Dokaatko jouluaattona?

  • 110 831
  • 915

Dokaatko jouluaattona?

  • Totta munassa. Perseet olalle!

    Ääniä: 195 16,0%
  • Voin maistella, en kuitenkaan juovu.

    Ääniä: 661 54,3%
  • Ei.

    Ääniä: 362 29,7%

  • Äänestäjiä
    1 217

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Vedän semmoset perseet kyllä taas aattona! Akka ja mukulat saa pitää turpansa kiinni tai lentää hankeen kun meikämandoliino vaihtaa viihteelle!
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
En enää nykyään muuta kun ruokajuomaksi bisseä, ja mahdollisesti lasin skumppaa
tai konjakkia.

Takavuosina meillä oli tällainen vakiintunut sinkkumiesten ryhmittymä
joka kokoontui jossain baarissa sitä mukaa kun ryhmittymän jäsenet vapautuivat omista
joulunvietoistaan, se oli ihan hauskaa hommaa aikoinaan, mutta omalta osalta se loppui
pariintumisen myötä, ja kiinnostus dokaamiseen noin yleiselläkin tasolla hiipui jo ennen sitäkin

Joskus taisi olla mukana myös perhejoulusta tuulettumaan halunneita perheenisiäkin.

On hyvä että jouluaattona löytyy baaritarjontaa, se voi olla hyvin tärkeää esimerkiksi
yksinäisille ihmisille.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näköjään oon tähän ketjuun jokunen vuosi sitten kirjoittanut mitä mieltä olen joulun ja päihteiden yhdistämisestä, eikä mielipiteeni ja joulusuunnitelmani ole tästä kyllä mihinkään muuttunut.
En oo koskaan dokannut jouluna, enkä aatellu tänäkään vuonna vielä aloittaa. Minusta jouluna dokaaminen on säälittävää, kyllä me paremmat ihmiset vietämme iloista ja lämminhenkistä joulua sukulaisten kesken ihan ilmankin alkoholia - no, ruoan kanssa ehkä jotain punaviiniä tai oluen voi ottaa, ja glögissä saattaa vähän prosentteja olla. Ja tokihan kalojen kanssa sopii snapsit, ja kahvin kanssa konjakki ja viski. Kossua juodaan vaan pari pulloa per naama, sitten siirrytään pontikkaan ja loppuilta tumutetaan pirtua. Herskaa tykitetään suoneen ekan kerran silloin kun joulupukki tulee, ja krokodiliä piikitän kyrpääni yleensä sen jälkeen kun joulupukki on paloiteltu kuusen alle. Kun talo on sytytetty tuleen, juon vielä kanisterillisen bensiiniä johon on sekoitettu crack-kokaiinia ja metamfetamiinia, ja sitten onkin aika ryhtyä ammuskelemaan naapuritaloja vaarin vanhoilla metsästyskivääreillä. Poliisien kanssa käydyn tulitaistelun aikana meillä on tapana leikkiä vanhaa kunnon ”Kuka saa eniten LSD-tarroja ruumiinonteloihinsa” leikkiä, ja siinä vaiheessa kun puolet jouluvieraista tekee kuolemaa pihamaalla, räjäytetään kellariin jemmattu dynamiittikasa ja syödään puolikas Burana.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Näköjään oon tähän ketjuun jokunen vuosi sitten kirjoittanut mitä mieltä olen joulun ja päihteiden yhdistämisestä, eikä mielipiteeni ja joulusuunnitelmani ole tästä kyllä mihinkään muuttunut.
Olet kyllä sitkeä heppu, kun vieläkin olet joulua viettämässä täysin voimin ilmeisesti. Heikommat tekee kuolemaa niiden parin kossun jälkeen jo..
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
En, mutta asiaan voi tänä iltana tulla muutosta. Riippuu vähän Padan peliesityksestä.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Ei jostakin syystä ikinä ole tehnyt mieli aattona törpötellä. Joulupäivänä taasen saattaa muutama kaleksi kurkusta alas luikahtaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näköjään oon tähän ketjuun jokunen vuosi sitten kirjoittanut mitä mieltä olen joulun ja päihteiden yhdistämisestä, eikä mielipiteeni ja joulusuunnitelmani ole tästä kyllä mihinkään muuttunut.
Tuo viestisi on yksi Jatkoajan historian parhaita. Olen sitä levittänyt aika paljon eteen päin myös foorumin ulkopuolella. Kiitos vielä kerran useista nauruista!

Edit. Nauratti vieläkin, vaikka osaan lähes ulkoa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kovasti tekisi mieli vetää kännit, mutta ei vaan jaksa käydä kaupassa ostamassa miestä vahvempaa. Olen siis raivoraittiina taas kerran. Ehkä sitten ensi jouluna...
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En dokaa. Joulunpyhät töissä. En tiedä, että olisinko muutenkaan dokannut. Ehkä olisin ruuan kanssa saattanut lasillisen punkkua ottaa, jos sitä on tarjolla.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
En varmaankaan, mutta "Never say never.", niin kuin veli Sean Connery sanoisi.
 

Glove

Jäsen
Voiko sitä nyt dokaamiseksi sanoa jos ottaa ruuan kanssa lasin tai pari viiniä, jälkiruuaksi Baileysin ja illemmalla Meukowin? Tietysti se on sitten dokaamista jos se Meukowi maistuu liian hyvin...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Voiko sitä nyt dokaamiseksi sanoa jos ottaa ruuan kanssa lasin tai pari viiniä, jälkiruuaksi Baileysin ja illemmalla Meukowin? Tietysti se on sitten dokaamista jos se Meukowi maistuu liian hyvin...
Riippuu siitä kuinka isot pullot Baileysiä ja Meukowia on kyseessä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Lumiukon jälkeen perinteisesti joulusaunaan. Tänään Alkon hyllyltä löysin 2kpl Schlenkernan Eicheä, jotka nopsaan otin haltuuni löylyoluisiksi. Ruuan kanssa viinilasi, taikka kaksi. Loppuillasta ehkä vielä terästetty glögi.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
En dokaa, onneksi. Lisätietoja ketjusta Matkalla alkoholismiin.
 

Glove

Jäsen
Riippuu siitä kuinka isot pullot Baileysiä ja Meukowia on kyseessä.
Baileys on 35cl ja Meukow 70cl. Mutta ei Baileysiä voi dokata, sitä voi juoda lasin tai kaksi. Ihan liian makeaa ryyppäämiseen. Mun mielestä. Toki jos tuon koko Meukowin juo niin sitä voi jo sanoa dokaamiseksi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En. Kolmisen vuotta ollut tipattomalla ja päivääkään en kadu, yksi parhaista päätöksistä mitä on tullut tehtyä. Yli kolmekymmentä vuotta tuli ryypättyä ja pysyviäkin haittoja siitä jäi, mutta niidenkin kanssa pystyy hyvin elämään, kunhan tiedostaa niiden olemassaolon sekä vaikutukset.

Ottakaa tai älkää ottako, mutta kantakaa vastuunne itsestänne, lähimmäisistänne ja etenkin lapsista.
 

Glove

Jäsen
En. Kolmisen vuotta ollut tipattomalla ja päivääkään en kadu, yksi parhaista päätöksistä mitä on tullut tehtyä. Yli kolmekymmentä vuotta tuli ryypättyä ja pysyviäkin haittoja siitä jäi, mutta niidenkin kanssa pystyy hyvin elämään, kunhan tiedostaa niiden olemassaolon sekä vaikutukset.

Ottakaa tai älkää ottako, mutta kantakaa vastuunne itsestänne, lähimmäisistänne ja etenkin lapsista.
Kiitos. Viestisi sai ajattelemaan.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En. Kolmisen vuotta ollut tipattomalla ja päivääkään en kadu, yksi parhaista päätöksistä mitä on tullut tehtyä. Yli kolmekymmentä vuotta tuli ryypättyä ja pysyviäkin haittoja siitä jäi, mutta niidenkin kanssa pystyy hyvin elämään, kunhan tiedostaa niiden olemassaolon sekä vaikutukset.

Ottakaa tai älkää ottako, mutta kantakaa vastuunne itsestänne, lähimmäisistänne ja etenkin lapsista.

Tämä @Mojon viesti on kyllä kaikkinensa hieno.

Ensin puhe siitä, miksi ei itse ota alkoholia. Ja sitten vastuulausekkeet muille ihmisille.

Mutta tästä puuttuu täysin se nykyaikaan liittyvä erittäin vittumainen lieveilmiö, että niin sanotusti pakotetaan toinen johonkin. Esimerkiksi tässä tapauksessa olisi voinut sanoa, että "minähän en juo, ja kaikki juovat ihmiset ovat ali-ihmisiä". Believe you me, olen tavannut tällaisia ihmisiä. Mutta ei, hän jättää sen jokaisen omaksi päätökseksi. Tätä arvostan toisissa ihmisissä paljon.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En. Kolmisen vuotta ollut tipattomalla ja päivääkään en kadu, yksi parhaista päätöksistä mitä on tullut tehtyä. Yli kolmekymmentä vuotta tuli ryypättyä ja pysyviäkin haittoja siitä jäi, mutta niidenkin kanssa pystyy hyvin elämään, kunhan tiedostaa niiden olemassaolon sekä vaikutukset.

Ottakaa tai älkää ottako, mutta kantakaa vastuunne itsestänne, lähimmäisistänne ja etenkin lapsista.

Tämä @Mojon viesti on kyllä kaikkinensa hieno.

Ensin puhe siitä, miksi ei itse ota alkoholia. Ja sitten vastuulausekkeet muille ihmisille.

Mutta tästä puuttuu täysin se nykyaikaan liittyvä erittäin vittumainen lieveilmiö, että niin sanotusti pakotetaan toinen johonkin. Esimerkiksi tässä tapauksessa olisi voinut sanoa, että "minähän en juo, ja kaikki juovat ihmiset ovat ali-ihmisiä". Believe you me, olen tavannut tällaisia ihmisiä. Mutta ei, hän jättää sen jokaisen omaksi päätökseksi. Tätä arvostan toisissa ihmisissä paljon.

Ei lisäämistä.

Meinasin myös lisätä tästä esimerkin ketjuun Hauskoja yhdistelmiä, ketjun nimi plus viimeinen kirjoittaja (en edes muista mikä ketjun nimi on, mutta tietänette mistä puhun), ja ehkä sen vielä teenkin.

Dokaatko jouluaattona?
Vaakuna

Minuun niin vetoaa tuommoinen. Anteeksi.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dokaatko jouluaattona?
Vaakuna

Vietetään isommalla porukalla lasten takia joulua, vaikka eronnut olenkin. Ruokajuomat lähinnä, eli jouluruokien kanssa punaviiniä ja jälkiruokien kanssa portviiniä.

Myöhemmin illalla yksin ollessa saatan ottaa punaviiniä tai olutta, ja lukea Howard Blumin kirjoittamaa kirjaa "Salamurhaajien yö - Hitlerin suunnitelma surmata Roosevelt, Churchill ja Stalin". Tai sitten notkun Jatkoajassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös