Dominik Lakatoš SaiPaan – hyökkääjä, joka osuu muuallekin kuin logoon

  • 26 523
  • 153

aintg

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, sympatiat: Jukurit & KalPa
Näin kauden alla lienee syytä avata tälle herrasmiehelle oma ketjunsa. Luulen, että hänestä vielä kuullaan. Selvät maalintekijän vaistot ovat olemassa ja mikäli edellisten kausien jäähytilastot kertovat yhtään tulevasta, löytyy myös ripaus tulisieluisuutta. David McIntyren rinnalla voi taistella hyvinkin maalipörssin voitosta.

Ainoa selkeä miinus on kielitaito, sillä SaiPan haastattelussa kävi ilmi, ettei puhu juurikaan englantia. Onneksi joukkueessa on iso joukko muita tsekkiläisiä ja slovakialaisia, jotka varmasti auttavat haastavissa hetkissä. Lähtihän se Timo Jutilakin Ruotsiin osaamatta sanaakaan ruotsia ja niin vain Takaisin Leijonaksi ohjelmassakin näytettiin, millainen ruotsin kielen virtuoosi hänestä oli pakon edestä kouliintunut. Kaikki on omasta asenteesta (ja pakosta) kiinni.

Ehdottomasti ainesta nousta oman aikakautensa kulttipelaajaksi. Kuten toisessa ketjussa totesin, itselleni tulevat lievät Frank Banham -vibat tästä herrasta eksoottisuuden ja kliinisyyden takia. Luulen, että tässä on oma suosikkipelaajani kaudella 2021-22.

Linkki eliteprospectsiin
 
Viimeksi muokattu:

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Hyvältä vaikuttaa, lisäksi uskoisin että hokienglish ei ole kaikista haastavin kieli. Pulju vois antaa parit vinkit vaikka. Toivotaan ettei kielimuuri aiheuta ongelmia ketjun synergioihin.

odotettavissa tosiaan rohkeata maalille ajoa, muutamia komeita kikkoja, vahvaa kulmapelaamista ja luultavasti useampi minuutti jäähyä.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Opettelee vielä suoraan suomen.
Innolla odotan kyllä miehen otteita tulevalla kaudella.
 

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Giliatti tulee tosiaan mieleen tuon herran temperamentin suhteen ja varmasti tulee niitä jäähyjäkin. Se mitä tuli Pitsiä vilkuiltua hieman niin Dominikilla on kyllä hyvät ja paremmat kädet ja sellainen maalintekijän vaisto ja haistoi nuo paikat tehdä maaleja ja haki esim. sellaisia hyviä syöttölinjoja, josta pystyisi puttaamaan suoraan sisään. Kyllä tässä sellainen Mactavishmainen "härkä" taitaa olla, joka tekee pisteitä ja maaleja. Toivotaan, että sopeutuu tuosta alun kielitaidottomuudesta huolimatta hyvin joukkueeseen ja Virran pelisysteemiin ja tekee kovaa jälkeä. Potentiaalia tässä Herrassa kyllä vaikuttaa olevan (viime vuonna tehoja 0,875 per peli Tsekin liigassa)
 
Viimeksi muokattu:

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
En tiedä mitä kieltä Lakatos oikein käytti, mutta kyllä pitsissä suu kävi vastustajien suuntaan koko ajan. Ainakin aloituksissa jatkuvasti huuteli jotakin vastapuolen leiriin.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä mitä kieltä Lakatos oikein käytti, mutta kyllä pitsissä suu kävi vastustajien suuntaan koko ajan. Ainakin aloituksissa jatkuvasti huuteli jotakin vastapuolen leiriin.
Oli ainakin monesti Skalickyn kanssa aloituksissa rinnakkain, sieltä varmaan yhteinen kielikin löytyi.
 

Butcher

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Ketterä
Kyllähän Liigassa näitä slovakkeja ja tsekkejä on paljonkin, joiden kanssa varmasti juttua riittää. Saa nähdä, miten hyvin Lakatos viihtyy esimerkiksi Pospisilin seurassa. Oikein innolla odotan :)
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onkohan tämä kaveri Eliten mukaiset 88kg vai Liigan sivujen 98kg? Melkoinen tykki jalkakynineen, jos vielä löytää itsensä kauden päätteksi sarjan pistepörssin kärkipäästä.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Harmi kyllä, sillä juuri tämänlaista pelaajaa olen aina kaipaillutkin SaiPaan. Mutta jos osumatarkkuus on tätä luokkaa niin jostain mestiksestä saisi kymmenen kertaa halvemmalla jonkun luistelutaitoisen puoli hullun hämmentäjän.
Ilman sarvia ja hampaita, tämä mestiksen pelaaja siis maksaisi päästäkseen pelaamaan SaiPaan?

Kun eikös yhden kerran halvempi pelaaja olisi hinnaltaan Lakatos - Lakatoksen palka, eli nolla?
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Harmi kyllä, sillä juuri tämänlaista pelaajaa olen aina kaipaillutkin SaiPaan. Mutta jos osumatarkkuus on tätä luokkaa niin jostain mestiksestä saisi kymmenen kertaa halvemmalla jonkun luistelutaitoisen puoli hullun hämmentäjän.

Sepä se. Itsellä oli myös kovat odotukset ja vaikutti sellaiselta voimalaiturilta, joka osaa laittaa kiekon pussiin. Mutta ei. SaiPan paita päälle ja muuttui samantien lähes turistiksi. Hämmentynyt fiilis kyllä. Kyllä ens viikolla ois pakko alkaa jo osua.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Ehkäpä nyt kuitenkin oli kyse vertailusta tyyliin Lakatos maksaa 100Ke, mestisjannu 10Ke.
No joo joo, tietysti oli. Mutta mielikuvana Lakatoksesta on yhtä paljon hyötyä tällä hetkellä SaiPalle kuin pelaajasta joka maksaisi päästäkseen pelaamaan. Odotin häneltä paljon enemmän.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lakatosin panosta on moni harmitellut, mutta itsestä tuntuu että hän ei ole oikeastaan päässyt edes kunnolla omia vahvuuksiaan käyttämään. Kyse ei ole niinkään siitä ettei hän taidoiltaan osaisi pelata vaan enemmänkin tuntuma on ettei hän ole vain oikein sisäistänyt pelitapaa jolla Virran alaisuudessa pelataan. Usein näyttää siltä että askelmerkit pelikaverien kanssa ovat vähän ristissä ja se ei välttämättä ole aina puhtaasti pelikäsityksestä kiinni.

Tulee vaan mieleen, että jos pelitapaan kiinni pääseminen ja suorittaminen ei ole itsestäänselvää samaa kieltä puhuvillekaan niin ehkäpä tuon vähä pidemmän harjoittelujakson voi suoda myös ulkomaalaisillekin.
Toisesta ketjusta napattu teksti. Tästä kuitenkin olen ihan samaa mieltä @emz1 kanssa. Uskon myöskin, että tämä pelitavan sisäistäminen on Lakatoksen suurin haaste. Toi Virran systeemi on haastava kaikille. Ehkäpä se herran todellinen taitotasokin sieltä vielä paljastuu.
 

redpecka

Jäsen
Siis Lakatosin banni oli 4 ottelua? Näin siis on Lukkoa vastaan keskiviikkona käytettävissä. Hyvä.

Miten minä olin ollut koko ajan käsityksessä, että se oli viisi ottelua? Onko se tuomio lievennetty ekan julistuksen jälkeen vai onko rotat syönyt taas aivoistani pari poimua?

Mihinköhän ketjuun tämä luistelutetaan? Sinänsä ketjut on elänyt kokoajan eli ei Lakan pitäisi hirveästi sekoittaa pakkaa tai ei ainakaan enempää kun nämä ihme korhoset ketteröistä per peli.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Siis Lakatosin banni oli 4 ottelua? Näin siis on Lukkoa vastaan keskiviikkona käytettävissä. Hyvä.

Miten minä olin ollut koko ajan käsityksessä, että se oli viisi ottelua? Onko se tuomio lievennetty ekan julistuksen jälkeen vai onko rotat syönyt taas aivoistani pari poimua?

Mihinköhän ketjuun tämä luistelutetaan? Sinänsä ketjut on elänyt kokoajan eli ei Lakan pitäisi hirveästi sekoittaa pakkaa tai ei ainakaan enempää kun nämä ihme korhoset ketteröistä per peli.
Suosittelen lääkärissä käymistä, rotat pään sisällä ovat vaarallisia. Kyllä se 4 ottelua oli alusta lähtien. Olisi hienoa nähdä täysin terve kokoonpano Koskirantaa lukuunottamatta kentällä. Mukaanlukien Monakhov ja tämä uusi Jenkki. Hyökkäys ei näyttäisikään enää ollenkaan niin kurjalta.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mihinköhän ketjuun tämä luistelutetaan? Sinänsä ketjut on elänyt kokoajan eli ei Lakan pitäisi hirveästi sekoittaa pakkaa tai ei ainakaan enempää kun nämä ihme korhoset ketteröistä per peli.
Itse pitäisin vielä McIntyren vierellä. Molemmilla taidot huippuluokkaa, vaikka alkukaudella ei vielä napsunutkaan. Todella kovia pelimanneja molemmat, ja varmasti tulosta alkaa tulemaan.
 

redpecka

Jäsen
Itse pitäisin vielä McIntyren vierellä. Molemmilla taidot huippuluokkaa, vaikka alkukaudella ei vielä napsunutkaan. Todella kovia pelimanneja molemmat, ja varmasti tulosta alkaa tulemaan.
Kyllä kyllä. Tsiigataan miten lähtee nyt Intyrellä itseluottamuksen löydyttyä kulkemaan (5vs5-peli) ja pääseekö tuo sopivasti puolikylähullu pelikirjojen sivuille. Sanoisinko että potentiaalia pukkaa tämän kauden SaiPassa vähän sieltä siun täältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös