Dragon Age-pelisarja

  • 1 321
  • 7

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
En löytänyt tälle sarjalle ketjua, joten päätinpä laittaa sen pystyyn. Pelisarjaan on siis tehty Dragon Age(2009), Dragon Age II(2011) ja kolmas osa on tulossa. Ostin nyt tuon ensimmäisen osan ja ajattelin sitten pelailla läpi nuo loput. Mutta minkäslaisia arvioita annatte? Täällä varmaan on kuitenkin jonkun verran porukkaa, ketkä on tuon ykkösosan läpi pelannut. Kyseisessä sarjassa on myös vissiin jonkun verran tuota ladattavaa sälää. Hienoa tässä on ilmeisesti ainakin se, että voi itse luoda tuon pelihahmon. Onkos sama homma lopuissakin sarjan peleissä? Dragon Age on BioWaren kehittämä, niinkuin Mass Effectkin joten odotuksia piisaa.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Ostin ensimmäisen osan Dragon Agesta ja Warcraft kolmosen(Reign of Chaos) samaan aikaan, ja vaikka WRoC on ollut mielestäni kivempi pelata, niin Dragon Agessa on kuitenkin parempi juoni ja sitä jaksaa pelata pidempään.

Sitä en ymmärrä Dragon Agessa, että miten nämä ns. tarinat menevät... Ekan kerran pelasin läpi niin olin köyhä katurotta ja toisella kerralla olinkin rikkaampi. Tätä ei vissiin voi itse valita että mistä jamasta aloittaa, vai onko mulla mennyt jotain ohi?
 

Teloch

Jäsen
Ensimmäinen Dragon Age oli PC:llä vallan mainio peli, joka kesti myös uudelleenpeluuta varsin hyvin. Myös X-Boxille tuo tuli ostettua, mutta konsoliversio oli huomattavasti heikompi esitys, vaikkakin häkkenslässin ystävänä tuli sielläkin vedettyä peli melkein läpi asti.

Dragon Age 2:n kanssa sitten pudotettiinkin pallo varsin lahjakkaasti. Konsolipuolella peli on täysin pelikelvoton kammotus. PC:llä jaksoin syystä tai toisesta vääntää pelin läpi asti, mutta aikamoinen pettymys se kuitenkin oli. Siinä vaiheessa kun olisi jotain alkanut viimein tapahtumaankin, lopputekstit lähtivät rullaamaan. Muutenkin oli aivan käsittämätöntä, kuinka moni asia oli onnistuttu ensimmäisen osan jälkeen sössimään. Teoriassa Dragon Age-sarja olisi vielä täysin pelastettavissa, mutta varsin isolla harppauksella olisi mentävä sarjan ensimmäisen osan suuntaan. Kauhean korkealle en toiveitani kuitenkaan aseta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse tykkäsin kyllä DA2:stakin, en kai ole niitä ketkä jaksaa nipottaa jostain luolastojen kierrättämisestä, mutta ymmärrän kyllä kuinka se voi käydä vanhaksi. Ei nyt mikään Mass Effect: Fantasy Edition, mutta hyvä peli...
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Itse tykkäsin kyllä DA2:stakin, en kai ole niitä ketkä jaksaa nipottaa jostain luolastojen kierrättämisestä, mutta ymmärrän kyllä kuinka se voi käydä vanhaksi.

Sama täälläkin. Jaksoin tuon kakkosen pariin otteeseen hakata läpi eli kerran enemmän kuin ykkösen, johon en jostain syystä oikein tuntunut pääsevän sisälle, pitäisi varmaan ottaa uusintakierros silläkin. Kolmonenkin tulee varmasti hankittua ja pelattua, jos nyt eivät täysin onnistu sitä ryssimään.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ykkösestä tykkäsin, kakkonenkin piti imussaan jonkin aikaan. Ja sitten pelin kartat alkoivat toistaa itseään ihan järkyttävän paljon. Lähes jokainen "loppupomotaistelu" oli suunniteltu lähinnä ärsyttämään pelaajaa, mikäli taso oli vaikea. Esimerkkinä ykkösen hienot lohikäärmetaistelut oli kakkosessa pilattu ihan täysin. Miljoona eri vaihetta ja jopa helpoimmalla tasolla taistelu kesti aivan järkyttävän pitkään.

Taisteludesign (lopareissa siis) muistutti muutenkin enemmän MMO:ta kuin yksinpeliä ja silloin minusta ollaan menty pahasti metsään. En minä halua ainakin mikromanageroida jokaisen ryhmän jäsenen sijaintia kartalla metrilleen, että vihollinen ei murhaa ryhmän jäseniä yhdellä osumalla.
Normikohtaamisissa design ei myöskään häikäissyt, tyhjästä esiin hyppivät viholliset joita vaan tulee ja tulee lisää... Oikeesti?

Tekisi myös mieli läpsiä päin näköä sitä idioottia
jonka mielestä pelissä oman siskon kuoleminen riippuu siitä otatko hänet mukaan tunneleihin vai etkö. Tuossa, kun painaa aika paljon puntarissa se millainen ryhmä sinulla on ja millä hahmolla itse pelaat. Itselläni oli pakkorako ottaa maagina tyttö mukaan.

Täytyy myös kiittää aivan surkeasta katraasta hahmoja joita pelaajalla oli mukana. Oikeasti, olisiko ollut paha rasti pistää peliinkin toinenkin
parantava maagi Andreasin lisäksi, kun kerta siskosta joutuu joka tapauksessa luopumaan
. Nyt pelissä on pakko roikottaa mukana hahmoa jota ei haluaisi kuljettaa mukana.

Ja kun haukutaan noita mukana roikkuvia hahmoja niin avaudutaanpa samalla siitä, että minkä helvetin takia joka vitun hahmo rakastuu pelaajaan oli sukupuoli sitten mikä tahansa. Pelaajaseksuaaliset hahmot ovat todella rasittava lisä, minulla ei ole mitään sitä vastaan, että pelissä on homoja/lesboja, mutta jos jokainen helvetin hahmo about rakastuu pelaajaan mennään taas designissa metsään ja rankasti. Ykkösessä oli sentäs määritelty tarkkaan kenen kanssa romanssit onnistuvat kullakin sukupuolella. Mutta kai siellä on joku Pissi-Liisa itkenyt, kun *nyyh* hänen lempparinsa kanssa ei lempi onnistunut *nyyh*.

Graaffinen designikin oli päätetty vetää uusiksi, samalla "hieman" muuttaen miltä eri rodut näyttävät. Ain't no thing, ehkä jotkut tykkäävät noista terävistä panssareista...

Ja lopulta päästään itse juoneen joka räjähtää ihan täysin käsiin lopussa.
Lelianan pystyi tappamaan ykkösessä, koko helvetin ajan mainostettu kuinka pelajaan valinnat vaikuttavat kakkosessa. Mutta sitten sieltäpä vain nousee kuolleista eräs henkilö, koska käsikirjoittajat näin päättävät. Arvostin myös kuinka hahmoni oli aivan järkyttävä idiootti naisten murhien setvimisessä, saati sitten sitä kuinka kaikki maagit pelissä muuttuivat lopulta abominaatioiksi vaikka kuinka autat heitä. Lopputaistelussa tuli hieno cutscene "it's hopeless, they are slaughtering us" -lauseiden kera, vaikka templarit saivat 100-0 turpaansa ilman, että pääsivät koskemaan maageihin. Nättiä, arvostin, tykkäsin ja sit taas maagit muuttuivatkin abominaatioiksi.
Myös Anderssin (vai mikä nyt olikaan) pakkoroikottaminen lopussa mukana hänen terroristi-iskunsa jälkeen oli tosi hauskaa, koska muita parantavia maageja ei pelissäni ollut. Koeta siinä sitten roolipelata roolia, kun peli käytännössä pakottaa pitämään yhden vatipään mukana, vaikka tekisi mieli ampua kaveri kuuhun.

Lisäsisältöä en peliin edes suostunut hommaamaan, joten siitä en osaa kommentoida. Ykkösessä tuo lisäsälä oli ainakin ihan turhan päiväistä. 30-60min ja maksat 6 euroa, joo ei kiitos.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Voi voi voi. Olisi pitänyt hieman enemmän katsoa videota youtubesta tästä. Hirveät graffat. Ei noilla hirveästi lämpene pelaamaan. En edes käsitä miten tuon ikäinen peli voi tuolta näyttää. Katsoo nyt jaksaako tuota jatkaa sen enempää, mutta ei kovin vakuuttavalta vaikuta.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Sitä en ymmärrä Dragon Agessa, että miten nämä ns. tarinat menevät... Ekan kerran pelasin läpi niin olin köyhä katurotta ja toisella kerralla olinkin rikkaampi. Tätä ei vissiin voi itse valita että mistä jamasta aloittaa, vai onko mulla mennyt jotain ohi?

Alussahan se tausta valitaan. Esim kääpiöillä dwarf noble on "rikas", dwarf commoner on "köyhä". Suurta merkitystä tuolla ei ole jatkon kannalta.

Itse peleistä ykkösosa oli loistava, kakkonen täydellinen floppi. Kakkososan riittää pilaamaan huono kamerakulma, se taktiikoista.

Myös modiyhteisön panos kertoo paljon. Ykkösosaan väsättiin iso kasa hyviä modeja, kakkososaan ei ole jaksettu vääntää. Eikä todennäköisesti jakseta.

Kakkososa meni läpi pikajuoksulla easyllä. Ykkösosa pelattu läpi ainakin 8 kertaa. Tällä hetkellä menossa mikromanageroinnin erikoinen. Vastustajat monta kertaa pahempia kuin Nightmarella ja ylitehokkaat taiat kielletty. Lähitaistelu on arvossaan ja perustappelussakin tulee turpiin ellei ota tosissaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös