen työttömyysturva olisi omalta kohdalta. Minä huvikseni tsekkasin, ja voin suoraan sanoa että sillä summalla ei todellakaan tee mieli lojua yhtään ylimääräistä päivää, jos on olemassa vaihtoehto. Elintaso tippuisi ihan sairaan paljon, eikä todellakaan huvita luopua kaikesta kivasta.

Tukien kokonaisvaltainen evääminen jotta jokainen menisi mihin tahansa työhön on toki söpön äärioikeistolainen näkökulma, mutta pohjoismaiseen yhteiskuntamalliin se ei istu. Tätä eivät aja edes Kokoomus, joten forget it.

Sen sijaan työttömyysturvan uudistaminen porrastettuun suuntaan on harkinnan arvoista. Paras keino työttömyyen torjunnassa on koulutus ja työpaikkojen tarjoaminen myös niille, jotka eivät sitten millään ole ns. terävintä kärkeä. Kotitalousvähennys on oiva esimerkki tästä. Sen avulla moni heikosti koulutettu on tullut takaisin työmarkkinoille, veronmaksajiksi.

SDP:llä on puutteensa ja Lipposta on puolueen johdossa ikävä, mutta kaikissa muissa puolueissa on minun näkökulmastani vielä enemmän puutteita.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Vanhasen kommentit tänään

Pääministeri Matti Vanhasen (kesk) mukaan seuraavan vaalikauden yksi tärkeistä tavoitteista on suomalaisesta omistajuudesta huolehtiminen. Metsäkoneita valmistavan Ponssen komponenttitehtaan maanantaina Vieremällä vihkinyt Vanhanen totesi Ponssen esimerkin kertovan, että omistajien kasvollisuus lisää yritysten sitoutumista Suomeen.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Vanhanen+Suomalaisesta+omistajuudesta+huolehdittava/1135224324414

Jos punamullan toiminta antaa viitettä tulevaan, niin Vanhanen haluaisi osingoille jonkinnäköisen triplaverotuksen, mikä varmasti auttaisi kotimaista omistusta.

Niille, jotka vetoavat siihen, että varallisuusvero poistettiin, sanottakoot: osinkoverotuksen tuotto on 4...5-kertainen varallisuusveron tuottoon nähden. Eli silmänkääntötemppu tuo varallisuuveron poistaminen.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Kaukalon laidalla kirjoitti:
Onneksi eivät taivu. Kukin voi selvittää, kuinka paljon ansiosidonnainen työttömyysturva olisi omalta kohdalta. Minä huvikseni tsekkasin, ja voin suoraan sanoa että sillä summalla ei todellakaan tee mieli lojua yhtään ylimääräistä päivää, jos on olemassa vaihtoehto. Elintaso tippuisi ihan sairaan paljon, eikä todellakaan huvita luopua kaikesta kivasta.

Paljon. Todellakin on vaihtoehto. 500 päivää lomaa sillä korvauksella... hmm, ok, ehkä etsin luonteeni takia koko ajan töitä, mutta ah niin ihana sak/demarilamme antaa minulle oikeuden etsin tuon 500 päivää oman alan töitä omaan rauhalliseen tahtiin ilman sanktioita. :)

EDIT:
Itsenostatuksella voin kyllä todeta, että minä en ole niitä tyyppejä jotka viihtyvät ilman töitä.
 
Viimeksi muokattu:

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Daespoo kirjoitti:
Heinäluomasta henkii niin vahva ammattiyhdistyspikkunilkki -habitus että uskoisin aika monen poliittisesti sitoutumattoman/politiikkaa vähemmän seuraavan miettivän kaksi kertaa ennenkuin antaa äänensä demareille ja sitä kautta auttaa Heinäluoman tuloa pääministeriksi.

Arvoisan nimimerkin kirjoituksen voisin laittaa vaikka allekirjoitukseksi, niin paljon se on kuin suoraan omista ajatuksistani. Veikkaan, että SDP tulee kompastumaan nimen omaan Heinäluoman karisman puutteesen ja siihen tietoisuuteen, että mies on vain läpeensä poliittinen broileri.

Lipponen sentään oli kuitenkin vanhan ajan isäntämies. Jos jokin vitutti, niin Lipponen antoi sen vitutuksen kuulua ja silloin ei haitannut, vaikka heikompia itketti, ihan kuvaannollisesti. Sanotaan sitä sitten vaikka karismaksi.

Heinäluoma on kuin pikkupoika, joka vasta vähän on oppinut kiukuttelemaan, mutta kun äiti tulee ja sanoo pahan sanan, niin sitten mennään nurkan taakse murjottamaan. Vaikka minun mielestäni eduskuntavaaleista puhuminen pääministerivaaleina on puppua, niin SDP tulee kärsimään yhden pahimmista arvovaltatappioista nimenomaan Heinäluoman ansiosta. Hänen henkilökohtainen äänisaaliinsa tulee jäämään hävettävän alhaiseksi. Sanokaa minun sanoneeni.

Itse pääsen äänestämään Helsingin vaalipiirissä ja tämän blogin kirjoittajan ajatukset ovat herättäneet mielenkiintoa, vaikka ehdokkaan puolue onkin allekirjoittaneesta pois suljettu vaihtoehto.

Hmm, täytyy miettiä, jos en sittenkään ole niin ehdoton...
 
Viimeksi muokattu:

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Daespoo kirjoitti:
-
-työttömyysturvan taso nostettava mutta samalla tehtävä ehdolliseksi; jos et hae töitä etkä suostu koulutukseen/ottamaan tilapäistä työtä vastaan niin tuet pois.

Ottamatta muuten kantaa hallitusohjelmaasi, tätä kohtaa en suoraan sanottuna ymmärtänyt. Johan se on ehdollinen. Jollet mene työvoimatoimiston sinulle osoittamaan paikkaan, katkeaa myös työttömyyskorvauksesi. Maksoipa sitä sitten KELA tai työttömyyskassasi [1]

Ja samalla sosiaalitoimistolla on oikeus leikata toimeentulotukeasi 40 prosenttia [2].

Ja puolikas toimeentulotuki (kokoluokka lienee ~ 180 €) on kyllä tässä maassa sellainen summa, että se ei varmastikaan ketään motivoi vain "räkimään kattoon".

Faktat kuntoon ja populismia vähän pienemmällä volyymilla.

[1] Kts esimerkiksi http://www.valvirtk.fi/Etuudet%5Cty%F6tt%F6myysp%E4iv%E4raha.html
[2] Laki toimeentulotuesta 30.12.1997/1412

***

Ja mitä noihin vaalikoneisiin tulee, niin ilmoittaudun ainakin itse käyttäjäksi. Ainakin parhaani mukaan olen pyrkinyt, niin kauan kuin vaalikoneita nyt Internetissä on ollut, tutustumaan koneen eniten suosittelemiin ehdokkaisiin ja heidän ohjelmaansa. Mutta, eihän noihin sokeasti sovi luottaa. Joten, enpä tietysti vain sen perusteella valintaani tee.

Hiukan tämänvuotisessa koneessa huvitti listoilleni jompaan kumpaan päähän eksynyt espoolainen kommunisti. Maistelkaa nyt hiukan: espoolainen kommunisti. Just joo. Mitähän seuraavaksi: Jalkapalloon maltillisesti suhtautuva turkkilainen? Vaatimaton ranskalainen? Hyvää ruokaa tekevä englantilainen?
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Kerouac kirjoitti:
Ottamatta muuten kantaa hallitusohjelmaasi, tätä kohtaa en suoraan sanottuna ymmärtänyt. Johan se on ehdollinen. Jollet mene työvoimatoimiston sinulle osoittamaan paikkaan, katkeaa myös työttömyyskorvauksesi. Maksoipa sitä sitten KELA tai työttömyyskassasi [1]

Mutta eikö tuo ensimmäinen 500 päivää anna oikeuden odotella niitä oman alan töitä ilman sanktioita?

EDIT:
Mitä tulee sosiaalitoimiston leikkauksiin, niin yksikään sosiaalitoimisto ei käy leikkaamaan perusosaasi jos sinulla on lapsia. Ja ainahan voit käydä kääntymässä työpaikalla ja olla ei-niin-valtavan-oppivainen/hyvä työntekijä...
 
Jos sitten pidetään ketju auki keskustelua varten eduskuntavaaleista, eikä tehdä tästä mitään ketjua johon jokainen postailee vaalikoneesta saatuja tuloksia. Tämä ei ole varsinainen kannanotto edelliseen viestiin, ainoastaan ennaltaehkäisevä huomautus.

Moderaattorit
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Daespoo kirjoitti:
4. 75.80 % Hannele "Hanu'" Luukkainen Kansallinen Kokoomus
EDIT: Hannele Luukkanen näyttää tekeneen aika komean käännöksen omissa linjauksissaan, onneksi tajusi jättää nämä taantumukselliset citykommarit joita Vihreiksikin kutsutaan.
Noh, notkea selkäranka on harvemmin haitannut poliittista uranluontia, pikemminkin päinvastoin.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
En ota kantaa...

Silläkin uhalla, että listausten laittaminen on kiellettyä, niin nostan tähän yhden listan:

Sija Osuma% Nimi Puolue
1. 92.42 % Tarja Kantola Suomen Sosiaalidemokraattinen Puolue
2. 92.15 % Päivi Lipponen Suomen Sosiaalidemokraattinen Puolue

Tämä on Helsingin vaalipiirissä listan kärki, kun laittaa JOKAISEEN väittämään rastin aivan keskelle, eli kohtaan "Jyrkkä ehkä, mutta toisaalta".

Tilastoviisaudella voidaan siis sanoa, että ylläolevat naiset, uskaltavat ottaa kantaa asioihin jopa lähes kahdeksan prosentin verran!?!?!? (ja siitäkin osa syntyy siksi, että heidän mielestään demareiden tulee olla hallituksessa).

Mitenkään parjaamatta juuri kyseisiä henkilöitä, niin voisi perustellusti kysyä, että meneekö tällainen liirum laarum läpi?

Päivi Lipposen historiatöihin olen jopa perehtynyt opiskeluni vuoksi, joten voisinkin suositella kyllä pysymistä sillä saralla. Niissä on sentäin jotain, toisin kuin rouva Lipposen kommenteissa vaalikoneessa (sitaatteja):

"Veron alennukset eivät saa heikentää hyvinvointipalveluiden rahoitusta."
" Hyvinvointipalveluita voidaan monipuolistaa ja keventää esim. kokopäivähoidon sijasta lapselle voidaan tarjota kerhomuotoista viriketoimintaa."
"Energiakysymyksen ratkaiseminen on tärkeätä, sillä sen kulutus tulee vain kasvamaan."

Loppuun totean, että jos rouva Lipponen omilla ansioillaan nousee eduskuntaan, niin onneksi on mentori ihan perhepiirissä.

Edit: kaikista vaalipiireistä jyrkimmän ehkän heittää prosenteilla 93,7%...

Ehdokas: Seppo Lehtinen, 57 Puolue:SDP Varsinais-Suomen vaalipiiri
Olen toiminut kunta- ja maakuntapolitiikkona (ja sen kyllä huomaa toim.huom.) pitkään ja ammattini on työsuojeluinsinööri. Olen puurtaja, asioihin perehtyjä sekä työteliäs. TUTTU JA TURVALLINEN.
 
Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kerouac kirjoitti:
Ottamatta muuten kantaa hallitusohjelmaasi, tätä kohtaa en suoraan sanottuna ymmärtänyt. Johan se on ehdollinen. Jollet mene työvoimatoimiston sinulle osoittamaan paikkaan, katkeaa myös työttömyyskorvauksesi. Maksoipa sitä sitten KELA tai työttömyyskassasi [1]

Ja samalla sosiaalitoimistolla on oikeus leikata toimeentulotukeasi 40 prosenttia [2].

Ja puolikas toimeentulotuki (kokoluokka lienee ~ 180 €) on kyllä tässä maassa sellainen summa, että se ei varmastikaan ketään motivoi vain "räkimään kattoon".

Sehän tässä ongelma onkin, kun lakia ei noudateta! Ei työkkäri aktiivisesti osoita ihmisille työpaikkoja, ja sossukin leikkaa toimeentulotukea vasta, jos työstä kieltäytyminen on toistuvaa. Niinpä työttömyysturvalla passiivisesti elely onnistuu helposti.

Työkkärillä ei tosiasiassa ole keinoja tarkistaa, onko henkilö ottanut yhteyttä osoitettuun työpaikkaan. Työnantajatkin "vihaavat" tilanteita, että kutsuvat haastatteluun ihmisen, joka sitten kautta rantain ilmaisee hakeneensa vain koska työkkäri pakotti. Lopputuloksena työhänosoitusten käyttö on erittäin vähäistä.

Poikkeustapauksissa työnantajan kanssa on erikseen sovittu, että hänen paikkaansa saadaan osoittaa kaikki kyseisen alan työttömät, jotka sitten työnantaja haastattelee ja raportoi tuloksista työkkäriin. Käytännössä tämä onnistuu vain pahimmilla työvoimapula-aloilla. Normaali työnantaja ei missään tapauksessa halua tällaiseen osallistua.

Tänä päivänä pääkaupunkiseudulla jokainen terve ja päihdeongelmaton pääsee töihin. Ei välttämättä omaan suosikkipaikkaan, mutta johonkin kuitenkin. Jos on vieläpä valmis kouluttautumaan jollekin työvoimapula-alalle, vaihtoehdot lisääntyvät entisestään.

Työministeriössä ongelma tiedostetaan, mutta on eduskunnasta ja hallituksesta kiinni mitä todellisia ratkaisuja tehdään. Pientä kehitystä on jo tapahtunut.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Daespoo kirjoitti:
Heinäluomasta henkii niin vahva ammattiyhdistyspikkunilkki -habitus että uskoisin aika monen poliittisesti sitoutumattoman/politiikkaa vähemmän seuraavan miettivän kaksi kertaa ennenkuin antaa äänensä demareille ja sitä kautta auttaa Heinäluoman tuloa pääministeriksi.

Tami Talk kirjoitti:
Tilastoviisaudella voidaan siis sanoa, että ylläolevat naiset uskaltavat ottaa kantaa asioihin jopa lähes kahdeksan prosentin verran!?!?!? ...Mitenkään parjaamatta juuri kyseisiä henkilöitä, niin voisi perustellusti kysyä, että meneekö tällainen liirum laarum läpi?

Kun tuota vaalikonetta hieman enemmän pyöritteli, niin kiinnittyipä huomio vielä siihen, että eihän tämä meidän Broileri-Eero ole vastannut lainkaan. Eipähän sitten joudu ainakaan vastuuseen sanomisistaan...
 

Thexder

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Atlantis
archieG kirjoitti:
Itse pääsen äänestämään Helsingin vaalipiirissä ja tämän blogin kirjoittajan ajatukset ovat herättäneet mielenkiintoa, vaikka ehdokkaan puolue onkin allekirjoittaneesta pois suljettu vaihtoehto.

Hmm, täytyy miettiä, jos en sittenkään ole niin ehdoton...

tämäkinkö herättää mielenkiintoa:
Halla-Aho: "Raiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan."

Allekirjoittanutta on harvoin vituttanut yhtä paljon kuin tuota kappaletta lukiessa. Ohikiitävän hetken tämäkin pasifistiksi itsensä luokitteleva koki pakonomaista halua vähän kutitella äijän nokkaa rystysillä. Piti oikein lukaista uudelleen, ettei vain ollut lukenut väärin. Tony Halme on tän veijarin rinnalla aika harmiton...
 

scholl

Jäsen
Ihme, että nuo perussuomalaiset saavat valmistaa lapsia. Joku kolmosen sääohjelma on muuten ottanut sponsorikseen Perussuomalaiset. Ihmetouhua.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Thexder kirjoitti:
tämäkinkö herättää mielenkiintoa:
Halla-Aho: "Raiskaukset tulevat joka....

Hienosti sitten lainasit palasen tekstiä, joka asiayhteydestä irrotettuna näyttää tökeröltä. Lue mielummin KOKO teksti ajatuksella, niin ehkä ymmärrät mistä Halla-Aho puhuu. Tai sitten et.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Mielenkiintoinen vaaliavaus Turun Sanomilta. Hyvin huomaa eron lehtien poliittisessa "kaltevuudessa", kun luin myös tuon Hesarin jutun aivan samasta asiasta. Hesari ei juuri kritiikkiä esittänyt, mutta Turun Sanomat sen sijaan:

Korporaatiot vaalikehiin
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
100% asiaa joka sana, tästä pitäisi puhua laajemmiltikin. YLEltä tuskin kuullaan asiasta sattuneista syistä mutta jospa Maikkari tai Nelonen yrittäisi tehdä jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös